Διαφήμιση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουρισμός: Η πανδημία έφερε αυτό που χρόνια προσπαθούσε ο κλάδος

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Απομένουν λίγες μόνο ημέρες για να ολοκληρωθεί ο Αύγουστος, ο κατά τεκμήριο καλύτερος μήνας του έτους για τον ελληνικό τουρισμό και όλα δείχνουν ότι σε ένα μεγάλο βαθμό ο στόχος για το 2μηνο Ιουλίου – Αυγούστου που είχε τεθεί από την αρχή της χρονιάς επιτυγχάνεται.

Το ζητούμενο πλέον είναι τι θα συμβεί το επόμενο χρονικό διάστημα και κυρίως Σεπτέμβριο και Οκτώβριο που ναι μεν δεν είναι μήνες αιχμής, ωστόσο παραδοσιακά δίνουν τον τόνο της χρονιάς, αφού προσφέρουν το κάτι παραπάνω στον ελληνικό τουρισμό.

Οι παράγοντες του κλάδου εκτιμούν ότι εκεί θα κριθεί το τελικό αποτέλεσμα σε ότι αφορά τα έσοδα του 2021. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι μπορεί με ευκολία τελικά να πιαστεί ο αρχικός στόχος για τουριστικές εισπράξεις στα επίπεδα των 9 δις ευρώ.

Αυτό θα συμβεί όχι γιατί ήρθαν περισσότεροι από τις εκτιμήσεις τουρίστες στην Ελλάδα, αλλά επειδή ήρθαν τουρίστες με πιο φουσκωμένο πορτοφόλι. Αντίθετα οι αφίξεις είναι κατώτερες των περιστάσεων. Προκειμένου να αντιληφθεί ο καθένας τα του λόγου τω αληθές, αρκεί να σημειώσουμε ότι πέρυσι τον Αύγουστο ήρθαν στην Ελλάδα 1,8 εκατ. τουρίστες και εφέτος μέχρι τις 21 Αυγούστου είχαν έρθει περίπου 2 εκατομμύρια. 

Ξεπέρασαν τα 6 εκατ. οι αφίξεις 

Για το σύνολο του 8μηνου οι αφίξεις ήταν λίγο πάνω από τα 6 εκατομμύρια κάτι που δείχνει ότι πολύ δύσκολα για το σύνολο του έτους οι αφίξεις θα υπερβούν τα 10 εκατομμύρια, όταν μάλιστα το 2019, που είναι και το έτος αναφοράς για τις όποιες συγκρίσεις είχαν έρθει στην Ελλάδα 30,1 εκατομμύρια τουρίστες.

Εκείνο που έχει αλλάξει εφέτος και είναι αποτέλεσμα συγκυρίας, όπως φαίνεται, είναι ότι οι τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα ξοδεύουν περισσότερα. Πάντα αυτό ήταν ένας από τους στόχους της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας, δηλαδή να αυξηθεί το κατά κεφαλήν έσοδο.

Αυτό φέτος συνέβη και οφείλεται εν πολλοίς στην πανδημία.

Από την άποψη των καταλυμάτων φάνηκε ήδη και από πέρυσι ότι επιλέγονται είτε οι μονάδες πολλών αστέρων που προσφέρουν μια κάποια ιδιωτικότητα είτε εναλλακτικοί τρόποι διαμονής, δηλαδή αυτοτελή και ανεξάρτητα διαμερίσματα, που εντοπίζει κανείς στις πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Όπως μαρτυρά η μέχρι στιγμής ζήτηση, βίλες και αυτόνομα καταλύματα μέσω Airbnb έγιναν ανάρπαστα, τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους ξένους επισκέπτες.  

Οι δύο κυρίαρχες τάσεις

Βέβαια το παραπάνω δεν είναι κανόνας. Ειδικά μάλιστα αν κάποιος λάβει υπόψη του τα δεδομένα για δύο από τα δημοφιλέστερα νησιά. Την Μύκονο και την Σαντορίνη που οι πληρότητες άγγιξαν ακόμα και το 100% τον Αύγουστο.

Στον αντίποδα υπάρχει βέβαια και το παράδειγμα μικρών μη δημοφιλών νησιών ή και ηπειρωτικών προορισμών που προτιμήθηκαν τόσο από ξένους όσο κι από εγχώριους τουρίστες.

Τέλος δείχνει να αλλάζει και ο τρόπος μετακίνησης. Ενώ μέχρι και το 2019 το αεροπλάνο ήταν το κυρίαρχο μέσο, πλέον ο οδικός τουρισμός κερδίζει έδαφος αφού φαίνεται ότι εξασφαλίζει μία μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας.

 

Πηγή: imerisia

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version