Πότε ανακαινίζεται το αεροδρόμιο Χανίων;

Εργοτάξια θα αρχίσουν να στήνονται μετά το πέρας της καλοκαιρινής σεζόν στο αεροδρόμιο Χανίων και στα υπόλοιπα 13 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί στη Fraport.

Η παραχωρησιούχος εταιρεία θα βάλει μπρος αναγκαίες παρεμβάσεις αναβάθμισης-εκσυγχρονισμού-επέκτασης-ανακαίνισης στα περιφερειακά αεροδρόμια, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης την περίοδο από το 2019 ως το 2021.

Όσον αφορά στο αεροδρόμιο “Ι. Δασκαλογιάννης” των Χανίων, προβλέπεται η ανακαίνιση τμημάτων στο πεδίο ελιγμών και στάθμευσης των αεροσκαφών, η ανακαίνιση σε περιοχές ελέγχου ασφαλείας και σε χώρους VIP, καθώς και η αναβάθμιση σε χώρους αποθήκευσης, συνολικού προϋπολογισμού 4,9 εκατ. ευρώ.

Η παρέμβαση στο “Ι. Δασκαλογιάννης” θα είναι βεβαίως μικρότερης κλίμακας και προϋπολογισμού συγκριτικά με τα άλλα 13 αεροδρόμια, γεγονός αναμενόμενο από τη στιγμή που πρόσφατα ολοκληρώθηκε στο αεροδρόμιο Χανίων ένα μεγάλο έργο αναβάθμισης-επέκτασης.

Σε όλα τα αεροδρόμια, εκτός από αυτό στα Χανιά, για το οποίο δεν υφίσταται ανάγκη, εγκαθίστανται νέα συστήματα διακίνησης αποσκευών.

Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα αλλά και τις αναλυτικές παρεμβάσεις, μαζί με τα σχετικά κόστη που θα γίνουν ανά αεροδρόμιο, ανακοίνωσε επισήμως χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Ζίνελ, ο οποίος έδωσε επίσης ενδιαφέροντα στοιχεία και σε σχέση με την κίνηση των αεροδρομίων, ενώ δεν παρέλειψε να εκδηλώσει εκ νέου το επενδυτικό ενδιαφέρον της Fraport και για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν παραμείνει στα χέρια του Δημοσίου.

Εδώ φυσικά υπάρχει έντονο “άρωμα” Κρήτης, αφού στα 23 αεροδρόμια περιλαμβάνεται το αεροδρόμιο “Βιτσέντζος Κορνάρος” της Σητείας, το οποίο κατά καιρούς βολιδοσκοπούσε η Fraport, όσο και το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης” του Ηρακλείου, το οποίο βεβαίως αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση, δεδομένου ότι σε βάθος 6-7 ετών αναμένεται να κλείσει (εφόσον φυσικά γίνει το νέο αεροδρόμιο Καστελίου).

Αναλυτικότερα, όπως ανακοίνωσε επισήμως χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσίνελ, από το 2019 έως το 2021 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν περάσει από τον Απρίλιο του 2017 στα χέρια της εταιρείας.

Όπως έκανε γνωστό, ολοκληρώθηκε η αδειοδότηση του επενδυτικού προγράμματος και μετά την καλοκαιρινή σεζόν ξεκινούν όλα τα βασικά έργα ανάπτυξης νέων υποδομών.

Οι εργασίες, σύμφωνα με τον ίδιο, θα γίνονται με όλα τα αεροδρόμια σε λειτουργία, χωρίς να παρακωλύεται η λειτουργία τους, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών.

Ο επικεφαλής της παραχωρησιούχου αποκάλυψε, επίσης, πως έχει προχωρήσει σε σειρά επαφών, με στόχο τη μείωση της εποχικότητας τόσο με εγχώριους παράγοντες, όπως ξενοδόχους και αιρετούς, όσο και με διεθνή ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες.

Επιβατική κίνηση

Ο κ. Τσίνελ αναφέρθηκε και στην επιβατική κίνηση, η οποία, όπως είπε, παρουσίασε αύξηση 11,1% το πρώτο πεντάμηνο του έτους, με τις διεθνείς πτήσεις να σημειώνουν αύξηση της τάξης του 19,8%, έναντι των πτήσεων εσωτερικού που παρουσίασαν μείωση 1,09%. Το αεροδρόμιο Χανίων κατέγραψε μείωση επιβατών εσωτερικού τον Μάιο κατά 3,6%, ενώ σε ό,τι αφορά τις αφίξεις εξωτερικού, καταγράφηκε άνοδος 18,6%.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece έκανε αναφορά επίσης στο ζήτημα της διαιτησίας για την αποζημίωση των 27 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο, που της έχει επιδικάσει η αρμόδια επιτροπή για την κατάσταση στην οποία παρέλαβε τα αεροδρόμια σε σχέση με τα συμφωνηθέντα… Ο ίδιος εκτίμησε πως το ζήτημα θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του έτους, ενώ διευκρίνισε ότι τα χρήματα που θα εισπράξει η εταιρεία από το ελληνικό Δημόσιο θα επανεπενδυθούν στα αεροδρόμια.

“Καλοβλέπει” κι άλλα αεροδρόμια

Αναφορικά με το ενδεχόμενο ενδιαφέροντος για το 30% του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών, όταν αυτό πουληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, σημείωσε πως δεν μπορεί να μιλήσει για λογαριασμό των μετόχων του, αλλά εξέφρασε την προσωπική του εκτίμηση πως δε θα είχε ιδιαίτερο νόημα για τη Fraport, αφού είναι διαχειριστής και όχι χρηματοοικονομικός επενδυτής.

Αντιθέτως – και εδώ έχουμε μια αναφορά που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Κρήτη – ο κ. Τσίνελ επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της εταιρείας για μεταφορά εμπειρίας και τεχνογνωσίας για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχουν ακόμα παραχωρηθεί, εφόσον το κράτος ενδιαφερθεί για μια τέτοια διαβούλευση.

«Η ανάπτυξή τους επηρεάζει το σύνολο της αγοράς την οποία υπηρετούμε και γι’ αυτό είναι αμοιβαία επωφελές να γίνουν επενδύσεις σε αυτά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από: Σαββίδης Μπάμπης
Πηγή: neakriti.gr


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *