Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Αγαπημένος προορισμός η Κρήτη για τους Σκανδιναβούς

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σταθερή προτίμηση στον προορισμό Κρήτη και ιδιαίτερα το Ρέθυμνο δείχνουν επί σειρά ετών οι Σκανδιναβοί, οι οποίοι αποτελούν τους «παραδοσιακούς» επισκέπτες του νησιού εμφανίζοντας μάλιστα πολύ μεγάλη δυναμική σε ποσοστό 30% και στο σκέλος των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών.

Ενδεικτικό, είναι σύμφωνα με τα στοιχεία του Apollo tours πως από τους συνολικά 500 χιλιάδες επισκέπτες που φτάνουν από τις χώρες της Σκανδιναβίας στην Ελλάδα μέσω του τουριστικού πρακτορείου Apollo, σχεδόν οι μισοί «ψηφίζουν» την Κρήτη με το Ρέθυμνο, να υποδέχεται περίπου 34 χιλιάδες Σκανδιναβούς το χρόνο.

Πρόκειται για μια τουριστική αγορά που χρόνο με το χρόνο, σύμφωνα με το Apollo εμφανίζει ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική, αφού συνεχώς αυξάνονται οι επισκέπτες που έρχονται στο νησί στη διάρκεια της θερινής περιόδου. «Πρωτιά» στους επισκέπτες της Σκανδιναβίας που επιλέγουν τον προορισμό της Κρήτης έχουν οι Σουηδοί, ακολουθούν οι Νορβηγοί, οι Δανοί αλλά και οι Φιλανδοί.

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν χθες στη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης που πραγματοποιεί ο τουριστικός οργανισμός Apollo Tours στην Κρήτη με στόχο να παρουσιάσει τα στοιχεία τόσο για το περασμένο έτος, όσο και για την τρέχουσα τουριστική περίοδο και να βραβεύσει παράλληλα και τα ξενοδοχεία των πόλεων που διακρίθηκαν για τις υπηρεσίες που παρείχαν στους επισκέπτες τους. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο στο ξενοδοχείο «Bio», ενώ τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου που ξεχώρισαν για το 2017 έλαβαν τα βραβεία Apollo Awards.

ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΟΥ ΚΥΜΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ 5% ΕΩΣ 7%

Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις της η Εμπορική Διευθύντρια του Apollo στη Σκανδιναβία κα Νina Hornewall, η Ελλάδα και ιδιαίτερα η Κρήτη αποτελούν διαχρονικά τον αγαπημένο προορισμό των Σκανδιναβών. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ταξιδιωτικού οργανισμού φέτος έχουν εξασφαλιστεί για την Κρήτη αεροπορικές θέσεις που αντιστοιχούν σε 193 χιλιάδες επισκέπτες, ενώ οι εκτιμήσεις δείχνουν πως το 2018 οι αντίστοιχοι επισκέπτες θα φτάσουν τις 200 χιλιάδες. Η ίδια εξέφρασε την ικανοποίησή της τονίζοντας μάλιστα πως τη φετινή χρονιά η αύξηση στις κρατήσεις για το νησί κυμαίνεται από 5% έως 7%.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Πρόκειται για επισκέπτες που «ψηφίζουν» Κρήτη ξανά και ξανά επί σειρά ετών με βασικό κίνητρο το θερμό κλίμα του νησιού, μιας και τα στοιχεία αφορούν τους επισκέπτες που έρχονται κυρίως στη διάρκεια της υψηλής περιόδου και αγαπούν «μοντέλο» ήλιος-θάλασσα. Η κα Hornewall επεσήμανε: «Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλά πλεονεκτήματα στην Κρήτη για τους Σκανδιναβούς. Κατ’ αρχάς το κλίμα στη Σκανδιναβία είναι πάρα πολύ δύσκολο. Στην Κρήτη υπάρχει ένα πολύ καλό κλίμα, ο ήλιος, η θάλασσα, η καλή κουζίνα, η φιλοξενία των Ελλήνων». Παράλληλα, η κα Hornewall τόνισε πως η Κρήτη είναι ένα μεγάλο νησί το οποίο μπορεί να προσφέρει συνδυασμούς και ποικιλία στους επισκέπτες τονίζοντας χαρακτηριστικά: «η Κρήτη είναι ένας μεγάλος προορισμός και προσφέρει κάτι για όλους».

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Σε ό,τι αφορά την προσπάθεια για την εδραίωση του χειμερινού τουρισμού στο νησί, η ίδια δεν έκρυψε πως η προσπάθεια που έχει γίνει από τον οργανισμό μέχρι σήμερα αποδείχθηκε δύσκολη υπόθεση, αφού για να υπάρξει ζήτηση, τουλάχιστον στη Σκανδιναβική τουριστική αγορά, για τη χειμερινή περίοδο προϋπόθεση είναι η δημιουργία υποδομών υψηλών προδιαγραφών που θα προσφέρουν μια σειρά από εναλλακτικές στους επισκέπτες. Αξίζει να σημειωθεί πως μεγάλη άνοδο στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών εμφανίζει τα τελευταία χρόνια ο αθλητικός τουρισμός, με τους Σκανδιναβούς να προσανατολίζονται σε χώρες που έχουν αναπτύξει υποδομές, όπως η Ισπανία και η Κύπρος που διαθέτουν υψηλού επιπέδου υποδομές για ποδηλατικό και περιπατητικό τουρισμό, θερμαινόμενες πισίνες, γήπεδα τένις και γκόλφ, τα οποία βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις των Σκανδιναβών.

N. HORNEWALL: ΤΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΕΧΕΙ Η ΚΡΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ;

Στο ερώτημα πάντως αν το Apollo έχει πρόθεση να συνεργαστεί προκειμένου να αναπτυχθεί περαιτέρω και το σκέλος του χειμερινού τουρισμού, η ίδια επισημαίνει: «Θα ήθελα να κάνω την ερώτηση στην Κρήτη. Τι σχεδιασμό έχει προκειμένου να έχει χειμερινό τουρισμό; Υπάρχουν γήπεδα γκόλφ, μαρίνες, καλά ξενοδοχεία, θερμαινόμενες πισίνες; Όλα αυτά έχουν μεγάλη σημασία. Ένας προορισμός ο οποίος ζητάει χειμερινό τουρισμό, πρέπει να κάνει μια σωστή ανάλυση των προορισμών που τα έχουν καταφέρει στο σκέλος αυτό. Έχουμε κάνει προσπάθειες και φαίνεται ότι έως τώρα είναι δύσκολο. Η ζήτηση δεν υπάρχει, επειδή δεν υπάρχουν οι υποδομές. Η πελατεία που έρχεται εδώ το καλοκαίρι αναζητά τον ήλιο και τη θάλασσα. Για να μπορέσει να πετύχει ο χειμερινός τουρισμός θα πρέπει να αναζητήσουμε και νέα πελατεία, θα είναι πιο ενεργοί, προσανατολισμένοι περισσότερο στα αθλήματα. Πρέπει να χτίσουμε κάτι διαφορετικό και μακάρι να τα καταφέρουμε, αυτό αποτελεί στόχο και για το Apollo».

Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ

Στόχος για το Apollo παραμένει η διαρκής ανάπτυξη, όπως σημείωσε η κα Hornewall, καθώς και η βελτίωση σε όλα τα σκέλη παροχής υπηρεσιών. Η Κρήτη πάντως, όπως τόνισε, χρόνο με το χρόνο αυξάνει τη δυναμική της στην εν λόγω τουριστική αγορά, κάτι που εξαρτάται τόσο από τη βελτίωση του ίδιου του προορισμού, όσο και από άλλους παράγοντες που σχετίζονται με τα οικονομικά δεδομένα των Σκανδιναβών επισκεπτών. Ένα ακόμη σημαντικό σκέλος στο οποίο έδωσε έμφαση η κα Hornewall είναι πως ένας παράγοντας για τη θετική πορεία του τουρισμού στην αγορά της Σκανδιναβίας είναι και τα δεδομένα που αναπτύσσονται σε γειτονικές χώρες.

Χαρακτηριστικά, η κα Hornewall επεσήμανε πως οι ανταγωνιστικές αγορές της Μεσογείου, που τα προηγούμενα χρόνια είχαν μείωση των τουριστικών ροών έχουν αρχίσει ξανά να δίνουν δυναμικό «παρών» στον τουρισμό. Η ίδια υπογράμμισε: «Αυτό που είναι σημαντικό αυτή τη στιγμή είναι ότι η Τουρκία μεγαλώνει δυναμικά σαν προορισμός ξανά, το ίδιο και η Αίγυπτος, η Βόρεια Αφρική και η Τυνησία, χώρες που πριν μερικά χρόνια ήταν νεκρές σαν τουριστικές αγορές. Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον τουρισμό στη Μεσόγειο, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα».

ΣΤΟΧΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Από την πλευρά του ο κος Γιάννης Φραγκίσκος, υπεύθυνος συμβολαίων στο Apollo σε δηλώσεις τους επεσήμανε πως η βασική στόχευση, εξαιτίας της έλλειψης υποδομών που θα μπορούσαν να προσελκύσουν επισκέπτες τη χειμερινή περίοδο, είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την ενίσχυση των τουριστικών ροών στα δύο άκρα της, την άνοιξη και το φθινόπωρο. «Το σημαντικότερο αυτή τη στιγμή λόγω της έλλειψης των υποδομών είναι και οι δύο πλευρές να καταφέρουμε να μεγαλώσουμε τα σεζόν. Να έχουμε μια επιμήκυνση διότι όπως καταλαβαίνετε όταν δεν χτίζονται ξενοδοχεία δεν μπορείς να μεγαλώσεις το κομμάτι της πίτας για την Κρήτη. Αν όμως καταφέρεις να ενισχύσεις τα δύο άκρα της σεζόν αυτό θα φέρει περισσότερο κόσμο και όσο μεγαλώνει η σεζόν στα άκρα τόσο ελπίζουμε ότι θα βελτιωθούν και οι υποδομές του νησιού. Το Ρέθυμνο είναι παραδοσιακά ένας πολύ αγαπημένος προορισμός και παίρνει ένα πολύ μεγάλο μέρος και από το αεροδρόμιο των Χανίων και από του Ηρακλείου» ανέφερε ο ίδιος.

Πάντως, ο κος Φραγκίσκος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην καλή και πολυετή συνεργασία του Apollo με τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου τονίζοντας πως στόχος είναι η διαρκής βελτίωση των υπηρεσιών των ξενοδοχείων. Πάντως, οι Σκανδιναβοί επισκέπτες εμφανίζουν σημαντικά ποσοστά ικανοποίησης από τον προορισμό του Ρεθύμνου με εξαίρεση τις υποδομές των πόλεων που, όπως αναφέρουν, μέσα από τα ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν για τον Apollo, δεν τους προσφέρουν εναλλακτικές σε περίπτωση που ο καιρός δεν ευνοεί την απόδραση στην παραλία.

Μ. ΤΣΑΚΑΛΑΚΗΣ: ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΓΙΑ ΕΜΑΣ

Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ν. Ρεθύμνου κος Μανώλης Τσακαλάκης, η Σκανδιναβική αγορά είναι μια πολύ σημαντική αγορά για το νησί. Ο ίδιος πρόσθεσε: «Και από τα σχόλια των πολιτών και από την έρευνα που είχαμε κάνει αλλά και τα νούμερα τα οποία έρχονται κάθε χρόνο στο Ρέθυμνο από τη Σκανδιναβική αγορά τεκμηριώνεται ότι είναι μια πάρα πολύ σημαντική αγορά για τον τόπο μας. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, η συγκεκριμένη αγορά έχει ως νούμερο δύο αεροδρόμιο παγκοσμίως το αεροδρόμιο Χανίων σαν προορισμό. Από εκεί περίπου το 30 έως 40% κατευθύνεται προς το Ρέθυμνο και το υπόλοιπο μένει στα Χανιά».

Ο κος Τσακαλάκης, αναφερόμενος στις στοχεύσεις για τον χειμερινό τουρισμό: «το Apollo είχε προσπαθήσει στο παρελθόν και είχε ξεκινήσει χειμερινό πρόγραμμα στο Ρέθυμνο. Ήταν από τους πρώτους μαζί με τους Άγγλους που έκαναν την προσπάθεια στο Ρέθυμνο η οποία δυστυχώς δεν καρποφόρησε τότε. Τώρα που επανέρχεται και πάλι η δυνατότητα αυτή με το άνοιγμα που έγινε από άλλες χώρες, όπως η Γερμανία, η Αυστρία, η Ελβετία και φέτος έγινε και ένα άνοιγμα από τους ίδιους τουριστικούς πράκτορες σε Σκανδιναβική χώρα. Οι Σκανδιναβοί ενδιαφέρονται και για την κουλτούρα μας και τη γαστρονομία μας, εκτός από τον ήλιο και τη θάλασσα».

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΠΟΥ ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΑΝ

Κατηγορία 2+ αστέρων
Nostalgie χρυσό
Κατηγορία 3 αστέρων
Aquamar χρυσό
Kokalas Resort χρυσό
Marel αργυρό
Melmar αργυρό
Achillion χάλκινο
Medusa χάλκινο

Κατηγορία 3+ αστέρων
Iperion χρυσό
Fortezza αργυρό
Summer Dream χάλκινο
Κατηγορία 4 αστέρων
Ionia Suites χρυσό
Swell Boutique Hotel αργυρό
Atlantis Beach χάλκινο

Κατηγορία 4+ αστέρων
Sentido Aegean Pearl χρυσό
Rethymno Palace αργυρό
Aquila Porto Rethymno χάλκινο
Palazzino di Corina χάλκινο

Κατηγορία 5 αστέρων
Anemos Luxury Grand Resort χρυσό
Pilot Beach Silver
Grecotel Creta Palace χάλκινο

• O Apollo βράβευσε τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου που διακρίθηκαν το 2017
• Ζητούμενο η ανάπτυξη υποδομών για τον χειμερινό τουρισμό

Πηγή: goodnet.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ