ψωνίζεις

«Και πώς θα ψωνίζεις τώρα, αδερφέ μου;»

Shares

Μας άλλαξε το lockdown ή είναι παροδικό και θα γυρίσουμε εκεί που ήμασταν, σε αυτά που είχαμε μάθει;

Η συζήτηση τώρα ανοίγει. Τα πρώτα δείγματα δείχνουν μεγάλη αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες. Δυστυχώς όμως η σύγκριση έχει ένα μειονέκτημα. Δεν υπήρχαν επιλογές. 

Γράφει ο «Ρεθεμνιώτης» για το Daynight.gr

Από την άλλη, πολλοί λένε πως αν μάθεις κάτι, έστω και με το ζόρι, μετά το συνηθίζεις και το ακολουθείς.
Φέρνουν ως παράδειγμα το «πλαστικό χρήμα» όπου λόγω capital controls αυξήθηκαν οι συναλλαγές με κάρτες και η τάση διατηρήθηκε στη συνέχεια. Δόθηκαν βέβαια και κίνητρα φορολογικά. 

Τώρα ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες και μάλιστα μεγάλοι, κάνουν λόγο για αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές πήγαν στα ύψη. Αυτό σε κάποιους αρέσει και σε κάποιους όχι. Δηλαδή αν έχεις ένα κατάστημα με παπούτσια για παράδειγμα ο πελάτης θα έρθει να πάρει αυτό που θέλει. Αν έχεις ένα κατάστημα που έχει τα πάντα μέσα, στηρίζεσαι και σε αυτό που θα δει ο πελάτης και θα το βάλει στο καλάθι αυξάνοντας το ποσό. Άρα κάποιοι θέλουν τον πελάτη στο κατάστημα. 

Από την άλλη φαίνεται πως ο κόσμος καταναλώνει λιγότερα σε διασκέδαση και ταξίδια. Εδώ θα μου επιτρέψετε να πω πως είναι αρκετά νωρίς. Είναι όλα κλειστά.  Ας περάσουν μερικές εβδομάδες και θα δούμε. Γιατί τώρα και να θέλει να ξοδέψει σε διασκέδαση, πού να πάει; Να θέλει να κάνει διακοπές, δε μπορεί. 

Άρα έχουμε δρόμο μπροστά μας. Αυτό που θεωρώ πως αλλάζει την καταναλωτική συνήθεια είναι η ανασφάλεια. Αν φοβηθεί ο κόσμος για τη δουλειά του θα περιορίσει τα έξοδά του στα απολύτως απαραίτητα. 

Και με το lockdown έγινε και είδαμε πώς συγκρατήθηκαν οι καταθέσεις και αυξήθηκαν τα λεγόμενα «φέσια» δηλαδή οι απλήρωτοι φόροι. 

Άραγε εσάς ποια είναι η γνώμη σας;

Την καλημέρα μας!

Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *