PLUS +
Πανελλαδικές με Βοηθό το ChatGPT: Οργάνωση και Χρήση από τους Μαθητές
Πώς το ChatGPT στηρίζει το διάβασμα πριν τις Πανελλαδικές
Η Άννα Στ., λίγο πριν από τις φετινές Πανελλαδικές, χρησιμοποίησε το ChatGPT για να οργανώσει το διάβασμά της. Είχε μιλήσει με τους καθηγητές της στο φροντιστήριο, που της έδωσαν συμβουλές για το πού να επικεντρωθεί στο «τελευταίο της μίλι». Παρ’ όλα αυτά, ήξερε ότι έπρεπε να περάσει ξανά ολόκληρη την ύλη και τα ασκησιολόγια.
Όταν γύρισε σπίτι, άνοιξε τον υπολογιστή και πληκτρολόγησε στην πλατφόρμα: «Μπορείς να με βοηθήσεις στην οργάνωση του διαβάσματός μου;»
Η συνομιλία συνεχίστηκε με την Άννα να στέλνει την ύλη, να εξηγεί τις προθεσμίες της και τις προτιμήσεις της, ώστε το πρόγραμμα να μην γίνει μονότονο. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αναλυτικό χρονοδιάγραμμα με ώρες διαβάσματος, πλάνο ξεκούρασης και συνδυασμό θεωρίας και πρακτικής. Έτσι, κέρδισε χρόνο και κίνητρο να ολοκληρώσει την επανάληψη στην ώρα που ήθελε.
Η εμπειρία της YouTuber “Artemis Codes” και οι προειδοποιήσεις
Η YouTuber «Artemis Codes» μοιράστηκε στο βίντεό της την εμπειρία της με το ChatGPT κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών, όπου κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 19.000 μόρια. Όπως εξήγησε, το εργαλείο την βοήθησε κυρίως στην οργάνωση του χρόνου της, ωστόσο προειδοποίησε να μην βασίζονται οι μαθητές σε αυτό για την επίλυση ασκήσεων μαθηματικών ή φυσικής, καθώς το ChatGPT κάνει λάθη σε αυτές.
Συμβουλές για ορθή χρήση από εκπαιδευτικούς
Πλέον το ChatGPT είναι γνωστό στους μαθητές και οι καθηγητές γνωρίζουν πως δεν μπορούν να το απαγορεύσουν. Μπορούν όμως να καθοδηγήσουν για σωστή χρήση, ώστε να αποφευχθεί η άμεση επίλυση ασκήσεων μέσα από το εργαλείο.
Ο Σπύρος Δαμιανός, φυσικός και πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής, αναφέρει ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν το ChatGPT, αλλά δεν το θεωρεί απαραίτητο για όλους, αφού οι απορίες λύνονται συνήθως στο σχολείο ή στο φροντιστήριο. Τονίζει πως κάθε μαθητής έχει ξεχωριστές ανάγκες που μόνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καταλάβουν και να καλύψουν.
Από την πλευρά του, ο φιλόλογος Αντώνης Μιχαηλίδης, διευθυντής του 5ου Λυκείου Αχαρνών, σημειώνει ότι το ChatGPT έχει γίνει βασικό εργαλείο για τους μαθητές, όμως ο ρόλος των καθηγητών είναι να θέτουν όρια και να εξηγούν ότι η αντιγραφή δεν βοηθά στην μάθηση. Οι μαθητές το χρησιμοποιούν κυρίως για να αντλήσουν γρήγορα πληροφορίες ή να κάνουν κάποιες ερωτήσεις.
Οι αδυναμίες στην οργάνωση και η σημασία της κριτικής σκέψης
Ο κ. Δαμιανός επισημαίνει ότι πολλοί μαθητές, ειδικά από τη Β’ Λυκείου και μετά, δεν έχουν μάθει πώς να οργανώνουν σωστά το διάβασμά τους, κάτι που θα έπρεπε να ξεκινάει από πολύ νωρίτερα, ακόμα και από το Δημοτικό. Στα φροντιστήρια, εκτός από το γνωστικό μέρος, προσπαθούν να βοηθήσουν και στην ανάπτυξη αυτής της δεξιότητας.
Τα τελευταία χρόνια, οι Πανελλαδικές προάγουν την κριτική σκέψη και όχι μόνο την αποστήθιση, κάτι που καθιστά το διάβασμα και την εξάσκηση πιο σημαντικά από τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων.
Ο κ. Μιχαηλίδης προσθέτει πως, ειδικά στη θεωρητική κατεύθυνση, χρειάζεται αποστήθιση, αλλά και κριτική σκέψη. Στην Ιστορία, για παράδειγμα, το μισό σκορ βασίζεται στη γνώση του βιβλίου και το άλλο μισό στην κριτική προσέγγιση.
Προσοχή στην απόσπαση προσοχής
Οι εκπαιδευτικοί προειδοποιούν ότι οι μαθητές δεν πρέπει να αφήνουν το κινητό τους δίπλα τους όταν διαβάζουν, καθώς η συνεχής απόσπαση της προσοχής κάνει το διάβασμα πιο δύσκολο. Το διάβασμα είναι μια δεξιότητα που χτίζεται με εξάσκηση και συγκέντρωση, και γι’ αυτό καλό είναι το κινητό να μένει σε άλλο δωμάτιο ή μακριά από τον χώρο μελέτης.

-
ΚΡΉΤΗ2 ημέρες πριν
Θρήνος στη Μύρθιο: Εντοπίστηκε νεκρός με τραύμα από μαχαίρι
-
Ρέθυμνο14 ώρες πριν
Ρέθυμνο: Μητέρα άρπαξε την κόρη της από τον πρώην σύζυγό της – Την εντόπισε η αστυνομία
-
Ρέθυμνο1 ημέρα πριν
Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου: Σφοδρή καταγγελία για την αντιμετώπιση των προσφύγων στην Κρήτη
-
ΗΡΑΚΛΕΙΟ2 ημέρες πριν
Τραγωδία στην Κρήτη: 30χρονος κατέρρευσε ενώ κολυμπούσε