Βρειτε μας στα Social Media

ΚΡΉΤΗ

Η ακρίβεια υποβαθμίζει το επίπεδο διαβίωσης στην Κρήτη

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η ακρίβεια «τρυπάει» το καλάθι της νοικοκυράς! Οι αγορές περιορίζονται στις απολύτως αναγκαίες, με τους καταναλωτές να στρέφονται ως επί το πλείστον στις πιο φθηνές λύσεις. Στα ράφια των σούπερ μάρκετ οι προσφορές τραβούν τα βλέμματα και κινούν το ενδιαφέρον του κόσμου, που αναζητά από παντού τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων!

Το αυξημένο κόστος ενέργειας έχει προκαλέσει ηλεκτροσόκ στην κοινωνία. Κάθε ενέργεια καθορίζεται απ’ τους φουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος, που σαν… κεραυνός πέφτει στις πόρτες σπιτιών και επιχειρήσεων! Οι ανατιμήσεις, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανθρώπων της αγοράς, δεν φαίνεται να κοπάζουν: θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα. Το πιο ανησυχητικό απ’ όλα είναι ότι το επίπεδο διαβίωσης αρκετών συνανθρώπων μας  βάλλεται και διαρκώς υποβαθμίζεται. Όσο θα καλπάζει ο πληθωρισμός, τόσο θα μειώνονται οι προσδοκίες παγίωσης και τιθάσευσης των τεράστιων οικονομικών βαρών που καλείται να σηκώσει το σύνολο των πολιτών.

«Βρισκόμαστε σε μία από τις πιο κακές περιόδους των τελευταίων 10 ετών. Ενεργοποιούνται κάποιες συνιστώσες, οι οποίες δυσκολεύουν πάρα πολύ την τελική τιμή στο ράφι» σημειώνει στα «Ρ.Ν» ο κ. Νεκτάριος Κανακαράκης, πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics (Εφοδιασμού) Κρήτης και  διευθυντής Logistics σε τοπική αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Η αύξηση των πρώτων υλών, του πετρελαίου και των μεταφορικών σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες «Συντελούν στο να διαμορφωθεί ένα πεδίο στην αγορά φοβερά αρνητικό και τοξικό, που επηρεάζει τα προϊόντα και τις ίδιες τις υπηρεσίες» παρατηρεί. Ήδη ο πληθωρισμός σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία καταγράφηκε στο 5,1% τον Δεκέμβριο. «Θα φτάσει στο 6% τον Φλεβάρη και τον Μάρτη» εκτιμά ο κ. Κανακαράκης, υπενθυμίζοντας το προφανές και γνωστό σε όλους πλέον: ότι «Οι τιμές, από την αύξηση της ενέργειας, περνάνε στα προϊόντα». Πολλές από τις ανατιμήσεις, όπως αναφέρει ο ίδιος, τις έχουν απορροφήσει οι ενδιάμεσοι: οι χονδρέμποροι και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Το μείγμα γίνεται εκρηκτικότερο μόλις έρθουν (κι ανοίξουν) οι λογαριασμοί του ρεύματος: και του οικιακού και του βιομηχανικού.

«Εάν το κόστος μισθοδοσίας είναι η πρώτη δαπάνη σε μία επιχείρηση, μετά έρχεται η ενέργεια» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics (Εφοδιασμού) Κρήτης. Συμπληρώνει ειδικότερα πως «Παρατηρείται μία τεράστια αύξηση γύρω στο 40%» στο ρεύμα που καλούνται να πληρώσουν ακόμα και μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες χρησιμοποιούν ψυγεία για τα ευπαθή τους προϊόντα. «Αναγκαστικά ένα σούπερ μάρκετ για να λειτουργήσει θέλει ψυγεία, η ψύξη κοστίζει, υπάρχει υψηλή κατανάλωση» επισημαίνει.

Πικρή …ζάχαρη, μεγάλες αυξήσεις

Ο κ. Κανακαράκης δεν είναι καθόλου αισιόδοξος για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.Αναλύοντας , την εικόνα στην Κρήτη  (προ)βλέπει περισσότερες ανατιμήσεις στην αγορά, 5% επιπλέον.

Η αποκλιμάκωση δεν θα έρθει άμεσα, όπως λέει. «Θεωρώ ότι στο δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα έχουμε μία πρώτη σταθεροποίηση και μετά βλέπουμε τυχόν μειώσεις (αν υπάρχουν)».

Η ακρίβεια έχει επηρεάσει και τις πρώτες ύλες, ξεκινώντας κι απ’ τις συσκευασίες των προϊόντων. «Και οι καιρικές συνθήκες δημιουργούν προβλήματα» υπενθυμίζει. «Η ζάχαρη θα αυξηθεί πάνω από 25%» μας προετοιμάζει και αιτιολογεί την πρόβλεψή του: «Υπάρχει ένα δυσάρεστο περιβάλλον που συντελεί σε όλα αυτά. Η Βραζιλία, χώρες της Ασίας και η Ρωσία, έχουν αποθέματα ζάχαρης, όμως λόγω των καιρικών συνθηκών οι σοδειές δεν ήταν οι κατάλληλες».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Κανακαράκη, μεσοσταθμικά το 2021 είχαμε μία αύξηση 8% σε όλα τα είδη. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στα δημητριακά και στα έλαια. Πιο συγκεκριμένα, προς τα πάνω έχουν ανέβει οι τιμές στα εξής προϊόντα: Αλεύρι 10%, είδη ζαχαροπλαστικής 15%, καφές μεσοσταθμικά 5%, ρύζι-όσπρια 5%, ζυμαρικά 10%, μαρμελάδες 5%, ελιές 5%, κονσέρβες 5%, βρεφικό γάλα 3%, δημητριακά 14%, φρυγανιές 5%, σαπούνια 5% και ξύδι 7%

Υποβαθμίζεται το επίπεδο διαβίωσης, απειλείται η κοινωνική συνοχή

«Περιμένουμε άλλη μία αύξηση για εφέτος, 8% επίσης» προβλέπει παρατηρώντας πως οι καταναλωτές σταματούν πλέον να κοιτούν την ποιότητα· επικεντρώνονται στην τιμή. Γι’ αυτό και συνιστά: «Ο κόσμος πρέπει – και το κάνει ήδη – να κοιτάει τις προσφορές και τα φυλλάδια. Από εκεί μπορεί να γλιτώσει ένα 11-15% αν κάνει στοχευμένη και σωστή επιλογή των προϊόντων».

Ακόμα και στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ οι πολίτες συζητούν για το αυξημένο κόστος ενέργειας. «Αυτός είναι ο παράγοντας καθορίζει τι θα καταναλώσουν» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics (Εφοδιασμού) Κρήτης.

Η κυβέρνηση αναζητά την κατάλληλη φόρμουλα, που θα λειτουργήσει ως… αλεξικέραυνο για την απορρόφηση της ακρίβειας. «Αν ήμουν στην κυβέρνηση, το πρώτο πράγμα που θα έκανα είναι να μειώσω το ΦΠΑ στα τρόφιμα και στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Δεν θα το μείωνα στα ποτά, γιατί τα ποτά είναι ένα είδος πολυτελείας. Στα βασικά όμως που έχουν να κάνουν με την επιβίωση και τη διαβίωση των ανθρώπων, θα έκανα μείωση του ΦΠΑ, κι ειδικά στα προϊόντα που έχουν να κάνουν με τρόφιμα» υποστηρίζει ο κ. Κανακαράκης, διαπιστώνοντας πως «Οι αυξήσεις στους μισθούς δεν απορροφούν τις ανατιμήσεις, δεν αποτυπώνονται στην αγοραστική δύναμη της κοινωνίας».

Προεξοφλώντας ότι ο πληθωρισμός θα ανέβει κι άλλο, ο κ. Κανακαράκης θεωρεί δεδομένο πως οι καταναλωτές θα περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες και απαραίτητες αγορές. Η κατανάλωση, όπως θα πει, έχει πέσει ούτως ή άλλως «πάρα πολύ». Πηγαίνοντας τέλος ένα βήμα παραπέρα, ο πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics(Εφοδιασμού) Κρήτης καταλήγει λέγοντας ότι «Η αύξηση των τιμών στα βασικά αγαθά θεωρώ ότι υποβαθμίζει και το επίπεδο διαβίωσης των νοικοκυριών στην χώρα μας. Η κοινωνική συνοχή παύει να υπάρχει όπως την ξέραμε. Η ψυχολογία του κόσμου δεν θα είναι η κατάλληλη από εδώ και πέρα».

Πηγή: rethnea.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ