Βρειτε μας στα Social Media
Διαφήμιση vikos

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πόσα χρήματα δαπανά ένας υποψήφιος για να γίνει δήμαρχος

Δημοσιεύτηκε

στις

υποψηφιοι δημαρχοι
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Πόσα χρήματα πιστεύετε ότι θα πρέπει να δαπανήσει ένας υποψήφιος προκειμένου να εκλεγεί δήμαρχος σε ένα από τα πολλά προάστια της Αθήνας με πληθυσμό από 60.000 – 80.000 κατοίκους, όπως είναι π.χ. η Ηλιούπολη, η Κηφισιά, η Νέα Ιωνία, η Αγία Παρασκευή, ο Βύρωνας, το Χαλάνδρι, το Μαρούσι, το Αιγάλεω το Παλαιό Φάληρο ή η Νέα Σμύρνη; Η απάντηση είναι… πολλά! 

 

Το πόσα, θα το δούμε κατά προσέγγιση βάσει πληροφοριών που προέρχονται από συζητήσεις που είχαμε με υποψήφιους δημάρχους κάποιων εκ των προαναφερθέντων περιοχών.

Φωτογράφηση και δημιουργία φυλλαδίου

Πρώτα απ’ όλα για να γνωστοποιήσει ο ενδιαφερόμενος την υποψηφιότητά του, θα πρέπει να έχει στα χέρια του κάποια σχετικά ενημερωτικά φυλλάδια με το βιογραφικό και το πρόγραμμά του, ούτως ώστε να μοιράζει τους δημότες της περιοχής του. Η σύνταξη ενός τετρασέλιδου φυλλαδίου δεν είναι απλή, καθώς χρειάζεται κάποιος να το συντάξει, κάποιος να δημιουργήσει το λογότυπο του συνδυασμού (εάν δεν υπάρχει), κάποιος να κάνει τη φωτογράφηση του υποψηφίου και κάποιος γραφίστας να το δημιουργήσει στην οθόνη ενός υπολογιστή. Όλο αυτό μαζί στοιχίζει με σημερινές τιμές από 800 – 1.000 ευρώ.

Εκτύπωση

Όσον αφορά την εκτύπωση τώρα, η τιμή εξαρτάται από το μέγεθος του φυλλαδίου και το τιράζ, δηλαδή τον αριθμό των αντιτύπων που θα τυπωθεί. Εάν πρόκειται για μέγεθος Α4 (σ.σ. το κλασικό μέγεθος της «κόλλας αναφοράς» 21×29,7 εκ.) τα 10.000 τεμάχια στοιχίζουν 330 ευρώ. Αλλά για έναν δήμο των 80.000 κατοίκων, η ποσότητα αυτή είναι πολύ μικρή. Απαιτούνται τουλάχιστον 50.000 αντίτυπα, που κοστίζουν περίπου 1.500 ευρώ. Αυτό τώρα πολλαπλασιάστε το επί δύο ή τρία καθώς όπως θα έχετε διαπιστώσει, οι περισσότεροι συνδυασμοί έχουν δύο και τρία διαφορετικά φυλλάδια – άλλο με το βιογραφικό του υποψηφίου δημάρχου, άλλο με το πρόγραμμα, άλλο με την ομάδα των υποψηφίων και πάει λέγοντας. Οπότε τα απλά φυλλάδια θα κοστίσουν περίπου 4.500 ευρώ.

Και προσέξτε, δεν αναφερόμαστε καν σε νυν δημάρχους που ξανακατεβαίνουν ως υποψήφιοι και τυπώνουν ολόκληρα… βιβλία των 56, 64, 72 ή 80 σελίδων με το έργο που έχουν επιτελέσει και αυτό που υπόσχονται ότι θα υλοποιήσουν. Ούτε συνυπολογίζουμε το κόστος των καρτών που θα τυπώσει ο υποψήφιος.

Οι μετακινήσεις

Ο υποψήφιος είναι υποχρεωμένος να κινείται καθημερινά από το πρωί μέχρι το βράδυ σε όλες της γειτονιές του Δήμου του, ώστε να συνομιλεί με κόσμο, να ακούει τα προβλήματά τους και να προτείνει λύσεις. Το κόστος των καυσίμων είναι δυσβάσταχτο, αφού καθημερινά τους τελευταίους μήνες διανύουν στην καλύτερη περίπτωση 40 χιλιόμετρα την ημέρα. Όπως μας λέει χαρακτηριστικά υποψήφιος δήμαρχος, «μόνο για βενζίνη πρέπει να έχω χαλάει από τον Μάιο έως σήμερα περίπου 1.000 ευρώ, χωρίς να υπολογίζω εννοείται τις 10 μέρες που έφυγα τον Αύγουστο για διακοπές με την οικογένειά μου».

Τα κεράσματα και τα τραπεζώματα

Ένα πολύ σημαντικό κόστος που δεν μπορείς να το υπολογίσεις εύκολα όταν ξεκινάς τον προεκλογικό αγώνα είναι το πόσα χρήματα θα δαπανήσεις για πάσης φύσεως κεράσματα και τραπεζώματα σε φίλους, γνωστούς και ψηφοφόρους που αποτελούν τους επονομαζόμενους «πυρήνες» σου· δηλαδή πρόσωπα – «κλειδιά» στην πόλη που είτε έχουν μεγάλα σόγια από πίσω, είτε γνωρίζουν και επηρεάζουν αρκετό κόσμο. Αυτά μπορούν να σου στοιχίσουν γύρω στα 3.000 ευρώ, ενώ άλλες 4.000 – 5.000 ευρώ θα δώσεις για τις συγκεντρώσεις που θα πρέπει να πραγματοποιήσεις σε καφετέριες της περιοχής για τους ψηφοφόρους σου.

Η κεντρική προεκλογική συγκέντρωση

Μια εντελώς ξεχωριστή δαπάνη είναι αυτή για τη διοργάνωση της κεντρικής προεκλογικής συγκέντρωσης του συνδυασμού που πραγματοποιείται την τελευταία εβδομάδα προ των αυτοδιοικητικών εκλογών. Εκεί απαιτείται να νοικιάσεις σίγουρα ηχητικές εγκαταστάσεις, φωτισμό, καρέκλες και εξέδρα που οι εταιρείες προθυμοποιούνται να σου παρέχουν με κόστος γύρω στις 4.500 ευρώ κατά μέσο όρο. Μαζί δε με την βιντεοσκόπηση και τη φωτογράφηση φθάνεις τις 5.000 ευρώ.

Δεν προσμετράμε την αμοιβή του ατόμου ή των ατόμων που κάθε σου πολιτική κίνηση την ανεβάσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να έχει μεγαλύτερη απήχηση η δραστηριότητά του, ούτε τη σύνταξη δελτίων Τύπου. Αυτά ας πούμε ότι τα κάνει η ομάδα εθελοντών που διαθέτεις.

Banner σε ιστοσελίδες

Σε περίπτωση όμως που θέλεις να διαφημιστείς σε κάποια τοπική ιστοσελίδα ή ακόμη καλύτερα σε κάποιο μεγάλο site που θα δεχθεί να φιλοξενήσει banner σου (διαφημιστική καταχώρηση) στις σελίδες του, τότε θα πρέπει να καταβάλλεις στην καλύτερη περίπτωση περίπου 1.300 – 1.500 ευρώ ανά τριήμερο. Η τιμή εννοείται πως είναι χαμηλότερη για τις μικρότερες ιστοσελίδες.

Άλλα έξοδα

Αναμφισβήτητα υπάρχουν πολλά ακόμη έξοδα που προκύπτουν όπως η κατασκευή ιστοσελίδας του συνδυασμού (περίπου 2.000 – 3.000 ευρώ), η δημιουργία ενός τηλεφωνικού κέντρου με την αμοιβή του ανθρώπου που θα επικοινωνεί με τους δημότες (περίπου 1.500 ευρώ), αλλά και η ενοικίαση γραφείων, η ταμπέλα που θα τοποθετηθεί στην είσοδο και τα έξοδα συντήρησής του για έναν μήνα (περίπου 1.500 ευρώ). Όλα τα παραπάνω έξοδα, ξεπερνούν τις 25.000 ευρώ. Και είναι μόνο τα απαραίτητα.

Πηγή: newsbeast

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ