Βρειτε μας στα Social Media

ΚΡΉΤΗ

Τι «γκούγκλαραν» περισσότερο οι Κρητικοί το 2022

Δημοσιεύτηκε

στις

google
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τι έψαξαν στη μηχανή αναζήτησης της Google οι κάτοικοι του νησιού μας, σύμφωνα με τα στατιστικά για τη χρονιά…

Στις Άνω Αρχάνες οι κάτοικοι αναζήτησαν περισσότερο και πιο γρήγορα πληροφορίες μέσα στο καλοκαίρι για το Fuel Pass 2, όπως επίσης στα Κουνουπιδιανά και τη Σούδα. Από την πλευρά τους, στις Μοίρες επέλεξαν το Edupass, στη Φοινικιά στο Ηράκλειο αναρωτήθηκαν το «πότε αλλάζει η ώρα», ενώ στη Νεάπολη Λασιθίου, στη Σητεία καθώς και στη Νέα Αλικαρνασσό οι χρήστες του διαδικτύου “γκούγκλαραν” πληροφορίες για το Power Pass, κερδίζοντας μια θέση μεταξύ των πρώτων στις εν λόγω ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις στην Ελλάδα μέσω της μακράν δημοφιλέστερης μηχανής αναζήτησης Google μέσα στο 2022.

Όπως μεταφέρει το neakriti, πρόκειται για τις κρητικές πρωτιές, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Google, ανακοινώνοντας τα χαρακτηριστικά της “ψηφιακής ταυτότητας” της Ελλάδας μέσα σε αυτή τη χρονιά. Οι ετήσιες λίστες του Year In Search 2022, που αποτελούν πια θεσμό, καταγράφουν όλα εκείνα που ψάξαμε μέσω της Google για να βρούμε περισσότερες πληροφορίες σε θέματα που τράβηξαν την προσοχή μας και σε πρόσωπα που πρωταγωνίστησαν είτε με την παρουσία τους είτε με την απουσία τους, καθώς τους αποχαιρετήσαμε.

Οι Κρητικοί – όπως και οι υπόλοιποι Έλληνες – εστίασαν στις αναζητήσεις τους μέσα στη χρονιά κυρίως στα λογής-λογής “πάσο” όπως το Fuel Pass, το Edupass και το Power Pass, αλλά και σε σημαντικά θέματα υγείας της καθημερινότητάς μας, όπως το πιστοποιητικό εμβολιασμού για την COVID-19 και ο “προσωπικός γιατρός”. Αίσθηση προκαλεί η δημοφιλία και στην αναζήτηση της γνωστής τηλεοπτικής σειράς “Σασμός”, καθώς βεβαίως και στο θέμα της Ουκρανίας. Η λίστα περιλαμβάνει και τα πρόσωπα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην επικαιρότητα του 2022, με την πρωτιά να κατέχει η Ρούλα Πισπιρίγκου. Οι χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα αναζήτησαν επίσης περισσότερες πληροφορίες και για πρόσωπα που “έφυγαν” μέσα στη χρονιά, με πρώτη τη βασίλισσα της Βρετανίας Ελισάβετ ΙΙ.

“Τι είναι” και “γιατί”

Η περιέργεια είχε την τιμητική της στην ενότητα “τι είναι” με την πολιτική να κυριαρχεί μαζί με τον οικονομικό όρο crypto, ενώ αίσθηση προκαλεί η συχνότητα “γκουγκλαρίσματος” του όρου “αφασία”, που μάλλον προσδιορίζει την περιπέτεια υγείας του γνωστού ηθοποιού Μπρους Γουίλις που έγινε παγκόσμια είδηση. Ένα κοινό των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου με εκείνους σε όλο τον κόσμο στη συγκεκριμένη ενότητα είναι η δημοφιλία της ερώτησης “τι είναι το ΝΑΤΟ”, σαφέστατα λόγω των όσων συνέβησαν γύρω από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Από τα αξιοπερίεργα των ελληνικών αναζητήσεων είναι στην κατηγορία “γιατί”, όπου σημειωτέον αυτονόητα κυριαρχεί ο πόλεμος στην Ουκρανία και ακολουθεί η ερώτηση προς την Google “γιατί δεν τρώω πια χταπόδια” που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, το “γιατί δε χάνω κιλά” που ακολουθεί στην τρίτη, και το “γιατί σκότωσε τα παιδιά της η Μήδεια” στην τέταρτη θέση!

Πιο αναλυτικά, στην ερώτηση “τι είναι” οι Έλληνες επέλεξαν να προσθέσουν “τι είναι πρόταση μομφής” που βρέθηκε στην πρώτη θέση, με το “τι είναι η ρήτρα αναπροσαρμογής”, “τι είναι nfc”, “τι είναι nft” και “τι είναι το swift” να συμπληρώνουν την πεντάδα. Στις υπόλοιπες θέσεις βρίσκονται οι ερωτήσεις “τι είναι η κεταμίνη”, “τι είναι το ΝΑΤΟ”, “τι είναι αφασία”, “τι είναι ΚΥΣΕΑ” και “τι είναι podcast”.

Οι Έλληνες “ρώτησαν” την Google και για το “πότε” σε διάφορα θέματα: όπως “πότε πέφτει το Πάσχα” που ήταν και το πιο δημοφιλές ερώτημα, “πότε τελειώνουν οι «Άγριες Μέλισσες»” που βρέθηκε στη δεύτερη θέση, και “πότε αλλάζει η ώρα”, ερώτημα το οποίο… κατατάχθηκε στην τρίτη θέση μεταξύ 20-26 Μαρτίου και 23-29 Οκτωβρίου, όπου την πρωτιά είχε η Φοινικιά στο Ηράκλειο με… σκορ 100. Τις επόμενες θέσεις συμπληρώνουν τα ερωτήματα των Ελλήνων χρηστών “πότε ξεκινάει το Μουντιάλ”, “πότε λήγει το πιστοποιητικό εμβολιασμού”, “πότε κλείνουν τα σχολεία για καλοκαίρι”, “πότε χαλάει ο καιρός”, “πότε πληρώνονται οι συντάξεις Ιουλίου”, “πότε ανοίγει η πλατφόρμα για το ρεύμα” και “πότε καταργήθηκε η θανατική ποινή στην Ελλάδα” κατά σειρά αναζητήσεων.

Ακόμα πιο ενδιαφέροντα ήταν τα “γιατί” που απασχόλησαν τους Έλληνες, και πιο συγκεκριμένα “γιατί γίνεται πόλεμος” στην πρώτη θέση, “γιατί δεν τρώω πια χταπόδια” στη δεύτερη, “γιατί δε χάνω κιλά” στην τρίτη, “γιατί σκότωσε τα παιδιά της η Μήδεια” στην τέταρτη και “γιατί ιδρώνω πολύ” στην πέμπτη θέση. Τη δεκάδα των πιο δημοφιλών αναζητήσεων στην κατηγορία συμπληρώνουν τα “γιατί η βασίλισσα Ελισάβετ δεν έχει έρθει στην Ελλάδα”, “γιατί κάνει πόλεμο ο Πούτιν”, “γιατί νυστάζω συνέχεια”, “γιατί γίνεται η απογραφή” και “γιατί η Ρωσία επιτέθηκε στην Ουκρανία”.

“Ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις”

Τα στατιστικά της Google στην ιστοσελίδα Year in Search 2022 δίνουν σε ορισμένες κατηγορίες, και κυρίως στις “Ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις” κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη γεωγραφική κατανομή των χρηστών. Εκεί ανακαλύψαμε ότι την πρωτιά είχε το Fuel Pass 2 μεταξύ 31 Ιουλίου και 6 Αυγούστου, με το ψηλότερο “σκορ”, το 100, να παραπέμπει στους χρήστες από το Καναλλάκι Ηπείρου, και για την Κρήτη το 70 στους “κυβερνοναύτες” από τις Άνω Αρχάνες, το 59 από τα Κουνουπιδιανά, και το 52 από τη Σούδα.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Edupass ως δημοφιλές λήμμα αναζήτησης, με τις Μοίρες στην τέταρτη θέση με “σκορ” 86. Την πρωτιά στην Ελλάδα στις αναζητήσεις για το Power Pass μεταξύ 10 και 16 Ιουλίου είχαν οι χρήστες από τη Νεάπολη Λασιθίου με 100, από τη Σητεία με 78 και από τη Νέα Αλικαρνασσό με 62.

Τέταρτο πιο δημοφιλές θέμα ήταν ο πόλεμος στην Ουκρανία, όπου μεταξύ 20 και 26 Φεβρουαρίου οι χρήστες από τις Μουρνιές βρέθηκαν στην τέταρτη θέση στη χώρα στην εν λόγω αναζήτηση στη σελίδα της Google. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η τηλεοπτική σειρά “Σασμός”, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν γεωγραφικά στατιστικά δεδομένα, και ακολουθούν σε δημοφιλία το πιστοποιητικό νόσησης στην έκτη θέση, ο “προσωπικός γιατρός” στην 7η, το πιστοποιητικό εμβολιασμού στην 8η θέση, η ιστοσελίδα myAADE στην 9η και η επιδότηση ρεύματος στη δέκατη θέση.

Αναφορικά με τα πρόσωπα του 2022, για τους Έλληνες χρήστες τη δεκάδα αποτελούν οι Ρούλα Πισπιρίγκου, Μάκης Κατμετζόγλου, Μαυρίκιος Μαυρικίου, Μαρσέλο Βιέιρα, Σοφία Χατζηπαντελή, James Rodriguez, Will Smith, Λεξ, Amber Heard και Βαλάντης.

Τα πρόσωπα

Από αυτούς που “έφυγαν” μέσα στο 2022 δεν προκαλεί έκπληξη ότι οι Έλληνες αναζήτησαν περισσότερο πληροφορίες για τη βασίλισσα της Βρετανίας Ελισάβετ ΙΙ, με τον Πάνο Νάτση στη δεύτερη θέση και τη Μάρθα Καραγιάννη στην τρίτη. Τα υπόλοιπα πρόσωπα ήταν οι Τζώρτζης Μονογυιός, Αλέξανδρος Νικολαΐδης, Μίνα Αδαμάκη, Αnne Heche, Δάκης, Ντίνα Κώνστα και Ηλίας Ζερβός. Σημειώνεται ότι το “σκορ” καθορίζεται από το 100, που προσδιορίζει την πιο δημοφιλή αναζήτηση, με την υπόλοιπη “βαθμολογία” να δίνεται αναλογικά.

Οι πρωτιές στον κόσμο το 2022

Σε παγκόσμιο επίπεδο οι κορυφαίες αναζητήσεις στην Google αφορούσαν την Ουκρανία και τη βασίλισσα Ελισάβετ ΙΙ, καθώς και εκλογικά αποτελέσματα, μια που η χρονιά είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον με αναμετρήσεις σε ΗΠΑ (ενδιάμεσες), βουλευτικές στην Ιταλία, προεδρικές και βουλευτικές στη Γαλλία και πάει λέγοντας. Επίσης οι χρήστες αναζήτησαν πληροφορίες που αφορούσαν στην ευλογιά των πιθήκων και τους τυχερούς αριθμούς του… Powerball. Αίσθηση αποτελεί το γεγονός ότι πουθενά δε συναντάμε στις πρώτες τουλάχιστον θέσεις τον κορωνοϊό. Ενδιαφέρον έχουν και οι αναζητήσεις που έγιναν στους χάρτες της Google, με την πεντάδα των πιο δημοφιλών – ψηφιακά – μνημείων να περιλαμβάνει κατά σειρά κατάταξης τα Ανάκτορα του Μπάκιχγαμ στο Λονδίνο, το Μπιγκ Μπεν στη βρετανική μητρόπολη, τη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας, το άγαλμα του Χριστού Λυτρωτή στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας και τα Ανάκτορα στις Βρυξέλλες του Βελγίου.

Στην κατηγορία “Ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις” της Google η Βρετανία είχε την τιμητική της στην πρώτη πεντάδα, με τις λέξεις “Ηνωμένο Βασίλειο” να έχουν την πρωτιά, όπως επίσης το λήμμα “Ελισάβετ ΙΙ”, η λέξη “αργία” (προφανώς λόγω της κηδείας της βασίλισσας), ο “Κάρολος Γ’” και η λέξη… “συλλυπητήρια”. Επίσης για την ιστορία, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, η Google επεξεργάζεται κάθε μέρα πάνω από 3,9 δισεκατομμύρια αναζητήσεις, κάτι που “μεταφράζεται” σε 91.100 αναζητήσεις κάθε… δευτερόλεπτο, όταν το 1998 αυτές δεν ξεπερνούσαν τις 10.000 κάθε μέρα!

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ