Βρειτε μας στα Social Media

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Δείτε την σπανιότατη φωτογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη που κρύβει ένα μεγάλο μυστικό | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

H εθνική μας σταρ. Καμία άλλη ηθοποιός, πριν ή μετά την Αλίκη Βουγιουκλάκη δεν κατάφερε ποτέ να αποκτήσει αυτόν τον βαρύγδουπο τίτλο αλλά και τόσο ταιριαστό και δίκαιο τίτλο.

Ήταν όμως όλα όσα έκανε η διάσημη πρωταγωνίστρια γνωστά στο κοινό; Γνώριζαν οι εκατομμύρια θαυμαστές της τις πιο κρυφές επαγγελματικές και προσωπικές στιγμές, πολλές από τις οποίες ίσως έκρυβαν μεγάλα μυστικά;

Προφανώς κι όχι, πώς θα μπορούμε άλλωστε; Όσο και να θέλει το ευρύ κοινό πάντοτε υπάρχουν κάποιες πτυχές των καλλιτεχνών που μένουν άγνωστες, πίσω από σφαλιστές πόρτες και καταχωνιασμένες στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Δείτε επίσης: Ένα μεγάλο αφιέρωμα στην Εθνικά μας Σταρ

 

Η φωτογραφία που ακολουθεί θα σας βάλει σε σκέψεις και χιλιάδες σενάρια μπορεί να παιχτούν στο μυαλό μας. Είναι σίγουρα κάτι που δεν περιμένετε.

Τι δουλειά λοιπόν έχει να ποζάρει δίπλα σε Άραβα μεγιστάνα με στολή της Ολυμπιακής;

Όχι η Αλίκη δεν δούλεψε ποτέ αεροσυνοδός.

Η κομμένη ταινία της Βουγιουκλάκη

Μήπως, λοιπόν, είχε συμμετάσχει σε κάποια διαφήμιση για της ανάγκες των εθνικών αεροπορικών αερογραμμών;

Ούτε αυτό είναι αλήθεια. Το μυστικό είναι πιο απλό: αυτή είναι μία σπανιότατη φωτογραφία από τα γυρίσματα της ταινίας «Ένα αστείο κορίτσι» του Τάκη Βουγιουκλάκη που όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Κρίμα γιατι η εθνική σταρ σίγουρα θα έλαμπε και σε αυτόν τον ρόλο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δείτε την απαγορευμένη ταινία της Αλίκης Βουγιουκλάκη | ΒΙΝΤΕΟ

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Η άγνωστή (και χωρίς ρούχα) φωτογράφηση δίπλα στον Μπονάτσο | ΦΩΤΟ

Αλίκη Βουγιουκλάκη: Δείτε τις 2 διάσημες σκηνές που ΔΕΝ παίζει η εθνική μας σταρ αλλά η… σωσίας της! | ΒΙΝΤΕΟ

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Σχολίασε το άρθρο
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πέθανε ο Σπύρος Γιατράς

Δημοσιεύτηκε

στις

Γιατράς
91 Shares

Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος στιχουργός Σπύρος Γιατράς, έπειτα από πολυήμερη νοσηλεία σκορπίζοντας θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο.

Ο Σπύρος Γιατράς ήταν ο στιχουργός των μεγάλων επιτυχιών του Στράτου Διονυσίου, του Τόλη Βοσκόπουλου, του Γιάννη Πάριου, του Θέμη Αδαμαντίδη, του Σταμάτη Γονίδη, της Πίτσας Παπαδοπούλου, του Δημήτρη Κοντολάζου, του Αντύπα, του Βασίλη Καρρά, του Νότη Σφακιανάκη, της Πάολας, του Κωνσταντίνου Αργυρού, του Νίκου Οικονομόπουλου και πολλών άλλων καλλιτεχνών.

Την είδηση του θανάτου έκανε γνωστή με ανάρτηση του στο facebook ο Ηλίας Φιλίππου.

«Δυστυχώς οι απρόσμενα θλιβερές ειδήσεις αυτού του καιρού μας έχουν διαλύσει ψυχολογικά …Σήμερα έφυγε από τη ζωή ο συνάδελφος πολυαγαπημένος φίλος σπουδαίος στιχουργός συναγωνιστής μου αμέτρητα χρόνια άνθρωπος με το αξεπέραστο χιούμορ και τη μοναδική εξυπνάδα ο…ο…ο…δε ξέρω τι να πρωτοπώ και τι να πρωτογράψω. Αγαπημένε Σπύρο Γιατρά …απίστευτη θλίψη και μεγάλο κενό
δεν υπάρχουν λόγια…δυστυχώς να περιγράψουν τις στιγμές και την αλήθεια θερμά συλλυπητήρια στη σύζυγο του και στους δικούς του ανθρώπους»

 

Ποιος ήταν ο Σπύρος Γιατράς

Ο Σπύρος Γιατράς ήταν οπτικός και στιχουργός μεγάλων λαϊκών επιτυχιών.

Μεγάλωσε φτωχός ανάμεσα σε πλούσιους. Η οικογένειά του μετανάστευσε για πολλά χρόνια στην Νότιο Αφρική. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα , σε ηλικία 27 ετών, ήταν πια διπλωματούχος οπτικός , επάγγελμα που εξάσκησε και εξασκεί μέχρι σήμερα με ιδιαίτερη αγάπη και ζήλο χωρίς διακοπή, θέλοντας να είναι κοντά στον κόσμο.

«Ήμουν ένα άτακτο παιδί, ήμουν πάρα πολύ καλός μαθητής, αντιδραστικός και επειδή η επανάσταση των όπλων  είναι δεύτερη πρώτα η επανάσταση της σκέψης, ήμουν επαναστάτης» είχε πει ο ίδιος για την παιδική του ηλικία.

«Δύσκολα   οι γονείς μου ήταν φτωχοί άνθρωποι, αυτό με ανάγκαζε βέβαια να ξεχωρίζω το καλό από το κακό, ήταν ηθικοί άνθρωποι. Ο πατέρας μου παντρεύτηκε την μητέρα μου η οποία ήταν υπηρέτρια στο σπίτι τους. Εγώ σαν άντρας ήμουν μαμάκιας, ναι …  δεν ήμουν με τον πατέρα μου».

Τα πρώτα του τραγούδια τα έγραψε σε συνεργασία με τον Βαγγέλη Πιτσιλαδή. Στην συνέχεια συνεργάστηκε με άλλους σημαντικούς Έλληνες συνθέτες  (Αντώνης Βαρδής , Νίκος Λαβράνος, Γιάννης Πάριος κα)Το δίδυμο Γιατράς –Χρυσοβέργης  καθόρισε αμφότερους. Ευτύχησε να συνεργαστεί με την κραταιά δισκογραφική ΜΙΝΟΣ  και έτσι οι στίχοι του τραγουδήθηκαν από της μεγάλες φωνές της εποχής Στράτος Διονυσίου, Γιάννης Πάριος, Μαρινέλλα, Λίτσα Διαμάντη  ,Καρράς,Αδαμαντίδης, Κλωναρίδης, Ντουνιάς, Ζ.Μελάς……Αγαπημένο και πασίγνωστο  «Αν δεν είχα και σένα» , «Με προδώσαν οι φίλοι μου»  «Της γυναίκας η καρδιά»  , «Δεν πάω πουθενά»

Τραγούδια του είπαν ο Τόλης Βοσκόπουλος , η Πίτσα Παπαδοπούλου , Καράς, Αντύπας, Κοντολάζος, Σφακιανάκης  «Εισαι ένα πιστόλι» ,  «Ο αετός»  «Μήπως είμαι τρελός»  και βέβαια το νήμα δεν σπάει μέχρι σήμερα  με Γιάννη Πλούταρχο, Σταμάτη Γονίδη, Πάνο Κιάμο.

 

Γιατράς
91 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΡΕΘΥΜΝΟ

Ιστορική φωτογραφία: Ο Κώστας Μουντάκης διδάσκει τα μυστικά της λύρας σε Ρεθυμνιωτόπουλα!

Δημοσιεύτηκε

στις

Μουντάκης

Mια μοναδική φωτογραφία ανέσυρε από το φωτογραφικό του αρχείο ο φωτογράφος Νίκος Μπουζιάνης από τη Ναύπακτο.

Στην εν λόγω φωτογραφία, η οποία χρονολογείται στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και την οποία απέστειλε στο cretalive, απεικονίζεται ο θρυλικός Ρεθυμνιώτης λυράρης, Κώστας Μουντάκης, να διδάσκει τα μυστικά της λύρας σε μικρά ρεθυμνιωτόπουλα στο Τζαμί Νερατζέ (Ωδείο).

Με την πραγματικά ιστορική αυτή φωτογραφία, έστειλε και το ακόλουθο συνοδευτικό κείμενο:

«Περνούσα απ’ έξω, νομίζω ότι ήταν το παλιό Τζαμί στο Ρέθυμνο όταν άκουσα πολλές Λύρες να παίζουν. Μπήκα μέσα και έκπληκτος είδα τον Μουντάκη να κάνει μάθημα σε παιδιά.

Μουντάκης Ρέθυμνο Μαθητές

© Νίκος Μπουζιάνης

Αφού φωτογράφησα σκέφτηκα στο διάλειμμα να του ζητήσω να πάω στο σπίτι του, δήθεν να τον φωτογραφίσω, αλλά στην ουσία λαχταρούσα να τον ακούσω να παίζει Λύρα. Ντρεπόμουν να το ζητήσω, ενώ με αυτό το πρόσχημα θα είχα σήμερα  ένα πολύτιμο ντοκουμέντο.

Δυστυχώς δεν σώζονται όλες οι φωτογραφίες γιατί κάποτε πέταξα πολλά κομμάτια φιλμ της περιόδου πριν το 1986 γιατί δεν τα θεωρούσα καλα. Δυστυχώς έτσι έκανα, αλλά τα χρόνια  δεν γυρνάνε πίσω. Θυμάμαι πολύ έντονα το πορτραίτο ενός παιδιού με την Λύρα. Την στέλνω για δημοσίευση στην Κρήτη».

Σχετικά με την τεχνική της διδασκαλίας, ο μέγιστος Κώστας Μουντάκης είχε αναφέρει:

“…Δεν τους διδάσκω πεντάγραμμο, αλλά με τον δικό μου τρόπο, στα δάχτυλά τους, τους δείχνω που είναι ο κάθε τόνος. Έτσι μαθαίνουν εύκολα όταν τους τραγουδώ τις νότες. Θέλω μαζί με την τεχνική να καλλιεργούν και την ψυχική τους ευαισθησία. Όχι πράγματα σε καλούπι. Πρέπει ο κάθε λαϊκός μουσικός που εκφράζεται με το συναίσθημα και το ένστικτο του να δημιουργεί ανάλογα με την ψυχική του διάθεση τον χαρακτήρα του, τα γεννήματα του. Να βάλει τον εαυτό του μέσα. Αυτό του δίνω εγώ να καταλάβει. Εγώ θα του πω τί; βάσεις, θα του δείξω τις ρίζες, κι ας τον-ε. Δεν τον καθηλώνω…”.

Μουντάκης
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

Ο «Καπετάν Μιχάλης» σε όπερα! Μια σπουδαία πρωτοβουλία για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Καπετάν Μιχάλης
22 Shares

Ο «Καπετάν Μιχάλης» του Νίκου Καζαντζάκη, σε όπερα του Δημήτρη Μαραμή ανακοινώθηκε σήμερα από την Περιφέρεια Κρήτης. Μια κορυφαία παραγωγή στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική επανάσταση.

Η κορυφαία καλλιτεχνική πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης για τους πανελλήνιους εορτασμούς των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, η παραγωγή και προβολή της πρωτότυπης όπερας «Καπετάν Μιχάλης (Ελευτερία ή Θάνατος)» του Δημήτρη Μαραμή, που είναι βασισμένη στο ομώνυμο, εμβληματικό, έργο του Νίκου Καζαντζάκη, ανακοινώθηκε σήμερα σε εκδήλωση-συνέντευξη τύπου στα Χανιά παρόντος του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, Αντιπεριφερειαρχών, συνδιοργανωτών εκπροσώπων Δήμων, του ΔΗΠΕΘΕΚ, και των συντελεστών καλλιτεχνών.

Αποτελεί την κύρια συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης με τους 4 μεγάλους Δήμους της Κρήτης, Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου, Αγίου Νικολάου ,το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κρήτης, ενώ όπως αναφέρθηκε, ο «Καπετάν Μιχάλης» του Δημ. Μαραμή είναι μια πρωτότυπη παραγωγή, βασισμένη σε ένα από τα πιο σημαντικά και πιο «επαναστατικά» έργα του Νίκου Καζαντζάκη, στο οποίο αντανακλάται το αιώνιο πάθος των Κρητών για την ελευθερία.

Η ανακοίνωση και παρουσίαση της παραγωγής έγινε στην Περιφερειακή ενότητα Χανίων με την συμμετοχή του Περιφερειάρχη Κρήτης του Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Χανίων Νίκου Καλογερή, του Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Απόδημου Ελληνισμού Κώστα Φασουλάκη, των Αντιπεριφερειαρχών Κρήτης Τάσου Κουρουπάκη, Έφης Κουτεντάκη, Αντώνη Παπαδεράκη, των Αντιδημάρχων-εκπροσώπων των συνδιοργανωτών Δήμων, Ηρακλειου Αριστέας Πλεύρη, Χανίων Γιάννη Γιαννακάκη, Ρεθύμνου Θωμά Κρεζετζάκη ,Αγ Νικολάου, Χάρη Αλεξάκη, της προέδρου του ΔΗΠΕΘΕΚ περιφερειακής συμβούλου Σοφίας Μαλανδράκη-Κρασουδάκη, του συνθέτη Δημήτρη Μαραμή του μαέστρου Μίλτου Λογιάδη, της σκηνοθέτη -καλλιτεχνικής Δ/ντριας του ΔΗΠΕΘΕΚ Έφης Θεοδώρου, της Έλλης Ρουμπέν, εκπροσώπου της συμπαραγωγής.

Το έργο « Καπετάν Μιχάλης» βασισμένο στο ώριμο αριστούργημα του Νίκου Καζαντζάκη, και σε σύνθεση του Δημήτρη Μαραμή, θα προσφέρει στο κοινό ένα νέο πρωτότυπο έργο. Με αυτό το νέο οικουμενικό έργο αναδεικνύεται η λεβεντιά της Κρητικής ψυχής και το αιώνιο πάθος των Κρητών για την ελευθερία, συμβάλλοντας στην ανάταση ψυχής που τόσο έχουμε ανάγκη.

Το έργο του Δ. Μαραμή, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», είναι σύγχρονη Λαϊκή Όπερα σε Δύο Πράξεις, για σολίστ, χορωδία και ορχήστρα. Η σκηνοθεσία είναι της Έφης Θεοδώρου, οι στίχοι των χορικών είναι του Σωτήρη Τριβιζά. Συμμετέχει η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης – Δήμου Ηρακλείου, υπό τη Διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη.

Το έργο, όπως ανακοινώθηκε, θα παρουσιαστεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο 2021, στους τέσσερις Δήμους της Κρήτης, Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Άγιο Νικόλαο και θα συνεχίσει το ταξίδι του σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, αλλά και σε όλη την Ελλάδα, όπως και στο εξωτερικό, όταν το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες.

Στην διάρκεια της εκδήλωσης έγινε σε ηλεκτρονικό πίνακα προβολή της Άρια, «έρμη, παντέρμη Κρήτη» σε ερμηνεία Τάσου Αποστόλου και το ομώνυμο τραγούδι «Καπετάν Μιχάλης» σε στίχους Σωτήρη Τριβιζά και ερμηνεία Αγγελικής Τουμπανάκη.

 

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σέ δηλώσεις του αναφέρθηκε στο εμβληματικό έργο, στην σημαντικότητα της συνδιοργάνωσης, αλλά και στο μήνυμα του εορτασμού των 200 χρόνων, ενώ συνεχάρη για την συνεργασία τους συνδιοργανωτές και όλους τους συντελεστές καλλιτέχνες. Συγκεκριμένα ο κ Αρναουτάκης δήλωσε : «Ένα εμβληματικό́ έργο της κρητικής λογοτεχνίας παρουσιάζεται από́ την Περιφέρεια Κρήτης, στο πλαίσιο των εορτασμών για τη συμπλήρωση των 200 χρόνων από́ την Ελληνική́ Επανάσταση. Είναι τιμή η συνεργασία μας με τον Δημήτρη Μαραμή που έχουμε συνεργαστεί με επιτυχία και στο παρελθόν, ενώ είναι επίσης σημαντικό που διαχρονικά έχουμε καλή συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕΚ και τους Δήμους. Η Περιφέρεια Κρήτης, σε συνεργασία με τους 4 Δήμους και το ΔΗΠΕΘΕΚ, θα παρουσιάσει στις έδρες των τεσσάρων Περιφερειακών Ενοτήτων τον «Καπετάν Μιχάλη» του Νίκου Καζαντζάκη, σε μια σύγχρονη Λαϊκή́ Όπερα και το έργο στην συνέχεια, ευχόμαστε να το επιτρέψουν οι συνθήκες, να ταξιδέψει στην υπόλοιπη Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ένα έργο που αναδεικνύει το ασίγαστο πάθος των Κρητικών για την ελευθερία. Που αναδεικνύει την αυτοθυσία με την οποία αγωνίστηκαν μέχρι τέλους για την απελευθέρωσή τους από́ τον ζυγό του κατακτητή. Με την ανάδειξη της θυσίας των Κρητικών τιμάται ο αγώνας όλων των Ελλήνων, για την απόκτηση της πολυπόθητης ελευθερίας τους, την οποία γιορτάζουμε φέτος. Τιμούμε τον αγώνα των προγονών μας και παραδειγματιζόμαστε από́ το παράδειγμά τους, με φιλοπατρία και αρετή́, για να σηκωθούμε, όπως λέει και ο ποιητής, λίγο ακόμη ψηλότερα.»

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Απόδημου Ελληνισμού Κώστας Φασουλάκης δήλωσε:
«Με μεγάλη χαρά ανακοινώνουμε σήμερα την παραγωγή του έργου Καπετάν Μιχάλης, η οποία αποτελεί πρωτοβουλία της Περιφέρειας και πρόταση της Κρήτης για τους πανελλήνιους εορτασμούς των 200 χρόνων από την Επανάσταση. Ο Καπετάν Μιχάλης πρόκειται να ανέβει σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Κρήτης, αποτελώντας εξέχον τμήμα των σημαντικών εκδηλώσεων που οργανώνει η Περιφέρεια Κρήτης σε ολόκληρη την Μεγαλόνησο για να εορτάσει τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση».

Ο Αντιδήμαρχος πολιτισμού του Δήμου Χανίων Γιάννης Γιαννακάκης δήλωσε: «Η δημιουργία μιας σύγχρονης όπερας βασισμένης στο αριστούργημα του Ν. Καζαντζάκη συζητήθηκε πριν ένα περίπου χρόνο με τον Δημήτρη Μαραμή στο φυσικό σκηνικό του Ενετικού Λιμανιού των Χανίων. Τα μνημεία, η ιστορία και το φως έδωσαν ώθηση στην έμπνευση. Ο Δήμος Χανίων από την πρώτη στιγμή στήριξε ένθερμα τη μεγάλη καλλιτεχνική παραγωγή της Κρήτης και με χαρά θα φιλοξενήσει την πρεμιέρα της. Το μεγάλο ταξίδι ξεκινάει και, με τη συμμετοχή της Περιφέρειας, των μεγάλων Δήμων του νησιού, του ΔΗΠΕΘΕΚ, της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κρήτης, του Δημήτρη Μαραμή, της Έφης Θεοδώρου, του Μίλτου Λογιάδη και των εξαιρετικών συντελεστών, είναι βέβαιο ότι θα έχει μια λαμπρή διαδρομή.»

Η Αντιδήμαρχος πολιτισμού του Δήμου Ηρακλείου Αριστέα Πλεύρη δήλωσε: «Με ιδιαίτερη χαρά ο Δήμος Ηρακλείου συμμετέχει στη συνδιοργάνωση για το ανέβασμα της όπερας του Δημήτρη Μαραμή, Καπετάν Μιχάλης, στα πλαίσια των εορτασμών της επετείου για τα 200 χρόνια από το 1821. Πρόκειται για μια δράση που προάγει τον συγκρητισμό, αφού με πρωτοβουλία της Περιφέρειας, υποστηρίζεται από τους τέσσερις μεγάλους Δήμους της Κρήτης. Ευχαριστούμε θερμά την Περιφέρεια Κρήτης, το ΔΗΠΕΘΕΚ, τον δημιουργό και όλους τους συντελεστές της παράστασης. Ως αντιδήμαρχος πολιτισμού Ηρακλείου, ευχαριστώ ιδιαίτερα τους ομόλογους μου αντιδημάρχους, για την άψογη συνεργασία που έχομε, όχι μόνον στην παρούσα δράση, αλλά γενικώς σε ό,τι αφορά στην προαγωγή του πολιτισμού».

Ο Θωμάς Κρεβετζάκης, Αντιδήμαρχος Ρεθύμνου, δήλωσε: «Για τα 200 χρόνια της επανάστασης του 1821 δεν θα μπορούσε να υπάρξει καταλληλότερη επιλογή για να τιμήσουμε και να αναδείξουμε την σημασία και την αξία της εθνικής μας εξέγερσης και των γεγονότων που οδήγησαν στην ανεξαρτησία της Ελλάδας. Πέρα από τον συμβολισμό της συνεργίας μας για την πραγματοποίηση της καλλιτεχνικής πρότασης είναι και μια έμπρακτη υποστήριξη της έννοιας του συγκρητισμού , της διάθεσης να συμπράξουμε όλοι μαζί , Δήμοι και Περιφέρεια , τόσο για την επίλυση προβλημάτων αλλά και την ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού της Κρήτης»

Ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Αγ Νικολάου Χάρης Αλεξάκης, δήλωσε: «Ο Δήμος Αγίου Νικολάου έχει την χαρά να συμμετέχει στις εκδηλώσεις εορτασμού της Περιφέρειας Κρήτης για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και θα φιλοξενήσει το αριστουργηματικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη «Ο Καπετάν Μιχάλης».
Το εμβληματικό αυτό έργο, ένας ύμνος στην ελευθερία, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά σε μορφή σύγχρονης όπερας σε σύνθεση του Δημήτρη Μαραμή ο όποιος έχει δείξει την αγάπη του για την Κρήτη και τον πολιτισμό της.

Η χαρά είναι ακόμη μεγαλύτερη, διότι για πρώτη φορά ένα έργο και μάλιστα αυτής της σημασίας, ενώνει όλη την Κρήτη, τις τέσσερις πρωτεύουσες , την Περιφέρεια Κρήτης και αξιοποιεί το πολιτιστικό δυναμικό της μέσω του ΔΗΠΕΘΕΚ της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κρήτης αλλά και όλων των ντόπιων συντελεστών που θα συμμετέχουν.”

Η Σοφία Μαλανδράκη, πρόεδρος ΔΗΠΕΘΕΚ, περιφερειακή σύμβουλος δήλωσε: «Με τη διπλή ιδιότητα της Προέδρου του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης αλλά και της Περιφερειακής Συμβούλου Κρήτης ,είμαι ιδιαίτερα ευτυχής σήμερα. Το ΘΕΑΤΡΟ της ΚΡΗΤΗΣ με αυτή τη συμπαραγωγή σε επίπεδο Κρήτης αναδεικνύει τη δυναμική του και εμβαθύνει στο ρόλο του.

Η παραγωγή πολιτιστικού προϊόντος υψηλού επιπέδου στην περιφέρεια, είναι από τους βασικούς στόχους του Θέατρου. Σημαντική εξ ίσου για μας είναι και η συνεργασία με μεγάλους φορείς του νησιού μας. Η συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης με την Περιφέρεια Κρήτης και τους τέσσερις μεγάλους Δήμους της Κρήτης σε αυτό το μεγάλο έργο , δίνει τη δυνατότητα στους Κρητικούς να απολαύσουν και να χαρούν μια στιβαρή παραγωγή γεμάτη μουσική, εικόνα, θέατρο, ανάταση, αλλά και μυρωδιά Κρήτης μέσα από στίχους εμπνευσμένους από το έξοχο βιβλίο του Καζαντζάκη« Καπετάν Μιχάλης».
Στην σημαντικότητα του έργου αναφέρθηκαν επίσης σε δηλώσεις τους στην παρουσίαση, ο Μίλτος Λογιάδης και η σκηνοθέτης Έφη Θεοδώρου.

Δ. Μαραμής: Το πανανθρώπινο όραμα της Ελευθερίας

Ο διακεκριμένος συνθέτης Δημήτρης Μαραμής δήλωσε συγκινημένος και ταυτόχρονα χαρούμενος και υπερήφανος για την παραγωγή που είναι βασισμένη στο εμβληματικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη. Είναι, ένα ρηξικέλευθο σπουδαίο έργο που ο συνθέτης ,όπως είπε, έχει κάνει βίωμα του και που με σεβασμό θα αποδώσει με τους συντελεστές συνεργάτες του, στους Κρητικούς στο νησί, αλλά και στους απανταχού Έλληνες. Ο συνθέτης, ταυτίζεται με το όραμα της Κρήτης που προτείνει ο συγγραφέας και που είναι όραμα για την ελευθερία που εξελίσσεται σε πανελλήνιο και καταλήγει πανανθρώπινο.

Με αυτό το πρωτότυπο, οικουμενικό έργο που συνθέτει ο Δημήτρης Μαραμής στη φόρμα του μουσικού θεάτρου, επιδεικνύοντας βαθιά γνώση και ανάλογο σεβασμό στην κρητική γραμματεία, ιστορία και παράδοση, με την οποία καταπιάνεται χρόνια τώρα, έρχεται ν’ αναδείξει σημαντικές πτυχές του επικού μυθιστορήματος του Καζαντζάκη: το αιώνιο πάθος των Κρητικών για την ελευθερία, την αγωνία και το μαρτύριο του απαγορευμένου έρωτα, το πάλεμα της ψυχής του ανθρώπου για το δίκαιο, για την τιμή, για τους προγόνους, για την επανάσταση, για τη ζωή και τον θάνατο.

Το έργο αποτελεί ανάθεση της Περιφέρειας Κρήτης στον Δημήτρη Μαραμή, σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης και τελεί υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021».

Συντελεστές:

Σύνθεση, Λιμπρέτο Δημήτρης Μαραμής, Στίχοι Σωτήρης Τριβιζάς Σκηνοθεσία Έφη Θεοδώρου, Διεύθυνση ορχήστρας Μίλτος Λογιάδης
Σκηνικά Εύα Μανιδάκη, Κοστούμια Άγγελος Μέντης, Κίνηση Τάσος Καραχάλιος, Φωτισμοί Νίκος Βλασόπουλος, Σχεδιασμός ήχου Δημήτρης Χατζάκης, Ερμηνεύουν: Καπετάν Μιχάλης Τάσος Αποστόλου, Καπετάν Πολυξίγκης Χάρης Ανδριανός, Νουρήμπεης Θοδωρής Βουτσικάκης Εμινέ Fide Koksal, Ρηνιώ Χριστίνα Μαξούρη, Κατερίνα Αγγελική Τουμπανάκη, Μανούσακας Βασίλης Δημακόπουλος, Μπερτόδουλος Νίκος Ζιάζιαρης, Εφεντίνα Καβαλίνα Ιωάννης Κοντέλλης, Βεντούζος Χρήστος Ραμμόπουλος, Φουρόγατος Μαρίνος Ταρναράς. Σολίστ στην Κρητική λύρα Στέλιος Πετράκης.

Καπετάν Μιχάλης
22 Shares
συνεχεια αναγνωσης

XANIA

Chaniartoon: Ποιος κρύβεται πίσω από το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικ στην Κρήτη | ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Δημοσιεύτηκε

στις

Chaniartoon Festival
216 Shares

Για τους λάτρεις των κόμικ το “Chaniartoon International Comic & Animation Festival” είναι γνώριμος όρος τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Για όσους δεν το έχουν ανακαλύψει ακόμη, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο καταξιωμένα φεστιβάλ κόμικ (και όχι μόνο) στην Ελλάδα, που συγκεντρώνει έργα καλλιτεχνών από όλη την χώρα.

Με την καρδιά να χτυπά στα Χανιά, το φεστιβάλ φιλοξενεί ανάμεσα σε άλλες δράσεις εικονογραφήσεις, κόμικ, στριπ, γελοιογραφίες και καρικατούρες έχοντας ως στόχο να φέρει το κοινό πιο κοντά στον κόσμο των κόμικ και να αποδείξει ότι τα κόμικ δεν αφορούν μόνο στην παιδική ηλικία. Η ομάδα του φεστιβάλ μεγάλη. Εμείς ψάξαμε να βρούμε το πρόσωπο “κλειδί” που κρύβεται πίσω από την ιδέα.

Συνέντευξη στη Μαριάννα Τζιράκη για το Daynight.gr

Ο λόγος για τον Μάριο Ιωαννίδη, ο οποίος μάς μίλησε- με τη βοήθεια του skype-για την πορεία του και την πρώτη του επαφή με τον δημιουργικό κόσμο των κόμικ και των animation γενικότερα, καθώς και το πώς έφτασε στο σήμερα και στη δημιουργία ενός από τα πιο ευφάνταστα και καινοτόμα φεστιβάλ πανελλαδικά.

 

Μάριε, πάμε λίγο πίσω. Πού γεννήθηκες και τι σπουδές ακολούθησες;

Έχω γεννηθεί και σπουδάσει στην Αθήνα. Αρχικά τελείωσα την σχολή Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά και στη συνέχεια την σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών «Ορνεράκης» με υποτροφία στο animation. Στο μεταπτυχιακό μου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ουσιαστικά συνδύασα τα δύο πεδία, στην κατεύθυνση την Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας και ειδικότερα στον Σχεδιασμό Ψηφιακού Πολιτιστικού Προϊόντος. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιώ το διδακτορικό μου, στο οποίο ασχολούμαι με την μεθοδολογία αφήγησης σε παιχνίδια εμβυθιστικής εικονικής πραγματικότητας.

 

Η αγάπη σου για το σκίτσο πότε περίπου εμφανίστηκε; Υπήρχαν ερεθίσματα από την οικογένειά σου;

Η αγάπη για το σκίτσο ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία, από τα κόμικ που διαβάζαμε σαν παιδιά, αλλά και από σειρές κινουμένων σχεδίων στην τηλεόραση. Σίγουρα συντέλεσαν και παραγωγές όπως αυτή της Φρουτοπίας, που κινούνται βέβαια σε ένα γειτονικό πεδίο τέχνης. Από τα σχολικά και φοιτητικά χρόνια αναζητούσα σχετικές πηγές, σε φεστιβάλ animation ή κόμικ, όπως το φεστιβάλ της Βαβέλ που γινόταν τότε. Δεν υπήρχε και το ίντερνετ στην σημερινή του μορφή εκείνη την περίοδο, οπότε τα φεστιβάλ ήταν μια εντυπωσιακή έκρηξη πληροφοριών!

Σου έχει μείνει η εικόνα του αγαπημένου σου animation όταν ήσουν παιδί;

Λατρεύω σαν είδος τις ταινίες animation μικρού μήκους, γιατί μέσα σε μια αφήγηση λίγων λεπτών, μπορείς να πεις μια ολόκληρη ιστορία. Σε συνδυασμό με το animation που μπορεί να ξεφύγει από μια ρεαλιστική απεικόνιση ,το αποτέλεσμα είναι μαγευτικό. Ένας αγαπημένος σχεδιαστής animation είναι ο Bruno Bozzetto, από την Ιταλία, τόσο για τις μικρού όσο και για τις μεγάλου μήκους ταινίες του. Ένας καλλιτέχνης με ιδιαίτερο χιούμορ που ταυτόχρονα όμως μπορεί να δώσει μια πολύ δραματική ατμόσφαιρα και να σου μεταδώσει με επιτυχία το οποιοδήποτε συναίσθημα. Σαν πιτσιρικάς θυμάμαι που φτιάχναμε στις άκρες των βιβλίων σκιτσάκια, στο στυλ των flipbook.

 

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για το Chaniartoon festival;

Εδώ στα Χανιά έχω στήσει το Εργαστήριο Σκίτσου Χανίων, το οποίο ήρθε σαν συνέχεια από μια σειρά μαθημάτων που είχαν πραγματοποιηθεί στο 2ο Γυμνάσιο Χανίων. Μάλιστα τα μαθήματα αυτά στο Γυμνάσιο έγιναν με αφορμή μια έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο με θέμα του Χανιώτες Σκιτσογράφους. Πρακτικά αυτή η έκθεση ήταν και το πρώτο λιθαράκι. Από τα μαθήματα σκίτσου και animation στο Εργαστήριο, προέκυψε η ανάγκη για μαθητικές εκθέσεις με τα έργα παιδιών και ενηλίκων. Ύστερα από μια σειρά από εκθέσεις, αποφασίσαμε να ανοίξουμε το φεστιβάλ και εκτός εργαστηρίου, με ένα ανοιχτό κάλεσμα. Η ανταπόκριση τόσο στο κομμάτι του κόμικ όσο και σε αυτό του animation ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, και κάπως έτσι γεννήθηκε το Chaniartoon.

 

Υπάρχουν και άλλοι συνοδοιπόροι στο ταξίδι;

Πίσω από το Chaniartoon βρίσκεται μια ομάδα ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορα επαγγέλματα. Μερικοί είναι παλιοί μαθητές του εργαστηρίου που συμμετείχαν σε κάποιο παλαιότερο φεστιβάλ και από τότε το βοηθάνε κάθε χρόνο. Άλλοι πάλι γνώρισαν το φεστιβάλ στην πορεία, σαν εθελοντές ή σαν θεατές και αποφάσισαν να εμπλακούν σύμφωνα και με τις δυνατότητές τους. Οι δυσκολίες και οι απαιτήσεις του φεστιβάλ κάθε χρόνο αλλάζουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το φεστιβάλ του 2020, που ο covid-19 μάς ανάγκαζε να αλλάζουμε συνεχώς τον προγραμματισμό μας. Ακόμα και μερικές μέρες πριν το φεστιβάλ, δεν είμασταν σίγουροι τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε, τι θα μεταφέρουμε για το 2021 και τι θα κάνουμε με προσαρμογές.

 

Ποιοι είναι οι πρωταρχικοί στόχοι που έθεσες για το φεστιβάλ;

Ο στόχος του φεστιβάλ Chaniartoon είναι καταρχήν να γνωρίσει στο κοινό την τέχνη του κόμικ και του animation. Ειδικότερα να βοηθήσει και στην αποδέσμευση του όρου από την παιδική ηλικία, καθώς είναι μια τέχνη που αφορά, ίσως και περισσότερο, τους ενήλικες. Παράλληλα να προωθήσει τους καλλιτέχνες, κομίστες, σκιτσογράφους και animators στο ελληνικό αλλά και διεθνές κοινό. Τέλος, κάτι που έχει αρχίσει να γίνεται με επιτυχία, να πραγματοποιεί το φεστιβάλ τις δικές του παραγωγές.

 

Αν σου έλεγα ποιος είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός του φεστιβάλ τι θα μου απαντούσες;

Αυτό που έχει καταφέρει το φεστιβάλ μέσα από τα 4 χρόνια παρουσίας του, είναι ότι έχει μπει δυναμικά στον φεστιβαλικό χάρτη της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Κάθε χρόνο λαμβάνουμε όλο και περισσότερα έργα από όλο τον κόσμο, ενώ σιγά-σιγά πληθαίνουν και οι συνεργασίες με άλλα φεστιβάλ και θεσμούς. Μια πολύ σημαντική εξέλιξη ήταν η εμπιστοσύνη και η στήριξη που είχαμε από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος καθώς και η στήριξη και αιγίδα από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Το Chaniartoon πέρυσι κατάφερε να γίνει το πρώτο φεστιβάλ τους είδους, που παρουσίασε εφαρμογή δικής του παραγωγής επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ φέτος εισήγαγε και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Καταφέρνει έτσι να καινοτομεί παρά τα λίγα χρόνια παρουσίας του. Ο κόσμος πια το αναγνωρίζει, ενώ πολύ θετικά μηνύματα παίρνουμε και από τους Έλληνες κομίστες που συμμετέχουν. Μας έχουν αναφέρει ότι είμαστε το «καλύτερο φεστιβάλ για καλλιτέχνες», αναφερόμενοι στις παροχές που τους διαθέτουμε, την φιλοξενία και την γενικότερη ζεστή ατμόσφαιρα του φεστιβάλ. Από την περσινή χρονιά είμαστε ενεργό μέλος και της ASIFA Hellas, και είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με όλα τα μέλη αλλά και τις δράσεις της.

 

Μάριε, δεν γίνεται να μην σε ρωτήσω για το πόσο επηρεάστηκε το φεστιβάλ με την αλλαγή δεδομένων σε συνθήκες covid19. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου;

Το 2020 ήταν μια αρκετά δύσκολη διοργάνωση καθώς τα δεδομένα μας οδήγησαν σε μια αναδιαμόρφωση του προγράμματος. Μια σειρά από βιωματικά εργαστήρια που είχαμε προγραμματίσει τα κάναμε τελικά από απόσταση. Σε αυτό το κομμάτι χάσαμε την διάδραση που θα υπήρχε από κοντά. Από την άλλη, επειδή ακριβώς ήταν από απόσταση, συμμετείχαν άτομα από όλη την Ελλάδα. Έτσι κατά κάποιο τρόπο το φεστιβάλ έσπασε τον τοπικό χαρακτήρα. Το ίδιο έγινε και με τις προβολές των ταινιών, μεγάλο μέρος των οποίων πραγματοποιήθηκε ψηφιακά μέσα από κατάλληλες πλατφόρμες. Το φεστιβάλ έτσι το παρακολούθησαν από 50 διαφορετικές χώρες, συνολικά περισσότερα από 4000 άτομα στο σύνολο. Λάβαμε πολλά θετικά σχόλια από τους θεατές που το παρακολούθησαν, ειδικότερα από τους καλλιτέχνες τους εξωτερικού, που λόγω covid19, δεν είχαν την δυνατότητα να ταξιδέψουν στην Ελλάδα και στα Χανιά. Επιπλέον η δύσκολη αυτή κατάσταση μας οδήγησε στην παραγωγή εκτός των VR/AR εφαρμογών και μίας εφαρμογής desktop, την οποία μπορεί κανείς να την βρει στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ. Αυτή «τρέχει» σε κάθε σύγχρονο υπολογιστή και ο χρήστης μπορεί να δει το σύνολο των έργων που επιλέχθηκαν για το φετινό Chaniartoon και να περιηγηθεί στον εκθεσιακό χώρο.

 

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για το Chaniartoon 2021;

Για το 2021 ελπίζουμε να καταφέρουμε να κάνουμε όλα αυτά που προγραμματίζαμε για το φεστιβάλ του 2020, αλλά λόγω της κατάστασης δεν έγιναν. Αρχικά προγραμματίζουμε ένα μεγάλο artist alley, στο οποίο θα παραβρεθούν 40-50 καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα για ένα δημιουργικό τριήμερο, στο οποίο θα εκθέσουν τα έργα τους και θα έρθουν σε επαφή με το κοινό, διαδρώντας με αυτό. Προγραμματίζουμε επίσης μια σειρά από workshops, ενώ θα εισάγουμε και το κομμάτι του Game Design, καθώς είναι ένα πεδίο με πολύ ενδιαφέρον, το οποίο δανείζεται πλήθος στοιχείων και από την εικονογράφηση αλλά και από το animation, ενώ παράλληλα έχει και όλες τις αφηγηματικές δομές των ιστοριών.

Θα εγκαινιαστεί σύντομα, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Σκίτσου Χανίων, μια ελεύθερη μέρα δημιουργικότητας. Έτσι κάθε εβδομάδα, στην έδρα του φεστιβάλ και του Εργαστηρίου Σκίτσου Χανίων, θα συναντιούνται άτομα που ενδιαφέρονται να εκφραστούν δημιουργικά, έχοντας πρόσβαση στον σχετικό εξοπλισμό (όπως π.χ. φωτοτράπεζες για animation), με σκοπό να δημιουργηθεί μια δημιουργική κοινότητα. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά και το Πολυτεχνείο Κρήτης και ειδικότερο το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων, θα προχωρήσουμε στην παραγωγή μιας VR εφαρμογής του Κέντρου Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, στο πρότυπου του Μουσείου Εικονικής Πραγματικότητας. Παράλληλα με το εργαστήριο του Πολυτεχνείου ετοιμάζουμε μια σειρά από Projection Mapping σε σημαντικά σημεία της πόλης των Χανίων. Φέτος κάνουμε τα πρώτα βήματα και στο εκπαιδευτικό κομμάτι, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεσπίζοντας έναν ετήσιο διαγωνισμό σκίτσου/κόμικ για τα σχολεία, αλλά και ειδικές προβολές που θα πραγματοποιούνται μέσα στον χρόνο.

Αντίστροφη μέτρηση για το Chaniartoon Festival 2021!

Ο Μάριος Ιωαννίδης είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις ανθρώπων που αποτελεί φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση. Η συνέντευξη μας, αν και έγινε μέσω skype, δεν άφησε περιθώριο αμφισβήτησης για την δημιουργικότητα, την ήρεμη δύναμη και την αισιοδοξία του εμπνευστή του φεστιβάλ. Το επόμενο ραντεβού το περιμένουμε πώς και πώς στα Χανιά, ελπίζουμε μέσα σε μια έκθεση γεμάτη χρώματα, δημιουργία και ανθρώπινη παρουσία.

Η φετινή διοργάνωση για το 5ο Chaniartoon Festival θα διεξαχθεί από τις 13 έως και τις 28 Σεπτεμβρίου του 2021. Η θεματική είναι βασισμένη στην λέξη “(αν)ισότητα” θίγοντας έτσι ένα καίριο ζήτημα και καλώντας τους καλλιτέχνες να δώσουν την δική τους φωνή και οπτική πάνω σε αυτό.

Αν και το πρόγραμμα δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, ο Μάριος μας έδωσε κάποια hint και ονόματα πολλά υποσχόμενων καλλιτεχνών που αν επιτραπεί η φυσική παρουσία, σίγουρα θα κάνουν το φεστιβάλ το γεγονός του καλοκαιριού στα Χανιά!

Ακολουθείστε το Chaniartoon Festival στα social media και παρακολουθήστε την μασκότ (την οποία λατρέψαμε) στα διάφορα post που επιμελείται η ομάδα. Εμείς πάντως ανυπομονούμε!

Chaniartoon Festival

Site:  www.chaniartoonfest.gr
Facebook:  www.facebook.com/chaniartoon.fest 
Instagram: www.instagram.com/chaniartoon/

*Ευχαριστούμε πολύ το Chaniartoon Festival για την διάθεση φωτογραφικού υλικού για το άρθρο.

Chaniartoon Festival
216 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

Μουσικός παίζει Μπετόβεν και ροκ με κρητική λύρα! | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

από

142 Shares

Έχουμε ακούσει στο παρελθόν ροκ επιτυχίες με συμφωνικό ήχο αλλά και ποπ χιτ από κλασικούς ερμηνευτές. Ο Αλέξανδρος Λύρα, ωστόσο, ο νεαρός ταλαντούχος μουσικός, που μεγάλωσε μεταξύ Γερμανίας, όπου γεννήθηκε, και Νάξου, που είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του πατέρα του, επιχείρησε μια ακόμη πιο τολμηρή μουσική ακροβασία: Να αποδώσει με κρητική λύρα από ροκ κομμάτια μέχρι Συμφωνίες του Μπετόβεν!

Και όσοι είναι περίεργοι να ακούσουν το αποτέλεσμα δεν έχουν παρά παρακολουθήσουν τη συναυλία που θα δώσει, απόψε στις 9 το βράδυ, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, που θα μεταδοθεί  σε live streaming.

Στην μουσική αυτή βραδιά η λύρα θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο αφού οι χορδές της θα κινηθούν σε πολλούς και διαφορετικούς μουσικούς δρόμους, από παραδοσιακούς και έντεχνους μέχρι ποπ, ροκ και κλασικούς. Τί μπορεί να συνδέει αυτά τα εκ διαμέτρου αντίθετα, σε ορισμένες περιπτώσεις, είδη μουσικής; Η μεγάλη εκφραστική δύναμη ενός σπουδαίου μουσικού οργάνου και φυσικά το ταλέντο και η φαντασία του καλλιτέχνη – εκτελεστή.

Και η φαντασία του Αλέξανδρου Λύρα, όπως ο ίδιος παραδέχεται ήταν αχαλίνωτη, από τα παιδικά του κιόλας χρόνια, από τη στιγμή που αντήχησε για πρώτη φορά στ΄ αφτιά του ο ήχος της λύρας και τον μάγεψε μια για πάντα: «Η πρώτη επαφή με τη λύρα θα έλεγα ότι ξεκίνησε πολύ πρώιμα, στην ηλικία των 7 ετών περίπου. Εκεί ξεκίνησε όχι απλά η επαφή με τη μουσική, αλλά η αίσθηση της επαφής με την κρητική λύρα. Θυμάμαι τον εαυτό μου να κρατάει δύο ξύλα και να προσπαθεί να παίξει λύρα, θα έλεγα ότι ήταν σαν κάλεσμα. Στα 12 έπιασα στα χέρια μου την πρώτη μου λύρα και κάπου εκεί ξεκίνησε επίσημα το ταξίδι» εξηγεί ο ίδιος στο protothema.gr ενώ αναφερόμενος στα μουσικά του ακούσματα σημειώνει: «Θα έλεγα ότι ήταν μοιρασμένα, αφού και σαν παιδί ταξίδευα πολύ Γερμανία-Νάξο και πίσω. Οπότε από την μία υπήρχε η ροκ μουσική, είτε ελληνική είτε ξένη, και από την άλλη η παραδοσιακή ελληνική μουσική. Βέβαια, η κρητική μουσική ήταν πάντα αδυναμία και έμπνευση, αγαπάω πολύ την Κρήτη και τρέφω από μικρός μεγάλο θαυμασμό και εκτίμηση για τους μεγάλους παραδοσιακούς λυράρηδες».

Όσο για την αγάπη του στην κλασική μουσική; Γι’ αυτήν ευθύνεται, σχεδόν αποκλειστικά, ένα αγαπημένο μέλος της οικογένειάς του: «Η γιαγιά μου άκουγε πολύ κλασική μουσική και έτσι κόλλησα και εγώ. Από μικρό παιδί ήταν πάντα το όνειρο μου να παίξω κάποια στιγμή κλασικά κομμάτια».

Κάπως έτσι οι μουσικές προτιμήσεις μου μπλέχτηκαν μεταξύ τους, όπως ακριβώς και οι δύο χώρες ανάμεσα στις οποίες μεγάλωνε. Όλα αυτά όμως περιστρέφονταν σταθερά γύρω από έναν κεντρικό άξονα που δεν ήταν άλλος από τη λύρα, το μουσικό όργανο που είχε αγγίξει όσο κανένα άλλο το μυαλό και την ψυχή του: «Ήθελα τα ακούσματα που είχα από τότε, όσα είχαν αποτυπωθεί στα αυτιά μου, να αποτυπωθούν και στη λύρα. Ένα πρωί ξύπνησα με τη σκέψη να το προσπαθήσω στην πράξη. Ήταν πολύ μεγάλη πρόκληση για μένα γιατί στο βιολί πατάμε στις χορδές ενώ στην λύρα πρέπει να σηκώνουμε το δάχτυλο για να πάμε σε άλλη χορδή, οπότε αναγκαστικά έπρεπε να κάνω κάποιες μικρές αλλαγές».

Ο Αξέξανδρος έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα τρεις προσωπικούς δίσκους και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες ανάμεσα στους οποίους ο συνθέτης Σταμάτης Σπανουδάκης αλλά ο συνθέτης και καθηγητής του περίφημου Juilliard School of Music της Νέας Υόρκης Dr. Alexander Liebermann.«Δεν είναι εύκολο αυτό που κάνω . Ακόμα στην προσπάθεια είμαι, ποτέ δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Γιατί πιστεύω ότι αυτό που λέμε ταλέντο δεν υπάρχει ακριβώς,  αυτό που υπάρχει είναι συνεχής εξάσκηση πάνω στο όργανο που παίζεις. Άλλωστε κανένας καλλιτέχνης δεν είναι καλός, μέχρι να γίνει καλύτερος» παραδέχεται ο ίδιος.

Όσοι παρακολουθήσουν στο διαδίκτυο την αποψινή του συναυλία πάντως, στην οποία θα τον συνοδεύει ο πιανίστας Harry Jey, θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια σφαιρική άποψη για το ιδιαίτερο και ομολογουμένως ανατρεπτικό ρεπερτόριό του αφού το πρόγραμμα του θα περιλαμβάνει από δικές του συνθέσεις και παραδοσιακές μελωδίες μέχρι απροσδόκητες διασκευές γνωστών έργων του του Μότσαρτ, του Μπετόβεν και του Βιβάλντι.

Τα εισιτήρια για τη συναυλία κοστίζουν 5 ευρώ και μπορείτε να κάνετε κράτηση ΕΔΩ 

Το live streaming θα μεταδοθεί από ΕΔΩ

142 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος: Ο αγιογράφος από το Ηράκλειο που κατέκτησε τον κόσμο με το πινέλο του | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
105 Shares

Σαν σήμερα 7 Απριλίου του 1614, άφησε την τελευταία του πνοή ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος. Ο σπουδαίος ζωγράφος της Αναγέννησης, με καταγωγή από την Κρήτη, ο οποίος υπήρξε αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες της παγκόσμιας τέχνης. Έζησε και δούλεψε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στην Ισπανία, εξ ου και το προσωνύμιο El Greco (Ο Έλληνας), με το το οποίο είναι, επίσης, γνωστός.

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος γεννήθηκε το 1541 στον Χάνδακα (σημερινό Ηράκλειο) της Ενετοκρατούμενης Κρήτης, από εύπορους γονείς. Χωρίς να είναι γνωστά πολλά πράγματα για τους δασκάλους και την καλλιτεχνική μαθητεία του, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είχε τη δυνατότητα να σπουδάσει βυζαντινή ζωγραφική στη γενέτειρά του και να εξοικειωθεί με τη δυτική τέχνη.

Το 1567 ταξίδεψε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Βενετία, όπου παρέμεινε επί τριετία και μαθήτευσε στα εργαστήρια των ζωγράφων Μπασάνο, Τιτσιάνο και Τιντορέντο, ενώ ζωγράφισε πίνακες, όπως «Ο Διωγμός των εμπόρων από το Ναό».

Το 1570 εγκατέλειψε τη Βενετία και πήγε να εργαστεί στη Ρώμη. Στην Αιώνια Πόλη διεύρυνε τον κύκλο των γνωριμιών του και απέκτησε τέτοια αυτοπεποίθηση για την τέχνη του, ώστε να υποστηρίξει ότι αν καταστρέφονταν οι τοιχογραφίες της «Καπέλα Σιξτίνα» που είχε ζωγραφίσει ο Μιχαήλ Άγγελος, θα μπορούσε αυτός να κάμει καλύτερες. Η παρατήρησή του αυτή θεωρήθηκε τότε βλασφημία και επιτάχυνε την απόφασή του να εγκαταλείψει τη Ρώμη και σε συνδυασμό με τις γνωριμίες του στον κύκλο των Ισπανών ευγενών της Ρώμης να εγκατασταθεί αρχικά στη Μαδρίτη (1576) και τον επόμενο χρόνο στο Τολέδο.

Στην ισπανική αυτή πόλη η καλλιτεχνική του παραγωγή έφθασε στην κορύφωσή της. Διακόσμησε με πίνακες τον ναό του Αγίου Δομηνίκου, το ανάκτορο του Εσκοριάλ και τη μητρόπολη του Τολέδου. Σπουδαίοι πίνακες του είναι η «Ανάληψη της Θεοτόκου», «Η Αγία Τριάδα», «Η Ανάσταση του Σωτήρος», «Το μαρτύριο του Χριστού», «Εσπόλιο» (σκηνή από τα πάθη του Χριστού), «Ο Λαοκόων» και «Η Πεντηκοστή».

Το 1578 είναι μια σημαντική χρονιά στη ζωή του Γκρέκο. Θα αποκτήσει το πρώτο και μοναδικό του παιδί, τον Χόρχε Μανουέλ, από τη σχέση του με τη δόνα Χερόνιμα δε λας Κουέβας, με την οποία θα ζήσει το υπόλοιπο του βίου του, αλλά δεν θα την παντρευτεί. Οι μελετητές του έργου του πιστεύουν ότι η δόνα Χερόνιμα εικονίζεται στην προσωπογραφία «Η κυρία με την ερμίνα».

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πέθανε στις 7 Απριλίου του 1614, σε ηλικία 73 ετών και τάφηκε στο ναό του Αγίου Δομήνικου στο Τολέδο.

Για πολλά χρόνια το όνομά του έμεινε στην αφάνεια και οι πίνακές του σε εκκλησίες και παλάτια της Ιταλίας και της Ισπανίας θεωρούνταν ως έργα κάποιου τρελού. Από τις αρχές του 20ου αιώνα το έργο του άρχισε να αναγνωρίζεται και σήμερα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους εικαστικούς καλλιτέχνες όλων των εποχών, που επηρέασε ζωγράφους της μοντέρνας τέχνης, όπως ο Πάμπλο Πικάσο.

Πίνακες του Γκρέκο κοσμούν τα μεγαλύτερα μουσεία και ιδιωτικές συλλογές και η αξία κάποιων από αυτούς είναι αμύθητη. Στη χώρα μας υπάρχουν έξι έργα του Θεοτοκόπουλου: «Ο Άγιος Λουκάς ζωγραφίζει την Παναγία» και «Η Προσκύνηση των Μάγων» (Μουσείο Μπενάκη), «Στέψη της Θεοτόκου» και «Η Συναυλία των Αγγέλων» (Εθνική Πινακοθήκη), «Βάπτιση του Χριστού» και «Άποψη του Όρους και της Μονής Σινά» (Ιστορικό Μουσείο Κρήτης).

 

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
105 Shares
συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap