Βρειτε μας στα Social Media

PLUS +

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι influencers για αδήλωτα εισοδήματα

Διαφήμιση
Διαφήμιση
20 Αυγούστου 2025 - 09:46

Απόφοιτος του ΙΕΚ ΑΛΦΑ, ο Αναστάσιος Σαραντινάκης δραστηριοποιείται στον χώρο των μέσων ενημέρωσης από το 2019. Έχει συνεργαστεί με τα Kingsport και Alanasports, καλύπτοντας αθλητικά και τοπικά θέματα. Από τον Απρίλιο του 2025 είναι αρχισυντάκτης στο DayNight.gr, όπου συντονίζει τη δημοσιογραφική ομάδα, επιμελείται την ύλη και διαχειρίζεται το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

Εντατικοί έλεγχοι από την ΑΑΔΕ σε influencers με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Στόχος είναι ο εντοπισμός αδήλωτων εισοδημάτων και η πάταξη της φοροδιαφυγής στα social media

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) συνεχίζει τους εντατικούς ελέγχους στον χώρο των influencers, με στόχο τον εντοπισμό αδήλωτων εσόδων που προέρχονται από διαφημίσεις και προώθηση προϊόντων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η επιχείρηση αυτή βασίζεται σε σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, όπως οι ειδικοί αλγόριθμοι και η τεχνητή νοημοσύνη, που χρησιμοποιούνται για την ανάλυση χιλιάδων συναλλαγών καθημερινά.

Πώς λειτουργούν οι έλεγχοι

Στο επίκεντρο της ΑΑΔΕ βρίσκονται τα άτομα που εμφανίζουν έντονη επιχειρηματική δράση στα social media, κυρίως στο Instagram και το TikTok. Μέσα από την ειδική υπηρεσία που έχει συσταθεί, ελέγχεται αν οι influencers έχουν δηλώσει την έναρξη του επαγγέλματος τους και αν τα εισοδήματα που αποκομίζουν από τις εμπορικές τους δραστηριότητες και τις συναλλαγές τους έχουν δηλωθεί στην εφορία. Έμφαση δίνεται στις πιστώσεις, τις αναλήψεις και τις πληρωμές μέσω των τραπεζικών τους λογαριασμών, με σκοπό να διαπιστωθεί αν αυτά συμβαδίζουν με τις φορολογικές τους δηλώσεις.

Ένας επιπλέον παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή των ατόμων για έλεγχο είναι ο αριθμός των ακολούθων που διαθέτουν. Όσοι περισσότεροι είναι οι ακόλουθοι, τόσο μεγαλύτερα είναι συνήθως τα έσοδα από την προβολή προϊόντων ή υπηρεσιών.

Οι κατηγορίες των influencers και τα κέρδη τους

Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ, η ΑΑΔΕ χρησιμοποιεί συγκεκριμένες κατηγοριοποιήσεις για τον έλεγχο των influencers, με βάση τα εκτιμώμενα κέρδη ανά ανάρτηση:

  • NanoInfluencers: Με 1.000 έως 10.000 ακολούθους, τα έσοδα εκτιμώνται μεταξύ 20 και 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • MicroInfluencers: Με 10.000 έως 50.000 ακολούθους, τα κέρδη κυμαίνονται από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • Mid-TierInfluencers: Με 50.000 έως 500.000 ακολούθους, τα κέρδη φτάνουν από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • MacroInfluencers: Με 500.000 έως ένα εκατομμύριο ακολούθους, τα έσοδα υπολογίζονται από 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
  • MegaInfluencers: Με πάνω από ένα εκατομμύριο ακολούθους, τα κέρδη ξεπερνούν τα 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση vikos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ