Βρειτε μας στα Social Media
Διαφήμιση

ΚΡΉΤΗ

Αντικριστό αρνί! Ανακαλύψτε τα μυστικά της πανάρχαιας συνήθειας των Κρητικών

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση
17.8K Shares

Αν σας βγάλει ο δρόμος σας στη Δυτική (κυρίως αλλά όχι μόνο) Κρήτη, ζητήστε το. Θα μπει απ´ευθείας στην καρδιά σας.

Αυτό το πιάτο τρώγεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ με τα χέρια! Προσοχή! Κινδυνεύετε σοβαρά να σας πετάξουν από το τραπέζι αν τολμήσετε να χρησιμοποιήσετε μαχαιροπήρουνο. Δεν το λέω χάριν ευφωνίας. Αληθεύει.

Πρώτη αναφορά στο αντικριστό γίνεται από τον Όμηρο (Ιλιάς,Ι-205). Θα το ζητήσουμε με διάφορες ονομασίες, ανάλογα πού βρισκόμαστε. Αντικριστό, οφτό, αναψοκοκκινιστό κλπ.

Υλικά:

  • 1 χρονιάρικο αρνί
  • αλάτι χονδρό
  • βέργες ή μικρές σούβλες
  • ξύλα για τη φωτιά
  • στοίβαρές, ισομεγέθεις πέτρες ή τσιμεντόλιθους
  • πυρίμαχα γάντια
  • φτιάρι

Πώς το κάνουμε:

  1. Πλένουμε καλά το αρνί και το στεγνώνουμε πολύ καλά.
  2. Κόβουμε το αρνί κατά μήκος στη μέση
  3. Κόβουμε κάθε κομμάτι, εκ νέου στα δυο, καταφέρνοντας κάθετη τομή.
  4. Σε πολλά μέρη (Ανόγια π.χ.) το αφήνουν έτσι. Εμείς θα συνεχίσουμε, σχίζοντας το κρέας από το σημείο τομής προς τα φυσικά άκρα του ζώου. Πιάνουμε δηλαδή τη σπάλα και τη σχίζουμε ανεβαίνοντας προς το λαιμό. Πιάνουμε το μπούτι και σχίζουμε προς τον αστράγαλο. Τα χεράκια μένουν ως έχουν. Τώρα κάθε κομμάτι έχει το πολύ 3 δάκτυλα πάχος.
  5. Το παστώνουμε με το χονδρό αλάτι. Βάζουμε μεγάλη ποσότητα καθώς περισσότερο απ´το μισό θα χαθεί.
  6. Σκάβουμε ένα λάκκο περίπου 40cm βάθος και 1m διάμετρο.
  7. Βάζουμε τις πέτρες (ή τους τσιμεντόλιθους) στη γύρα όπως λένε. Δηλαδή τις στοιβάζουμε κυκλικά.
  8. Περνάμε το κρέας στις βέργες, τις οποίες στηρίζουμε στις πέτρες, φροντίζοντας το κρέας να βρίσκεται σε απόσταση έως 5cm από το έδαφος.
  9. Ανάβουμε τη φωτιά μας και τοποθετούμε γύρω γύρω απ´αυτή το κρέας, δημιουργώντας με αυτό ομόκεντρους κύκλους, με κέντρο την πυρά.Δεν θα γυρίσουμε τις βέργες μας από την άλλη πλευρά, αν πρώτα δεν ψηθεί καλά η πρώτη.Λίγα μυστικά ακόμαΣε αυτή τη συνταγή φαίνονται τα κενά του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Για να την υλοποιήσουμε με επιτυχία, θα πρέπει να μπορούμε να υπολογίσουμε την κατεύθυνση, την ταχύτητα και την ένταση του ανέμου! Μου είχε πει κάποτε ένας Κρητικός “Ωρή κοπελιά, έν κατέχεις τσου ανέμους? Σε φέγγω και για σπουδαγμένη καψερή”… Το εύκολο είναι να φροντίσουμε, έστω με τις μπακαλίστικες γνώσεις μας και τη μέθοδο του “θα το δεις” την πυρά. Θέλουμε καλή φλόγα σε μέτρια επίπεδα που δεν θα την αφήσουμε να λαμπαδιάσει, μα μήτε να αποδυναμωθεί.Αν αποφασίσετε να ψήσετε κόβοντας μόνο στα 4, βυθίστε κοφτερό,μυτερό μαχαίρι μέσα στο κρέας του ζώου και γεμίσετε το με αλάτι σε πολλά σημεία. Δεν χρησιμοποιούμε κανενός είδους πιπέρι,αρωματικό κλπ. Το κρέας έχει καπνιστεί, έχει ψηθεί στο λίπος του, έχει κλέψει όλα τα αρώματα του ξύλου και είναι όπως πρέπει! Καταλληλότερα ξύλα, είναι τα κλαδιά (ποτέ κούτσουρα) ελιάς. Έτσι ψήνεται μετά το κλάδεμα, παραδοσιακά.

Η ιστορία του αντικριστού

Δεν είναι τυχαίο το ότι ακόμη και σήμερα ο πιο αγαπημένος τρόπος ψησίματος του κρέατος στην Κρήτη είναι στα κάρβουνα, το «οπτόν» (=ψητό, ψημένο) ή οφτό, όπως λέγεται ακόμη. Οι βοσκοί του Ψηλορείτη και της Μαδάρας δεν συνηθίζουν να εφαρμόζουν άλλη μέθοδο για να μαγειρεύουν τα αρνιά και τα ρίφια τους και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η διαδικασία που ακολουθείται. Πολλές φορές θυμίζει τελετουργία. Ο πιο μικρός βοσκός αναλαμβάνει να καθαρίσει το χώρο από τους θάμνους και τις πέτρες, ύστερα ανοίγει ένα μικρό λάκκο στη γη μέσα στον οποίο ανάβει φωτιά και γύρω του τοποθετεί πέτρες, που θα στηριχτούν οι σούβλες.

Η διαδικασία αυτή θυμίζει την Ελληνική Αρχαιότητα. Οι αρχαίοι άνοιγαν τους ίδιους λάκκους που ονόμαζαν «βόθρους». Εκεί μέσα πρόσφεραν θυσίες στους θεούς του κάτω κόσμου! Γιατί, από εκείνα τα χρόνια το οφτό αρνί αποτελούσε την πρώτη γευστική προτίμηση των Ελλήνων και στα Βυζαντινά χρόνια το οφτό αρνί έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως. Το ίδιο και κατά την Ενετοκρατία. Στα τέλη της Ενετοκρατίας ο Κρητικός μοναχός Αγάπιος Λάνδος συνιστούσε το αρνί να τρώγεται μόνο αφού γίνει ενός έτους, με δεντρολίβανο και άλλα αρωματικά χόρτα.

Οι βοσκοί του Ψηλορείτη δεν περιμένουν τα κάρβουνα για να ψηθεί μ’αυτά το οφτό τους, όπως γίνεται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Απλώνουν μεγάλα κομμάτια σε τσίτες (σούβλες που φτιάχνουν εκείνη την ώρα) γύρω από τη φωτιά και όχι στα κάρβουνα, για να ψήνεται από τη θερμοκρασία της φλόγας που εκλύεται από το κάψιμο των ξύλων. Είναι δηλαδή, πολύ βιαστικοί. Οπως είναι βιαστικοί και όταν τρώνε. Δεν περιμένουν να ψηθεί τελείως το κρέας. Το τρώνε κάπως ωμό, ή μάλλον μισοψημένο. Η βιασύνη αυτή μπορεί να ερμηνευτεί εύκολα. Εχει τις ρίζες της στα χρόνια της σκλαβιάς. Το σούβλισμα απαιτούσε φωτιά και η φωτιά (με τον καπνό της) προδίδει τη θέση εκείνου που την ανάβει. Οι χαϊνηδες, οι επαναστάτες του παλιού καιρού, έπρεπε να βιαστούν, επειδή ζούσαν συνεχώς κυνηγημένοι.

Αλλά και οι ίδιες οι σούβλες έχουν την καταγωγή τους στην αρχαιότητα. Δεν θυμίζουν, αλήθεια, τα δόρατα των πολεμιστών; Και οι πολεμιστές συνήθιζαν να ψήνουν το κρέας περασμένο στα δόρατά τους.

Οι βοσκοί της Μαδάρας ακολουθούσαν άλλη τακτική στο ψήσιμο του οφτού. Άνοιγαν ένα κάπως βαθύτερο λάκο της γη, άναβαν τη φωτιά και περίμεναν να μείνουν μόνο κάρβουνα. Οι Σφακιανοί δεν είχαν το φόβο των Τούρκων, επειδή οι κατακτητές δεν έμεναν ποτέ στα απάτητα βουνά και στα φαράγγια των Σφακιών κι έτσι δεν έψηναν ποτέ το κρέας με τη φλόγα των ξύλων, όπως και δεν έβαζαν πέτρες γύρω από το λάκκο του οφτού.

Ιδιαίτερη ήταν η φροντίδα που επεδείκνυαν όλοι οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών και κυρίως των Σφακίων, στο ψήσιμο των άγριων ζώων, όπως των άγριων αιγών ή ακόμη και των αίγαγρων (τότε που ήταν ενδημικό αυτό το ζώο της Κρήτης και δεν κινδύνευε να εξαφανιστεί). Οι μερακλήδες Σφακιανοί, πάντως δεν έψηναν ποτό το αγρίμι στη σούβλα. Το κρέας του άγριου και περήφανου ζώου δεν γινόταν νόστιμο όταν μαγειρευόταν ως οφτό. Ήθελε τη φροντίδα της Σφακιανής γυναίκας.

Οφτό σε κοιλιά (οφτό του βοσκού ή κλέφτικο)

Ένας παλιός τρόπος να ψήνεται το κρέας. Άλλοι το λέγανε και «κλέφτικο» γιατί μπορούσε να ψήνεται χωρίς να το βλέπει κανείς! Το κρέας κόβεται σε μικρά κομμάτια και στη συνέχεια τοποθετείται μέσα στην κοιλιά του ζώου, που στο μεταξύ έχει πλυθεί και καθαριστεί καλά με νερό και λεμόνι. Μαζί με τα κομμάτια του κρέατος βάζουν και το λεμόνι, το αλάτι, το πιπέρι και τη ρίγανη. Στη συνέχεια δένουν με κλωστή (ή και ράβουν) την κοιλιά, σκάβουν ένα λάκκο στη γη, τη βάζουν μέσα και τη σκεπάζουν με λεπτρό στρώμα χώματος (περίπου 5-10 εκατοστά). Αμέσως μετά ανάβουν φωτιά πάνω από το φρεσκοσκαμμένο χώμα.

Οι παλιότεροι βοσκοί συνήθιζαν να κάθονται γύρω από τη φωτιά, να ζεσταίνονται ή και να πίνουν τσικουδιά, περιμένοντας να ψηθεί το κρέας. Αν την ώρα εκείνη περάσει κανείς, είναι αδύνατο να υποψιαστεί τί συμβαίνει. Η φωτιά πρέπει να ανάβει συνεχώς με ξερόκλαδα και θάμνους, αλλά και πιό χοντρά ξύλα.

Ύστερα από 2-3 ώρες, οι βοσκοί σβήνουν τη φωτιά, σκάβουν με προσοχή το καυτό χώμα και βγάζουν την κοιλιά με το αχνιστό κρέας. Ωστόστο το κέφι έχει ανάψει στην παρέα και ξεχωρίζουν οι ήχοι των οργάνων και του τραγουδιού που συνοδεύουν ένα τόσο νόστιμο γεύμα στην εξοχή.

Σε μερικές περιοχές προτιμούν αντί για την κοιλιά να τοποθετήσουν τα κομμάτια του κρέατος μέσα στο δέρμα του ζώου, το οποίο (δέρμα) ράβουν και στην συνέχεια το κρύβουν στη γή, όπως και παραπάνω.
Το φαγητό αυτό μπορούμε να το ψήσουμε και στο φούρνο του σπιτιού μας. Χρειάζεται περίπου 3 ώρες ψήσιμο.

Αρνί οφτό στη σούβλα

Μέχρι και τις αμέσως προηγούμενες δεκαετίες το οφτό αρνί στη σούβλα δεν ήταν ταυτισμένο με τη με τη μεγάλη ανοιξιάτικη γιορτή της Ανάστασης, όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα. Οι περισσότερες Κρητικές οικογένειες, όμως, έτρωγαν το πασχαλινό αρνί μαγειρευτό ή στο φούρνο.

Στις περισσότερες περιοχές της Κρήτης το αρνί δεν σουβλίζεται ολόκληρο, αλλά τεμαχίζεται και ψήνεται πάντα στα κάρβουνα που βρίσκονται σ’ένα αβαθή λάκκο. Η συνήθεια αυτή απαντάται στα χωριά γύρω από τον Ψηλορείτη. Ιδιαίτερα ονομαστό είναι το Ανωγειανό οφτό (γνωστό και ως αντικρυστό) που τεμαχίζεται, αλατίζεται, αλείφεται με αρωματικά φυτά και βότανα (συνήθως ρίγανη) και οι σούβλες τοποθετούνται κυκλοτερώς γύρω από τη φωτιά που ανάβει για να ψηθεί το κρέας.

Οφτό στα Ανώγεια

Στις περιοχές που το αρνί ψήνεται ολόκληρο, καθαρίζεται και αλείφεται με χυμό λεμονιού και ρίγανη.
Σε μερικές περιπτώσεις τυλίγεται με το «κνισάρι» του (το διάφραγμα δηλαδή). Ο λιπώδης αυτός υμένας λιώνει με τη θερμοκρασία και απλώνεται στο κρέας, που με αυτό τον τρόπο γίνεται πιο νόστιμο.

Οφτό αντικρυστό

Πρόκειται για έναν ιδιαίτερο τρόπο ψησίματος του οφτού κρέατος, όπου αυτό ψήνεται αντίκρυ από τη φωτιά και όχι πάνω ή μέσα σε αυτή. Παλαιότερα ήταν πολύ διαδεδομένος τρόπος ψησίματος. Ειδικά σε ορεινές περιοχές, όπως στις Μαδάρες και στον Ψηλορείτη ήταν σχεδόν αποκλειστικός τρόπος ψησίματος. Ομως, στο πέρασμα των χρόνων αυτή η μέθοδος έχασε την δημοτικότητά της σε πολλές περιοχές της Κρήτης και αντικαστάθηκε από άλλες μεθόδους που έχουν καταγωγή από τις ηπειρωτικές περιοχές της Ελλάδας. Τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο, της αναβίωσης και της διάδοσης της Κρητικής κουζίνας, το αντικρυστό έχει αρχίσει να κερδίζει και πάλι την παλιά του δημοτικότητα αναγνωρίζοντας σε αυτό τη μοναδικότητα της γεύσης που προσφέρει. Πολλοί όμως δεν γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα που έχει έναντι άλλων μεθόδων ψησίματος.

Από διατροφικής πλευράς, το αντικρυστό θεωρείται ένας πολύ υγιεινός τρόπος μαγειρέματος. Τα τελευταία χρόνια, παρουσιάστηκαν έρευνες που φόβισαν τους λάτρεις του κρέατος στα κάρβουνα λόγω των τοξικών και καρκινογόνων ουσιών που σχηματίζονται. Οι «ένοχοι» ονομάζονται πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες και ετεροκυκλικές αμίνες και θεωρούνται ιδιαίτερα επικίνδυνοι για την υγεία του ανθρώπου, αφού ενοχοποιούνται για μεταλλάξεις, τοξικότητα και καρκινογένεση. Οι ουσίες αυτές σχηματίζονται όταν ψήνεται το κρέας στη σχάρα, από το λίπος που στάζει στην φωτιά, τις υψηλές θερμοκρασίες ψησίματος, την χρήση κάρβουνων αντί για ξύλα και το χρόνου που ψήνεται το κρέας.

Αυτό που κάνει το αντικρυστό ιδιαίτερα μοναδικό και υγιεινό τρόπο ψησίματος, είναι το γεγονός ότι ολόκληρη η τεχνική είναι τέτοια, ώστε αποφεύγεται η δημιουργία των καρκινογόνων ουσιών που αναφέραμε. Πιο συγκεκριμένα, το κρέας μαγειρεύεται σε χαμηλή φωτιά και στη συνέχεια στα κάρβουνα που σιγοκαίνε. Επίσης το κρέας βρίσκεται σε απόσταση από την εστία, έτσι το λίπος δεν στάζει πάνω στη φωτιά και δεν ξεροψήνεται, ώστε να αλλοιωθούν οι πρωτεΐνες του. Το γεγονός ότι ψήνεται για πολλές ώρες αντισταθμίζεται θεωρητικά από τη χαμηλή θερμοκρασία ψησίματος και την μη ύπαρξη καπνού, αλλά θα πρέπει να ερευνηθεί. Τέλος, η χρήση ξύλου αποτελεί πλεονέκτημα, γιατί ο καπνός που παράγεται είναι σαφώς πιο «υγιεινός» από αυτόν των βιομηχανοποιημένων κάρβουνων.

Πηγή: www.sintagespareas.gr | www.zarpanews.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Σχολίασε το άρθρο
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Λένε πως στο Αγιοφάραγγο υπάρχουν ακόμα αόρατοι ερημίτες…

Δημοσιεύτηκε

στις

Αγιοφάραγγο

Το Αγιοφάραγγο πήρε το όνομά του από τους ερημίτες που ασκήτευσαν στον απόμερο αυτόν τόπο. Αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο κέντρο ασκητικού βίου, όχι μόνο της περιοχής, αλλά ολόκληρης της Κρήτης από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια.

Σύμφωνα με την παράδοση, τριακόσιοι ερημίτες ζούσαν εδώ σε συνθήκες απόλυτης απομόνωσης ο ένας από τον άλλο.

Συναντιόντουσαν μόνο μια φορά το χρόνο, την ημέρα της Αναστάσεως, στο Γουμενόσπηλιο.

Στην Ανάσταση, λοιπόν, μαζεύονταν όλοι οι ερημίτες του φαραγγιού στο σπήλαιο και κάθονταν στις 300 πέτρες που υπήρχαν τριγύρω. Αφού μετρούσαν πόσες πέτρες έλειπαν, καταλάβαιναν πόσοι είχαν πεθάνει στη διάρκεια της χρονιάς.

Σπήλαιο Γουμενόσπηλιο - Αγιοφάραγγο

Σπήλαιο Γουμενόσπηλιο – Αγιοφάραγγο

Οι ασκητές, υπήρχαν επίσημα μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα, όμως ακόμα και σήμερα πιστεύεται πως υπάρχουν αρκετοί ασκητές, που ζουν ανάμεσά μας.

Λένε πως κάποιοι ασκητές έχουν φτάσει σε τέτοιο επίπεδο αγιότητας που πλέον έχουν γίνει αόρατοι στον κόσμο και εμφανίζονται μόνο όταν εκείνοι επιθυμούν.

Κατά καιρούς έχουν καταγραφεί μαρτυρίες από άτομα που έχουν δει ή και μιλήσει σε τέτοιους ερημίτες, υποστηρίζοντας πως υπάρχουν ακόμα και σήμερα, καλά κρυμμένοι από τους υπόλοιπους ανθρώπους.

Επιγραφή στο Αγιοφάραγγο

Σύμφωνα με παράδοση, που είχε αφηγηθεί η μακαριστή και αγιασμένη γερόντισσα Συγκλητική, μεγαλόσχημη μοναχή στο Ρέθυμνοοι ασκητές αυτοί είναι υπεραιωνόβιοι, αφού παίρνουν παράταση από το Θεό να ζήσουν όσα χρόνια θέλουν. Η ίδια γερόντισσα είπε ότι με μια αόρατη ασκήτρια από το Αγιοφάραγγο είχε επικοινωνία ο άγιος γέροντας Κύριλλος Παναγιωτάκης από τα Ακούμια Ρεθύμνης (κοιμήθηκε 1986), εφημέριος της ίδιας μονής.

Από το βιβλίο του Νίκου Ψιλάκη, αναφέρονται δύο ιστορίες που αφορούν τους ερημίτες του φαραγγιού:

“Σ’ ένα σπήλιο στο Μάρτσαλο εζούσε ένας ασκητής. Πηγαίνανε και του ζητούσαν ευλογία οι ανθρώποι, αλλά αυτός δεν εμφανιζότανε ποτέ. Έβγαζε μόνο το δαχτυλάκι του από μια τρύπα και σταύρωνε. Άνθρωπος δεν είδε ποτέ το πρόσωπό του.”

Σπηλιά στο Αγιοφάραγγο

“Στον Άγιο Αντώνιο στο Αγιοφάραγγο μαζώνονται κάθε νύχτα οι ασκητές και λειτουργούνε. Τυχερός όποιος τους δει. Ένας παλιός ηγούμενος της Οδηγήτριας, σηκωνότανε τα μεσάνυχτα, πήγαινε και λέγανε πως πολλές φορές έπαιρνε κι αντίδωρο.”

Θαυμαστό είναι και το ακόλουθο γεγονός: Ένας περιηγητής τραβούσε με την βιντεοκάμερά του το καταπληκτικό τοπίο στο Αγιοφάραγγο, όταν η κάμερά του συνέλαβε έναν καλόγερο. Με την περιέργεια που διακρίνει την ανθρώπινη φύση, πήγαινε από πίσω του και τον βιντεοσκοπούσε. Όταν όμως έβαλε την κάμερα να παίξει αυτά που έγραψε, είδε ότι τράβηξε, όλα τα τοπία, τα βουνά, τα νερά, αλλά ο μοναχός έλειπε. Εξαφανίστηκε δια θαύματος από την λήψη της βιντεοκάμερας! Ο περιηγητής ξαφνιάστηκε αλλά συνειδητοποίησε ότι επιτελούνται θαυμαστά έργα στο συγκεκριμένο τόπο και οι μοναχοί θέλουν την απόλυτη ησυχία και γαλήνη τους.

Η περιοχή του Αγιοφάραγγου έχει μια αύρα διαφορετική. Λέγεται πως τη νύχτα, που οι άνεμοι περνάνε το φαράγγι, μπορεί κανείς να ακούσει θορύβους σχεδόν απόκοσμους και πως καμιά φορά, μπορείς να ακούσεις τους αόρατους ασκητές να μιλάνε. Ναυτικοί που περνάνε με τα πλοία τους ανοικτά της παραλίας του φαραγγιού, λένε πως τα νερά του Αγιοφάραγγου λάμπουν από την αγιότητα των ασκητών.

Δείτε βίντεο από το Αγιοφάραγγο:

Πληροφορίες: Παπαγιαννάκης Δημήτρης – blogreco & “Μοναστήρια και ερημητήρια της Κρήτης” – Νίκος Ψιλάκης 

Αγιοφάραγγο
συνεχεια αναγνωσης

ΡΕΘΥΜΝΟ

7 κεντρικοί δρόμοι του Ρεθύμνου αναβαθμίζονται ριζικά

Δημοσιεύτηκε

στις

παρκινγκ
2 Shares

Το έργο της ανάπλασης επτά κεντρικών δρόμων στην πόλη του Ρεθύμνου υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, o προϋπολογισμός του οποίου ανέρχεται σε 1.793.000,00 €.

Το έργο έχει τον τίτλο «Βιοκλιματική Ανάπλαση  κεντρικών συνδετήριων οδών  πόλης Ρεθύμνου» και εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας «Βιώσιμη Ανάπτυξη με αναβάθμιση του περιβάλλοντος και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στην Κρήτη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κρήτη 2014-2020». Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Αντικείμενο της πρότασης είναι η ανάπλαση επτά οδών στο κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου. Οι έξι από αυτές συνδέουν κάθετα τις ήδη αναπλασμένες κεντρικές αρτηρίες της πόλης Λ. Κουντουριώτη και οδού Μοάτσου. Ο έβδομος  δρόμος είναι παράλληλος των κεντρικών αρτηριών. Το σύνολο μήκος ανάπλασης και των επτά δρόμων είναι περίπου  800 μέτρα.

bioclimatic

Η συνολική επιφάνεια ανάπλασης και των 7 δρόμων είναι περίπου 9.000 τετραγωνικά μέτρα. Κατασκευάζονται νέα πεζοδρόμια με ελάχιστο πλάτος σε κάποια σημεία το 1 μέτρο και 60 εκατοστά.Στη μια πλευρά, ανάλογα με το εκάστοτε πλάτος τοποθετείται λωρίδα όδευσης τυφλών με ειδικές πλάκες.

Τα υλικά τα οποία χρησιμοποιούνται είναι κατά κύριο λόγο όμοια με αυτά των αναπλάσεων της Λεωφόρου Κουντουριώτη  και οδού Μοάτσου. Όλες οι διαβάσεις πεζών και οι διασταυρώσεις οδών είναι υπερυψωμένες και με επίστρωση από τσιμεντοκυβόλιθο δύο αποχρώσεων.

Σε όλο το μήκος των δρόμων χρησιμοποιείται άσφαλτος με εξαίρεση την οδό Παρεν Σιγανού που επιλέχτηκε ως δρόμος γειτονιάς, να επιστρωθεί σε όλο το μήκος με τσιμεντοκυβόλιθο.

Ο τσιμεντοκυβόλιθος χρησιμοποιείται ως υλικό για την επίστρωση όλων των εσοχών που που δημιουργούνται για θέσεις στάθμευσης.

Στο τμήμα του ανατολικού πεζοδρομίου της οδού Πρεβελάκη με αρχή από Λεωφόρο Κουντουριώτη και για 35 περίπου μέτρα προτείνεται η ανακατασκευή του υφιστάμενου διαχωριστικού τοίχου του εκεί δημοτικού σχολείου με στόχο τη μεγαλύτερη διαπλάτυνση  του πεζοδρομίου. Το ελάχιστο πλάτος διέλευσης οχημάτων είναι τα 3.20 μέτρα. Το μέγιστο είναι τα 3.50 μέτρα.

Με την ολοκλήρωση του έργου θα έχει γίνει Ανάπλαση των οδών Πρεβελάκη, Καστρινάκη, Παρέν Σιγανού, Δασκαλάκη, Χατζηδάκη, Καζαντζάκη, Ασκούτση. Συνολικής έκτασης περίπου 9.000 τετραγωνικά μέτρα και μήκος δρόμου περίπου 800 μέτρα.

 

παρκινγκ
συνεχεια αναγνωσης

ΛΑΣΙΘΙ

Έφυγαν για το χωράφι αλλά δεν γύρισαν ποτέ | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

τροχαίο
38 Shares

Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων, μία γυναίκα 77 ετών και ο σύζυγός της 87, είναι τα νέα θύματα στους δρόμους της Κρήτης. Οι δυο τους έφυγαν από την Ζάκρο για να μεταβούν σε κάποιο χωράφι ιδιοκτησίας τους για να ποτίσουν αλλά δε γύρισαν ποτέ.

Σύμφωνα με το cretalive, το νέο τροχαίο έγινε γνωστό αργά το μεσημέρι της Παρασκευής ωστόσο η Αστυνομία εξετάζει το ενδεχόμενο με βάση κάποιες μαρτυρίες, το δυστύχημα να σημειώθηκε την Τετάρτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο γιος τούς μίλησε τελευταία φορά την Τρίτη και από τότε τους αναζητούσε, ωστόσο επίσημα η αστυνομία ενημερώθηκε την Παρασκευή.

Στο σημείο, όπου εντοπίστηκαν ο δρόμος είναι αγροτικός και κατηφορικός και το αυτοκίνητο έπεσε πάνω σε μία ελιά και εξετράπη της πορείας του. Μία εκδοχή για το νέο τροχαίο δυστύχημα είναι να πάτησε κατά λάθος ο άτυχος ηλικιωμένος γκάζι αντί για φρένο και να έπεσε στην ελιά αλλά αυτό ακόμα είναι υπό διερεύνηση.

Στο σημείο έσπευσαν δύο ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, δύο οχήματα της Πυροσβεστικής με τέσσερις άνδρες και η ΕΛ.ΑΣ. Η Πυροσβεστική απεγκλώβισε τους δύο επιβαίνοντες στο όχημα, με τη γυναίκα να ανασύρεται νεκρή και τον άνδρα να τον παραλαμβάνει ασθενοφόρο για να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο της Σητείας. Δυστυχώς, στη διαδρομή ο άτυχος άνδρας υπέστη ανακοπή, ενώ παρά τις προσπάθειες των διασωστών να τον επαναφέρουν, ο άνδρας δεν τα κατάφερε και άφησε την τελευταία του πνοή.

Όπως είπε στον STYLE 100 ο επικεφαλής της Πυροσβεστικής Εξόδου του κλιμακίου Σητείας, Πυρονόμος Γιώργος Φουσκολαγουδάκης, η υπηρεσία ειδοποιήθηκε γύρω στη 13:00 το μεσημέρι και έσπευσε στο σημείο με δύο οχήματα και τέσσερις άντρες, που προχώρησαν στον απεγκλωβισμό του ζευγαριού από το αγροτικό όχημα στο οποίο επέβαιναν. Επίσης, στην περιοχή έφτασαν δύο ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ για να παραλάβουν το ζευγάρι, που δυστυχώς δεν τα κατάφερε.

τροχαίο
συνεχεια αναγνωσης

ΡΕΘΥΜΝΟ

Ρέθυμνο: Έκαναν καισαρική σε 39χρονη με κορονοϊό

Δημοσιεύτηκε

στις

εγκυμοσυνη
15 Shares

Είναι η πρώτη επείγουσα καισαρική τομή σε μητέρα ασυμπτωματική που γίνεται στο ρεθυμνιώτικο νοσηλευτικό ίδρυμα.

Με επιτυχία και τηρώντας όλα τα διεθνή υγειονομικά πρωτόκολλα, καθώς και με ενισχυμένο εξοπλισμό που περιελάμβανε από ειδικές στολές και μάσκες έως και ειδικά γάντια έγινε χθες λίγο πριν τα μεσάνυχτα στο νοσοκομείο Ρεθύμνου -και σε απόλυτα ασφαλές περιβάλλον- μια γέννα με καισαρική τομή σε 39χρονη αλλοδαπή γυναίκα που ήταν θετική στον κορονοιό.

Πρόκειται για την πρώτη επείγουσα καισαρική τομή σε «θετική» μητέρα που έγινε στο ρεθυμνιώτικο νοσοκομείο, καθώς η γυναίκα διαγνώστηκε θετική στον ιό δυο ημέρες πριν τη γέννα, την ίδια στιγμή που κανένα άλλο μέλος της οικογένειας της δεν νοσεί.

Οι γιατροί της μαιευτικής κλινικής του νοσοκομείου αρχικά έκριναν πως η γυναίκα θα έπρεπε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο αναφοράς (Χανιά ή Ηράκλειο) για να γεννήσει, όμως αυτό δεν έγινε, αφού η νεαρή μητέρα έπρεπε να εισαχθεί επειγόντος χθες το βράδυ στο χειρουργείο.

Το αποτέλεσμα ήταν όλη διαδικασία να εξελιχθεί ικανοποιητικά και χωρίς απρόοπτα, με συνέπεια να γεννηθεί από την ασυμπτωματική μητέρα ένα κοριτσάκι βάρους 3 κιλών και 700 γραμμαρίων, το οποίο χαίρει άκρας υγείας όπως η μαμά του. Μάλιστα μητέρα και βρέφος νοσηλεύονται σε απομονωμένο δωμάτιο της μαιευτικής κλινικής, ενώ σήμερα αναμένονται και τα εργαστηριακά αποτελέσματα για να διαπιστωθεί εάν το βρέφος είναι θετικό στον ιό ή όχι.

Πάντως, αμέσως μετά την διαδικασία έγινε απολύμανση στους χώρους του χειρουργείου και της μαιευτικής κλινικής του νοσοκομείου Ρεθύμνου.

Πηγή: neakriti.gr

εγκυμοσυνη
συνεχεια αναγνωσης

ΛΑΣΙΘΙ

Δεύτερος νεκρός από τροχαίο στην Κρήτη

Δημοσιεύτηκε

στις

χωράφι
29 Shares

Δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή, ο άνδρας από το τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε στην περιοχή της Σητείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Creta24, ο άτυχος ηλικιωμένος κατά τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο υπέστη ανακοπή. Ανατάχθηκε, διασωλωνηνώθηκε ωστόσο δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή και εξέπνευσε.

Το χρονικό

Όλα συνέβησαν νωρίς το μεσημέρι της Παρασκεύης, όταν εντοπίστηκαν αιμόφυρτοι ένα ηλικιωμένο ζευγάρι στην περιοχή της Σητείας, στο δρόμο Ζάκρου – Ξερόκαμπου.

Το όχημα στο οποίο επέβαιναν ανετράπη με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της, η ηλικιωμένη γυναίκα και ο σύζυγος της να τραυματιστεί βαριά.

χωράφι
συνεχεια αναγνωσης

ΛΑΣΙΘΙ

Νεκρή γυναίκα σε τροχαίο

Δημοσιεύτηκε

στις

από

τροχαίο
97 Shares

Συναγερμός σήμανε σήμερα νωρίτερα το μεσημέρι στις αρχές της περιοχής της Σητείας, Αστυνομία, Πυροσβεστική και ΕΚΑΒ, οι οποίες ειδοποιήθηκαν για τροχαίο συμβάν στο δρόμο Ζάκρου –Ξεροκάμπου.

Αμέσως έσπευσαν στην περιοχή όπου εντοπίστηκε όχημα το οποίο είχε ανατραπεί και πέσει σε ελαιόφυτο, σε δύσβατη περιοχή.

Στο όχημα επέβαιναν ένας άνδρας και μία γυναίκα, ένα ζευγάρι ηλικιωμένων κατά πληροφορίες από την Ζάκρο. Δυστυχώς, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η γυναίκα ήταν νεκρή ενώ ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μετέφερε πριν από λίγα λεπτά τον άνδρα στο Νοσοκομείο της Σητείας σε πολύ σοβαρή κατάσταση.

Πηγή: anatolh.com

τροχαίο
συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap