ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Μιλάμε για ένα θέμα και ξαφνικά εμφανίζεται στο κινητό μας – Το Facebook μας ακούει
Θυμάστε ποτέ να μιλήσατε για ένα θέμα ή εμπορικό προϊόν και ξαφνικά να σας εμφανίστηκε κάτι σχετικό στην οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή σας; Όχι, δεν είναι σύμπτωση. Αντιθέτως, όπως αποκαλύπτει ο ανεξάρτητος ειδησεογραφικός οργανισμός 404 Media, που ασχολείται με θέματα τεχνολογίας, η ηχητική καταγραφή της ομιλίας μας μέσω κινητών, τηλεοράσεων και άλλων συσκευών, είναι μια πρακτική που ήδη εφαρμόζεται για την καλύτερη στόχευση του διαφημιστικού κοινού.
Αυτό που εκατομμύρια χρήστες υποπτεύονταν μέχρι σήμερα όταν έβλεπαν να εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά τους διαφημίσεις για προϊόντα που πριν από λίγη ώρα συζητούσαν πως σκέφτονται να αγοράσουν, φαίνεται πως τελικά είναι πραγματικότητα.
Μεγάλη διαφημιστική εταιρεία που συνεργάζεται με το Facebook παρουσίασε προ ημερών σε υποψήφιους πελάτες και επενδυτές τον ακριβή τρόπο με τον οποίο «κρυφακούει» συνομιλίες χρηστών, ώστε να δημιουργεί στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τις προτιμήσεις τους. Αν και εμπιστευτική, η έκθεση της εταιρείας διέρρευσε χθες στον ιστότοπο 404media, που την παρουσίασε στην πλήρη έκτασή της.
Σύμφωνα με έγγραφο που φέρνει στο φως η 404 Media, η διαφημιστική εταιρεία Cox Media Group (CMG) που έχει συνεργαστεί με την Google, τη Meta του Facebook, την Microsoft και την Amazon, παραδέχεται και επαίρεται κιόλας για την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας.
Το έγγραφο, λεπτομέρειες του οποίου αναδεικνύει το techgear.gr, παραπέμπει σε παρουσίαση της εταιρείας, περιγράφοντας τη συγκεκριμένη δυνατότητα, η οποία ανομάζεται «Voice Data» ή αλλιώς Ενεργή Ακρόαση.
Όπως αναφέρεται στο έγγραφο: «Τις περισσότερες στιγμές της ημέρας, υπάρχει μια έξυπνη συσκευή σε ακτίνα πέντε εκατοστών γύρω μας. Αυτό σημαίνει ότι μια έξυπνη συσκευή είναι πιθανότατα σε απόσταση αναπνοής όταν μιλάμε για τα σχέδιά μας για το Σαββατοκύριακο, για το πόσο πολύ χρειαζόμαστε την ανακαίνιση της κουζίνας μας ή για το ποιο μοντέλο SUV είναι καλύτερο για την οικογένεια με τον σύζυγό μας και τόσα άλλα.
Όταν οι μικρές επιχειρήσεις γνωρίζουν ποιος τις χρειάζεται, μπορούν να στοχεύουν τις διαφημίσεις με αυξημένη ακρίβεια, να σπαταλούν λιγότερα χρήματα και να αυξάνουν το κοινό τους».
«Ναι, διαβάζουμε το μυαλό σας»
Υπάρχει ακόμα και ένα απόσπασμα, στο οποίο η εταιρεία μοιάζει περήφανη που καταφέρνει να προσελκύει καταναλωτές μέσω αυτής της πρακτικής, χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τη συγκατάθεση και την ιδιωτικότητα των ανθρώπων:
«Μπορεί να φαίνεται σαν μαύρη μαγεία, αλλά δεν είναι. Είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Η αυξανόμενη δυνατότητα πρόσβασης σε δεδομένα μικροφώνου σε συσκευές όπως τα smartphones και τα tablets επιτρέπει στον τεχνολογικό μας συνεργάτη να συγκεντρώνει και να αναλύει δεδομένα φωνής κατά τη διάρκεια συνομιλιών πριν από την αγορά. Το αποτέλεσμα; Πρωτοφανής κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών, ώστε να μπορούμε να παρέχουμε εξατομικευμένες διαφημίσεις που κάνουν το κοινό-στόχο σας να σκέφτεται: Ουάου, πρέπει να διαβάζει το μυαλό μου».
Η Cox Media Group υποδηλώνει ότι είναι απολύτως νόμιμο να κατασκοπεύουν, καθώς οι έξυπνες συσκευές και οι βοηθοί τεχνικά πρέπει να ακούνε διαρκώς όπως και να ‘χει. Η Google φαίνεται ότι έκοψε τους δεσμούς με την CMG κάποια στιγμή μετά την προβολή αυτής της αναφοράς, σημειώνει η 404 Media.
«Η δύναμη της φωνής (και των μικροφώνων στις συσκευές μας)», λέει η εισαγωγική πρόταση της παρουσίασης, που έχει μορφή σλάιντ. «Εξυπνες συσκευές αιχμαλωτίζουν επί τόπου δεδομένα ακούγοντας τις συζητήσεις μας. Επειτα οι διαφημιστές μπορούν να συνδυάσουν αυτά τα φωνητικά δεδομένα με συμπεριφορικά δεδομένα, ώστε να στοχεύσουν τους καταναλωτές που βρίσκονται ήδη εντός της αγοράς. Χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να συγκεντρώσουμε δεδομένα προερχόμενα από περισσότερες από 470 πηγές, ώστε να βελτιώσουμε την απόδοσή μας».
Η CMG δεν διασαφήνισε με ποιον ακριβώς τρόπο «ακούει» τους χρήστες (αν συνεργάζεται με μια συγκεκριμένη μάρκα έξυπνων τηλεοράσεων, παραγωγής μικροφώνων ή κινητών τηλεφώνων), αλλά τονίζει πως από τη στιγμή που συγκεντρώνει τα πολύτιμα δεδομένα και εντοπίζει ένα κοινό που είναι «έτοιμο να αγοράσει», κατασκευάζει μια λίστα με αυτόν τον πληθυσμό και έπειτα προσπαθεί να την πουλήσει στους πελάτες της. Εάν ένας πολίτης συζητάει πως ψάχνει να αγοράσει ένα συγκεκριμένο προϊόν, η εταιρεία τον καταγράφει και έπειτα πουλάει αυτή την πληροφορία: με 100 δολάρια την ημέρα η CMG μπορεί να ανιχνεύσει καταναλωτές σε ακτίνα 15 χιλιομέτρων από όποια περιοχή της ζητηθεί και με 200 δολάρια σε ακτίνα 30 χιλιομέτρων.
Σε έξι βήματα
Στην παρουσίαση η εταιρεία εξηγεί αναλυτικά τη διαδικασία έξι βημάτων που ακολουθεί το λογισμικό «ενεργού ακρόασης» μέχρι το τελικό «προϊόν», που είναι η στοχευμένη δαφήμιση. Δεν είναι σαφές αν το εν λόγω λογισμικό κατασκοπεύει διαρκώς ή μόνο όταν το μικρόφωνο είναι ανοιχτό για κάποια κλήση ή συνομιλία. Η Google απάντησε τελικά στην 404 Media με ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει ότι «όλοι οι διαφημιζόμενοι πρέπει να συμμορφώνονται με όλους τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, καθώς και με τις πολιτικές μας για τις διαφημίσεις. Οταν εντοπίζουμε διαφημίσεις ή διαφημιζόμενους που παραβιάζουν αυτές τις πολιτικές, λαμβάνουμε πάντοτε τα κατάλληλα μέτρα».
Η Meta, διαχειρίστρια εταιρεία του Facebook, παραδέχθηκε πάντως πως ερευνά την CMG για πιθανή παραβίαση των όρων λειτουργίας κατά τη διάρκεια της πολυετούς συνεργασίας τους.
Πηγή: kathimerini
-
LIFESTYLE2 ημέρες πριν
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα για τον Ηλία Ψινάκη
-
Ρέθυμνο3 ημέρες πριν
Ρέθυμνο: Έβγαλαν στο δρόμο οικογένεια με δύο ανήλικα παιδιά για χρέη σε τράπεζα!
-
ΗΡΑΚΛΕΙΟ3 ημέρες πριν
Αίσιο τέλος στο Ηράκλειο: Βρέθηκε ο 82χρονος
-
LIFESTYLE3 ημέρες πριν
Άννα Βίσση: Το αστρονομικό ποσό που έβγαλε από τη μεγάλη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο