Βρειτε μας στα Social Media

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Τζορτζ Κλούνεϊ: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

Γλυπτά Παρθενώνα
Διαφήμιση
Διαφήμιση
908 Shares

Νέα παρέμβαση του Τζορτζ Κλούνεϊ υπέρ της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα φέρνει στη δημοσιότητα η εφημερίδα «Τα ΝΕΑ».

Τα Μάρμαρα ανήκουν στην Ελλάδα και πρέπει να γυρίσουν εκεί, υπογραμμίζει ο διεθνούς εμβέλειας χολιγουντιανός σταρ, λίγες ημέρες μάλιστα πριν από την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.

«Υπάρχουν πράγματι πολλά αντικείμενα ιστορικής αξίας τα οποία πρέπει να επιστραφούν στους αρχικούς ιδιοκτήτες τους. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν είναι τόσο σημαντικό όσο τα Μάρμαρα του Παρθενώνα» σημειώνει ο δις βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός, καλώντας παράλληλα τη Βρετανία να επιτρέψει τη μόνιμη επανένωσή τους στον γενέθλιο τόπο τους. «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στον αρχικό τους ιδιοκτήτη» τονίζει.

 

Τα σχόλια αυτά, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «Νέων»,  έγιναν σε πρόσφατη επικοινωνία που είχε ο Κλούνεϊ με την επίσης ηθοποιό Τζάνετ Σούζμαν, πρόεδρο της βρετανικής Επιτροπής για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Είναι η πρώτη τοποθέτηση του Αμερικανού ηθοποιού επί του ζητήματος εδώ και επτά χρόνια…

 

Πηγή: protothema

 

Γλυπτά Παρθενώνα
908 Shares
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Σχολίασε το άρθρο
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

ΚΡΗΤΗ

Μουσικός παίζει Μπετόβεν και ροκ με κρητική λύρα! | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

από

63 Shares

Έχουμε ακούσει στο παρελθόν ροκ επιτυχίες με συμφωνικό ήχο αλλά και ποπ χιτ από κλασικούς ερμηνευτές. Ο Αλέξανδρος Λύρα, ωστόσο, ο νεαρός ταλαντούχος μουσικός, που μεγάλωσε μεταξύ Γερμανίας, όπου γεννήθηκε, και Νάξου, που είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του πατέρα του, επιχείρησε μια ακόμη πιο τολμηρή μουσική ακροβασία: Να αποδώσει με κρητική λύρα από ροκ κομμάτια μέχρι Συμφωνίες του Μπετόβεν!

Και όσοι είναι περίεργοι να ακούσουν το αποτέλεσμα δεν έχουν παρά παρακολουθήσουν τη συναυλία που θα δώσει, απόψε στις 9 το βράδυ, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, που θα μεταδοθεί  σε live streaming.

Στην μουσική αυτή βραδιά η λύρα θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο αφού οι χορδές της θα κινηθούν σε πολλούς και διαφορετικούς μουσικούς δρόμους, από παραδοσιακούς και έντεχνους μέχρι ποπ, ροκ και κλασικούς. Τί μπορεί να συνδέει αυτά τα εκ διαμέτρου αντίθετα, σε ορισμένες περιπτώσεις, είδη μουσικής; Η μεγάλη εκφραστική δύναμη ενός σπουδαίου μουσικού οργάνου και φυσικά το ταλέντο και η φαντασία του καλλιτέχνη – εκτελεστή.

Και η φαντασία του Αλέξανδρου Λύρα, όπως ο ίδιος παραδέχεται ήταν αχαλίνωτη, από τα παιδικά του κιόλας χρόνια, από τη στιγμή που αντήχησε για πρώτη φορά στ΄ αφτιά του ο ήχος της λύρας και τον μάγεψε μια για πάντα: «Η πρώτη επαφή με τη λύρα θα έλεγα ότι ξεκίνησε πολύ πρώιμα, στην ηλικία των 7 ετών περίπου. Εκεί ξεκίνησε όχι απλά η επαφή με τη μουσική, αλλά η αίσθηση της επαφής με την κρητική λύρα. Θυμάμαι τον εαυτό μου να κρατάει δύο ξύλα και να προσπαθεί να παίξει λύρα, θα έλεγα ότι ήταν σαν κάλεσμα. Στα 12 έπιασα στα χέρια μου την πρώτη μου λύρα και κάπου εκεί ξεκίνησε επίσημα το ταξίδι» εξηγεί ο ίδιος στο protothema.gr ενώ αναφερόμενος στα μουσικά του ακούσματα σημειώνει: «Θα έλεγα ότι ήταν μοιρασμένα, αφού και σαν παιδί ταξίδευα πολύ Γερμανία-Νάξο και πίσω. Οπότε από την μία υπήρχε η ροκ μουσική, είτε ελληνική είτε ξένη, και από την άλλη η παραδοσιακή ελληνική μουσική. Βέβαια, η κρητική μουσική ήταν πάντα αδυναμία και έμπνευση, αγαπάω πολύ την Κρήτη και τρέφω από μικρός μεγάλο θαυμασμό και εκτίμηση για τους μεγάλους παραδοσιακούς λυράρηδες».

Όσο για την αγάπη του στην κλασική μουσική; Γι’ αυτήν ευθύνεται, σχεδόν αποκλειστικά, ένα αγαπημένο μέλος της οικογένειάς του: «Η γιαγιά μου άκουγε πολύ κλασική μουσική και έτσι κόλλησα και εγώ. Από μικρό παιδί ήταν πάντα το όνειρο μου να παίξω κάποια στιγμή κλασικά κομμάτια».

Κάπως έτσι οι μουσικές προτιμήσεις μου μπλέχτηκαν μεταξύ τους, όπως ακριβώς και οι δύο χώρες ανάμεσα στις οποίες μεγάλωνε. Όλα αυτά όμως περιστρέφονταν σταθερά γύρω από έναν κεντρικό άξονα που δεν ήταν άλλος από τη λύρα, το μουσικό όργανο που είχε αγγίξει όσο κανένα άλλο το μυαλό και την ψυχή του: «Ήθελα τα ακούσματα που είχα από τότε, όσα είχαν αποτυπωθεί στα αυτιά μου, να αποτυπωθούν και στη λύρα. Ένα πρωί ξύπνησα με τη σκέψη να το προσπαθήσω στην πράξη. Ήταν πολύ μεγάλη πρόκληση για μένα γιατί στο βιολί πατάμε στις χορδές ενώ στην λύρα πρέπει να σηκώνουμε το δάχτυλο για να πάμε σε άλλη χορδή, οπότε αναγκαστικά έπρεπε να κάνω κάποιες μικρές αλλαγές».

Ο Αξέξανδρος έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα τρεις προσωπικούς δίσκους και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες ανάμεσα στους οποίους ο συνθέτης Σταμάτης Σπανουδάκης αλλά ο συνθέτης και καθηγητής του περίφημου Juilliard School of Music της Νέας Υόρκης Dr. Alexander Liebermann.«Δεν είναι εύκολο αυτό που κάνω . Ακόμα στην προσπάθεια είμαι, ποτέ δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Γιατί πιστεύω ότι αυτό που λέμε ταλέντο δεν υπάρχει ακριβώς,  αυτό που υπάρχει είναι συνεχής εξάσκηση πάνω στο όργανο που παίζεις. Άλλωστε κανένας καλλιτέχνης δεν είναι καλός, μέχρι να γίνει καλύτερος» παραδέχεται ο ίδιος.

Όσοι παρακολουθήσουν στο διαδίκτυο την αποψινή του συναυλία πάντως, στην οποία θα τον συνοδεύει ο πιανίστας Harry Jey, θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια σφαιρική άποψη για το ιδιαίτερο και ομολογουμένως ανατρεπτικό ρεπερτόριό του αφού το πρόγραμμα του θα περιλαμβάνει από δικές του συνθέσεις και παραδοσιακές μελωδίες μέχρι απροσδόκητες διασκευές γνωστών έργων του του Μότσαρτ, του Μπετόβεν και του Βιβάλντι.

Τα εισιτήρια για τη συναυλία κοστίζουν 5 ευρώ και μπορείτε να κάνετε κράτηση ΕΔΩ 

Το live streaming θα μεταδοθεί από ΕΔΩ

63 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος: Ο αγιογράφος από το Ηράκλειο που κατέκτησε τον κόσμο με το πινέλο του | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
105 Shares

Σαν σήμερα 7 Απριλίου του 1614, άφησε την τελευταία του πνοή ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος. Ο σπουδαίος ζωγράφος της Αναγέννησης, με καταγωγή από την Κρήτη, ο οποίος υπήρξε αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες της παγκόσμιας τέχνης. Έζησε και δούλεψε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στην Ισπανία, εξ ου και το προσωνύμιο El Greco (Ο Έλληνας), με το το οποίο είναι, επίσης, γνωστός.

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος γεννήθηκε το 1541 στον Χάνδακα (σημερινό Ηράκλειο) της Ενετοκρατούμενης Κρήτης, από εύπορους γονείς. Χωρίς να είναι γνωστά πολλά πράγματα για τους δασκάλους και την καλλιτεχνική μαθητεία του, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είχε τη δυνατότητα να σπουδάσει βυζαντινή ζωγραφική στη γενέτειρά του και να εξοικειωθεί με τη δυτική τέχνη.

Το 1567 ταξίδεψε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Βενετία, όπου παρέμεινε επί τριετία και μαθήτευσε στα εργαστήρια των ζωγράφων Μπασάνο, Τιτσιάνο και Τιντορέντο, ενώ ζωγράφισε πίνακες, όπως «Ο Διωγμός των εμπόρων από το Ναό».

Το 1570 εγκατέλειψε τη Βενετία και πήγε να εργαστεί στη Ρώμη. Στην Αιώνια Πόλη διεύρυνε τον κύκλο των γνωριμιών του και απέκτησε τέτοια αυτοπεποίθηση για την τέχνη του, ώστε να υποστηρίξει ότι αν καταστρέφονταν οι τοιχογραφίες της «Καπέλα Σιξτίνα» που είχε ζωγραφίσει ο Μιχαήλ Άγγελος, θα μπορούσε αυτός να κάμει καλύτερες. Η παρατήρησή του αυτή θεωρήθηκε τότε βλασφημία και επιτάχυνε την απόφασή του να εγκαταλείψει τη Ρώμη και σε συνδυασμό με τις γνωριμίες του στον κύκλο των Ισπανών ευγενών της Ρώμης να εγκατασταθεί αρχικά στη Μαδρίτη (1576) και τον επόμενο χρόνο στο Τολέδο.

Στην ισπανική αυτή πόλη η καλλιτεχνική του παραγωγή έφθασε στην κορύφωσή της. Διακόσμησε με πίνακες τον ναό του Αγίου Δομηνίκου, το ανάκτορο του Εσκοριάλ και τη μητρόπολη του Τολέδου. Σπουδαίοι πίνακες του είναι η «Ανάληψη της Θεοτόκου», «Η Αγία Τριάδα», «Η Ανάσταση του Σωτήρος», «Το μαρτύριο του Χριστού», «Εσπόλιο» (σκηνή από τα πάθη του Χριστού), «Ο Λαοκόων» και «Η Πεντηκοστή».

Το 1578 είναι μια σημαντική χρονιά στη ζωή του Γκρέκο. Θα αποκτήσει το πρώτο και μοναδικό του παιδί, τον Χόρχε Μανουέλ, από τη σχέση του με τη δόνα Χερόνιμα δε λας Κουέβας, με την οποία θα ζήσει το υπόλοιπο του βίου του, αλλά δεν θα την παντρευτεί. Οι μελετητές του έργου του πιστεύουν ότι η δόνα Χερόνιμα εικονίζεται στην προσωπογραφία «Η κυρία με την ερμίνα».

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πέθανε στις 7 Απριλίου του 1614, σε ηλικία 73 ετών και τάφηκε στο ναό του Αγίου Δομήνικου στο Τολέδο.

Για πολλά χρόνια το όνομά του έμεινε στην αφάνεια και οι πίνακές του σε εκκλησίες και παλάτια της Ιταλίας και της Ισπανίας θεωρούνταν ως έργα κάποιου τρελού. Από τις αρχές του 20ου αιώνα το έργο του άρχισε να αναγνωρίζεται και σήμερα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους εικαστικούς καλλιτέχνες όλων των εποχών, που επηρέασε ζωγράφους της μοντέρνας τέχνης, όπως ο Πάμπλο Πικάσο.

Πίνακες του Γκρέκο κοσμούν τα μεγαλύτερα μουσεία και ιδιωτικές συλλογές και η αξία κάποιων από αυτούς είναι αμύθητη. Στη χώρα μας υπάρχουν έξι έργα του Θεοτοκόπουλου: «Ο Άγιος Λουκάς ζωγραφίζει την Παναγία» και «Η Προσκύνηση των Μάγων» (Μουσείο Μπενάκη), «Στέψη της Θεοτόκου» και «Η Συναυλία των Αγγέλων» (Εθνική Πινακοθήκη), «Βάπτιση του Χριστού» και «Άποψη του Όρους και της Μονής Σινά» (Ιστορικό Μουσείο Κρήτης).

 

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
105 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πέθανε ο Λευτέρης Μυτιληναίος

Δημοσιεύτηκε

στις

Μυτιληναίος
354 Shares

Πέθανε σε ηλικία 75 ετών ο Λευτέρης Μυτιληναίος, ένας από τους πιο γνωστούς τραγουδιστές της δεκαετίας του ‘70.

Ο σπουδαίος τραγουδιστής νοσηλευόταν στο Νοσοκομείο Κορίνθου.

Τον τελευταίο καιρό διαβιούσε σε μονάδα φροντίδας στο Λουτράκι από όπου μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου χτυπημένος από τον κορονοϊό.

Την είδηση του θανάτου έκανε γνωστή μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο facebook, o χρόνια συνεργάτης του Γιάννης Μπουρνέλης.

Η κηδεία του έγινε χθες στο Βέλο Κορινθίας.

Ο Λευτέρης Μυτιληναίος με λίγα λόγια

Ο Λευτέρης Μυτιληναίος ξεκίνησε την καριέρα του από ένα τάλεντ σόου της εποχής.

Στα «ταλέντα» του Γιώργου Οικονομίδη, όπου πήρε το πρώτο βραβείο που συνοδευόταν από ένα κουστούμι και μια σόμπα από το ράδιο Αθήναι, ως έπαθλο.

Η μεγαλύτερη του επιτυχία του Λευτέρη Μυτιληναίου ήταν το τραγούδι «Αμφιβολίες» σε μουσική στίχους Γρηγόρη Μπιθικώτση.

Ο Λευτέρης Μυτιληναίος γεννήθηκε στην Αθήνα στις κυκλοφόρησε περίπου 20 ολοκληρωμένα άλμπουμ στούντιο, σε ετικέτες όπως η Columbia Records, η CBS Records International, η EMI και άλλα.

Ο Λευτέρης Μυτιληναίος ξεκίνησε την καριέρα του από ένα τάλεντ σόου της εποχής. Στα «Ταλέντα» του Γιώργου Οικονομίδη και της Ρένας Ντορ, όπου πήρε το πρώτο βραβείο που συνοδευόταν από ένα κουστούμι και μια σόμπα από το ράδιο Αθήναι, ως έπαθλο.

Μυτιληναίος
354 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

«Για ‘κείνη»: Το νέο τραγούδι του Νίκου Ζωιδάκη είναι ένας ύμνος προς τη Γυναίκα | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ζωιδάκης
195 Shares

Εκείνος ‘’Για’κείνη’’ κινητοποιεί όλη τη Κρήτη, και προκειμένου να τη βρει θέλει συμπαραστάτες του τα αστέρια και το φεγγάρι.

Ο αγαπημένος τραγουδιστής και λυράρης Νίκος Ζωιδάκης από τα Χανιά της πανέμορφης Κρήτης μας, συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον μουσικοσυνθέτη Κυριάκο Παπαδόπουλο.

Η ξεχωριστή φωνή του ζωντανεύει τον έρωτα δίνοντας σάρκα και οστά στη μουσική του και στους στίχους της Μαίρης Περγάμαλη.

Μνεία στον έρωτα και στην αληθινή αγάπη, στη γυναίκα που συμβολίζει τη δημιουργία, τη γέννηση και τη συνέχεια του ανθρώπινου είδους που με την ύπαρξή της και μόνο εμπνέει και δίνει δύναμη στον άνδρα που ξέρει πως δεν είναι απλά και μόνο ηθική υποχρέωση του να την σέβεται και να την τιμά ως μητέρα, να την ερωτεύεται και να την αγαπά ως κομμάτι δικό του, αλλά η ίδια του η ανάγκη για να πορεύεται μέσα στο κόσμο. Η αληθινή αγάπη ξεπερνάει εμπόδια και δυσκολίες, δε γνωρίζει όρια όταν η καρδιά ανήκει κάπου.

Απολαύστε το!

Την σκηνοθεσία έκανε ο Γιώργος Κοντοχριστοφής, όπως και την επιμέλεια εικόνας μαζί με τον Γιάννη Ανδρίτσιο. Πρόσθετες λήψεις στην Αθήνα έκανε ο Φώτης Φωτίου. Κυκλοφορεί από την Prime Productions.

Ζωιδάκης
195 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

«Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί»: Ο Φάνης Μπαρμπούνης διασκευάζει τον αντιπολεμικό ύμνο | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Μπαρμπούνης
149 Shares

Μια διασκευή του «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί» κυκλοφόρησε τις προηγούμενες μέρες από το Φάνη Μπαρμπούνη.

Ο ίδιος ενημέρωσε για τη διασκευή του τραγουδιού με ανακοίνωση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η ανακοίνωσή του ήταν η ακόλουθη:

«Στις δύσκολες μέρες που βιώνουμε, ο καθένας μας αναζητά στηρίγματα και πηγές προκειμένου να αντλεί δύναμη. Στην καθημερινή μάχη με τους ορατούς και τους αόρατους «εχθρούς», η αέναη επιστροφή στη μουσική, στις στιγμές που χάραξαν ανεξίτηλα την ιστορική μνήμη και καθορίζουν το μέλλον μας, είναι λυτρωτική. Για μένα προσωπικά η αναμέτρηση με το ιστορικό αυτό τραγούδι αποτέλεσε βαθιά εσωτερική ανάγκη και επιθυμώ να το αφιερώσω σε όλους όσοι αγωνίζονται καθημερινά και παλεύουν κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Ευχαριστώ από καρδιάς τον κύριο Γιάννη Μαρκόπουλο για την εμπιστοσύνη του και την τιμή που μου έκανε.

Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Μίλτο Καρατζά και την εταιρεία μου Walnut Entertainment για τη σημαντική τους συμβολή στην κυκλοφορία του κομματιού, την εξαίρετη Μαρία Δρίτσα που με την φωνή της και το ηχόχρωμά της στόλισε το τραγούδι καθώς και όλους τους συντελεστές και τους ταλαντούχους μουσικούς που το αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή.

Ακούστε το νέο τραγούδι του Φάνη Μπαρμπούνη «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί»

Ενορχήστρωση: Χρυσόστομος Καραντωνίου

Φωνητική Επιμέλεια: Αμαλία Βίνος

Γυναικεία Φωνή: Μαρία Δρίτσα
Κλαρίνο: Αποστόλης Βαγγελάκης

Βιολί: Μάριος Παπούλιας

Ηλεκτρική Κιθάρα: Κώστας Παρίσσης

Μπάσο: Χρυσόστομος Καραντωνίο

Λαούτο: Φάνης Μπαρμπούνης

Κρουστά: Δρόσος Σκυλλάς

Ηχογράφηση: Χρυσόστομος Καραντωνίου

Μίξη-Μάστερ: Κώστας Παρίσσης

Καλλιτεχνική επιμέλεια – Διεύθυνση παραγωγής: Χάρης Εργατίδης

Videographers: Aντώνης Καυμενος, Νίκος Αποστολου

Mοντάζ: Τάσος Aποστολου

Γιάννης Μαρκόπουλος

Μπαρμπούνης
149 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Όταν η Αθήνα γίνεται σκηνή για την ποίηση ενάντια στον ρατσισμό

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Αθήνα γιορτάζει την εαρινή ισημερία, την Κυριακή (21/3), μια μέρα αφιερωμένη στην ποίηση και στην εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων. Η άδεια πόλη γίνεται το σκηνικό για να στεγαστεί το συλλογικό έργο – σε εξέλιξη – «the AfroGreeks» που οργανώνει μια ολοήμερη δράση τιμώντας τα σημαντικά μηνύματα της μέρας και τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας για τον Covid-19.

 Πώς μπορεί να αποκατασταθεί η εγγύτητα σε μια στιγμή που είναι παραπάνω από αναγκαίο να τηρούνται οι αποστάσεις και οι περιορισμοί λόγω Covid-19; Πώς μπορεί κανείς να νιώσει αυτόπτης και παρών σε δράσεις όπου απαγορεύεται να υπάρχουν θεατές; Πώς μπορεί η Αθήνα να πρωταγωνιστήσει και να γίνει πυρήνας δράσεων με φωνές που διεκδικούν την ισότητα και αντιμάχονται τον ρατσισμό όταν απαγορεύονται οι μετακινήσεις και οι συγκεντρώσεις;

Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση αποκαθιστά τη διαταραγμένη ισορροπία στα παραπάνω δημιουργώντας εναλλακτικές και διαδραστικές συνδέσεις που θα κάνουν τους έγκλειστους Αθηναίους (και όλους τους Έλληνες) να συμμετάσχουν στον μαζικό εορτασμό της μέρας σαν να μπορούν να περιφέρονται ελεύθεροι στην πόλη συμμετέχοντας σε μουσικά δρώμενα και συζητήσεις.

the-afrogreeks

Πρωταγωνιστές θα είναι οι ήρωες του έργου «the AfroGreeks» που θα κάνουν όλη μέρα δράσεις μικρής διάρκειας σε ανοιχτούς χώρους σε όλη την πόλη σηματοδοτώντας αιτήματα, ανάγκες, ελλείψεις, οράματα, συναντήσεις και νέες διασυνδέσεις. Οι δράσεις αυτές επιμένουν πως το τέλος των περιορισμών πρέπει να μας βρει περισσότερο ελεύθερους, απαλλαγμένους από στερεότυπα και προκαταλήψεις, έτοιμους να αφεθούμε στην ποίηση και στην αποδοχή της διαφορετικότητας και διαρκώς καλλιτέχνες που διεκδικούν πεισματικά όσα ονειρεύτηκαν: όσα ψάχνουν καθημερινά οι ήρωες του έργου «the AfroGreeks».

Περιμένοντας να εκτεθεί το έργο ελεύθερα στο κοινό (ως βίντεο εγκατάσταση με ζωντανές εκδηλώσεις Αφροελλήνων καλλιτεχνών) οι ήρωές του εξασφαλίζουν την ορατότητα και την επικοινωνία μέσα από την τέχνη τους που πασχίζει να δώσει φωνή στην άδεια πόλη, αποκαθιστώντας την εγγύτητα μέσα από ζωντανές μεταδόσεις των δράσεων αυτών από το ertnews.gr και από τη σελίδα του στο facebook.

Η κάθε δράση θα ολοκληρώνεται με μια πανοραμική λήψη από drone: η κάμερα θα αποκαλύπτει διαφορετικές όψεις της Αθήνας ενοποιώντας την πόλη με τις δράσεις και το κοινό που θα παρακολουθούν από τα σπίτια τους, διεκδικώντας δυναμικά και δημιουργικά όσα πιστοποιούν πως ο εγκλεισμός θα τελειώσει σύντομα και τελειωτικά.

 Οι θεατές μπορούν να παρακολουθούν τις δράσεις ζωντανά την ώρα που θα συμβαίνουν στο ertnews.gr και στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης και να συμμετέχουν ενεργά, με ερωτήσεις, στη διαδικτυακή συζήτηση με τους καλλιτέχνες του έργου μετά το τέλος των δράσεων.

Η Κυριακή 21/3, από την ίδια της τη φύση, επιβεβαιώνει την ισότητα έμπρακτα καθώς η μέρα και η νύχτα διαρκούν το ίδιο. Η Κυριακή αυτή θα γίνει η αφετηρία ενός διαλόγου για τους τρόπους που μπορεί κανείς να διαχειριστεί τις δυσκολίες της πανδημίας: είτε ως καλλιτέχνης είτε ως θεατής. Στο τέλος της μέρας οι πρωταγωνιστές των δράσεων, την ώρα που αρχίζουν τα περιοριστικά μέτρα στην πόλη, θα δημιουργήσουν μια διαδικτυακή συζήτηση σε zoom με συμμετοχή των θεατών. Το θέμα αφορά στη ζωή των καλλιτεχνών μέσα στα περιοριστικά μέτρα την εποχή του Covid-19. Την ώρα της συζήτησης οι θεατές θα μπορούν να παρακολουθήσουν τις δράσεις που έγιναν μέσα στη μέρα στο ertnews.gr.

Η δράση αυτή ακυρώνει τις αποστάσεις με τον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο και λειτουργεί ως ένα παράδειγμα που μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες πόλεις.

the-afrogreeks

Το έργο «the AfroGreeks» ξεκίνησε το 2015, ως µέρος ενός δηµόσιου διαλόγου, στην Κυψέλη, για την Αφρικανική κοινότητα στην Αθήνα και συνεχίζεται µε την παρουσία του σε εκθέσεις τέχνης ως εγκατάσταση βίντεο και εργαστήριο που συνοδεύεται από ζωντανές εκδηλώσεις και συζητήσεις. Οι 140 Αφροέλληνες που πρωταγωνιστούν στα βίντεο της εγκατάστασης του έργου ζουν και δουλεύουν στην Αθήνα, διεκδικούν το δικαίωµα να είναι καλλιτέχνες και πασχίζουν µε κάθε τρόπο να εκφραστούν.

Η παρουσία τους σε ένα µουσείο/χώρο σύγχρονης τέχνης μέσα από μια εγκατάσταση με ζωντανές εκδηλώσεις (που θα γίνονται στη διάρκεια της έκθεσης) τούς δίνει τη δυνατότητα να βρουν ένα βήµα έκφρασης συνδέοντας -µέσω της τέχνης- το µουσείο µε την πόλη, κάνοντας ορατούς τους αόρατους και σχηματοποιώντας μια ηχηρή αντίδραση εναντίον κάθε ρατσισμού μέσα από ένα έργο τέχνης.

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ της 21/3/21 (2+1=3 /3 /2+1=3, η μέρα που αποτελείται από 3 τριάρια)

 –       9.30  Πεδίο Άρεως.

Θεατρικό παιχνίδι με ποιήματα και μουσικές από την Αφρική και την Θράκη από τον ηθοποιό Σαμουήλ Ακίνολα, την ηθοποιό & σκηνοθέτη Ελένη Μαυρίδου, τον μουσικό Γιώργο Μαυρίδη και 6 μικρούς Αφροέλληνες μαθητές των σχολείων της Κυψέλης.

–       11.30  Δημαρχείο Αθήνας.

Θρησκευτικά τραγούδια gospels από τον τραγουδιστή Στήβεν Αντερίντο που παίζει πιάνο και τραγουδάει.

–       13.00 Πλατεία Μοναστηρακίου.

Street dance από τους χορευτές Μικέλ Εργκάρ και Κόφι Γιαντόμ.

–       15.00  Περιστύλιο Ζαππείου.

Προφορική ποίηση, body percussion και χορός afrobeats από ομάδα 4 κοριτσιών (Τζέσικα Ανοσίκε, Γκρέις Νουόκε, Ντεμέλζα Οκότζι, Μαρία Σακέι,) και την ανθρωπολόγο χορού Νατάσα Μάρτιν.

–       16.30  Ταράτσα βιβλιοπωλείου Literature House στην Κυψέλη.

Mουσικό δρώμενο με τραγούδια και ποίηση από τον συνθέτη McYinka.

–       18.00  Αίθριο Μουσείου Μπενάκη.

Τραγούδια με τις Αφροελληνίδες Ελένη Νζάνγκα και Γκρέης Νουόκε και τον Στήβεν Αντερίντο στο πιάνο. «Εισβάλλει» αιφνιδιαστικά ο McYinka.

20.00 

–       Διαδικτυακή συζήτηση με τους καλλιτέχνες του έργου και κοινό· θέμα η ζωή και οι δυσκολίες των καλλιτεχνών στην εποχή των περιορισμών του Covid19.

Η δράση γίνεται από τον σκηνοθέτη και κινηματογραφιστή Μενέλαο Καραμαγγιώλη και την ομάδα Døcumatism, σε συνεργασία με την ΕΡΤ, το ΥΠΠΟΑ, τον Δήμο Αθηναίων και την Humanrights360.

Πηγή: ethnos

συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap