Πρωταθλητές Ελλάδος στη ρομποτική μικροί μαθητές από την Κρήτη | ΦΩΤΟ

Shares

Την πρώτη θέση στον Τελικό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην κατηγορία: OPEN ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ κέρδισαν οι μαθητές του 12ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου!. Ο διαγωνισμός διεξήχθη το περασμένο Σάββατο 16/03/2019 στην Αθήνα στο Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου. Πρόκειται για την πιο δύσκολη κατηγορία του Δημοτικού στην οποία συμμετείχαν συνολικά 1170 ομάδες από όλη την Ελλάδα. 
Στον Τελικό συμμετείχαν 75 ομάδες.
Επιπλέον κέρδισαν το 3ο Βραβείο Αειφόρας Ιδέας. Το όνομα της ομάδας είναι «Τα 4 Στοιχεία» και την αποτελούν οι μαθητές: Εύα Σαπουντζάκη – Μαρία Παπαδάκη Δημήτρης Κεχαγιάς – Εμμανουέλλα Παπαδάκη Γιάννης Μαραγκάκης- Νίκος Ξυλούρης Προπονητής της ομάδας είναι ο καθηγητής πληροφορικής του σχολείου Αναστάσης Ρίγγας. Ο διευθυντής του Σχολείου Γαλανάκης Ιωάννης και ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι πολύτιμοι αρωγοί στην προσπάθεια της ομάδας ρομποτικής. Η ρομποτική στο σχολείο διδάσκεται στο πρωινό ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου στο πλαίσιο του μαθήματος πληροφορικής.

Οι μικροί μαθητές και οι καθηγητές τους φιλοξενήθηκαν σήμερα στο Ράδιο Κρήτη και στην εκπομπή του Μανόλη Αργυράκη και σύμφωνα με όσα αναφέραν..
Το πρώτο κομμάτι της εργασίας είναι ένας αυτοματισμός που ελέγχει την ύπαρξη αέρα και τη λειτουργία μιας ανεμογεννήτριας που με την ενέργεια που παράγεται με την περιστροφή της, θα εκτελεί 2 λειτουργίες: τη φύλαξη ενέργειας στις μπαταρίες της μονάδας ΠΥΡ και, το πιο σημαντικό, τη λειτουργία της μονάδας ΥΔΩΡ που είναι μια μονάδα αφαλάτωσης δίνοντας λύση σε ένα πρόβλημα που ταλανίζει το δικό μας και άλλα νησιά.

Η μονάδα ΥΔΩΡ λειτουργεί σαν μια φυγοκεντρική αντλία ανεβάζοντας το νερό της θάλασσας υψηλότερα, το αφαλατώνει και το αποθηκεύει τόσο για γενική χρήση σε δεξαμενές όσο και για ειδική όπως είναι το πότισμα ενός υδροπονικού κήπου. Ο αυτοματισμός λειτουργεί με πραγματικό νερό και είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένος από τουβλάκια LEGO! 

Το δεύτερο κομμάτι της εργασίας είναι ένας διπλός αυτοματισμός που χρησιμοποιεί το νερό που προέκυψε από την αφαλάτωση για το έξυπνο πότισμα και την λίπανση με ζεόλιθους ενός υδροπονικού κήπου. Ο διπλός αυτοματισμός αποτελείται από ένα έξυπνο ποτιστήρι και έναν λιπαντήρα ζεόλιθων. Ο αισθητήρας απόστασης στο ποτιστήρι βλέπει αν υπάρχει νερό στη δεξαμενή νερού και το λάστιχο νερού κατεβαίνει και ποτίζει τον υδροπονικό κήπο με πραγματικό νερό!

Το όνομα της ομάδας προκύπτει από την συσχέτιση των 4 στοιχείων με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με σκοπό την εκμετάλλευση τους με έξυπνες τεχνολογίες για τη βέλτιστη χρήση των πόρων και των υποδομών των νησιών προτείνοντας ένα ολοκληρωμένο σύστημα βιώσιμης ανάπτυξης των νησιών. Λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τους πόρους και τις ανάγκες των νησιών, η εργασία στοχεύει στην εκμετάλλευση των ανανεώσιμων φυσικών πόρων για την ανάπτυξη των νησιών, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, την προστασία του περιβάλλοντος, την αυτονομία των νησιών και την προστασία της πολιτισμικής κληρονομιάς.

Οι μαθητές επέλεξαν το όνομα της ομάδας, το θέμα που θα διαπραγματεύονταν και την ίδια την υλοποίησή των ιδεών τους. Η ομάδα είχε τη στήριξη των συμμαθητών τους, οι οποίοι με έμπρακτο τρόπο προσπαθούσαν να συνδράμουν στο έργο της.

Το 12ο Δημοτικό Σχολείο είναι ένα από τα παλαιότερα σχολεία του Ηρακλείου. Βρίσκεται σε μία συνοικία κοντά στο ιστορικό κέντρο της πόλης, η οποία όμως παρουσιάζει πολλά κοινωνικοοικονομικά προβλήματα. Υπάρχει μεγάλη ανεργία, γονείς με χαμηλό εισόδημα, μεγάλο ποσοστό μονογονεϊκών οικογενειών, μεταναστών και Ρομά. Τα τελευταία χρόνια προσπαθούμε – όπως αναφέρει Καθηγητής Πληροφορικής Αναστάσης Ρίγγας – όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, να αναγνωρίσουμε τις κοινωνικές ανάγκες και να προσαρμόσουμε το εκπαιδευτικό μας έργο σε αυτές και στις ιδιαίτερες προκλήσεις της περιοχής.

Shares


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *