Διαφήμιση

Ρέθυμνο

Πρόεδρος ξενοδόχων Ρεθύμνου: «Δύσκολο να ανοίξουν πάνω από 20% των resorts»

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Και ενώ διακινούνται διαρκώς σενάρια σχετικά με τον τρόπο επαναλειτουργίας τους -από την 1η Ιουνίου για τα 12μηνης λειτουργίας και αργότερα μέσα στον μήνα για τα καταλύματα διακοπών, αν δεν υπάρξει αύξηση των κρουσμάτων – οι ξενοδόχοι  ξεκαθαρίζουν ότι πρέπει να επιλυθούν συγκεκριμένα ζητήματα προκειμένου να ανοίξουν τις πόρτες των μονάδων τους σε τουρίστες τόσο από το εσωτερικό της Ελλάδας όσο και από το εξωτερικό.

Προβληματίζει το ενδεχόμενο να κολλήσει πελάτης κορονοϊό

«Πρώτα πρέπει να λυθεί το θέμα της αστικής ευθύνης σε περίπτωση που κάποιος από τους πελάτες μολυνθεί στον προορισμό ή έρθει μολυσμένος και μολύνει άλλους», τονίζει μιλώντας στο iefimerida.gr ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Ρεθύμνου, κ. Μανώλης Τσακαλάκης. «Δεν βαζουμε σε καμία περίπτωση το επιχειρείν πάνω από την ανθρώπινη ζωή και ειδικά την υγεία τη δική μας, του προσωπικού που θα έρθει να δουλέψει, των οικογενειών τους και όλης της ελληνικής κοινωνίας», συνεχίζει ενώ μεταφέρει τον προβληματισμό για την περίπτωση που κάποιος πελάτης στραφεί νομικά εναντίον ξενοδοχειακών μονάδων σε περίπτωση που κολλήσει κορωνοϊό.
«Όταν για μία απλή γαστρενετρίτιδα ένας πελάτης μας στο παρελθόν μάς ταλαιπωρούσε μέχρι και τρία χρόνια στα δικαστήρια και ζητούσε αποζημιώσεις της τάξεως των 15.000 και 20.000 λιρών Αγγλίας, καταλαβαίνετε ότι αν κάποιος έρθει και κολλήσει κατά τη διάρκεια των διακοπών του κορωνοϊό -κάτι που εμείς δεν μπορούμε να αποδείξουμε ότι το κόλλησε εκτός ξενοδοχείου- και εάν συμβεί και να πεθάνει κιόλας, οι οικείοι του θα μπορούν να αιτηθούν στα δικαστήρια ποσά ιλιγγιώδη που πολλές φορές, σε ορισμένα ξενοδοχεία, θα ξεπερνούν την αποτίμηση της μονάδος. Οπότε καταλαβαίνετε ότι αν δεν λυθεί αυτό το πρόβλημα εμείς δεν μπορούμε να δεχθούμε πελάτες», ξεκαθαρίζει και τονίζει ότι «καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν δέχεται να μας ασφαλίσει έναντι του κορωνοϊού».

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα

Δεύτερο σημαντικό ζήτημα για τους ξενοδόχους αποτελούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα. «Έχει κάποιες οδηγίες ο ΠΟΥ τις οποίες μπορούμε να τηρήσουμε αλλά δεν ξέρουμε τι θα κάνει η ΕΕ. Αν βγάλουμε εμείς ελληνικά πρωτόκολλα, ενδέχεται να είναι πρωτόκολλα τα οποία να μην τα συμμερίζονται οι λαοί που θα έρθουν για διακοπές, να τα βρίσκουν ιδιαιτέρως χαλαρά ή ιδιαιτέρως αυστηρά και έναντι κάποιων άλλων ανταγωνιστών να είμαστε πιο σκληροί και επομένως ναμην μας επισκέπτονται εμάς», αναφέρει ο κ. Τσακαλάκης σημειώνοντας ότι ένα ακόμη σκέλος που θα πρέπει να ελέγξουν οι ξενοδόχοι είναι το κόστος που θα έχουν οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις.

Δύσκολη εξίσωση τα εστιατόρια, οι μπουφέδες και τα πρωινά

Με τις τελικές αποφάσεις για τον τουρισμό ωστόσο να μην αναμένονται στις αμέσως επόμενες μέρες, ξενοδόχοι σε όλη τη χώρα περιμένουν τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τον κλάδο της εστίασης ώστε να λάβουν μία ιδέα πως θα λειτουργήσουν τα εστιατόρια εντός των ξενοδοχείων.

Αναφερόμενος στα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά για τη λειτουργία των χώρων εστίασης στην Ελλάδα, με τα τραπέζια σε απόσταση μεταξύ τους και  4 άτομα στο καθένα, ο κ. Τσακαλάκης υπενθυμίζει το γεγονός ότι τα περισσότερα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας στην Ελλάδα δεν διαθέτουν εξωτερικούς χώρους. Παράλληλα, θέτει το ερώτημα αν τελικά θα επιτρέπονται ή όχι οι μπουφέδες. «Θα πρέπει να τα σερβίρουμε όλα σε πιάτο και να τα σερβίρουμε έτοιμα; Να τα σερβίρουμε με μεμβράνη; Να σερβίρουμε πακέτα; Τι θα μας ζητηθεί δεν το ξέρουμε ακόμα. Αν επιτραπούν οι μπουφέδες και απλούστατα οι πελάτες δεν μπορούν να κάνουν χρήση τις λαβίδες, θα πρέπει να έχουμε ανά γκαστρονόμ λεκάνη και προσωπικό που θα τους σερβίρει και θα είναι με μάσκες, γυαλιά και γάντια και ειδικές στολές;», αναρωτιέται επίσης ενώ σχολιάζοντας το σενάριο για πρωινό στο δωμάτιο σημειώνει ότι η υλοποίησή του από ένα ξενοδοχείο θα σήμαινε περισσότερο προσωπικό για το room service.

Ξενοδοχεία και όχι νοσοκομεία ή φυλακές

Και μπορεί ο κορωνοϊός να έχει δημιουργήσει παγκοσμίως μία νεά καθημερινότητα που βασίζεται στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, των αποστάσεων και της υγιεινής, και να έχει ανοίξει μία ολόκληρη συζήτηση σε διεθνές επίπεδο για το πως θα κινηθεί με ασφάλεια ο τουρισμός προκειμένου να μην υπάρξει διασπορά, ο  κ. Τσακαλάκης υπενθυμίζει ωστόσο στη συζήτηση μας τον πραγματικό ρόλο των ξενοδοχείων. «Εχουν φτιαχθεί σαν χώροι αναψυχής, δεν  έχουν φτιαχθεί ούτε να λειτουργούν σαν νοσοκομεία, ούτε να λειτουργούν σαν φυλακές», αναφέρει και τονίζει: «Δεν μπορούμε να αστυνομεύσουμε τους πελάτες και να τους πούμε δεν μπορείτε να βγείτε έξω, δεν μπορείτε να πάτε κάπου γιατί δεν μπορούμε να σας παρακολουθούμε και δεν μπορούμε να σας επαναφέρουμε στην τάξη».
Την ίδια στιγμή εκφράζει την αγωνία του για μία πιθανή έξαρση κρουσμάτων κορωνοϊού από τουρίστες: «Και αν οι πελάτες που έρθουν να κάνουν διακοπές ξεφύγουν λίγο και πιουν ένα ποτήρι παραπάνω τότε δυστυχώς ξεχνούν και τον συγχρωτισμό και θυσιάζουν και άλλους πελάτες και άλλους εργαζόμενους και μπορούν να άνετα να κολλήσουν και από εκεί που στο στάδιο της πρόληψης στην πανδημία τα καταφέραμε σαν χώρα πάρα πολύ καλά και πειθάρχησε ο κόσμος και αυτή τη στιγμή είμαστε παράδειγμα προς μίμηση, μπορεί με μια ενδεχόμενη απροσεξία αυτών που θα έρθουν να μας επιμολύνουν και να βρεθούμε σε χειρότερα αποτελέσματα από ό,τι βρέθηκαν άλλες χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία».

Να προπληρώσουν οι tour operators

Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα που θέτει ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Ρεθύμνου είναι οι πληρωμές των ξενοδοχείων από τους tour operator. «Mας λένε επειδή η ζήτηση είναι πολύ μικρή σας παρακαλούμε κάντε μας εκπτώσεις της τάξης του 50%. Μα έχουμε τη δυνατότητα εμείς να κάνουμε τέτοια πράγματα; Αν βγάζαμε οι ξενοδόχοι 50% κέρδος τότε αυτό σημαίνει ότι θα δανείζαν και τις τράπεζες. Έλα που συμβαίνει το αντίθετο και οι περισσότεροι, το 65% αυτή τη στιγμή βρίσκονται στα πρόθυρα τςη πτώχευσης», αναφέρει και συνεχίζει:  «Θα πρέπει και σε αυτή την περίπτωση να δούμε το κόστος μας και αν  μπορούμε να το αντέξουμε με χαμηλές πληρότητες. Και μετά, θα πρέπει να προεισπράξουμε και τα χρήματα. Όπως τα παίρνει ο tour operator από τον πελάτη πριν μπει στο αεροπλάνο, έτσι θα πρέπει να μας πληρώσουν κι εμάς. Διαφορετικά, στο τέλος της ημέρας δεν θα ξέρουμε αν θα υπάρχουν χρήματα από τον tour operator ή αν θα υφίσταται ο tour operator για να μας πληρώσει», λέει και φέρνει ως παράδειγμα την Thomas Cook. «Ποιος μας λέει εμάς ότι δεν θα φαληρίσουν τον Οκτώβριο και θα μας πουν δεν υπάρχουν χρήματα;», διερωτάται.

Πακέτα για τους Έλληνες

Οι ξενοδόχοι ωστόσο δεν βασίζουν τις ελπίδες τους ούτε στον εσωτερικό τουρισμό. Αν και φέτος όπως δηλώνει στο iefimerida.gr ο κ. Τσακαλάκης θα δώσουν μεγαλύτερη έμφαση σε πακέτα διακοπών για Έλληνες ταξιδιώτες, η αναλογία τους σε σχέση με τους ξένους τουρίστες είναι αρκετά χαμηλή. «Εμείς είχαμε 32 εκατομμύρια πέρυσι εξωτερικούς τουρίστες. Που θα βρεθούν; Εμείς σαν Έλληνες είμαστε 10 εκατομμύρια όλοι όλοι και από αυτούς είναι ζήτημα αν 1,5 με 2 εκατομμύρια κάνουν διακοπές. Και ειδικά τώρα έτσι που ο κόσμος έχει στριμωχθεί οικονομικά δεν θα κάνουν ούτε 500.000 και αυτοί που θα κάνουν, με κάποιες μελέτες που έχουν γίνει, θα πάνε με το αυτοκίνητο σε σπίτια δικά τους, σε σπίτια γνωστών, συγγενών και φίλων. Είναι δύσκολο να συζητάμε ότι ο ελληνικός εσωτερικός τουρισμός θα σηκώσει βάρος. Θα τονώσει κάποιες περιοχές, αλλά την Κρήτη ας πούμε δεν πολυπαίρνει. Εμείς εδώ θέλουμε μάζα για να γεμίσουν τα ξενοδοχεία», λέει τονίζοντας ότι «ο Έλληνας θα καλύψει ένα πολύ μικρό ποσοστό των κρεβατιών το 1%, το 2%, το 3%, αλλά τα ξενοδοχεία ως γνωστόν θα πρέπει να έχουν μία πληρότητα τουλάχιστον της τάξεως  του 70% για να βγάλουν τα έξοδά τους».

Τα αιτήματα των ξενοδόχων

Με τους ξενοδόχους να αναμένουν φέτος αυξημένα κόστη για τη λειτουργία των επιχειρήσεών λόγω των παρεμβάσεων που θα απαιτηθούν προκειμένου να ακολουθήσουν τα υγεινομικά πρωτόκολλα που αναμένεται να ανακοινωθούν, αλλά και χαμηλότερα έσοδα εξαιτίας της μικρότερης πληρότητας στις μονάδες, τα αιτήματά τους για οικονομική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης έχουν ήδη ανακοινωθεί.

«Εκεί λοιπόν ερχόμαστε και λέμε: είναι διατεθειμένο το κράτος να επιδοτήσει την εργασία αντί την ανεργία;», διερωτάται ο κ. Τσακαλάκης και φέρνει ως παράδειγμα τη Γερμανία που στηρίζει μορφές ευέλικτης εργασίας. «Εμείς έχουμε ζητήσει ευέλικτες μορφές εργασίας όχι για κανέναν άλλο λόγο, διότι δεν ξέρουμε την πληρότητα. Δεν μπορώ να έχω εγώ πληρότητα 10% και 15% και 20% και το προσωπικό που θα έχω να είναι περισσότερο από τους τουρίστες. Δεν αντέχω», ξεκαθαρίζει.

Ο ίδιος πάντως δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία της  φετινής τουριστικής σεζόν στη χώρα. «Φέτος δεν βλέπω σε καμία περίπτωση να ανοίγουν ξενοδοχεία πάνω από το 15% με 20% των resort», λέει στο iefimerida.gr, ενώ σε άλλο σημείο προβλέπει τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα τουριστικά καταλύματα στη χώρα: «Θεωρώ ότι θα ανοίξουν κάποια ξενοδοχεία τα οποία για να μπορέσουν να επιβιώσουν θα απορροφήσουν κρατήσεις και πελάτες άλλων ξενοδοχείων που δεν θα μπορέσουν να ανοίξουν, αυτό που ουσιαστικά δηλαδή κάνουμε κάθε αρχή της σεζόν και κάθε τέλος της σεζόν. Όταν ένα ξενοδοχείο έχει λίγες κρατήσεις και δεν συμφέρει να ανοίξει, ειδοποιεί τον tour operator και λέει ότι ξέρετε σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία μπορώ να μεταφέρω τους πελάτες τους δικούς σας σε ξενοδοχείο της ιδίας κατηγορίας στην ίδια περιοχή ή αν αλλάξουν περιοχή σε μια κατηγορία καλύτερη ούτως ώστε να μην μπορεί ο πελάτης να διαμαρτυρηθεί και έτσι και εγώ να μην μπω μέσα και εσείς να μην χάσετε τίποτα από τους πελάτες. Και ειδικά φέτος ξενοδοχεία τα οποία θα έχουν χαμηλές, πολύ χαμηλές πληρότητες και δεν θα συμφέρει να ανοίξουν, θα μεταφέρουν τους πελάτες τους σε άλλα ξενοδοχεία και θεωρώ ότι σε κάθε περιοχή μπορεί να ανοίξουν δύο –τρία ξενοδοχεία και να απορροφήσουν τον όγκο των κρατήσεων των υπολοίπων και έτσι να γίνει το άνοιγμα της σεζόν για τους 2 -2,5 μήνες που θα δουλέψουμε».

«Θα έχουμε όμως ένα παράδειγμα για την επόμενη χρονιά, για το 2021, αλλιώς θα ξεκινήσουμε το 2021 ξανά από την αρχή, ενώ τώρα θα έχουμε ένα know how και ότι είναι να προσέξουμε περισσότερο και να αποφύγουμε, θα το γνωρίζουμε», καταλήγει.

Πηγή: iefimerida

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version