Βρειτε μας στα Social Media

ΚΡΉΤΗ

Τρένο στην Κρήτη: Η Παγκρήτια Ανοικτή Επιτροπή ξεκινά συλλογή υπογραφών

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Την έναρξη συλλογής υπογραφών ξεκινά η Παγκρήτια Ανοικτή Επιτροπή που επιθυμεί την δημιουργία τρένου στην Κρήτη. Η Επιτροπή είναι αρκετά δραστήρια και έχει ήδη κάνει αρκετά βήματα ενημέρωσης.

Πέρσι είχε παρουσιάσει την βασική της διεκδίκηση που είναι η δημιουργία ενός τρένου-τραμ που να συνδέει το Ηράκλειο με το υπό κατασκευή αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Παράλληλα μέσω του κοινοβουλίου πριν από 3 μήνες τέθηκε το θέμα στην μόνιμη Επιτροπή της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια. Μακροπρόθεσμος στόχος της ΠΑΕΠ είναι μια συνολική πρόταση που θα ενώνει τις μεγάλες πόλεις της βόρειας Κρήτης, η οποία όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της φιλοξενεί κάθε χρόνο περίπου το 20% των επισκεπτών της χώρας μας ενώ και πληθυσμιακά δεν είναι αμελητέα.

Στο πρόσφατο παρελθόν έχουν ληφθεί ομόφωνες αποφάσεις για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, από τα Δημοτικά Συμβούλια των μεγαλύτερων πόλεων της Κρήτης. Δηλαδή, Ηρακλείου, Μινώα Πεδιάδος και Αγίου Νικολάου.

Η βασική διεκδίκηση τέθηκε επί τάπητος και σε συνάντηση που είχαν τα μέλη της με τον περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη ο οποίος είχε αναφέρει πως βλέπει θετικά την προοπτική δημιουργίας μέσου σταθερής τροχιάς αλλά και να εντάξει το ζήτημα ως υπό διερεύνηση στο στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Κρήτης.

Η ΠΑΕΠ σκοπεύει να προχωρήσει σε ανάθεση μελέτης η οποία “θα καταγράψει όλα τα οικονομικά και περιβαλλοντικά δεδομένα που τεκμηριώνουν την ανάγκη σύνδεσης του Καστελλίου με το Ηράκλειο με τρένο, το οποίο σημειώνεται ότι εκτός των άλλων θα αποφορτίσει τις μετακινήσεις των ΙΧ, θα ενισχύσει την ενδοδημοτική συγκοινωνία και θα συμβάλλει στη συγκράτηση του τοπικού πληθυσμού”.

Η συλλογή υπογραφών

Αυτές τις ημέρες η Παγκρήτια Ανοικτή Επιτροπή ξεκίνησε μέσω διαδικτύου την συλλογή υπογραφών για την υποστήριξη του αιτήματος της.

Όπως αναφέρεται:

“Η Κρήτη πρέπει και μπορεί να αποκτήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς, τύπου tram- train ή άλλης υποδομής με σύγχρονα χαρακτηριστικά μετακίνησης, που να συνδέει τις μεγάλες πόλεις και τις πύλες εισόδου της (λιμάνια, αεροδρόμιο).

Η Κρήτη πρέπει και μπορεί να στραφεί στα μέσα μετακίνησης που είναι φιλικά στο περιβάλλον, γρήγορα, ασφαλή και προσβάσιμα σε όλες και όλους χωρίς διακρίσεις.

Θετικά έχουν ανταποκριθεί μέχρι σήμερα στο κάλεσμα τα δημοτικά συμβούλια των δήμων Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Χερσονήσου, Αγίου Νικολάου, Μινώα Πεδιάδας και Οροπεδίου Λασιθίου.

Γιατί μέσο σταθερής τροχιάς στην Κρήτη:

-Γιατί αποδεδειγμένα τα μέσα σταθερής τροχιάς περιορίζουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση,
-Γιατί αποδεδειγμένα συμβάλλουν στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, του θορύβου και μειώνουν τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης,
-Γιατί αποδεδειγμένα βελτιώνουν τη δημόσια υγεία,
-Γιατί είναι μέσα γρήγορα και ασφαλή,
-Γιατί αποδεδειγμένα βελτιώνουν την οδική ασφάλεια,
-Γιατί αποδεδειγμένα αποτελούν τα πλέον οικονομικά μέσα μετακίνησης,
-Γιατί αποδεδειγμένα τα μέσα σταθερής τροχιάς αποτελούν μέσα δημοκρατικά και προσβάσιμα σε όλους ανεξάρτητα από την κοινωνική τάξη, το φύλο, την ηλικία ή την εθνικότητα κ.α.

-Γιατί αποδεδειγμένα τα μέσα σταθερής τροχιάς περιορίζουν την αστική διάχυση και την ανάγκη για άναρχη και εκτός σχεδίου δόμηση,

-Γιατί υπάρχουν τεκμηριωμένες προβλέψεις για αύξηση της επισκεψιμότητας στο νησί και σχεδιάζονται συστηματικά νέες υποδομές (αεροδρόμιο, μαρίνες, καταλύματα) χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη ουσιαστική πρόβλεψη για κρίσιμες επενδύσεις σε σύγχρονα μέσα μεταφοράς και δίκτυα ασφαλούς και μαζικής προσπέλασης,

-Γιατί η Ευρώπη επενδύει πλέον μόνο στις σύγχρονες, πράσινες καινοτόμες μεταφορές που μέσα σε αυτές ανήκουν τα μέσα σταθερής τροχιάς,

-Γιατί η αναγκαιότητα αυτή για την Κρήτη έχει διατυπωθεί σε κεντρικούς σχεδιασμούς του κράτους ήδη από το 1911 και συστηματικά ‘κόβεται’ με ανεπαρκή τεχνικά και οικονομικά επιχειρήματα,

-Γιατί το ζήτημα των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών σε όλα τα σύγχρονα κράτη (περιλαμβανομένων και νησιών με ανάλογο πληθυσμό ή σχετική επισκεψιμότητα) επιλύεται στη βάση του με συλλογικά μέσα ΜΑΖΙΚΗΣ μεταφοράς και κυρίως με μέσα σταθερής τροχιάς, που συνδέουν τους βασικούς αστικούς πόλους με τις πύλες εισόδου- εξόδου (αεροδρόμια, λιμάνια).

Υπογράφουμε – διεκδικούμε την ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη

Παγκρήτια Ανοικτή Επιτροπή για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη

Εκ μέρους της Επιτροπής
Γιώργης Μαρινάκης, Δήμαρχος Δ. Ρεθύμνης και πρόεδρος ΠΕΔ Κρήτης
Νίκος Ξυλούρης, Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Περιφ. Κρήτης
Τάσος Βάμβουκας, πρ. Δήμαρχος Χανίων
Λευτέρης Μιχελάκης, Γρ. Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής
Άρης Ζωγράφος, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής
Γιώργος Νάθενας, Συγκοινωνιολόγος, πρ. Ειδικός Σύμβουλος ΟΣΕ
Μαρία Σίτη, Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος”

Πηγή: ypodomes.com
Νίκος Καραγιάννης

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ