Βρειτε μας στα Social Media
 

ΡΕΘΥΜΝΟ

Ουσιαστικό Financial Management για ξενοδοχεία

Δημοσιεύτηκε

στις



32 Shares

Τα τελευταία 2 χρόνια υπήρξαν καταλυτικά στο πλαίσιο ανακατατάξεων σε όλα τα επίπεδα. Η πανδημία η οποία ακόμα επηρεάζει τις μετακινήσεις και γενικότερα τη ζωή μας έχει καθοριστικό ρόλο τουλάχιστον στον τρόπο διαβίωσης και συμπεριφοράς.

Γράφει ο Κώστας Φάλαγγας

Οι επιχειρήσεις έχουν υποστεί σημαντικές συνέπειες και οι κυβερνήσεις φροντίζουν με τα μέσα που διαθέτουν να μεταβούν σε μία φυσιολογική οικονομική ροή με τις μικρότερες δυνατές συνέπειες παγκοσμίως. Ο ξενοδοχειακός τομέας στην Ελλάδα υπέστη όπως σε παγκόσμιο επίπεδο, ισχυρό πλήγμα και προσπαθεί να ανακάμψει από τις δυνατές απώλειες ειδικά του 2020. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και οι μέτοχοί τους με τη σειρά τους, προσπαθούν με όλους τους διαθέσιμους τρόπους να αντιμετωπίσουν όλες τις προαναφερθείσες συνέπειες της πανδημίας και της κρίσης τουριστικά. Παραπάνω, μέχρι τώρα έχουν γίνει διαπιστώσεις.

Ο ξενοδοχειακός τομέας αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα επιχειρηματικής δραστηριότητας και μέρος του ΑΕΠ στην Ελλάδα (Συνολική συμμετοχή στο ΑΕΠ συνολική στο 20,8%: ΣΕΤΕ). Ο τομέας αυτός έχει στο δυναμικό του επιχειρήσεις όλων των κατηγοριών, μεγεθών, τοποθεσιών είτε οικογενειακών, είτε μεγαλύτερων εταιρειών που κάνουν management ή ενοικιάζουν τα ξενοδοχεία ή και franchise εντόπιων ή διεθνών brands. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κυρίως οικογενειακής μορφής λειτουργούν τις επιχειρήσεις με παραδοσιακό τρόπο ελέγχοντας τις καθημερινές δραστηριότητες, μη δίνοντας όμως σημασία στο μακροπρόθεσμο παράγοντα, στην πραγματική απόδοση του κεφαλαίου που έχουν επενδύσει, όπως και δεν χρησιμοποιούν ένα οργανωμένο σύστημα καταστάσεως (reporting) ώστε να μπορούν να εξάγουν τα κατάλληλα συμπεράσματα στο σωστό χρόνο και να προσαρμόζουν τις ενέργειες management αναλόγως.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις βλέπουν την δραστηριότητα στο επίπεδο λογιστηρίου και όχι ως μία αμιγή διαδικασία οικονομικής διοίκησης, αποδοτικότητας και ευελιξίας. Είναι εξάλλου πολύ ακριβή η πρόσληψη ενός στελέχους financial analyst για να πραγματοποιεί αυτές τις διαδικασίες, ενώ αντίθετα ένας εξωτερικός σύμβουλος (external financial analyst) μπορεί να παρέχει αυτή την υπηρεσία με εχεμύθεια και ακρίβεια και να συζητάει με τον ξενοδόχο τις ενέργειες που θα πρέπει να λαμβάνουν χώρα προς όφελός του.

Τα στοιχεία που εξάγονται καθημερινά, εβδομαδιαία, μηνιαία, περιοδικά και ετησίως, δεν προσαρμόζονται σε ένα συγκεκριμένο σύστημα αναφορών και καταστάσεων (financial & management reporting) το οποίο περικλείει όλη την οικονομική λειτουργία, δίνοντας τη δυνατότητα στον επιχειρηματία να κρίνει τα δεδομένα και αναλόγως όπως προανέφερα να προβαίνει σε οποιαδήποτε διορθωτική ενέργεια ή προσαρμογή, ενέργειες που κρίνουν την ορθή οργάνωση και λειτουργία στη βάση της.

Συν τοις άλλοις, οι επιχειρήσεις δεν βλέπουν τα δεδομένα των χρηματοροών τους, τις εισροές και τις εκροές και δεν προγραμματίζουν σωστά τις ενέργειες πληρωμών (cash flow) αναλόγως των εισπράξεων, ώστε να υπολογίζουν σωστά τις ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης και τις γενικότερες ανάγκες των χρηματικών αναγκών. Επίσης σπάνια οι επιχειρήσεις πραγματοποιούν προϋπολογισμούς (budget & forecast) χρήσης πριν από κάθε saison, ή χρηματοροών, ώστε να συγκρίνονται κάθε φορά με τα πραγματοποιηθέντα, να εξάγονται συμπεράσματα και να βελτιστοποιείται έτσι η εικόνα της οικονομικής διοίκησης (και όχι λογιστικής διότι είναι κάτι το εντελώς διαφορετικό), αυτό που ονομάζουμε financial management.

Τέλος παρατηρείται μικρό ενδιαφέρον σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, η βλέψη του επιχειρηματία να υπολογίζει σωστά εάν μία επένδυση, κατασκευή, ανακαίνιση, αναμόρφωση, αλλαγή αγοράς και δεξαμενής πελατείας, θα έχει έστω μία κατά προσέγγιση προϋπολογισμένη απόδοση σύμφωνα με ένα πραγματιστικό επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) στο διηνεκές το οποίο θα συνδέεται με την έρευνα αγοράς, και όχι σύμφωνα με ένα απλό σχέδιο που αφορά κυρίως μία δυνατότητα επιδότησης.

Η εταιρεία μας αναλαμβάνει την οργάνωση της επιτόπιας ή εξ’αποστάσεως financial reporting και management για λογαριασμό του ξενοδοχειακού επιχειρηματία (σύνταξη και διαδικασίες, οικονομικών καταστάσεων και αναφορών και τρόπους σωστής διοίκησης μέσω των οικονομικών που παρέχονται από το λογιστήριο, τις αποθήκες (f&b, κλπ), το room division και τα επιμέρους προγράμματα software που χρησιμοποιούνται).

Ο Κώστας Φάλαγγας

Επίσης αναλαμβάνει τη σύνταξη ρεαλιστικών και πραγματιστικών επιχειρηματικών projects (business plans) για την έγκριση επενδύσεων (ανέγερση, κατασκευή, ανακαίνιση, αλλαγή αγοράς, κλπ) ξενοδοχειακών καταλυμάτων οποιασδήποτε μορφής.

Τέλος η εταιρεία μας αναλαμβάνει έρευνες αγοράς (market research) και marketing plans για κάθε μορφή ξενοδοχειακού καταλύματος, στο πλαίσιο της εύρεσης σωστής και βέλτιστης τιμολόγησης πωλήσεων δωματίων, μεθόδων μεγιστοποίησης πωλήσεων (revenue management) λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις παραμέτρους και αλλαγές που γίνονται καθημερινά στην ζήτηση της αγοράς τουρισμού.

*Ο Κώστας Φάλαγγας είναι financial, marketing & operational consultant για ξενοδοχεία.Στοιχεία επικοινωνίας: Κονδυλάκη 8, Ρέθυμνο, Τηλέφωνα: 28310-22649 και 6973-210556, www.kostasfalangas.com email: kostas@kostasfalangas.com

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση
etem
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap