Βρειτε μας στα Social Media

Κόσμος

Υποβρύχιο Titan: Eλπίδα για τους εγκλωβισμένους επιβάτες – Ακούστηκαν ήχοι από το σκάφος

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τα πληρώματα που έψαχναν για το υποβρύχιο Titan το οποίο έχει εγκλωβιστεί στο ναυάγιο του Τιτανικού, άκουγαν ήχους κρότου κάθε 30 λεπτά την Τρίτη, σύμφωνα με μια ενημέρωση σχετική με την έρευνα.

Τους ήχους «έπιασε» ένα ειδικό αεροσκάφος τύπου P8 Poseidon, το οποίο συμμετέχει στις έρευνες.

Σύμφωνα με το CNN, τέσσερις ώρες αργότερα, μετά την ανάπτυξη πρόσθετων συσκευών σόναρ για τον εντοπισμό του σκάφους, ακούγονταν ακόμα χτυπήματα. Δεν ήταν σαφές πότε ακούστηκε το χτύπημα την Τρίτη ή για πόσο καιρό, με βάση το σημείωμα.

Σε μεταγενέστερη ενημέρωση που εστάλη την Τρίτη το βράδυ αναφέρθηκε ότι ακούστηκαν περισσότεροι ήχοι, αν και δεν περιγράφηκαν ως “χτυπήματα”.

Μάχη με τον χρόνο για τη διάσωση

Το διαθέσιμο οξυγόνο στο τουριστικό υποβρύχιο με τους πέντε επιβαίνοντες – το οποίο αγνοείται από την Κυριακή στον Βόρειο Ατλαντικό, κοντά στην περιοχή του ναυαγίου του Τιτανικού – επαρκεί για 30 ώρες ακόμα σύμφωνα με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Βοστόνη, ο υποπλοίαρχος Τζέιμι Φρέντερικ τόνισε πως μέχρι στιγμής οι έρευνες της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ και του Καναδά έχουν αποβεί άκαρπες.

Ο Τζέιμι Φρέντερικ δήλωσε πως η ακτοφυλακή άρχισε κατάδυση με τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV) στην τελευταία γνωστή θέση του υποβρυχίου. Το όχημα αυτό διαθέτει κάμερα. Στην έρευνα συμμετέχουν και ιδιωτικά σκάφη.

Παράλληλα ανέφερε ότι ήδη έχουν ερευνηθεί περί τα 76.000 τ.χλμ., δηλαδή έκταση πολύ μεγαλύτερη από την πολιτεία του Κονέκτικατ. Διαβεβαίωσε, βέβαια, ότι οι έρευνες συνεχίζονται.

Να σημειωθεί, δε, πως ο αξιωματικός υπογράμμισε ότι δεν είναι καθόλου βέβαιο το ότι το υποβρύχιο θα μπορούσε να σωθεί, ακόμα κι αν το έβρισκαν σήμερα. «Δεν ξέρω την απάντηση σε αυτή την ερώτηση… Αυτό που θα σας πω είναι πως θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να πραγματοποιήσουμε μια διάσωση», είπε.

Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ερευνών για την Εκμετάλλευση των Θαλασσών (IFERMER – Institut Français de Recherche pour l’Exploitation de la Mer) έστειλε στην περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού το πλοίο Atalante που μεταφέρει ρομποτικό βαθυσκάφος. Το ερευνητικό πλοίο Atalante αναμένεται να φθάσει στον προορισμό του γύρω στις 21:00 το βράδυ (ώρα Ελλάδος) της Τετάρτης.

Το υποβρύχιο, που ανήκει στην εταιρεία OceanGate Expeditions, μετέφερε τουρίστες στο ναυάγιο του Τιτανικού.

Οι πέντε επιβαίνοντες

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πέντε επιβαίνοντες στο υποβρύχιο είναι: ο 61χρονος Αμερικανός ιδρυτής της OceanGate Στόκτον Ρας, ο 77χρονος Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ (διευθυντής υποβρύχιων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού), ο 59χρονος Βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας πώλησης ιδιωτικών τζετ Action Aviation), ο 48χρονος Πακιστανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταγούντ και ο 19χρονος γιος του, Σουλεϊμάν.

Από το 2018 υπήρχαν ανησυχίες – «Παραπλανητικό» μάρκετινγκ λένε υψηλόβαθμα στελέχη

«Παραπλανητικό» ανέφερε η επιστολή το μάρκετινγκ της OceanGate για το υποβρύχιο Titan δεδομένου ότι ισχυριζόταν ότι το σκάφος θα πληρούσε ή θα υπερέβαινε τα πρότυπα ασφαλείας ενός οργανισμού αξιολόγησης κινδύνων, γνωστού ως DNV.

Το 2018 υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου των υποβρύχιων σκαφών – κυριευμένα από ανησυχίες για την «πειραματική» όπως την έλεγαν την προσέγγιση της OceanGate – έγραψαν επιστολή θέλοντας να προειδοποιήσουν για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα που υπάρχουν με την ανάπτυξη του υποβρύχιου σκάφους αλλά και την προγραμματισμένη ξενάγηση – εξερεύνηση του στα συντρίμμια του Τιτανικού.

Η εν λόγω επιστολή, που ήρθε στην κατοχή των New York Times, φαίνεται πως είχε σταλεί στον CEO της OceanGate, Στόκτον Ρας, από την επιτροπή επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων της Marine Technology Society – ένας εμπορικός όμιλος 60 ετών που στοχεύει στην προώθηση της ωκεάνιας τεχνολογίας σε συνδυασμό με την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με αυτήν.

Οι υπογράφοντες (μεταξύ των οποίων ωκεανογράφοι, στελέχη εταιρειών υποβρυχίων και εξερευνητές βαθέων υδάτων) προειδοποιούσαν ότι είχαν «ομόφωνη ανησυχία» για το υποβρύχιο Titan, δηλαδή του σκάφους που αγνοείται στον Βόρειο Ατλαντικό και απειλούνται πλήρωμα και πέντε επιβαίνοντες.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της επιτροπής, Γουίλ Κόχνεν, σε συνέντευξή του την Τρίτη, 20 Ιουνίου 2023, ανέφερε πως η επιστολή είναι αποτέλεσμα αρκετών φόβων για το τι θα συνέβαινε αν τυχόν η εταιρεία δεν τηρούσε τα καθιερωμένα πρότυπα.

«Παραπλανητικό» ανέφερε η επιστολή το μάρκετινγκ της OceanGate για το Titan δεδομένου ότι ισχυριζόταν ότι το σκάφος θα πληρούσε ή θα υπερέβαινε τα πρότυπα ασφαλείας ενός οργανισμού αξιολόγησης κινδύνων, γνωστού ως DNV. Ωστόσο, η εταιρεία δεν είχε κανένα σχέδιο να προχωρήσει σε αξιολόγηση του σκάφους από τον οργανισμό.

«Αν και αυτό μπορεί να απαιτήσει πρόσθετο χρόνο και έξοδα», έγραψαν οι υπογράφοντες σχετικά με την αναγκαία αξιολόγηση στην οποία θα έπρεπε η εταιρεία να προχωρήσει, «η ομόφωνη άποψή μας είναι ότι αυτή η διαδικασία επικύρωσης από τρίτο μέρος είναι ένα κρίσιμο στοιχείο των εγγυήσεων που προστατεύουν όλους τους επιβαίνοντες σε υποβρύχια».

Όταν ο ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate διάβασε την επιστολή, σύμφωνα με τον Κόχνεν, του τηλεφώνησε λέγοντάς του ότι οι κανονισμοί του κλάδου καταπνίγουν την καινοτομία – κάτι που έρχεται και σε συμφωνία με μία ανάρτηση στο ιστολόγιο του 2019 με τίτλο «Γιατί δεν έχει ταξινομηθεί ο Τιτάνας;».

Εν τω μεταξύ στην ανάρτηση η εταρεία OceanGate ανέφερε πως δεδομένου ότι το σκάφος Titan ήταν τόσο καινοτόμο, θα μπορούσε να πάρει χρόνια για να πιστοποιηθεί από κορυφαίους οργανισμούς αξιολόγησης. «Το να ενημερώνουμε μια εξωτερική οντότητα για κάθε καινοτομία πριν αυτή τεθεί σε δοκιμές στον πραγματικό κόσμο είναι ανάθεμα στην ταχεία καινοτομία», έγραψε η εταιρεία.

Εκπρόσωπος της OceanGate αρνήθηκε να σχολιάσει την επιστολή του 2018

Ο Μπαρτ Κέμπερ, ένας ακόμα από εκείνους που υπέγραψαν, σε συνέντευξή του δήλωσε ότι ο ίδιος και άλλα μέλη ανησυχούσαν ότι ο Titan δεν είχε ακολουθήσει τις τυπικές διαδικασίες πιστοποίησης: «Αυτή η επιστολή ουσιαστικά τους ζητούσε να κάνουν ό,τι κάνουν τα άλλα υποβρύχια, ειδικά τα επιβατικά», δήλωσε ο Κέμπερ, αναφέροντας ως παράδειγμα την Atlantis Submarines, «μια καναδική εταιρεία που πραγματοποιεί υποθαλάσσιες περιηγήσεις».

Πρόσφατα, η OceanGate έκανε αναφορά και σε τεχνικά ζητήματα του Titan σε μια δικαστική κατάθεση: «Κατά την πρώτη κατάδυση στον Τιτανικό, το υποβρύχιο αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία και χρειάστηκε να συνδεθεί χειροκίνητα με την πλατφόρμα ανύψωσης», έγραψε το 2022 ο νομικός και επιχειρησιακός σύμβουλος της εταιρείας, Ντέιβιντ Κόνκανουν, σε μια κατάθεση στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Ανατολική Περιφέρεια της Βιρτζίνια, το οποίο επιβλέπει θέματα που έχουν σχέση με τον Τιτανικό.

Ακόμα και έτσι, όμως, όπως έγραψε ο Κόνκανουν στην κατάθεσή του, 28 άτομα κατάφεραν να επισκεφθούν τα συντρίμμια του Τιτανικού με το σκάφος το 2022.

Ο Κόνκανουν προσκάλεσε την ομοσπονδιακή δικαστή που εκδίκαζε την υπόθεση, Rebecca Beach Smith, να συμμετάσχει με την εταιρεία σε μια αποστολή, σύμφωνα με ξεχωριστή κατάθεση, κάτι που η δικαστής φάνηκε να ενδιαφέρεται να κάνει: «Ίσως, αν υπάρξει άλλη αποστολή στο μέλλον, να μπορέσω να το κάνω».

 

Πηγή: newsbomb

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ