Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Πώς οι Έλληνες «έσωσαν» τον τουρισμό στο νότιο Ρέθυμνο

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας από Έλληνες επισκέπτες όχι μόνο τα Σαββατοκύριακα ή τον Αύγουστο στο νότιο Ρέθυμνο έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πορεία της φετινής τουριστικής περιόδου, η οποία κάθε άλλο παρά κακή ήταν για τους επιχειρηματίες του Πλακιά.

Σε αντίθεση με συναδέλφους τους στην πόλη που όλους τους μήνες οι πληρότητες στα ξενοδοχεία τους ήταν χαμηλές και στα 25 ξενοδοχεία της περιοχής του Πλακιά, τα οποία στο σύνολο τους επαναλειτούργησαν τη σεζόν του κορονοϊού καταγράφηκαν ικανοποιητικές πληρότητες. Ξεκινώντας από τον Ιούλιο με 50% άγγιξαν τον Αύγουστο το 80%, ενώ τον Σεπτέμβριο και έως τις αρχές Οκτωβρίου διατηρούν μια πληρότητα της τάξεως του 65%.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων νότιων παραλιών Κώστα Βαρδάκη, η παρουσία των Ελλήνων τουριστών από όλη την Κρήτη αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα έκανε φέτος τη διαφορά, αφού ο εγχώριος τουρισμός αποτέλεσε το 30% της συνολικής τουριστικής κίνησης που καταγράφηκε στο νότιο Ρέθυμνο.

Αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες επέλεξαν την περιοχή του Πλακιά για τις διακοπές τους όχι μόνο για τα Σαββατοκύριακα του Αυγούστου αλλά και από τα μέσα Ιουλίου και μετά και μάλιστα για αρκετές ημέρες. Αυτό, όπως ανέφερε ο κ. Βαρδάκης, εξηγείται καθώς φέτος λόγω της μειωμένης τουριστικής κίνησης από την Ευρώπη, υπήρχε διαθεσιμότητα κλινών σε χαμηλές τιμές και με δεδομένο ότι οι Έλληνες είναι της τελευταίας στιγμής, υπήρξε η σχετική ευελιξία.

Οι επιχειρηματίες του νότιου Ρεθύμνου, σύμφωνα με τις δηλώσεις του προέδρου των ξενοδόχων, άνοιξαν συνολικά τις επιχειρήσεις τους γνωρίζοντας ότι εξ αρχής θα ήταν μια δύσκολη χρονιά από πλευράς τζίρων και κίνησης, μια χρονιά χωρίς οικονομικά οφέλη. Όπως υποστηρίζει όμως δεν βγήκαν ζημιωμένοι. Κέρδισαν την εμπιστοσύνη των υπαλλήλων τους, κέρδισαν την εμπιστοσύνη των επισκεπτών που σε αυτή τη δύσκολη υγειονομική συγκυρία θα αποτελέσουν την καλύτερη διαφήμιση για τον τόπο ώστε τα επόμενα χρόνια οι φετινές απώλειες να υπερκαλυφθούν.

Χαρακτηριστικό είναι πως ήδη το ενδιαφέρον των τουρ οπερέιτορς για την επόμενη σεζόν, είναι μεγάλο καθώς τα συμβόλαια κλείνονται και μάλιστα σε τιμές υψηλότερες από τη φετινή.

Εν τω μεταξύ, όπως ανακοίνωσε χθες η TUI, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση των δημοφιλών τουριστικών προορισμών για τους επισκέπτες της το 2020.

Το μερίδιο αγοράς της Ελλάδας εντός του ομίλου αυξήθηκε σημαντικά, σύμφωνα με τον μεγάλο τουρ οπερέιτορ, ενώ ταυτόχρονα, η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στη Μεσόγειο, όπου ο όμιλος TUI ξεκίνησε το πρόγραμμα κρουαζιέρας του ταξιδιωτικού οργανισμού, όπως αναφέρει η ανακοίνωση.

Aναλυτικά,

Με ικανοποιητικές για την εποχή πληρότητες και με πρόσημο σίγουρα όχι αρνητικό, σε ότι αφορά τις τουριστικές εισπράξεις, θα κλείσει στα μέσα του Οκτωβρίου η ιδιόμορφη φετινή τουριστική σεζόν για την περιοχή του νότιου Ρεθύμνου. Αυτό επισήμανε ο πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων της περιοχής το Πλακιά Κώστας Βαρδάκης μιλώντας στα «Ρ.Ν.», επισημαίνοντας πως με δεδομένες τις συνθήκες που δημιούργησε η υγειονομική κρίση του κορονοϊού ο προορισμός του Πλακιά και αυτό το καλοκαίρι ήταν δημοφιλής και προτιμήθηκε τόσο από ξένους όσο και από Έλληνες επισκέπτες, οι οποίοι αποτέλεσαν το 30% της φετινής τουριστικής κίνησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του συλλόγου ξενοδόχων της περιοχής του Πλακιά άνοιξαν στο σύνολο τους οι μονάδες -23 στον αριθμό- ενώ πλήθος ενοικιαζομένων δωματίων, διαμερισμάτων αλλά και βίλες υποδέχτηκαν τουρίστες που επέλεξαν την περιοχή για τις διακοπές τους.

Ειδικότερα, κατά μέσο όρο, οι πληρότητες στα ξενοδοχεία τον μήνα Ιούλιο, οπότε και επαναλειτούργησαν τα αεροδρόμια του νησιού, οι πληρότητες κυμάνθηκαν στο 50%. Τον μήνα Αύγουστο κατέγραψαν σημαντική αύξηση αγγίζοντας και το 80%, ενώ τον Σεπτέμβριο κυμάνθηκαν στο 65%, ποσοστό το οποίο διατηρείται έως και αρχές του Οκτωβρίου, καθώς μετά το πρώτο δεκαήμερο είναι αισθητή η σημαντική μείωση της τουριστικής κίνησης. Όπως εξηγεί ο κ. Βαρδάκης ο Σεπτέμβριος αλλά και ο Οκτώβριος είθισται να είναι μήνες όπου η περιοχή του Πλακιά προσελκύει σημαντικό αριθμό επισκεπτών.

Στην πλειοψηφία τους οι επισκέπτες τη φετινή χρονιά ήταν Γερμανοί και Αυστριακοί ενώ σημαντικές απώλειες καταγράφηκαν από τους Βέλγους, τους Ολλανδούς και του Άγγλους, που λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών που επέβαλε η πανδημία του κορονοϊού δεν ταξίδεψαν.

Σε γενικές γραμμές και λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές και υγειονομικές επιπτώσεις της κρίσης που επέφερε η πανδημία του κορονοϊού, τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς αλλά και τη γενικότερη πρωτόγνωρη για τα παγκόσμια δεδομένα κατάσταση που διαμορφώθηκε, η πορεία της σεζόν χαρακτηρίζεται καλή, αφού η κίνηση κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, ενώ και οι εισπράξεις δεν κατέγραψαν πτώση. Αντιθέτως οι οικονομικές απώλειες για την πλειοψηφία των επιχειρηματιών θα είναι μηδενικές ενώ κάποια θα είχαν ένα κέρδος έστω και μικρό.

Ειδικότερα, σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.», ο κ. Βαρδάκης ανέφερε: «Μέχρι και τις 5 Οκτωβρίου διατηρούμε την πληρότητα του Σεπτεμβρίου, δηλαδή περίπου 65% και είμαστε καλά. Μετά τις 5 Οκτωβρίου άλλοι ξενοδόχοι έχουν πληρότητες 50%, άλλοι 40%, άλλοι 30%, αρχίζει δηλαδή αισθητά να φθίνει η τουριστική κίνηση. Για μας εδώ στον Πλακιά ο Οκτώβριος είθισται να είναι ένας μήνας όπου τα ξενοδοχεία μας είναι γεμάτα, δηλαδή με πληρότητες 100%. Οπότε φέτος η διαφορά είναι μεγάλη για τον Οκτώβριο. Τους υπόλοιπους μήνες θεωρούμε ότι πήγαμε καλά, δηλαδή τα ξενοδοχεία τον Ιούλιο είχαν πληρότητες 50%, τον Αύγουστο έφτασαν το 80% και τον Σεπτέμβριο το 65%. Οπότε συγκριτικά με την πόλη αλλά και την υπόλοιπη Κρήτη θεωρούμε ότι διατηρήσαμε αυξημένες πληρότητες στις μονάδες μας εν μέσω της πανδημίας. Φέτος είχαμε απώλειες από την αγορά του Βελγίου, την Ολλανδία και την Αγγλία και οι περισσότεροι επισκέπτες μας ήταν από τη Γερμανία και την Αυστρία. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι φέτος είχαμε αύξηση 100% στους Έλληνες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ήρθαν για διακοπές όχι μόνο Σαββατοκύριακα, άρα το 30% της τουριστικής κίνησης ήταν Έλληνες. Ήταν φτηνότερα φέτος τα ξενοδοχεία και επίσης είχαμε διαθέσιμα δωμάτια. Μέχρι πρότινος δεν είχαμε διαθέσιμα δωμάτια μιας και οι Έλληνες κλείνουν τις διακοπές τους την τελευταία στιγμή και σε άλλες σεζόν δεν είχαμε διαθεσιμότητα».

Όπως πρόσθεσε ο κ. Βαρδάκης η φετινή σεζόν ήταν δύσκολη για όλους: «Ήταν μια χρονιά δύσκολη για ψυχολογικούς λόγους και για εμάς και για τους επισκέπτες. Ήταν όμως και μια χρονιά δύσκολη και για οικονομικούς λόγους δηλαδή με αυξημένο κόστος με το προσωπικό που έπρεπε να στηρίξουμε είτε το χρειαζόμασταν είτε όχι, όμως ξεκινήσαμε με το σκεπτικό ότι δεν θα έχουμε κέρδος και ότι θα δουλέψουμε για την επιχείρηση μας, για τους πελάτες μας και τον εργαζόμενο μας να πορευτούμε όλοι μαζί και το όφελος μας ήταν σημαντικό. Δεν υπήρξαν ζημιές, δηλαδή οι ξενοδόχοι δεν «μπήκαν μέσα», άρα είναι στο μηδέν ή στο συν δέκα. Άρα το οικονομικό για τους περισσότερους επιχειρηματίες έχει λυθεί. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι αποκτήσαμε τεχνογνωσία και πάμε στην επόμενη σεζόν γνωρίζοντας τι πρέπει να κάνουμε πλέον. Άρα το μεγάλο κέρδος είναι ο υπάλληλος μας που δεν έμεινε σπίτι του και ο πελάτης μας που είδε ότι κάνουμε μια σοβαρή δουλειά και θα μας επιλέξει ή θα μας διαφημίσει με αποτέλεσμα αυτό να το επωφεληθούμε την επόμενη σεζόν».

Ήδη, σύμφωνα με τον κ. Βαρδάκη, έχουν γίνει συμβόλαια για την επόμενη σεζόν, καθώς οι τουρ οπερέιτορς ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε σχετικές συμφωνίες. Οι τιμές σύμφωνα με τον ίδιο θα είναι στα ίδια επίπεδα. «Φέτος είχαμε κλείσει τιμές κατά 5% αυξημένες σε σχέση με το 2019, όμως αναγκαστήκαμε να κάνουμε εκπτώσεις 10-20%, άρα πουλήσαμε φθηνότερα φέτος. Ωστόσο για το 2021 τα συμβόλαια που κλείσαμε την επόμενη χρονιά είναι με βάση τις αρχικές τιμές του 2020».

Πηγή: rethnea

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ