PLUS +
Τέλος η βενζίνη: Αυτό το καύσιμο θα την αντικαταστήσει
Η επόμενη μέρα στα καύσιμα – Πώς το υγρό άζωτο αλλάζει τα δεδομένα
Μετά από χρόνια έρευνας και πειραμάτων, η αναζήτηση για αποδοτικές και καθαρές εναλλακτικές στη βενζίνη παραμένει προτεραιότητα. Μία βρετανική εταιρεία, σύμφωνα με δημοσιεύματα, φέρνει στο προσκήνιο μια διαφορετική πρόταση: τη χρήση υγρού αζώτου ως καύσιμο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η τεχνολογία αυτή στοχεύει να δώσει «παράταση ζωής» στους θερμικούς κινητήρες, αλλά με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι το υγρό άζωτο παρουσιάζει ενεργειακή πυκνότητα 700 φορές υψηλότερη από αυτή του υδρογόνου, χαρακτηριστικό που ανοίγει νέες προοπτικές για την αυτοκίνηση.
Πειραματικός κινητήρας με υγρό άζωτο – Τα πρώτα αποτελέσματα
Η εφαρμογή της νέας τεχνολογίας έχει ήδη δοκιμαστεί σε πειραματικό επίπεδο. Ένας πρωτότυπος κινητήρας, σχεδιασμένος να λειτουργεί με υγρό άζωτο, κατασκευάστηκε και τα πρώτα στοιχεία κρίνονται ιδιαίτερα θετικά.
Σύμφωνα με τις πρώτες δοκιμές, ο κινητήρας παράγει καυσαέρια που δεν περιέχουν επιβλαβείς ρύπους, όπως CO₂, κάνοντάς τον συμβατό με τους στόχους της Ε.Ε. για μηδενικές εκπομπές από το 2035.
Η αρχή λειτουργίας του βασίζεται στη φυσική ιδιότητα του υγρού αζώτου να διαστέλλεται εκρηκτικά όταν αλλάζει φάση από υγρό σε αέριο. Η διαστολή αυτή παράγει ενέργεια που μπορεί να μετατραπεί σε κινητική, χωρίς καύση υδρογονανθράκων.
Οι προκλήσεις της νέας τεχνολογίας – Αποθήκευση και κόστος
Παρά τις ενθαρρυντικές επιδόσεις, η τεχνολογία υγρού αζώτου αντιμετωπίζει ακόμα σημαντικά εμπόδια. Το κόστος παραγωγής και κυρίως η ανάγκη διατήρησης του καυσίμου σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες παραμένουν βασικά προβλήματα.
Η αποθήκευση και διανομή του υγρού αζώτου απαιτεί εξειδικευμένες υποδομές, κάτι που αυξάνει τις τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες για ευρεία χρήση.
Η Toyota και η μάχη των καυσίμων – Υγρό άζωτο ή υδρογόνο;
Στον αγώνα για βιώσιμες λύσεις μετακίνησης, ενεργό ρόλο έχει και η Toyota. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει την τεχνολογία του υγρού αζώτου, αλλά παράλληλα επενδύει και στο υδρογόνο, τόσο μέσω κυψελών καυσίμου όσο και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης που καίνε υδρογόνο.
Η επιλογή ποια τεχνολογία θα επικρατήσει παραμένει ανοιχτή, καθώς η μετάβαση στη μηδενική ρύπανση απαιτεί λύσεις που να συνδυάζουν αποδοτικότητα, ασφάλεια και οικονομική βιωσιμότητα.

-
Ρέθυμνο3 ημέρες πριν
Έφυγε από κοντά μας ο Δημήτρης Ανυφαντάκης
-
Ρέθυμνο3 ημέρες πριν
Ρέθυμνο: Τροχαίο πριν από λίγο στα Μισίρια | ΦΩΤΟ
-
Ρέθυμνο3 ημέρες πριν
Ρέθυμνο: Ο καθένας παρκάρει όπου θέλει και όπου τον βολεύει | ΦΩΤΟ
-
XANIA3 ημέρες πριν
Δραματική έξωση στα Χανιά: Πατέρας με ανήλικα εκδιώχθηκε από το σπίτι του | ΒΙΝΤΕΟ