Βρειτε μας στα Social Media

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αποστολή στον Άρη: Οι πρώτες εικόνες από τον «κόκκινο πλανήτη»

Δημοσιεύτηκε

στις

perseverance
Διαφήμιση
Διαφήμιση
13 Shares

Το νέο ρομποτικό όχημα Perseverance της NASA έβαλε μπροστά τις μηχανές του στον Αρη και για μισή ώρα διήνυσε τα πρώτα διστακτικά 6,5 μέτρα στον «κόκκινο πλανήτη».

Παράλληλα, τράβηξε τις πρώτες φωτογραφίες από τα ίχνη που άφησαν οι τροχοί του στο κοκκινωπό αμμώδες αρειανό έδαφος.

REUTERS

Οι μηχανικοί στο Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) της NASA δήλωσαν με ικανοποίηση ότι το εξάτροχο ρόβερ μεγέθους αυτοκινήτου τα καταφέρνει καλύτερα και από τις δοκιμές του στη Γη. Το Perseverance, το οποίο προσεδαφίστηκε στις 18 Φεβρουαρίου στον μεγάλο κρατήρα Γιέζερο, κάποτε αρχαία λίμνη και δέλτα ποταμού, έχει λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα από το προηγούμενο αμερικανικό ρόβερ στον Αρη, το Curiosity (Περιέργεια), που ακόμη βρίσκεται εν λειτουργία. Επίσης το νέο ρόβερ είναι σε θέση να διασχίσει μεγαλύτερη απόσταση μέσα σε μια μέρα, γύρω στα 200 μέτρα, επειδή είναι ικανό να αποφεύγει καλύτερα τα διάφορα εμπόδια, όπως μεγάλους βράχους και παγίδες άμμου.

ASSOCIATED PRESS

Προς το παρόν, οι επιστήμονες της NASA μελετούν τα διαθέσιμα δεδομένα για τη γύρω περιοχή, προκειμένου να αποφασίσουν ποια θα είναι η καλύτερη διαδρομή για το ρόβερ. Η τελική απόφαση τους πιθανώς θα ληφθεί, αφού το μικρό ρομποτικό ελικόπτερο Ingenuity βάρους δύο κιλών πετάξει και κατοπτεύει τη «γειτονιά» του ρόβερ (θα είναι η πρώτη φορά που ένα drone θα πετάξει σε άλλο κόσμο). Προς το παρόν, το ελικοπτεράκι βρίσκεται προσδεμένο κάτω από την «κοιλιά» του ρόβερ.

Το Perseverance, το οποίο προγραμματίζεται να διανύσει 15 χιλιόμετρα μέσα στο επόμενο αρειανό έτος (αντιστοιχεί σε περίπου δύο γήινα έτη), είναι το πιο εξελιγμένο κινητό εργαστήριο αστροβιολογίας που έχει σταλεί σε άλλο πλανήτη ή δορυφόρο, με στόχο την αναζήτηση ιχνών μικροβιακής ζωής, χάρη στα πολλά επιστημονικά όργανα, το ρομποτικό βραχίονα και τις υψηλής ανάλυσης κάμερες του.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ)

perseverance
13 Shares
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Σχολίασε το άρθρο
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

ΚΟΣΜΟΣ

Γιατί ο Μπιλ Γκέιτς θέλει να ψεκάσει με ανθρακικό ασβέστιο τη στρατόσφαιρα

Δημοσιεύτηκε

στις

Μπιλ Γκέιτς
330 Shares

Τρόπους για να σταματήσουν την κλιματική αλλαγή και την υπερθέρμανση του πλανήτη επιδιώκουν να βρουν οι ειδικοί, με την πρώτη δοκιμή να αναμένεται τον Ιούνιο.

Ερευνητές του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ θα στείλουν ένα μεγάλο μπαλόνι 12 μίλια πάνω από την πόλη Κιρούνα της Σουηδίας και θα ρίξουν 2 τόνους ανθρακικού ασβεστίου (κιμωλίας) στη στρατόσφαιρα. Στόχος είναι να «σκοτεινιάσουν» τον Ήλιο και να ψυχθεί η Γη.

Ο σκοπός της αποστολής, την οποία στηρίζει ο Μπιλ Γκέιτς, με εκτιμώμενο κόστος 3 εκατομμύρια δολάρια, είναι το ανθρακικό ασβέστιο να εκτρέψει ένα μέρος της ακτινοβολίας του ηλίου, εμποδίζοντας τις ακτίνες του να πέσουν στην επιφάνεια της Γης, με στόχο να ψυχθεί ο πλανήτης.

Πάντως, η ιδέα έχει δεχθεί έντονες επικρίσεις από τη στιγμή που διατυπώθηκε, με ορισμένους να μιλούν για ενδεχόμενες τρομακτικές συνέπειες. Ειδικοί προειδοποιούν ότι η ασυνήθιστη και μάλλον αντισυμβατική τεχνική θα μπορούσε να προκαλέσει καταστροφή σε καιρικά συστήματα, με τρόπο που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει.

Η δοκιμαστική αποστολή ξεκινά στη Σουηδία

Η δοκιμαστική αποστολή θα ξεκινήσει από τη Σουηδία, πιθανώς μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Το εγχείρημα στηρίζουν πολλοί ιδιώτες δωρητές, μεταξύ αυτών και ο Μπιλ Γκέιτς.

Το δοκιμαστικό μπαλόνι θα ανυψώσει 600 κιλά επιστημονικού εξοπλισμού 12 μίλια πάνω από την επιφάνεια της πόλης που βρίσκεται στην Αρκτική. Αν όλα πάνε βάσει σχεδίου περίπου 2 κιλά σκόνης θα απελευθερωθούν.

Η ρίψη της κιμωλίας θα δημιουργήσει νέφος σκόνης σε μήκος αρκετών χιλιομέτρων. Ωστόσο δεν θα είναι αρκετό για να επηρεάσει την ένταση από τις ακτίνες του ηλίου που πέφτουν στη Γη. Στην πρώτη δοκιμή, η επιστημονική ομάδα θα συγκεντρώσει πληροφορίες για το πώς τα σωματίδια της σκόνης αντιδρούν στον αέρα.

Στη συνέχεια, θα δημιουργηθούν υπολογιστικά μοντέλα για να προσδιορίσουν τι θα συνέβαινε αν ένα τέτοιο σχέδιο πραγματοποιούνταν σε μεγαλύτερη κλίμακα.

nasa_chalk

Ποιοι είναι οι στόχοι των ερευνητών

Ο διευθυντής του σχεδίου δήλωσε στους Times ότι θέλει να προσδιορίσει τις πραγματικές επιπτώσεις , καθώς τα τρέχοντα υπολογιστικά μοντέλα ενδέχεται να είναι «πολύ αισιόδοξα» και να κάνουν την τεχνική να δείχνει ελκυστική.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα χρειάζονταν τόνοι σκόνης και εκατοντάδες χιλιόμετρα απόσταση για να υπάρξει αποτέλεσμα. Η θεωρία υποστηρίζει ότι η σκόνη θα δημιουργούσε ένα τεράστιο σκίαστρο πάνω από τη Γη. Ως εκ τούτου, θα μείωνε τις ακτίνες που περνούν στη Γη, προστατεύοντάς την από τις καταστροφές της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Ο Frank Keutsch, που ηγείται του εργαστηρίου του Χάρβαρντ που έχει αναλάβει το σχέδιο, υποστηρίζει ότι η στρατηγική θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε εξαιρετικά δύσκολες περιπτώσεις, προκειμένου να εμποδίσει τμήματα του πλανήτη να γίνουν ακατοίκητα.

nasa_chalk1

Αν δεν υπάρξει καμία προσπάθεια για να σταματήσει η κλιματική αλλαγή, όπως για παράδειγμα ο περιορισμός των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από ορυκτά καύσιμα και άλλους ρύπους, σε ορισμένα μέρη του κόσμου αναμένεται ότι θα είναι έως και 12 βαθμούς Κελσίου θερμότερα απ’ ότι σήμερα. Ως αποτέλεσμα, ορισμένα μέρη του πλανήτη θα ήταν ακατοίκητα από τους ανθρώπους. Μεταξύ αυτών και περιοχές της Αυστραλίας, όπου η μέγιστη θερμοκρασία ήδη ξεπερνά τους 50 βαθμούς Κελσίου.

Διαβάστε τη συνέχεια στο protothema

Μπιλ Γκέιτς
330 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Apple: «Καμπάνα» 2 εκατ. για την απουσία φορτιστών στα iPhone 12

Δημοσιεύτηκε

στις

από

iphone
17 Shares

Οι Αρχές της Βραζιλίας επέβαλαν πρόστιμο ύψους 2 εκατ. δολαρίων στην Apple επειδή δεν περιελέμβανε φορτιστές στις συσκευασίες των iPhone 12, σύμφωνα με το theVerge. Το πρόστιμο αφορά «παραπλανητική διαφήμιση, πώληση συσκευής χωρίς φορτιστή και άδικους όρους».

Η εταιρεία ανακοίνωσε ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο πως τα iPhone 12 δεν θα περιλαμβάνουν φορτιστή στη συσκευασίας τους, γεγονός που είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις από καταναλωτές που υπογράμμιζαν πως μια συσκευή σε αυτή την τιμή δεν μπορεί να βγαίνει στην αγορά χωρίς φορτιστή.

Η αμερικανική εταιρεία δικαιολόγησε την απουσία των φορτιστών ως μέτρο για την προστασία του περιβάλλοντος, καθώς η χρήση πρώτων υλών και το μέγεθος της συσκευασίας πρέπει να μειωθούν.

Σε ερώτηση που δέχτηκε η εταιρεία για το αν η έλλειψη φορτιστή στις συσκευασίες μείωσε το οικολογικό αποτύπωμα, η Apple δεν απάντησε. Παράλληλα δεν έχει διευκρίνισε εάν η απουσία φορτιστή από τη συσκευασία είχε ως αποτέλεσμα χαμηλότερη τιμή του προϊόντος.

Πηγή: ethnos

iphone
17 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΟΣΜΟΣ

Θοδωρής Τζανέτος: Ο 30χρονος Έλληνας της NASA που έφτιαξε το «ελικόπτερο» για τον Άρη

Δημοσιεύτηκε

στις

Θοδωρής Τζανέτος NASA
5.5K Shares

O 30χρονος Ελληνοαµερικανός επιστήµονας Θοδωρής Τζανέτος έχει ξεσηκώσει ντελίριο ενθουσιασµού στους κύκλους της NASA, ως ένας εκ των επικεφαλής του «Ingenuity», του πρώτου εναέριου µέσου που αναµένεται να πετάξει σε λίγες μέρες πάνω από την επιφάνεια του «Κόκκινου Πλανήτη»

Το «Perseverance» είναι ένας «ροµποτικός αστροβιολόγος», το µεγαλύτερο και πιο εξελιγµένο όχηµα που έχει πατήσει ποτέ στην επιφάνεια του πλανήτη Αρη για να συλλέξει πετρώµατα. Και το «Ingenuity» είναι ένα µικρό ελικόπτερο σε µέγεθος µπάλας σόφτµπολ, το πρώτο ιπτάµενο όχηµα που θα προσπαθήσει να πραγµατοποιήσει µια ελεγχόµενη πτήση σε άλλο πλανήτη μέσα στις επόμενες 30 μέρες.

Ο 30χρονος Θοδωρής Τζανέτος, γεννηµένος στη Νέα Υόρκη και µε καταγωγή από Σπάρτη και Αµοργό, είναι ένας από τους επικεφαλής στον σχεδιασµό του «Ingenuity».

Για την ώρα, το «Ingenuity» παραµένει αγκιστρωµένο στην «κοιλιά» του «Perseverance» και πλέον βρίσκεται στο στάδιο των τελικών ελέγχων. Το ροµποτικό όχηµα θα αποδεσµεύσει το “Ingenuity” σε µια επίπεδη επιφάνεια και εκείνο θα ξεκινήσει την αποστολή του.

Αυτή η αναµονή έχει κάνει τον δικό µας Θοδωρή Τζανέτο να χάσει τον ύπνο του. Για τους επόμενους µήνες το µυαλό του θα ταξιδεύει 225 εκατοµµύρια χιλιόµετρα µακριά (µέση απόσταση της Γης από τον Αρη), ωσότου το µικρό αυτό ελικόπτερο σηκωθεί από την επιφάνεια του Άρη και γίνει το πρώτο όχηµα που θα πετάξει στον ουρανό ενός άλλου πλανήτη.

Στο πλέγµα των δυσεπίλυτων εξισώσεων και στα πεδία των τεχνολογικών προκλήσεων, ο Θοδωρής Τζανέτος αποδείχθηκε επιτυχηµένος πλοηγός. Ορµώµενος από την επαναστατική µέθοδο σκέψης που διαθέτει αλλά και την ελληνική παράδοση των µαθηµατικών, ο ελληνοαµερικανικής καταγωγής επιστήµονας ανέβηκε στο πιο υψηλό σκαλί της καινοτοµίας, κατακτώντας εξέχουσα θέση στον αστερισµό των επιστηµόνων που κέρδισαν το στοίχηµα της τεχνολογίας.

Η εφευρετική του σκέψη σε συνδυασµό µε το ανήσυχο πνεύµα του τον έφεραν στο προσκήνιο σε χρόνο µηδέν. Η παρέµβασή του στην ειδική αποστολή του διαστηµικού σκάφους της NASA, «Perseverance», το οποίο κατέγραψε ιστορική προσεδάφιση στον πλανήτη Αρη στις 18 Φεβρουαρίου, ήταν ηχηρή, καθώς η κοµβικής σηµασίας αποστολή στον «Κόκκινο Πλανήτη» συνοδεύτηκε από χιλιάδες εγκωµιαστικά σχόλια και διθυραµβικούς τίτλους.

Η NASA, χάρη και στον επιτυχηµένο σχεδιασµό του Θοδωρή, έγραψε ιστορία και πάλι καθώς κατάφερε να στείλει το πρώτο ροµποτικό ελικόπτερο στον Αρη. Συγκεκριµένα, ο Θοδωρής Τζανέτος µαζί µε τα υπόλοιπα µέλη της οµάδας που συµµετείχαν στο εκπληκτικό αυτό πρότζεκτ σχεδίασαν το «Ingenuity» και έφτιαξαν τον ηλεκτρικό εξοπλισµό γείωσης για την επικοινωνία και φόρτιση του ελικοπτέρου στη Γη.

Η ονοµασία που επιλέχθηκε για το ελικόπτερο δεν είναι τυχαία. ∆εν θα µπορούσε, άλλωστε, να βρεθεί πιο εύστοχος τίτλος από το «Ingenuity» (εφευρετικότητα) για να περιγράψει µε µια λέξη τις ιδιαίτερες ικανότητές του.

 

mars__2_

Στο πλέγµα των δυσεπίλυτων εξισώσεων και στα πεδία των τεχνολογικών προκλήσεων, ο Θοδωρής Τζανέτος αποδείχθηκε επιτυχηµένος πλοηγός

Θοδωρής Τζανέτος μιλώντας στο protothema.gr επισήμανε ότι το Ingenuity είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο με συγκεκριμένο προσανατολισμό και στόχο. Σύμφωνα με τον βασικό σχεδιασμό, σκοπός είναι τις επόμενες εβδομάδες, το ελικόπτερο να επιτύχει ασφαλή απογείωση και προσγείωση.

«Μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, στις επόμενες 30 ‘’Αρειανές ημέρες’’ θα ολοκληρωθεί η αποστολή μας. Κατά την πρώτη εβδομάδα θα πραγματοποιηθεί μια σειρά ελέγχων των συστημάτων πτήσης του Ingenuity. Ύστερα απ’ αυτό, θα επιχειρηθούν πέντε συναρπαστικές πτήσεις, η καθεμία με αυξανόμενη πολυπλοκότητα και διάρκεια 90 δευτερολέπτων. Η πρώτη πτήση θα είναι κάθετη απογείωση, δηλαδή προσγείωση στην αρχική θέση. Στόχος του Ingenuity είναι να αποδείξει ότι μπορούμε να πετάξουμε στον Άρη και να ανοίξουμε την πόρτα σε μελλοντικές πλατφόρμες εξερεύνησης. Επομένως, κάθε βήμα είναι μια τεράστια επιτυχία για την ομάδα. Το γεγονός ότι το ελικόπτερο ζυγίζει 1,8 κιλά, βοήθησε στο να επιζήσει, όπως και στην είσοδο και προσγείωση στον Άρη».

Εξηγώντας πώς κερδήθηκε το στοίχημα με την αποστολή του διαστημικού ελικοπτέρου, ο επιστήμονας δεν παραλείπει να αναφερθεί στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στον κόκκινο πλανήτη και που δυσχεραίνουν την κατάσταση. «Στον Άρη το περιβάλλον δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς οι θερμοκρασίες είναι τόσο ψυχρές, που φτάνουν ακόμη και τους -100 βαθμούς Κελσίου, ενώ η ατμοσφαιρική πίεση στην επιφάνεια του Άρη είναι μόλις το 1% της πίεσης στη Γη. Ευτυχώς, η NASA JPL διαθέτει πολύ εξειδικευμένους θαλάμους προσομοίωσης που παρουσιάζουν μεγάλη ομοιότητα με το περιβάλλον του Άρη. Μέσα από τον προσομοιωτή διαστήματος της JPL, καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπως στον Άρη ως προς την θερμοκρασία, την πυκνότητα του αέρα και το βάρος. Σε αυτό το περιβάλλον, δοκιμάσαμε το Ingenuity τόσο ώστε να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για την επιφάνεια του Άρη. Για παράδειγμα, δοκιμάσαμε τη θερμική επιβίωση κατά τη διάρκεια της νύχτας, τη βασική σταθερότητα της πτήσης και την απόδοση του Ingenuity λόγω διαφορετικών ανέμων στον Άρη».Ο Θοδωρής Τζανέτος χαρακτηρίζει επίτευγμα την επιτυχία της πτήσης του ρομποτικού ελικοπτέρου, που σηματοδοτεί μια νέα εποχή.

«Η πτήση του Ingenuity στον Άρη θα ήταν το θεμέλιο πάνω στο οποίο θα μπορούσαμε να οικοδομήσουμε την επόμενη εξερεύνηση και τις επιστημονικές αποστολές για τον Άρη. Στο εργαστήριο του JPL εξετάζουμε αυτή τη στιγμή ποιες θα ήταν οι μελλοντικές αποστολές», υπογράμμισε.

«Τα δεδομένα από το Ingenuity θα αποτελέσουν θησαυρό για τους αναλυτές,τους προγραμματιστές λογισμικού, τους μηχανικούς θερμικών εγκαταστάσεων και τους σχεδιαστές αποστολών. Τα μαθήματα που αντλήθηκαν από το Ingenuity θα χρησιμοποιηθούν για πολλά ακόμη χρόνια» συμπλήρωσε.

mars__3_

Tο «Ingenuity» είναι ένα µικρό ελικόπτερο σε µέγεθος µπάλας σόφτµπολ, το πρώτο ιπτάµενο όχηµα που θα προσπαθήσει να πραγµατοποιήσει µια ελεγχόµενη πτήση σε άλλο πλανήτη μέσα στις επόμενες 30 μέρες

Η συµβολή του πατέρα του

Από την ηλικία των 10 ετών, όπως είχε δηλώσει και σε παλαιότερη συνέντευξή του, ο Θοδωρής Τζανέτος, αισθανόταν έλξη για την επιστήµη, κάτι που του εµφύσησε ο πατέρας του, ο οποίος τον βοήθησε να συναρµολογήσει τον πρώτο του υπολογιστή.

Η στόφα του πρακτικού του µυαλού δεν τον εγκατέλειψε, απεναντίας τον οδήγησε σε ασφαλή επιστηµονικά µονοπάτια. Οι σκέψεις και οι επιθυµίες του µαθητή που κατακτούσε µε εντυπωσιακή ταχύτητα την επιστηµονική κατάρτιση δεν χάθηκαν στη σφαίρα των παιδικών ονείρων.

Η ακαδηµαϊκή εξέλιξη του Θοδωρή ήταν εντυπωσιακή. Και σε µια χώρα όπου βασιλεύει η αξιοκρατία, άνοιξε αυτόµατα µια θέση στη δουλειά των ονείρων του: στη Μέκκα των τεχνολογικών επιτευγµάτων, τη NASA, εκεί όπου καταφέρνει να προσφέρει µια άλλη οπτική στη µελέτη της εξωγήινης ζωής.

Πρόσωπα που γνωρίζουν καλά τον Θοδωρή Τζανέτο από τις διακοπές του στην Αµοργό, εκεί όπου ξοδεύει τα περισσότερα καλοκαίρια της ζωής του, λένε ότι θα µπορούσε κάλλιστα να δουλέψει σε οποιονδήποτε πολυεθνικό κολοσσό επιθυµούσε και µάλιστα τονίζουν ότι ο δρόµος για εκείνον ήταν ήδη στρωµένος µε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια, δυσθεώρητα µπόνους και πολυτελή αυτοκίνητα, ωστόσο ο ροµαντισµός του και οι φιλοδοξίες του τον οδήγησαν εκεί όπου ονειρευόταν να φτάσει από µικρός: στην Αµερικάνικη ∆ιαστηµική Υπηρεσία.

Το 2012 αποφοίτησε από το Tεχνολογικό Iνστιτούτο Μασαχουσέτης (MIT), µε πτυχίο στην Επιστήµη των Υπολογιστών και στη Μηχανική και το 2013, µετά την ολοκλήρωση των µεταπτυχιακών του σπουδών στη Μηχανική από ίδιο πανεπιστηµιακό ίδρυµα, ξεκινά να εργάζεται στη Μασαχουσέτη, συγκεκριµένα στο εργαστήριο MITLL, που ειδικεύεται στις υψηλές τεχνολογίες και συµβάλλει στην επίλυση εθνικών προβληµάτων ασφαλείας. Λίγο αργότερα, το 2017, θα περάσει το κατώφλι της NASA.

mars__1_

Ο Θοδωρής Τζανέτος με τον πατέρα του στην Αμοργό

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια ο µόλις 30 ετών Τζανέτος θεωρείται, αν µη τι άλλο, ένας από τους πολλά υποσχόµενους επιστήµονες στην Καλιφόρνια, όπου και προσφέρει τις υπηρεσίες του στο εργαστήριο αεριώθησης της NASA, JPL.

Η ελληνική επίδραση

Την πρώτη αναµέτρηση, αυτή της διάκρισης στην επιστήµη, κατάφερε να την κερδίσει όταν εντάχθηκε στο δυναµικό της Αµερικανικής ∆ιαστηµικής Υπηρεσίας. Το δεύτερο στοίχηµα που κλήθηκε να αντιµετωπίσει ήταν εκείνο της αναγνώρισης µέσα από την προσφορά στην τεχνολογία. Οι ικανότητές του δεν αµφισβητήθηκαν, ωστόσο ως νέος στη NASA έπρεπε να αποδείξει τι µπορεί να προσφέρει και αν πράγµατι µπορεί να αντεπεξέλθει στην πίεση που δέχεται ο οργανισµός από το ίδιο το αµερικανικό κράτος, όταν µάλιστα διακυβεύονται εκατοντάδες εκατοµµύρια δολάρια.

Πέρασε πάνω κι απ’ αυτόν τον πήχη. Ο ίδιος µιλώντας για το φιλόδοξο εγχείρηµα «Perseverance» ανακαλεί µνήµες από την παιδική του ηλικία, καθώς δεν ξεχνά τα εφόδια που του έδωσε η ελληνική του καταγωγή ως προς την ανέλιξη στο πεδίο των επιστηµών.

Ο σεβασµός στις ελληνικές παραδόσεις για τον γεννηµένο στη Νέα Υόρκη νεαρό επιστήµονα δεν σήµαινε µόνο τα έθιµα του Πάσχα, τα οποία τηρεί ευλαβικά, αλλά και πλήρη αφοσίωση στα µαθηµατικά, σύµφωνα µε τις αρχαιοελληνικές καταβολές. Η ελληνική οξυδέρκεια τον ακολουθεί πιστά σε κάθε του βήµα και ο ίδιος συµπορεύεται µε τις δύο λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν τη νέα αποστολή της NASA στον Αρη: «Perseverance», δηλαδή επιµονή, και «Ingenuity» που, εκτός από εφευρετικότητα, µεταφράζεται και ως ευφυΐα.

Το δύσκολο στοίχηµα

Στόχος του Θοδωρή Τζανέτου και των υπόλοιπων µελών της οµάδας του ήταν εξαρχής η αυτονόµηση του ελικοπτέρου µε την άφιξή του στον γειτονικό πλανήτη. Τελικά τα κατάφερε, καθώς το drone «χειραφετήθηκε». Το άνοιγµα των φτερών αποτέλεσε, από τις πρώτες κιόλας στιγµές σύλληψης και ανάπτυξης της ιδέας, σπαζοκεφαλιά καθώς απαιτούνται δοκιµαστικές πτήσεις διάρκειας ενός µήνα.

Η πραγµατοποίηση της ανεξάρτητης διαδροµής του οχήµατος στον ουρανό ενός ξένου πλανήτη εξελίχθηκε από ευφυή ιδέα σε επίτευγµα. Το σίγουρο είναι ότι µέσα από τη νέα ειδική αποστολή της NASA θα περισυλλεχθούν δείγµατα, τα οποία για πρώτη φορά θα σταλούν στη Γη προκειµένου να αναλυθούν από τους επιστήµονες εξονυχιστικά. Παράλληλα, θα αναζητηθούν στοιχεία που θα αποδεικνύουν εάν στον «Κόκκινο Πλανήτη» υπήρξε κάποτε ζωή.

Οπως λέει ο Θοδωρής Τζανέτος σε ένα βίντεο που ανέβασε στο website της η NASA, στο οποίο παρουσιάζεται το σκεπτικό της λειτουργίας του ελικοπτέρου, οι τεχνικές ικανότητες του «Ingenuity» δοκιµάστηκαν µε επιτυχία στο Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) της NASA στην Καλιφόρνια. Προσθέτει, επίσης, ότι η καινοτοµία του σπουδαίου αυτού εγχειρήµατος έγκειται στο γεγονός ότι µε το µικρό αυτό ιπτάµενο όχηµα η χαρτογράφηση του Αρη γίνεται πιο εύκολη, εισχωρεί σε ζώνες από τις οποίες δεν θα ήταν εφικτό υπό άλλες συνθήκες να ληφθεί δείγµα για την έρευνα.

Οι συντελεστές της εξίσωσης που δυσχέραιναν το έργο του οµογενή επιστήµονα σε ό,τι αφορά την κατασκευή του πρώτου ροµποτικού ελικοπτέρου ήταν η απόσταση µεταξύ Γης και Αρη, η αραιή ατµόσφαιρα στον «Κόκκινο Πλανήτη» και η θερµοκρασία. Κατάφεραν ωστόσο να δηµιουργήσουν ένα όχηµα που είναι ανθεκτικό στους -90 βαθµούς.

Σηµειώνεται ότι η επικοινωνία του «Ingenuity» µε τη Γη επετεύχθη µέσω του «Mars Reconnaissance Orbiter». Στο ερώτηµα πώς θα λειτουργήσει το ροµποτικό ελικόπτερο, την απάντηση δίνουν οι έξι µπαταρίες ιόντων λιθίου τις οποίες θα φορτίσει στο περίπου 30% της χωρητικότητάς τους. Παράλληλα, τα δεδοµένα θα σταλούν πίσω στη Γη για να ληφθεί η απόφαση σε σχέση µε την πορεία της φόρτισής τους.

Σύµφωνα µε τον σχεδιασµό, βασική επιδίωξη ήταν να φορτιστούν οι µπαταρίες του ελικοπτέρου µέχρι το 35% και στην πορεία να φορτίζονται κάθε εβδοµάδα ώστε το «Ingenuity» να αντέξει στην κρύα επιφάνεια του Αρη, µέχρι την τελική πτήση του σε λίγους µήνες.

Μέσα στην τεχνολογική αυτή φρενίτιδα δίνεται φυσικά µεγάλη έµφαση στο ροµποτικό εξάτροχο όχηµα «Perseverance», το οποίο επικεντρώνεται στην αναζήτηση νερού και άλλων στοιχείων ζωής κάτω από την επιφάνεια του Αρη. Το ροµποτικό αυτό όχηµα θα συλλέξει και θα αποθηκεύσει δείγµατα πετρωµάτων τα οποία αναµένεται να ταξιδέψουν στη Γη τα επόµενα 10 χρόνια µε κοινές αµερικανικές και ευρωπαϊκές αποστολές. Το ροµποτικό όχηµα «Perseverance», το πέµπτο που στέλνει η Αµερικανική ∆ιαστηµική Υπηρεσία στον Αρη, µοιάζει µε το «Curiosity», αλλά διαθέτει πολλές νέες δυνατότητες. Υπενθυµίζεται ότι η διαδικασία προσεδάφισής του διήρκεσε 7 λεπτά. «Τα 7 λεπτά του τρόµου», όπως ειπώθηκε από τα χείλη των επιστηµόνων της NASA. Σε αυτό το πλαίσιο των υψηλών προσδοκιών, η ευρηµατική σκέψη του Θοδωρή Τζανέτου έχει ανοίξει νέα πεδία αναζητήσεων.

Πηγή: protothema

Θοδωρής Τζανέτος NASA
5.5K Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κορονοϊός : Έτσι θα μάθετε αν έχετε κρούσματα στη γειτονιά σας

Δημοσιεύτηκε

στις

από

43 Shares

Ο κορονοϊός μπήκε στις ζωές μας πριν από περίπου ένα χρόνο για τις άλλαξε για τα καλά. Τα κράτη πλέον είναι πιο οργανωμένα και χρησιμοποιούν κάθε μέσο που διαθέτουν για να περιορίσουν την εξάπλωση του φονικού ιού. Φυσικά στη μάχη για την καταπολέμηση της πανδημίας μπήκε η επιστήμη. Τα εμβόλια και τα φάρμακα είναι αυτά που θα δώσουν ένα τέλος σε αυτό τον εφιάλτη που ζει ο πλανήτης όλους αυτούς τους μήνες.

Ωστόσο εκτός από τα εμβόλια η επιστήμη και η τεχνολογία έχει βοηθήσει και σε άλλους τομείς. Σε μια τέτοια συνθήκη η Google δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη. Σε μια προσπάθεια να βοηθήσει στο να αποφεύγουν οι πολίτες τις περιοχές με έντονο ιικό φορτίο. Ο τεχνολογικός κολοσσός έβαλε μια νέα προσθήκη στο Google Maps. Για την ακρίβεια η Google ενημερώνει τους χρήστες για τα περιστατικά μόλυνσης στην περιοχή τους, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Στην εφαρμογή εμφανίζονται οι αριθμοί κρουσμάτων των τελευταίων επτά ημερών ανά 100.000 κατοίκους.

Πως να δείτε τη νέα προσθήκη

  1. Ανοίγετε το Google Maps
  2. Πατάτε πάνω δεξιά το εικονίδιο με τα τρία layers
  3. Επιλέγετε το «COVID-19 Info»

Μάλιστα, υπάρχει και ένδειξη για τον ρυθμό αύξησης ή μείωσης.  Η Google αντλεί τα δεδομένα από τρεις πηγές: από το Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς, από τους Times της Νέας Υόρκης και τη Βικιπαίδεια. Και οι τρεις πηγές παίρνουν τα δεδομένα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας αλλά και από άλλους δημόσιους ή κυβερνητικούς οργανισμούς. Η ίδια η εταιρεία σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως αυτό το εργαλείο δείχνει «τις κρίσιμες πληροφορίες για τον Covid σε μία περιοχή ώστε να αποφασίζετε πού θα πάτε και τι θα κάνετε».

Οι Χάρτες Google είναι υπηρεσία χαρτογράφησης στο Διαδίκτυο. Η εφαρμογή και η τεχνολογία της υπηρεσίας παρέχεται από την Google και υποστηρίζει πολλές υπηρεσίες που βασίζονται σε χάρτες, συμπεριλαμβανομένου της ιστοσελίδας «Χάρτες Google». Προσφέρει χάρτες δρόμων και σχεδιαστή διαδρομών για μεταφορές με τα πόδια, αυτοκίνητο, ποδήλατο (beta) ή μέσα μαζικής μεταφοράς. Περιλαμβάνει επίσης εντοπισμό των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε πόλεις σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι δορυφορικές εικόνες των Χαρτών Google δεν ανανεώνονται σε πραγματικό χρόνο, ωστόσο η Google προσθέτει δεδομένα στη Κύρια Βάση δεδομένων της σε τακτική βάση και οι περισσότερες από τις εικόνες δεν είναι πάνω από τριών ετών. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε αναβάθμιση τον Ιούλιο του 2008, η Ελλάδα ήταν μία από τις 11 χώρες που επιλέχθηκαν.

Πηγή: in

43 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το κόλπο για να μην σας τελειώνει η μπαταρία στο κινητό!

Δημοσιεύτηκε

στις

από

μπαταρία κινητό

Τα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς όλου του κόσμου. Εκατομμύρια πολίτες περνάνε πολλές ώρες μπροστά στην οθόνη του κινητού τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ροκανίζουν πιο γρήγορα την μπαταρία.

Κάποιες εταιρείες, κυρίως χαμηλότερων κατηγοριών και τιμής, επιλέγουν να βάζουν μεγάλες μπαταρίες. Με αυτό τον τρόπο θέλουν να γίνουν πιο ελκυστικές στην αγορά σε σχέση με μεγάλες εταιρίες που συνηθίζουν να χρησιμοποιούν μικρότερες μπαταρίες.

Ανεξάρτητα με το τι κινητό έχει ο καθένας, το χειρότερο πράγμα είναι να μείνει από μπαταρία. Αν είναι στο σπίτι το κακό είναι μικρό. Επίσης υπάρχουν και τα powerbanks που μπορούν να δώσουν ζωή στην μπαταρία σε μια δύσκολη στιγμή. Ωστόσο ποιος δεν έχει μείνει μια φορά στη ζωή του από μπαταρία στην πιο ακατάλληλη στιγμή; Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να περιορίσει κάποιος την χρήση της μπαταρίας.

Τα κόλπα για να μη πέφτει η μπαταρία

Για παράδειγμα αν δεν έχουμε αρκετή μπαταρία καλό θα ήταν να μην έχουμε ανοιχτό το wifi ή τα δεδομένα. Επίσης αρκετή μπαταρία τρώει και το GPS αν είναι συνέχεια ανοιχτό. Μια άλλη επιλογή είναι η ενεργοποίηση ορισμένων ειδοποιήσεων. Ωστόσο υπάρχει άλλο ένα κόλπο που μπορεί να βοηθήσει αρκετά για να μην πέφτει τόσο εύκολα η μπαταρία. Όλοι γνωρίζουμε ότι η οθόνη έχει την τάση να ροκανίζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο την μπαταρία.

Υπάρχει ένα κόλπο που παίζει με τη φωτεινότητα της οθόνης μπορεί να κάνει τη διαφορά. Πρόκειται για το auto brightness που περιέχουν τα περισσότερα από τα smartphones της αγοράς και που μπορείς να ρυθμίσεις αυτόματα ή χειροκίνητα την ώρα που η οθόνη θα γίνεται περισσότερο ή λιγότερο φωτεινή. Μάλιστα τις βραδινές ώρες μπορείς να εξοικονομήσεις το «λευκό φως» της οθόνης με το πιο ζεστό και κιτρινωπό, που όχι μόνο θα βοηθήσει την μπαταρία αλλά θα κάνει και ευκολότερη την βραδινή ανάγνωση και θα σε κάνει να κοιμηθείς πιο εύκολα. Βέβαια αυτό μπορεί να γίνει και εκνευριστικό σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά το καλό που κάνει είναι σίγουρα μεγαλύτερο.

Πηγή: in

μπαταρία κινητό
συνεχεια αναγνωσης

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα iPhone του 2022 θα μοιάζουν περισσότερο στις ναυαρχίδες της Samsung

Δημοσιεύτηκε

στις

iphone-13-like-galaxy-s21
10 Shares

Είναι γνωστό πως η Samsung αποτελεί τον προμηθευτή OLED οθονών της Apple εδώ και χρόνια. Το να φτάσουν στο σημείο όμως τα iPhone να μοιάσουν λόγω της οθόνης τους στις Galaxy ναυαρχίδες της Samsung το σκεφτήκατε;

Αν όχι θα το δείτε ίσως στην πορεία, καθώς οι πληροφορίες του έγκυρου αναλυτή Ming-Chi Kuo αναφέρουν πως η επόμενη χρονιά θα αποτελέσει ένα σημείο καμπής στο σχεδιασμό των iPhone, τουλάχιστον όσον αφορά την οθόνη τους.

Ξεχάστε το “φρύδι” ή notch που έγινε συνώνυμο με τον σχεδιασμό τους από την εποχή του iPhone X. Τα iPhones του 2022 θα υιοθετήσουν οθόνη με notch σε σχήμα τρύπας τη λεγόμενη “holepunch”, όπως είδαμε στο φετινό Galaxy S21.

Υπάρχει περίπτωση αυτή η holepunch τύπου οθόνη να υιοθετηθεί σε όλα τα μοντέλα του 2022, ωστόσο δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες ως προς το τι θα γίνει με το Face ID ή εάν θα υπάρξουν αλλαγές και σε αυτόν τον τομέα.

Πάντως εδώ και καιρό φημολογείται ότι η Apple πειραματίζεται με ένα Touch ID σύστημα κάτω από την οθόνη, τουλάχιστον για μερικά από τα μελλοντικά μοντέλα της -εικάζοντας πως ίσως γίνει στα Pro μοντέλα.

Ο Kuo κάνει λόγο πως εάν η ανάπτυξη του Touch ID κάτω από την οθόνη πάει βάσει σχεδίου, θα υπάρξει τουλάχιστον ένα iPhone Pro μοντέλο του 2023 που θα φέρει αυτό το σύστημα επαλήθευσης, μαζί με περισκοπιακό telephoto φακό και πραγματικά από άκρη σε άκρη οθόνη χωρίς notch ή τρύπες για την κάμερα. Φτάνει στο σημείο να προβλέψει πως η Apple θα κυκλοφορήσει ένα φθηνότερο μοντέλο κάτω από τα $599 με 6 ιντσών LCD οθόνη και FaceID για να αντικαταστήσει το iPhone 11.

Πηγή: unboxholics

iphone-13-like-galaxy-s21
10 Shares
συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap