Διαφήμιση

Κόσμος

Ξέσπασμα Τούρκου πιλότου: Πετάω 23 χρόνια μαχητικά και είμαι άνεργος – Έλληνες πετούν στις τουρκικές Αερογραμμές

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Την ώρα που ολόκληρος ο κόσμος γιορτάζει την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου την Ημέρα Πολιτικής Αεροπορίας, η πολιτική αεροπορία στην Τουρκία παλεύει με σοβαρά προβλήματα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της αντιπολιτευόμενης εφημερίδας «Σοζτζού», δύο μεγάλες τουρκικές αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν σχεδόν να πετάξουν, ενώ 1.500 Τούρκοι πιλότοι και χιλιάδες άτομα μέλη πληρώματος είναι άνεργοι

Ένας Τούρκος πιλότος, ο οποίος δεν έχει πληρωθεί ούτε μια δεκάρα για δύο χρόνια επαναστατεί: «Είμαι πιλότος μαχητικού εδώ και 23 χρόνια. Εκατοντάδες φίλοι μου είναι άνεργοι, αλλά 850 ξένοι πιλότοι πετούν στην Τουρκία».

Χιλιάδες εργαζόμενοι της Atlas Global, η οποία χρεοκόπησε πριν από την έναρξη της πανδημίας, και της Onur Αir, της μεγαλύτερης ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας της Τουρκίας εδώ και πολλά χρόνια, είναι άνεργοι ή απλήρωτοι για σχεδόν δύο χρόνια.

Σχεδόν 200 έμπειροι πιλότοι της πτωχευμένης Atlasjet, πάνω από 150 πιλότοι που δεν έχουν λάβει ούτε μια δεκάρα από την Onur Air για 22 μήνες, πιλότοι με άδειες άνευ αποδοχών από όλες τις αεροπορικές εταιρείες και 1.100 πιλότοι που αποφοίτησαν από την Ακαδημία του τουρκικού αερομεταφορέα ΤΗΥ περιμένουν να βρουν μία δουλειά.

Η απόπειρα αυτοκτονίας δε ενός υπαλλήλου της Onur Air, που δε λαμβάνει μισθό εδώ και δύο χρόνια, ταρακούνησε ολόκληρο τον κλάδο την περασμένη εβδομάδα.

Οι υπάλληλοι των Turkish Airlines (THY) από την άλλη, εξακολουθούν να πετούν με μισθούς πείνας, μετά την απώλεια της αξίας της λίρας, στο πλευρό των συναδέλφων τους στο εξωτερικό.

Η επιστολή ενός άνεργου πιλότου περιγράφει τη δραματική κατάσταση στην τουρκική πολιτική αεροπορία: «Παρά την προφορική εντολή που δόθηκε προς όλες τις τουρκικές αεροπορικές εταιρείες από τον πρόεδρό μας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για μείωση του ποσοστού των ξένων πιλότων, το οποίο ήταν 11% το 2020, δεν υπήρξε ωστόσο ορατή ικανοποιητική μείωση του αριθμού των ξένων πιλότων.

Ως ένας πολίτης που υπηρέτησε με τιμή στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία ως πιλότος μαχητικών εδώ και 23 χρόνια και έχει ορκιστεί για πάσης φύσεως θυσίες για την επιβίωση αυτής της χώρας, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στο θέμα των ξένων πιλότων που εργάζονται στη χώρα μας, ιδιαίτερα των Ελλήνων πιλότων.

Αυτή τη στιγμή, περισσότεροι από 150 Έλληνες πιλότοι εργάζονται στην Τουρκία, ιδιαίτερα στην THY και την Pegasus Airlines, ενώ τους δίνονται και θέσεις Instructor Pilot και Examiner στις εταιρείες που εργάζονται.

Σχεδόν οι μισοί από αυτούς είναι πιλότοι μαχητικών που εγκατέλειψαν την ελληνική αεροπορία. Στο παρελθόν, πολλοί από αυτούς έχουν συναντήσει πολλές φορές Τούρκους πιλότους ή έχουν βάλει στο στόχαστρο τον εναέριο χώρο της χώρας μας στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο. Υπάρχει ακόμη και πιλότος που έχει αποτυπώσει στο σώμα του τον ελληνικό εθνικισμό και την τουρκική εχθρότητα με τατουάζ της ΕΟΚΑ».

Τούρκοι πιλότοι δεν επιτρέπονται στην Ευρώπη

 

Ο Τούρκος πιλότος συνεχίζει τη διαμαρτυρία του επικρίνοντας την πολιτική της τουρκικής πολιτικής αεροπορίας να προτιμά ξένους πιλότους κι όχι άνεργους Τούρκους.

«Ενώ οι Τούρκοι πιλότοι δεν μπορούν να βρουν δουλειά, λυπούμαστε βαθιά που πιλότοι, όπως Έλληνες, Σέρβοι, Κροάτες, Παραγουανοί, Βρετανοί, Γάλλοι και Χιλιανοί δρέπουν τους πόρους αυτής της χώρας. Ένας Τούρκος πιλότος δεν μπορεί να πάρει άδεια εργασίας στην Ελλάδα.

Σχεδόν όλοι οι ξένοι πιλότοι μεταφέρουν τα χρήματα που κερδίζουν στις χώρες τους και δεν υπάρχει εισροή πόρων στη χώρα μας ως αντάλλαγμα. Επιπλέον, προκαλεί σκέψη το γεγονός ότι άνεργοι Τούρκοι πιλότοι αξίας 350 εκατομμυρίων ευρώ μένουν αδρανείς. Ο αριθμός των Τούρκων πιλότων που εργάζονται εκτός τουρκικών εταιρειών στον κόσμο κυμαίνεται μεταξύ 50-75.

Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των αλλοδαπών αδειών εργασίας πιλότων που έχουν άδεια να εργάζονται στην Τουρκία είναι περίπου 850.

Οι ετήσιες αμοιβές που καταβάλλονται στους ξένους πιλότους μπορούν να υπολογιστούν σε 150 εκατομμύρια ευρώ με το συνολικό κόστος (μισθός + αμοιβή ξενοδοχείου + αμοιβές άδειας + μηνιαίο κόστος μετ’ επιστροφής και προμήθειες σε ενδιάμεσους φορείς) να φτάνει τις 200 χιλιάδες ευρώ», υποστηρίζει ο Τούρκος πιλότος.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version