Βρειτε μας στα Social Media

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το «Nomadland» ήταν ο θριαμβευτής των Όσκαρ | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Nomadland
Διαφήμιση
Διαφήμιση
7 Shares

Το «Nomadland», της Κλόε Ζάο, ήταν ο μεγάλος νικητής των 93ων βραβείων Όσκαρ αποσπώντας το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας.

Η 39χρονη Κινέζα σκηνοθέτης δήλωσε:

«Εκ μέρους των παραγωγών μου, ευχαριστούμε την Ακαδημία και τους συνυποψήφιους μας και όσους μας βοήθησαν για να γίνει αυτή η ταινία, τη συγγραφέα του βιβλίου στο οποίο βασιστήκαμε, όλους όσους έπαιξαν, όσους βρήκαμε στο δρόμο και μας δίδαξαν τι σημαίνει πραγματική καλοσύνη».

to-nomadland-o-megalos-nikitis-ton-oskar0

Μια ανατροπή στη φετινή τελετή ήταν πως το συγκεκριμένο βραβείο δεν ανακοινώθηκε τελευταίο – όπως συμβαίνει πάντα στην ιστορία του θεσμού – αλλά πριν από την απονομή των βραβείων Α’ Γυναικείου και Α΄ Ανδρικού Ρόλου.

to-nomadland-o-megalos-nikitis-ton-oskar2

Το Όσκαρ Α’ Αντρικού ρόλου κέρδισε ο Άντονι Χόπκινς για την ερμηνεία του στον «Πατέρα» του Φλόριαν Ζέλερ.

Πρόκειται για το δεύτερο βραβείο Όσκαρ που κερδίζει ο 84χρονος ηθοποιός, τριάντα χρόνια μετά την «Σιωπή των Αμνών».

to-nomadland-o-megalos-nikitis-ton-oskar4

Η ερμηνεία του είναι καταλυτική στο υπέροχο όσο και αναπάντεχο φιλμ του Φλόριαν Ζέλερ. Εκεί ο Χόπκινς υποδύεται έναν ηλικιωμένο ο οποίος βλέπει σταδιακά τη μνήμη και τις νοητικές δυνάμεις του να καταρρέουν, χτυπημένος από την άνοια. Το τόλμημα του Γάλλου κινηματογραφιστή να μας δείξει την ιστορία της ασθένειας από την πλευρά του πάσχοντα εξυπηρετείται στην εντέλεια από έναν ηθοποιό που παραδίδει μάθημα υποκριτικής, με αποκορύφωμα τη σπαρακτική σκηνή του φινάλε.

Το Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου δόθηκε στην Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για την ταινία «Nomadland» της Κλόι Ζάο.

to-nomadland-o-megalos-nikitis-ton-oskar6

«Θα έπρεπε να κάνουμε… καραόκι με τόσες φωνές που έχουμε εδώ τριγύρω. Δεν έχω λόγια. Ξέρουμε ότι είναι σαν ξιφασκία η δουλειά μας, πρέπει να δώσουμε μάχη για αυτό», δήλωσε η ΜακΝτόρμαντ, η οποία είναι πλέον κάτοχος τεσσάρων βραβείων Όσκαρ.

Στο «Nomadland» που θριάμβευσε και στις Χρυσές Σφαίρες, η 63χρονη Μακντόρμαντ πρωταγωνιστεί στον ρόλο μιας χήρας η οποία εν μέσω οικονομικής ύφεσης στις ΗΠΑ μετατρέπει το βαν της σε κινητό σπίτι και ξεκινά ένα ταξίδι κάνοντας περιστασιακές δουλειές στην πορεία.

Η φετινή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ ήταν αναπόφευκτα ξεχωριστή λόγω των συνθηκών που επέβαλε η πανδημία, ωστόσο οι συντελεστές της απονομής, Στίβεν Σόντερμπεργκ, Τζέσι Κόλινς και Στέισι Σερ, φρόντισαν να δώσουν στη βραδιά έναν αξιομνημόνευτο χαρακτήρα.

Η τελετή πραγματοποιήθηκε στο Union Station, στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Λος Άντζελες, και όχι στο Dolby Theatre, όπως είθισται τα τελευταία χρόνια, καθώς κρίθηκε ακατάλληλο για την εφαρμογή των μέτρων κατά της πανδημίας. Στον σιδηροδρομικό σταθμό Union παρευρέθησαν οι περυσινοί νικητές σε ρόλο παρουσιαστών, εφαρμόζοντας ένα αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο, ενώ -τηρώντας αποστάσεις- το κοινό απαρτίστηκε από μετρημένους φετινούς υποψηφίους. Παράλληλα, έγιναν δορυφορικές συνδέσεις και με επιλεγμένα venues απ’ όλον τον κόσμο.

 

Τα βραβεία Όσκαρ αναλυτικά:

Καλύτερη Ταινία
«Nomadland»

Σκηνοθεσία
Κλόε Ζάο για το «Nomadland»

Α’ Ανδρικός Ρόλος
Άντονι Χόπκινς για το «The Father»

Α’ Γυναικείος Ρόλος
Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το «Nomadland»

B’ Γυναικείος Ρόλος
Γιουν Γιου-τζουνγκ για το «Minari»

Β’ Ανδρικός Ρόλος
Ντάνιελ Καλούγια για το «Judas and the Black Messiah»

Φωτογραφία
Έρικ Μέσερσμιντ για το «Mank»

Διασκευασμένο Σενάριο
Κρίστοφερ Χάμπτον και Φλόριαν Ζέλερ για το «The Father»

Πρωτότυπο Σενάριο
Έμεραλντ Φένελ για το «Promising Young Woman»

Μουσική
«Soul» – Τζον Μπατίστ, Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος

Κοστούμια
Αν Ροθ για το «Ma Rainey’s Black Bottom»

Μοντάζ
«Sound of Metal»

Ήχου
«Sound of Metal»

Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Ντόναλντ Γκρέιαμ Μπερτ για το «Mank»

Διεθνής Ταινία
Άσπρο Πάτο (Δανία)

Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Soul (Pixar)

Ντοκιμαντέρ – Μεγάλου Μήκους
«My Octopus Teacher» της Πίπα Έρλιχ

Ντοκιμαντέρ – Μικρού Μήκους
«Colette»

Οπτικά Εφέ
«Tenet»

Nomadland
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Σχολίασε το άρθρο
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

ΡΕΘΥΜΝΟ

Κάτι όμορφο «γεννιέται» στα σχολεία του Ρεθύμνου… | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ρέθυμνο
107 Shares

‘Οταν τα μουσεία είναι κλειστά, η τέχνη μπορεί να πάει στο σχολείο! Την περίοδο της καραντίνας, η αντιδήμαρχος Ρεθύμνου, κ. Άννα Ελευθεριάδου – Γκίκα, αποφάσισε, σε συνεργασία με την εικαστικό, κ. Κατερίνα Γιαβρίδη, να προχωρήσουν σε εικαστικές παρεμβάσεις σε παγκάκια που βρίσκονται στις σχολικές αυλές.

Η αρχή έγινε από το 2ο Δημοτικό σχολείο Ρεθύμνου, που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Εκεί, όταν από την ερχόμενη Δευτέρα 10 Μάϊου επιστρέψουν οι μαθητές στις τάξεις, θα βρουν δύο έργα τέχνης να τους περιμένουν, ένα του Van Gogh και ένα του Mondrian, επιδραστικοί ζωγράφοι του 19ου και 20ου αιώνα, αντίστοιχα.

παγκάκια Ρέθυμνο 1

«Ομορφύναμε τις αυλές των σχολείων, κάτι που θα αποτελέσει ατραξιόν για τον δημότη αλλά και τον τουρίστα», αναφέρει η κ. Ελευθεριάδου – Γκίκα στο Cretalive.

Η συνέχεια θα γίνει στο 3ο Λύκειο Ρεθύμνου, το 1ο Δημοτικό Ρεθύμνου και θα ακολουθήσουν και άλλα σχολικά κτήρια.

«Θέλουμε, με έναν απλό τρόπο, να κάνουμε τα σχολεία φυτώρια τέχνης και να ομορφύνουμε και την πόλη μας», αναφέρει. Προτρέπει και άλλους καλλιτέχνες να στηρίξουν αυτή την ιδέα και να προτείνουν και άλλους τρόπους για να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με την τέχνη.

Η αντιδήμαρχος Ρεθύμνου θεωρεί πως έτσι τα παιδιά, εκτός από το ότι σέβονται περισσότερο τον χώρο του σχολείου, αποκτούν και μία καλλιέργεια. Όταν επισκεφτούν μία γκαλερί, ένα μουσείο, θα έχουν άλλες προσλαμβάνουσες, οι κεραίες τους θα είναι ανοιχτές.

παγκάκια Ρέθυμνο 2

«Η τέχνη δεν ομορφαίνει μόνο τη ζωή, οδηγεί σε πρόοδο, διαμορφώνει προσωπικότητες. Η παρέμβασή μας είναι εικαστική και εκπαιδευτική ταυτόχρονα», τονίζει.

Θεωρεί πως τα παιδιά με αυτό τον τρόπο έρχονται σε καθημερινή επαφή με την τέχνη και πιστεύει πως θα έπρεπε να αποτελεί κανόνα, οι σχολικές αίθουσες να είναι γεμάτες με έργα τέχνης. Έτσι, οι μαθητές θα ζουν μαζί της και θα την αναζητούν.

Πηγή: cretalive

Ρέθυμνο
συνεχεια αναγνωσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ο τεράστιος Θανάσης Βέγγος έφυγε σαν σήμερα και τον θυμόμαστε (πώς αλλιώς) γελώντας 😀 BINTEO

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Βέγγος
103 Shares

O Θανάσης Βέγγος, ο λατρεμένος ηθοποιός που μοίρασε απλόχερα γέλιο σε γενιές και γενιές Ελλήνων, έφυγε μια μέρα σαν τη σημερινή το 2011…

Όσα και αν γράψουμε για τις αξέχαστες στιγμές γέλιου που μας προσέφερε για δεκαετίες ο αγαπημένος Θανάσης Βέγγος είναι λίγα.

Αμέτρητες ταινίες που έγιναν στο πέρασμα του χρόνου κλασικές, εξαιρετικές ερμηνείες που άλλαξαν τον χώρο του ελληνικού κινηματογράφου και ρόλοι που λατρεύτηκαν από όλους τους Έλληνες! Όσο για τις ατάκες, αυτές είναι κυριολεκτικά διαχρονικές και γεμάτες κωμικό αυθορμητισμό…

Δες επίσης: Πόσο καλά γνωρίζεις τον Ελληνικό κινηματογράφο: 

Ανάμεσα λοιπόν στα αρκετά βίντεο που βρίσκει κάποιος στο διαδίκτυο, εμείς εντοπίσαμε ένα που περιλαμβάνει αρκετές από τις παραπάνω αγαπημένες σκηνές!

Δείτε όλες τις απίστευτες ατάκες που μας άφησε «κληρονομιά» ο αγαπημένος Θανάσης Βέγγος, σε ένα απολαυστικό βίντεο που έχει δημοσιευτεί σε κανάλι του youtube:

Η ζωή και το έργο του Θανάση Βέγγου

Ένας από τους πιο δημοφιλείς κωμικούς του ελληνικού κινηματογράφου. Ταυτίστηκε με την εικόνα του αεικίνητου ανθρώπου («τρέχω σαν τον Βέγγο»), ενώ η ατάκα του «καλέ μου άνθρωπε!» τον χαρακτήρισε προσωπικά, καθώς ξεχώρισε για το ήθος και τη σεμνότητά του.

Ο Θανάσης Βέγγος γεννήθηκε στο Νέο Φάληρο, στις 29 Μαΐου του 1927. Ήταν μοναχοπαίδι του Βασίλη και της Ευδοκίας Βέγγου. Ο πατέρας του ήταν υπάλληλος στην Εταιρεία Ηλεκτρισμού και ήρωας της αντίστασης. Μετά τον πόλεμο εκδιώχθηκε από τη δουλειά του, εξαιτίας των πολιτικών του φρονημάτων. Έτσι, ο Θανάσης άρχισε να εργάζεται από μικρός για να βοηθήσει την οικογένειά του. Για πολλά χρόνια ασχολήθηκε με την επεξεργασία δερμάτων, ενώ παράλληλα έκανε διάφορα μικροθελήματα στη γειτονιά του.

Κατά τα ταραγμένα χρόνια του εμφύλιου εξορίστηκε στη Μακρόνησο. Εκεί γνώρισε και τον άνθρωπο που έμελλε να αλλάξει τη ζωή του, τον Νίκο Κούνδουρο. Το 1954 έκανε την πρώτη του εμφάνιση στον κινηματογράφο, στην ταινία του σκηνοθέτη «Μαγική Πόλις» και για τα επόμενα πέντε χρόνια έπαιξε μικρούς ρόλους σε ταινίες που άφησαν εποχή, δείχνοντας το μεγάλο και έμφυτο ταλέντο του.

Ο Θανάσης Βέγγος δεν σπούδασε υποκριτική. Το 1959 πήρε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ηθοποιού, όχι από Σχολή, αλλά ως εξαιρετικό ταλέντο, με εξετάσεις σε ειδική επιτροπή. Την ίδια χρονιά έκανε και το θεατρικό του ντεμπούτο, στην επιθεώρηση Ομόνοια πλατς πλουτς, δίπλα στους Νίκο Ρίζο και Γιάννη Γκιωνάκη.

Την περίοδο αυτή εμφανίστηκε σε μερικές από τις πιο ιστορικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, όπως Ο δράκοςΔιακοπές στην Αίγινα, ΜανταλέναΟ Ηλίας του 16ουΠοτέ την Κυριακή. Ο πρώτος του μεγάλος ρόλος είναι μαζί με τον Νίκο Σταυρίδη στην ταινία Οι δοσατζήδες του 1960.

Τα χρόνια που ακολούθησαν συνεργάστηκε, κυρίως, με τον σκηνοθέτη Πάνο Γλυκοφρύδη και ανέπτυξε τον τύπο του νευρικού, αεικίνητου ανθρώπου, που τον καθιέρωσε. Έγινε ιδιαίτερα αγαπητός στο ελληνικό κοινό, με ταινίες όπως Ψηλά τα χέριαΧίτλερΜην είδατε τον ΠαναήΖήτω η τρέλαΠολυτεχνίτης και ερημοσπίτης.

Το 1964 ίδρυσε τη δική του εταιρία παραγωγής ΘΒ – Ταινίες Γέλιου. Έως το 1969, συνεργαζόμενος με τον Πάνο Γλυκοφρύδη και τον Ερρίκο Θαλασσινό, αλλά και σκηνοθετώντας ο ίδιος κάποιες φορές, γύρισε τις καλύτερες κατά γενική ομολογία ταινίες του, όπως τις Φανερός πράκτωρ 000Τρελός, παλαβός και ΒέγγοςΠοιος Θανάσης;, οι οποίες πρόσφεραν άφθονο γέλιο με τον σουρεαλισμό τους και τις τρελές ατάκες του πρωταγωνιστή τους. Ωστόσο, παρά την εμπορική και καλλιτεχνική τους επιτυχία, οι ταινίες αυτές οδηγούν την εταιρία του Βέγγου σε κλείσιμο και τον ίδιο σε οικονομική καταστροφή.

Το 1971 η στενή σχέση του με τον σκηνοθέτη Ντίνο Κατσουρίδη τον οδηγεί σε θρίαμβο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, με την ταινία Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση;. Κοινό και κριτική τον αποθεώνουν και αποσπά το βραβείο Α’ ανδρικού ρόλου. Έναν χρόνο μετά, ο ρόλος του στην ταινία Θανάση, πάρε το όπλο σου! του χαρίζει ένα ακόμη βραβείο Α’ ανδρικού ρόλου.

Τη δεκαετία του ’80 αποσύρεται από το σινεμά και κάνει λίγες βιντεοταινίες. Θα επιστρέψει στον κινηματογράφο το 1991, με την ταινία Ήσυχες μέρες του Αυγούστουτου Παντελή Βούλγαρη. Η ερμηνεία του έχει πια διαφοροποιηθεί, είναι χαμηλών τόνων, αλλά μεγάλης εκφραστικότητας. Το 1995 συμμετείχε στην ταινία Το βλέμμα του Οδυσσέα, του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ενώ κορυφαία στιγμή υπήρξε ο ρόλος του στο Όλα είναι δρόμος του 1998. Τελευταία εμφάνισή του στη μεγάλη οθόνη ήταν στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Ψυχή Βαθιά» (2009). Το 1997 εμφανίστηκε επίσης στην Επίδαυρο, στο ρόλο του Δικαιόπολι στους Αχαρνής και το 2001 στην Ειρήνη του Αριστοφάνη, με μεγάλη επιτυχία.

Στην τηλεόραση, ο Θανάσης Βέγγος εμφανίστηκε στις σειρές: Βεγγαλικά (ΕΡΤ, 1988), Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης (ΑΝΤ1, 1990), Περί ανέμων και υδάτων (Mega, 2002), Έρωτας, όπως έρημος (ΝΕΤ, 2003), Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου (ΑΝΤ1, 2006) και Η Θεσσαλονίκη της νοσταλγίας μας (ΕΤ3, 2009).

Ο Θανάσης Βέγγος ήταν παντρεμένος με την Ασημίνα Βέγγου, με την οποία απέκτησε δυο γιους κι έζησε μαζί της μέχρι το τέλος της ζωής του, στις 3 Μαΐου του 2011.

Βέγγος
συνεχεια αναγνωσης

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Χριστέ, κι αν όλοι σ’ αρνηθούν, δε θα πεθάνεις!»

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Καζαντζάκης
218 Shares

«Μαγδαληνή»: Ένα υπέροχο ποίημα του τεράστιου Νίκου Καζαντζάκη για την Μεγάλη Παρασκευή… (περισσότερα…)

Καζαντζάκης
συνεχεια αναγνωσης

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ω ναι! Οι Iron Maiden επιστρέφουν στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

iron-maiden
19 Shares

Βομβά επικών διαστάσεων από τη High Priority Promotions που φέρνει ξανά στην Ελλάδα τους Iron Maiden στις 16 Ιουλίου του 2022.

Η εταιρεία παρουσίασε ένα εξαιρετικό βιντεάκι για teaser χωρίς να αναφέρει το όνομα του συγκροτήματος, αλλά προφανώς μιλάει για τους Maiden.

H επίσημη ανακοίνωση με όλες τις λεπτομέρειες για εισιτήρια και χώρο διεξαγωγής θα γίνει τις επόμενες ημέρες, αλλά περιττό να πούμε ότι μετά τη συναυλιακή απραξία λόγω της πανδημίας η επιστροφή της μπάντας στην Ελλάδα αποτελεί τεράστια υπόθεση.

Θυμίζουμε ότι η τελευταία τους εμφάνιση είχε γίνει το 2018, στη μεγαλύτερη heavy metal συναυλία όλων των εποχών στην Ελλάδα με τους θεατές να ξεπερνούν τους 35.000.

Αυτό που κρατάμε προς το παρόν είναι η ημερομηνία και μετράμε ήδη αντίστροφα, αν και μας χωρίζουν 15 μήνες μέχρι τότε.

Πηγή: Roxx

 

iron-maiden
συνεχεια αναγνωσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Σύντεκνε, δεν έχεις παίξει «Ντοπιολαλιά», δεν έχεις παίξει πράμα!

Δημοσιεύτηκε

στις

Ντοπιολαλιά
331 Shares

Σπολλάτη σας! Είναι η “αρογαλού” χορευταρού αράχνη της Κρήτης και ποιο είναι το  θεριό της; Ο “φουρόγατος” ή ο “άρκαλος”; Τα “σουσούμια” τηγανίζονται; Είναι ο “ασκορδούλακαςναμουντάνικος σε όλη την Ελλάδα;

Δεν έχεις παίξει “Ντοπιολαλιά“ σύντεκνε δεν έχεις παίξει πράμα!

Για πρώτη φορά τα “Κρητικά” γίνονται παιχνίδι (επιτραπέζιο, αλλά και ψηφιακό σε λίγο καιρό) και μας προσκαλούν σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στην κοινή πολιτισμική μνήμη και τη λαϊκή παράδοση. Γιατί βρίσκεις τ’ Ομήρου τη συνέχεια στα δίστιχα της Κρήτης! 

Παίζοντας τα “Κρητικά“ θα εξοικειωθείς με τη λαλιά της Κρήτης. Θα μυηθείς στη λεβέντικη κρητική κουλτούρα και θα αποκομίσεις συναρπαστικές γνώσεις για την ιστορία, τον πολιτισμό και την παράδοση της Μεγαλονήσου. Κι όλου του κόσμου τις χαρές εύχομαι να παντήξεις! Πρωτότυπη, ψυχαγωγική και εκπαιδευτική, η “Ντοπιολαλιά” αποσκοπεί στην καταγραφή, τη διάσωση και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και της προφορικής λαϊκής μας παράδοσης, στη δια-δραστική μύηση των νεότερων γενιών στο συναρπαστικό αυτό κόσμο, αλλά και στην αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας σε τοπικό επίπεδο. 

Κάθε ντοπιολαλιά είναι ξεχωριστή και κάθε παιχνίδι ένα αυτοτελές πολιτιστικό έργο

Η “Ντοπιολαλιά” έχει σχεδιαστεί, έτσι ώστε μέσω της γλώσσας να παρουσιάζεται η ιστορία, ο πολιτισμός, η παράδοση, η γαστρονομία, η καθημερινή ζωή, η αρχιτεκτονική, η πανίδα, η χλωρίδα κι η κουλτούρα κάθε περιοχής. Μέσα από 1.000 ιδιωματικές λέξεις, δομημένες σε μια ευρηματική κι ανατρεπτική πλοκή παιχνιδιού, θα εξοικειωθείς με τη λαλιά του τόπου σου ή κάποιου άλλου, γιατί κάθε “Ντοπιολαλιά” είναι φιλική και φιλόξενη γι όλους, μικρούς και μεγάλους, ντόπιους κι επισκέπτες. 

Θα την απολαύσεις καλύτερα μαζί με τοπικά εδέσματα ή παρέα με αυθεντικούς ομιλητές. Θα σε επιβραβεύσει με χρήσιμες γνώσεις για τοπωνύμια, υδρωνύμια, θρύλους, ιστορίες, ήθη και έθιμα, φορεσιές, παροιμίες και τραγούδια. Θα σε διασκεδάσει με σκωπτικά αστεία, ντόπια χωρατά και αινίγματα. Θα σε συναρπάσει με την πλοκή, τις εκπλήξεις και τις ανατροπές της. Απάντησε σωστά. Λύσε τους γρίφους. Εξουδετέρωσε τις παγίδες και τα ξόρκια. Κέρδισε αντίδοτα. Ξεκλείδωσε φυλακτά. Διαπραγματεύσου με σύνεση στο χωριό. Θα κερδίσεις αν χαθείς μέσα της. Θα χάσεις αν δεν την τραγουδήσεις και που ξέρεις μπορεί και να τη χορέψεις, αν δεν σε ματιάσουν ή δεν σε πλανέψουν στο ζάλο σου νεράιδες κι αϊρκά… 

Η “Ντοπιολαλιά” ως βιωματικός τουριστικός οδηγός

Η “Ντοπιολαλιά” είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να λειτουργήσει ως μια πολύ καλή αφορμή διασκεδαστικής επανασύνδεσης με την ιδιαίτερη πατρίδα, αλλά κι ως ιδανικός τρόπος ψυχαγωγικής μύησης τουριστών στην ιδιαίτερη πολιτισμική φυσιογνωμία του τόπου που επισκέπτονται. Για να απολαύσει κάποιος τη “Ντοπιολαλιά”, δηλαδή, δεν απαιτείται να είναι ντόπιος ή να κατάγεται από τη συγκεκριμένη περιοχή, καθώς έχει σχεδιαστεί, έτσι ώστε να παίζεται με ευκολία ακόμα κι από όσους δεν γνωρίζουν ούτε μία λέξη από την εκάστοτε τοπική διάλεκτο. 

Μέσα σε λίγη μόνο ώρα παιχνιδιού όλοι μπορούν να μάθουν πάρα πολλά για έναν τόπο και να μετουσιώσουν αυτή τη γνώση σε εμπειρία, ζητώντας για παράδειγμα να δοκιμάσουν ένα τοπικό προϊόν, να επισκεφτούν το λαογραφικό μουσείο ή να συμμετέχουν σε ένα πανηγύρι της περιοχής. Σε αυτό το πλαίσιο, η “Ντοπιολαλιά” μπορεί να συμβάλει σημαντικά και στην ενίσχυση του Τουρισμού Εμπειριών, που ειδικά σήμερα είναι παγκοσμίως εξαιρετικά δημοφιλής, να δώσει μια νέα διάσταση στην  έννοια της πατροπαράδοτης ελληνικής φιλοξενίας. 

Σύμφωνα με τους δημιουργούς της “Ντοπιολαλιάς” «Η Τουριστική διάσταση του παιχνιδιού, δηλαδή η προώθηση του ελληνικού τουρισμού σε τοπικό επίπεδο, αποτέλεσε εξ’ αρχής βασικό στόχο μας και ενσωματώθηκε στο σχεδιασμό του. Κάπως έτσι ξεκίνησε, άλλωστε και το δημιουργικό ταξίδι της “Ντοπιολαλιάς”, αφού σαν ιδέα γεννήθηκε στο καφενείο ενός ελληνικού χωριού από μια παρέα φίλων, που απολάμβανε την αναζήτηση της σημασίας μιας ντόπιας ιδιωματικής λέξης». 

Πόσο πιο όμορφη, πλούσια και διαδραστική μπορεί να γίνει η συνάντηση με συγγενείς και φίλους στον τόπο καταγωγής σου, αλλά και γενικότερα η ταξιδιωτική εμπειρία, όταν φτάνοντας σε έναν προορισμό θα μπορείς να θυμηθείς ή να γνωρίσεις, με τρόπο ψυχαγωγικό, την τοπική κουλτούρα σε όλες τις εκφάνσεις της στο χθες και στο σήμερα; Κι όλα αυτά, απλά παίζοντας τη “Ντοπιολαλιά” στο ξενοδοχείο, στον ξενώνα, στο φιλικό σπίτι που σε φιλοξενούν, στο καφενείο ή στην καφετέρια, στην ταβέρνα, στην πλατεία του χωριού και γιατί όχι προσκαλώντας στη συντροφιά και ντόπιους. 

Γεφυρώνει το χάσμα των γενεών κι αγαπά την τρίτη ηλικία

Η “Ντοπιολαλιά” δεν είναι μόνο διασκεδαστική κι επιμορφωτική. Αποτελεί μια ευρηματική δημιουργική απασχόληση για όλη την οικογένεια στην πιο διευρυμένη της μορφή, αλλά και για κάθε είδους παρέα. Ενισχύει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των νεότερων και τους μυεί ψυχαγωγικά στις παραδόσεις και τον πολιτισμό μιας περιοχής. Συμβάλλει στην εξάσκηση της μνήμης κι άλλων δεξιοτήτων, καθώς και στην ψυχική και πνευματική υγεία των ηλικιωμένων. Κοινωνικοποιεί και φέρνει σε επαφή παιδιά, γονείς, γιαγιάδες και παππούδες, γεφυρώνει δημιουργικά το χάσμα γενεών. 

 

Η “Ψηφιακή Ντοπιολαλιά” και η διαδικτυακή δράση “Λεξορμήσεις” 

Η ερευνητική ομάδα της “Ντοπιολαλιάς”, αξιοποιώντας τις τεράστιες δυνατότητες που παρέχει ο κόσμος των παιχνιδιών και τα σύγχρονα εργαλεία παιχνιδοποίησης (gamification), σχεδιάζει ήδη την ψηφιακή της έκδοση. Παράλληλα, στο πλαίσιο των ευρύτερων πολιτιστικών κι εκπαιδευτικών της δράσεων, υλοποιεί μια σειρά πρωτοβουλιών, με τίτλο “Λεξορμήσεις”. Ένα διαδικτυακό διαδραστικό και συμμετοχικό κυνήγι ξεχασμένων με το πέρασμα του χρόνου λέξεων και φράσεων, στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν όλοι, μικροί και μεγάλοι. 

Στόχος της δράσης είναι η συλλογή, η καταγραφή κι η διάσωση ιδιωματισμών, που μιλούν μέχρι και σήμερα αυθεντικοί ομιλητές σε όλη την Ελλάδα. Για τη συγκέντρωση του υλικού, που εκτός από κειμενικό μπορεί να είναι και ηχογραφημένο ή μαγνητοσκοπημένο, θα χρησιμοποιηθούν η “Ψηφιακή Ντοπιολαλιά”, η ιστοσελίδα της www.dopiolalia.gr και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Οι “Λεξορμήσεις” θα αξιοποιηθούν δημιουργικά για τον εμπλουτισμό με πρώτη ύλη του περιεχομένου των επόμενων παιχνιδιών της “Ντοπιολαλιάς” κι αξίζει να συμμετάσχετε, όχι μόνο για να αναδείξετε τη λαλιά του τόπου σας, αλλά και γιατί σύμφωνα με την ομάδα της “Ντοπιολαλιάς”: «Δεν φαντάζεσαι που μπορεί να έχει “μαγκουρώσει” μια λέξη για χρόνια και σίγουρα θα είναι συναρπαστικό αν την ανακαλύψεις και τη φέρεις στο φως». Η πλατφόρμα έχει ανοίξει, οπότε μπορείτε να αρχίσετε να ψάχνετε για “κρυμμένες” λέξεις και φράσεις παντού. 

Στόχος η δημιουργία ενός παιχνιδιού για κάθε λαλιά του ελληνισμού

Οι πρώτες θεματικές εκδόσεις της “Ντοπιολαλιάς”, που ήδη κυκλοφορούν, περιλαμβάνουν τα “Κρητικά”, τα “Ποντιακά”, τα “Ηπειρώτικα” και τα “Κουτσαβάκικα”. Η βάση του παιχνιδιού είναι κοινή σε όλες τις εκδόσεις κι ενσωματώνει με τρόπο ευρηματικό και ψυχαγωγικό ένα ευρύ φάσμα γλωσσικών, λαογραφικών, ιστορικών και πολιτισμικών δεδομένων της λαϊκής προφορικής παράδοσης, που αντλούνται από μια ποικιλία πρωτογενών και δευτερογενών πηγών, καθώς κι από αυθεντικούς ομιλητές της γλώσσας. 

Κάθε παιχνίδι, από τη σταχυολόγηση του γλωσσικού και πολιτισμικού περιεχομένου μέχρι την πρωτότυπη εικονογράφηση και τον εμπνευσμένο σχεδιασμό, παραπέμπει περισσότερο σε ένα χειροποίητο, λεπτοδουλεμένο έργο ενός λαϊκού δημιουργού, με πρώτη ύλη την προφορική γλώσσα και καλέμι το παιχνίδι. 

“Η δια-δραστική γνωριμία με την προφορική, τη μητρική λαλιά, ενός ή περισσότερων τόπων πολλώ δε μάλλον της διαλέκτου της Κρήτης δύναται να συμβάλλει στην ανάπτυξη του γλωσσικού μας πλούτου…”, επισημαίνει ο Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, εμπνευστής της πρωτοβουλίας και δημιουργός του παιχνιδιού.

“Στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, φιλοδοξούμε να συμβάλλουμε στην ανάδειξη των ανεξάντλητων γλωσσικών κοιτασμάτων της μητρικής λαλιάς μας, γι αυτό και στους άμεσους στόχους μας για την επόμενη περίοδο συγκαταλέγεται η σύναψη συνεργασιών και συνεργιών με φορείς σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό και με στόχο να δημιουργηθεί ένα παιχνίδι για κάθε λαλιά του Ελληνισμού”.

 

Info:

Site
Facebook
Instagram

Ντοπιολαλιά
συνεχεια αναγνωσης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πέθανε ο Σπύρος Γιατράς

Δημοσιεύτηκε

στις

Γιατράς
122 Shares

Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος στιχουργός Σπύρος Γιατράς, έπειτα από πολυήμερη νοσηλεία σκορπίζοντας θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο.

Ο Σπύρος Γιατράς ήταν ο στιχουργός των μεγάλων επιτυχιών του Στράτου Διονυσίου, του Τόλη Βοσκόπουλου, του Γιάννη Πάριου, του Θέμη Αδαμαντίδη, του Σταμάτη Γονίδη, της Πίτσας Παπαδοπούλου, του Δημήτρη Κοντολάζου, του Αντύπα, του Βασίλη Καρρά, του Νότη Σφακιανάκη, της Πάολας, του Κωνσταντίνου Αργυρού, του Νίκου Οικονομόπουλου και πολλών άλλων καλλιτεχνών.

Την είδηση του θανάτου έκανε γνωστή με ανάρτηση του στο facebook ο Ηλίας Φιλίππου.

«Δυστυχώς οι απρόσμενα θλιβερές ειδήσεις αυτού του καιρού μας έχουν διαλύσει ψυχολογικά …Σήμερα έφυγε από τη ζωή ο συνάδελφος πολυαγαπημένος φίλος σπουδαίος στιχουργός συναγωνιστής μου αμέτρητα χρόνια άνθρωπος με το αξεπέραστο χιούμορ και τη μοναδική εξυπνάδα ο…ο…ο…δε ξέρω τι να πρωτοπώ και τι να πρωτογράψω. Αγαπημένε Σπύρο Γιατρά …απίστευτη θλίψη και μεγάλο κενό
δεν υπάρχουν λόγια…δυστυχώς να περιγράψουν τις στιγμές και την αλήθεια θερμά συλλυπητήρια στη σύζυγο του και στους δικούς του ανθρώπους»

 

Ποιος ήταν ο Σπύρος Γιατράς

Ο Σπύρος Γιατράς ήταν οπτικός και στιχουργός μεγάλων λαϊκών επιτυχιών.

Μεγάλωσε φτωχός ανάμεσα σε πλούσιους. Η οικογένειά του μετανάστευσε για πολλά χρόνια στην Νότιο Αφρική. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα , σε ηλικία 27 ετών, ήταν πια διπλωματούχος οπτικός , επάγγελμα που εξάσκησε και εξασκεί μέχρι σήμερα με ιδιαίτερη αγάπη και ζήλο χωρίς διακοπή, θέλοντας να είναι κοντά στον κόσμο.

«Ήμουν ένα άτακτο παιδί, ήμουν πάρα πολύ καλός μαθητής, αντιδραστικός και επειδή η επανάσταση των όπλων  είναι δεύτερη πρώτα η επανάσταση της σκέψης, ήμουν επαναστάτης» είχε πει ο ίδιος για την παιδική του ηλικία.

«Δύσκολα   οι γονείς μου ήταν φτωχοί άνθρωποι, αυτό με ανάγκαζε βέβαια να ξεχωρίζω το καλό από το κακό, ήταν ηθικοί άνθρωποι. Ο πατέρας μου παντρεύτηκε την μητέρα μου η οποία ήταν υπηρέτρια στο σπίτι τους. Εγώ σαν άντρας ήμουν μαμάκιας, ναι …  δεν ήμουν με τον πατέρα μου».

Τα πρώτα του τραγούδια τα έγραψε σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Πιτσιλαδή. Στην συνέχεια συνεργάστηκε με άλλους σημαντικούς Έλληνες συνθέτες  (Αντώνης Βαρδής , Νίκος Λαβράνος, Γιάννης Πάριος κα)Το δίδυμο Γιατράς –Χρυσοβέργης  καθόρισε αμφότερους. Ευτύχησε να συνεργαστεί με την κραταιά δισκογραφική ΜΙΝΟΣ  και έτσι οι στίχοι του τραγουδήθηκαν από της μεγάλες φωνές της εποχής Στράτος Διονυσίου, Γιάννης Πάριος, Μαρινέλλα, Λίτσα Διαμάντη  ,Καρράς,Αδαμαντίδης, Κλωναρίδης, Ντουνιάς, Ζ.Μελάς……Αγαπημένο και πασίγνωστο  «Αν δεν είχα και σένα» , «Με προδώσαν οι φίλοι μου»  «Της γυναίκας η καρδιά»  , «Δεν πάω πουθενά»

Τραγούδια του είπαν ο Τόλης Βοσκόπουλος , η Πίτσα Παπαδοπούλου , Καράς, Αντύπας, Κοντολάζος, Σφακιανάκης  «Εισαι ένα πιστόλι» ,  «Ο αετός»  «Μήπως είμαι τρελός»  και βέβαια το νήμα δεν σπάει μέχρι σήμερα  με Γιάννη Πλούταρχο, Σταμάτη Γονίδη, Πάνο Κιάμο.

 

Γιατράς
συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap