Βρειτε μας στα Social Media

PLUS +

Αλλαγή ώρας: Ποια ώρα θα ισχύει στις χώρες τις ΕΕ

Δημοσιεύτηκε

στις

ώρα
Διαφήμιση
Διαφήμιση
20 Shares

Η αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή στη θερινή ώρα έχει ξεκινήσει. Μάλιστα την Κυριακή 28 Μαρτίου τα ξημερώματα θα γυρίσουμε τα ρολόγια μπροστά κατά μία ώρα. Ειδικότερα στις 03:00 οι δείκτες θα πρέπει να δείξουν 04:00.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η αλλαγή ώρας πρέπει να σταματήσει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου 2021 για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θέλουν να διατηρήσουν μόνιμα τη θερινή ώρα, ενώ για τα κράτη-μέλη που επιθυμούν τη χειμερινή ώρα, η αλλαγή θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου 2021.

Με ψήφους 410 υπέρ και 192 κατά, η ολομέλεια ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο ενέκρινε την πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού («TRAN») για τη διακοπή του ισχύοντος συστήματος εξαμηνιαίων αλλαγών της ώρας.

Έτσι, τα κράτη-μέλη της ΕΕ καλούνται τους επόμενους μήνες να αποφασίσουν ποια ώρα θα κρατήσουν και να εφαρμόσουν την απόφασή τους από την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου 2021

Οι συνέπειες για τις τρεις ζώνες στην Ευρώπη

Οι συνέπειες οποιασδήποτε αλλαγής στο υπάρχον καθεστώς θα ήταν πράγματι πολύ σημαντικές. Υπάρχουν τρεις ζώνες ώρας στην ΕΕ, η μεγαλύτερη, αυτή της κεντρικής Ευρώπης, εκτείνεται από την Ισπανία έως την Πολωνία. Σε περίπτωση που καθιερωνόταν μια μόνιμη θερινή ώρα, το χειμώνα στα δυτικά αλλά και στα βορειοδυτικά της ηπείρου το φως θα εμφανιζόταν το πρωί. Στο Βίγκο, στις ισπανικές ακτές του Ατλαντικού, ο ήλιος θα ανέτελλε μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου στις 10:01 π.μ., στη Βρέστη της γαλλικής Βρετάνης στις 10:07 π.μ. και στο Έμντεν στη βόρεια Γερμανία στις 9:45 π.μ.

Σε περίπτωση μόνιμης χειμερινής ώρας, το καλοκαίρι δεν θα σκοτείνιαζε μόνο μια ώρα νωρίτερα στη μπυραρία ή στο beach bar. Ο ήλιος θα ανέτελλε επίσης πολύ νωρίς στην ανατολική Ευρώπη. Στο Μπιαλίστοκ στην Πολωνία στις 21 Ιουνίου θα ανέτελλε στις 3:01 π.μ. στη Βαρσοβία στις 03:15 π.μ. και στο Βερολίνο στις 03.44 π.μ.

Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη πλευρά. Σύμφωνα με έρευνα του ασφαλιστικού φορέα υγείας DAK το 29% των ανθρώπων στη Γερμανία υποφέρει από προβλήματα σωματικής ή ψυχικής υγείας από την αλλαγή της ώρας. Αισθάνονται αδύναμοι και κουρασμένοι ή έχουν δυσκολίες στον ύπνο. Το 76% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η αλλαγή της ώρας είναι περιττή και πρέπει να καταργηθεί.

Πότε καθιερώθηκε η θερινή και νυχτερινή ώρα

Η πρακτική αυτή ξεκίνησε για τη Ελλάδα, όπως και για την υπόλοιπη Ευρώπη, το 1975. Το 1784, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος σε άρθρο του σε γαλλική εφημερίδα πρότεινε οι άνθρωποι να ξυπνούν μία ώρα νωρίτερα.

Οι έρευνες που έγιναν κυρίως στις Η.Π.Α επιβεβαίωσαν τη θεωρία του Φραγκλίνου και έδειξαν ότι έτσι εξοικονομείται μεγάλο ποσοστό ενέργειας… Χρειάστηκε να περάσουν περισσότερα από 100 χρόνια για να εφαρμοστεί η πρόταση του Φραγκλίνου. Το 1905, ο Γουίλιαμ Γίλετ εγκαινίασε τον όρο θερινή ώρα, γνωστή και ως Daylight Saving Time και πρότεινε για 6 μήνες, από τον Απρίλιο έως και τον Σεπτέμβριο, οι άνθρωποι να ρυθμίζουν το ρολόι τους 20 λεπτά αργότερα.

Πηγή: imerisia

κεντρική φωτογραφία: onalert.gr

ώρα
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Σχολίασε το άρθρο
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

ΥΓΕΙΑ

Ήξερες τις θαυματουργές ιδιοτήτες της ρίγανης;

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Ρίγανη

Η ρίγανη είναι ένα μαγειρικό και φαρμακευτικό βότανο που ανήκει στην οικογένεια των λαμιωδών αγγειόσπερμων δικότυλων φυτών (Lamiaceae). Έχει χρησιμοποιηθεί στην ιατρική και το μαγείρεμα για χιλιάδες χρόνια. Προσθέτει γεύση και άρωμα, ενώ έχει πολλά οφέλη και για την υγεία.

Η ρίγανη παίρνει την ονομασία της από τις λέξεις «ορος» και «γάνος», που σημαίνει χαρά/λαμπρότητα. Θεωρείτο, δηλαδή, το φυτό που έδινε ομορφιά και χαρά στο βουνό. Οι χημικές ουσίες που δίνουν στην ρίγανη την μοναδική και ευχάριστη μυρωδιά της είναι οι θυμόλη, πινένιο, λιμονένιο, καρβακρόλη, οκιμένιο και καρυοφυλλένιο. Πιστεύεται ότι περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά και ότι έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Ανθισμένη ρίγανη

Ανθισμένη ρίγανη
  • Οφέλη

Η ρίγανη χρησιμοποιείτο στην βοτανοθεραπεία ακόμα και από τους Αρχαίους Έλληνες. Ο Ιπποκράτης την χρησιμοποιούσε ως αντισηπτικό.

Οι πιθανές φαρμακευτικές χρήσεις της ρίγανης περιλαμβάνουν τη θεραπεία διαταραχών της αναπνευστικής οδού, διαταραχών του γαστρεντερικού σωλήνα, των πόνων της περιόδου και των διαταραχών της ουροφόρου οδού. Με τοπική εφαρμογή μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων δερματικών παθήσεων, όπως η ακμή και η πιτυρίδα.

 

1. Αντιβακτηριακές ιδιότητες

Το έλαιο ρίγανης περιέχει μια βασική ένωση, που ονομάζεται καρβακρόλη (carvacrol) και έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες. Αυτές οι ιδιότητες έχουν επιβεβαιωθεί σε πολλές μελέτες. Μια ομάδα ερευνητών διαπίστωσε ότι το αιθέριο έλαιο Origanum vulgare ήταν αποτελεσματικό έναντι 41 στελεχών του παθογόνου που προκαλεί λιστέρια μέσω της διατροφής (Listeria monocytogenes).

Μια άλλη έρευνα έδειξε ότι το αιθέριο έλαιο της Ιμαλαϊκής ρίγανης έχει ισχυρές αντιβακτηριακές ιδιότητες, που μπορεί να προστατεύσουν από το πολύ επικίνδυνο βακτήριο του σταφυλόκοκκου (MRSA) που είναι σύνηθες αίτιο στις ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις.

“Έχουμε κάνει μερικές προκαταρκτικές δοκιμές και έχουμε διαπιστώσει ότι το αιθέριο έλαιο από την ρίγανη σκοτώνει το MRSA σε διάλυμα 1 προς 1.000. Οι δοκιμές δείχνουν ότι το έλαιο σκοτώνει το MRSA τόσο ως υγρό όσο και ως εισπνεόμενο φάρμακο και η αντιμικροβιακή του δράση δεν μειώνεται με την θέρμανση”, λέει ο καθηγητής Vyv Salisbury από το πανεπιστήμιο West of England.

Έλαιο ρίγανης

Έλαιο ρίγανης

 

2. Αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Επιστήμονες από τη Γερμανία και την Ελβετία αναγνώρισαν ένα δραστικό συστατικό στην ρίγανη, γνωστό ως β-καρυοφυλλίνη (E-BCP), το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην θεραπεία διαταραχών, όπως η οστεοπόρωση και η αθηροσκλήρωση.

 

  • Άλλα πιθανά οφέλη για την υγεία

Σύμφωνα με την βάση δεδομένων για τα φάρμακα The Natural Medicines Comprehensive Database, η ρίγανη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις ακόλουθες ασθένειες και παθήσεις:

  • μυϊκός πόνος
  • ακμή
  • πιτυρίδα
  • βρογχίτιδα
  • πονόδοντος
  • φούσκωμα
  • πονοκέφαλος
  • καρδιακές παθήσεις
  • αλλεργίες
  • εντερικά παράσιτα
  • ωταλγία
  • πονόλαιμος
  • κούραση
  • απωθητικό εντόμων
  • πόνοι περιόδου

Το αιθέριο έλαιο ρίγανης, παρασκευασμένο από τα είδη Origanum vulgare, ή Thymus capitatus, μπορεί να βοηθήσει με τα ακόλουθα προβλήματα:

  • Μύκητες ποδιών ή νυχιών: Βάλτε μερικές σταγόνες στο νερό και μουλιάστε τα πόδια σε αυτό, ή εφαρμόστε αραιωμένο έλαιο τοπικά στην πληγείσα περιοχή.
  • Κρυολογήματα και ρινικές λοιμώξεις: Χρησιμοποιήστε μερικές σταγόνες σε ατμόλουτρο και εισπνεύστε.
Το είδος Origanum vulgare

Το είδος Origanum vulgare

Κάθε αιθέριο έλαιο πρέπει να αραιώνεται πριν από τη χρήση, είτε με άλλο λάδι, όπως ελαιόλαδο, είτε με νερό, όπως για ένα ατμόλουτρο. Απαιτείται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθεί η αποτελεσματικότητα της ρίγανης ως θεραπευτικό μέσο.

 

  • Ιστορία και παράδοση

Από την αρχαιότητα, η ρίγανη χρησιμοποιείται προς όφελος της ανθρωπότητας. Η πρώτη καταγεγραμμένη χρήση παρουσιάστηκε στους Ασσυρίους το 3.000 π.Χ., οι οποίοι περιέγραψαν πολλές ιατρικές εφαρμογές της.

Κατά πολλές έννοιες, αποτελεί βιβλικό φάρμακο και λίγοι άνθρωποι καταλαβαίνουν πως η ρίγανη ήταν γνωστή ως Bible hyssop, κι αυτό υπονοεί ότι μπορεί να τη χρησιμοποιούσαν από την εποχή του Αβραάμ ή ίσως και νωρίτερα.

Οι αρχαίοι, σίγουρα χρησιμοποιούσαν τη ρίγανη ως καρύκευμα, και ακόμη χρησιμοποιείται με αυτό τον τρόπο. Η διαφορά είναι πως εκείνοι την χρησιμοποιούσαν και σαν φάρμακο, επειδή η πείρα τους απεδείκνυε πως η τακτική της χρήση βοηθούσε σε πολλές περιπτώσεις μολύνσεων και ασθενειών.

Οι Έλληνες τη χρησιμοποιούσαν εκτεταμένα σαν φάρμακο και υπήρξε η προσφιλέστερη συνταγή εκατοντάδων αρχαίων Ελλήνων θεραπευτών. Τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους Ρωμαίους, αποτελούσε σύμβολο χαράς και ευτυχίας και κατά την παράδοσή τους, οι γαμπροί και οι νύφες στέφονταν με δάφνη και ρίγανη.

Ρίγανη

Ρίγανη

 

Ο Διοσκουρίδης τη συνιστούσε σε εκείνους που παρουσίαζαν απώλεια της όρεξής τους ενώ το αφέψημα ρίγανης πίστευαν ότι γιατρεύει τους σπασμούς της κοιλιάς και αντιμετωπίζει τις δηλητηριάσεις.

Κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, Ισλαμικοί γιατροί ανέπτυξαν πολλές χρήσεις για τη ρίγανη καθώς και για το αιθέριο έλαιό της. Στους επόμενους αιώνες προωθήθηκε σαν γιατρικό για μια μεγάλη γκάμα πνευμονικών παθήσεων.

Ο Γκέραρντ της Βρετανίας, στο χειρόγραφό του από το 17ο αιώνα, περιγράφει πως η ρίγανη ήταν κορυφαίο γιατρικό. Στις ΗΠΑ, η ρίγανη άρχισε να γίνεται γνωστή μόλις στις αρχές του 20ου αιώνα.

 

Πηγή: ekriti

Ρίγανη
συνεχεια αναγνωσης

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ω ναι! Οι Iron Maiden επιστρέφουν στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

iron-maiden
19 Shares

Βομβά επικών διαστάσεων από τη High Priority Promotions που φέρνει ξανά στην Ελλάδα τους Iron Maiden στις 16 Ιουλίου του 2022.

Η εταιρεία παρουσίασε ένα εξαιρετικό βιντεάκι για teaser χωρίς να αναφέρει το όνομα του συγκροτήματος, αλλά προφανώς μιλάει για τους Maiden.

H επίσημη ανακοίνωση με όλες τις λεπτομέρειες για εισιτήρια και χώρο διεξαγωγής θα γίνει τις επόμενες ημέρες, αλλά περιττό να πούμε ότι μετά τη συναυλιακή απραξία λόγω της πανδημίας η επιστροφή της μπάντας στην Ελλάδα αποτελεί τεράστια υπόθεση.

Θυμίζουμε ότι η τελευταία τους εμφάνιση είχε γίνει το 2018, στη μεγαλύτερη heavy metal συναυλία όλων των εποχών στην Ελλάδα με τους θεατές να ξεπερνούν τους 35.000.

Αυτό που κρατάμε προς το παρόν είναι η ημερομηνία και μετράμε ήδη αντίστροφα, αν και μας χωρίζουν 15 μήνες μέχρι τότε.

Πηγή: Roxx

 

iron-maiden
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

Αντικριστό αρνί! Ανακαλύψτε τα μυστικά της πανάρχαιας συνήθειας των Κρητικών

Δημοσιεύτηκε

στις

από

17.8K Shares

Αν σας βγάλει ο δρόμος σας στη Δυτική (κυρίως αλλά όχι μόνο) Κρήτη, ζητήστε το. Θα μπει απ´ευθείας στην καρδιά σας.

Αυτό το πιάτο τρώγεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟ με τα χέρια! Προσοχή! Κινδυνεύετε σοβαρά να σας πετάξουν από το τραπέζι αν τολμήσετε να χρησιμοποιήσετε μαχαιροπήρουνο. Δεν το λέω χάριν ευφωνίας. Αληθεύει.

Πρώτη αναφορά στο αντικριστό γίνεται από τον Όμηρο (Ιλιάς,Ι-205). Θα το ζητήσουμε με διάφορες ονομασίες, ανάλογα πού βρισκόμαστε. Αντικριστό, οφτό, αναψοκοκκινιστό κλπ.

Υλικά:

  • 1 χρονιάρικο αρνί
  • αλάτι χονδρό
  • βέργες ή μικρές σούβλες
  • ξύλα για τη φωτιά
  • στοίβαρές, ισομεγέθεις πέτρες ή τσιμεντόλιθους
  • πυρίμαχα γάντια
  • φτιάρι

Πώς το κάνουμε:

  1. Πλένουμε καλά το αρνί και το στεγνώνουμε πολύ καλά.
  2. Κόβουμε το αρνί κατά μήκος στη μέση
  3. Κόβουμε κάθε κομμάτι, εκ νέου στα δυο, καταφέρνοντας κάθετη τομή.
  4. Σε πολλά μέρη (Ανόγια π.χ.) το αφήνουν έτσι. Εμείς θα συνεχίσουμε, σχίζοντας το κρέας από το σημείο τομής προς τα φυσικά άκρα του ζώου. Πιάνουμε δηλαδή τη σπάλα και τη σχίζουμε ανεβαίνοντας προς το λαιμό. Πιάνουμε το μπούτι και σχίζουμε προς τον αστράγαλο. Τα χεράκια μένουν ως έχουν. Τώρα κάθε κομμάτι έχει το πολύ 3 δάκτυλα πάχος.
  5. Το παστώνουμε με το χονδρό αλάτι. Βάζουμε μεγάλη ποσότητα καθώς περισσότερο απ´το μισό θα χαθεί.
  6. Σκάβουμε ένα λάκκο περίπου 40cm βάθος και 1m διάμετρο.
  7. Βάζουμε τις πέτρες (ή τους τσιμεντόλιθους) στη γύρα όπως λένε. Δηλαδή τις στοιβάζουμε κυκλικά.
  8. Περνάμε το κρέας στις βέργες, τις οποίες στηρίζουμε στις πέτρες, φροντίζοντας το κρέας να βρίσκεται σε απόσταση έως 5cm από το έδαφος.
  9. Ανάβουμε τη φωτιά μας και τοποθετούμε γύρω γύρω απ´αυτή το κρέας, δημιουργώντας με αυτό ομόκεντρους κύκλους, με κέντρο την πυρά.

    Δεν θα γυρίσουμε τις βέργες μας από την άλλη πλευρά, αν πρώτα δεν ψηθεί καλά η πρώτη.Λίγα μυστικά ακόμαΣε αυτή τη συνταγή φαίνονται τα κενά του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Για να την υλοποιήσουμε με επιτυχία, θα πρέπει να μπορούμε να υπολογίσουμε την κατεύθυνση, την ταχύτητα και την ένταση του ανέμου! Μου είχε πει κάποτε ένας Κρητικός “Ωρή κοπελιά, έν κατέχεις τσου ανέμους? Σε φέγγω και για σπουδαγμένη καψερή”… Το εύκολο είναι να φροντίσουμε, έστω με τις μπακαλίστικες γνώσεις μας και τη μέθοδο του “θα το δεις” την πυρά. Θέλουμε καλή φλόγα σε μέτρια επίπεδα που δεν θα την αφήσουμε να λαμπαδιάσει, μα μήτε να αποδυναμωθεί.Αν αποφασίσετε να ψήσετε κόβοντας μόνο στα 4, βυθίστε κοφτερό,μυτερό μαχαίρι μέσα στο κρέας του ζώου και γεμίσετε το με αλάτι σε πολλά σημεία. Δεν χρησιμοποιούμε κανενός είδους πιπέρι,αρωματικό κλπ. Το κρέας έχει καπνιστεί, έχει ψηθεί στο λίπος του, έχει κλέψει όλα τα αρώματα του ξύλου και είναι όπως πρέπει! Καταλληλότερα ξύλα, είναι τα κλαδιά (ποτέ κούτσουρα) ελιάς. Έτσι ψήνεται μετά το κλάδεμα, παραδοσιακά.

Η ιστορία του αντικριστού

Δεν είναι τυχαίο το ότι ακόμη και σήμερα ο πιο αγαπημένος τρόπος ψησίματος του κρέατος στην Κρήτη είναι στα κάρβουνα, το «οπτόν» (=ψητό, ψημένο) ή οφτό, όπως λέγεται ακόμη. Οι βοσκοί του Ψηλορείτη και της Μαδάρας δεν συνηθίζουν να εφαρμόζουν άλλη μέθοδο για να μαγειρεύουν τα αρνιά και τα ρίφια τους και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η διαδικασία που ακολουθείται. Πολλές φορές θυμίζει τελετουργία. Ο πιο μικρός βοσκός αναλαμβάνει να καθαρίσει το χώρο από τους θάμνους και τις πέτρες, ύστερα ανοίγει ένα μικρό λάκκο στη γη μέσα στον οποίο ανάβει φωτιά και γύρω του τοποθετεί πέτρες, που θα στηριχτούν οι σούβλες.

Η διαδικασία αυτή θυμίζει την Ελληνική Αρχαιότητα. Οι αρχαίοι άνοιγαν τους ίδιους λάκκους που ονόμαζαν «βόθρους». Εκεί μέσα πρόσφεραν θυσίες στους θεούς του κάτω κόσμου! Γιατί, από εκείνα τα χρόνια το οφτό αρνί αποτελούσε την πρώτη γευστική προτίμηση των Ελλήνων και στα Βυζαντινά χρόνια το οφτό αρνί έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως. Το ίδιο και κατά την Ενετοκρατία. Στα τέλη της Ενετοκρατίας ο Κρητικός μοναχός Αγάπιος Λάνδος συνιστούσε το αρνί να τρώγεται μόνο αφού γίνει ενός έτους, με δεντρολίβανο και άλλα αρωματικά χόρτα.

Οι βοσκοί του Ψηλορείτη δεν περιμένουν τα κάρβουνα για να ψηθεί μ’αυτά το οφτό τους, όπως γίνεται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Απλώνουν μεγάλα κομμάτια σε τσίτες (σούβλες που φτιάχνουν εκείνη την ώρα) γύρω από τη φωτιά και όχι στα κάρβουνα, για να ψήνεται από τη θερμοκρασία της φλόγας που εκλύεται από το κάψιμο των ξύλων. Είναι δηλαδή, πολύ βιαστικοί. Οπως είναι βιαστικοί και όταν τρώνε. Δεν περιμένουν να ψηθεί τελείως το κρέας. Το τρώνε κάπως ωμό, ή μάλλον μισοψημένο. Η βιασύνη αυτή μπορεί να ερμηνευτεί εύκολα. Εχει τις ρίζες της στα χρόνια της σκλαβιάς. Το σούβλισμα απαιτούσε φωτιά και η φωτιά (με τον καπνό της) προδίδει τη θέση εκείνου που την ανάβει. Οι χαϊνηδες, οι επαναστάτες του παλιού καιρού, έπρεπε να βιαστούν, επειδή ζούσαν συνεχώς κυνηγημένοι.

Αλλά και οι ίδιες οι σούβλες έχουν την καταγωγή τους στην αρχαιότητα. Δεν θυμίζουν, αλήθεια, τα δόρατα των πολεμιστών; Και οι πολεμιστές συνήθιζαν να ψήνουν το κρέας περασμένο στα δόρατά τους.

Οι βοσκοί της Μαδάρας ακολουθούσαν άλλη τακτική στο ψήσιμο του οφτού. Άνοιγαν ένα κάπως βαθύτερο λάκο της γη, άναβαν τη φωτιά και περίμεναν να μείνουν μόνο κάρβουνα. Οι Σφακιανοί δεν είχαν το φόβο των Τούρκων, επειδή οι κατακτητές δεν έμεναν ποτέ στα απάτητα βουνά και στα φαράγγια των Σφακιών κι έτσι δεν έψηναν ποτέ το κρέας με τη φλόγα των ξύλων, όπως και δεν έβαζαν πέτρες γύρω από το λάκκο του οφτού.

Ιδιαίτερη ήταν η φροντίδα που επεδείκνυαν όλοι οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών και κυρίως των Σφακίων, στο ψήσιμο των άγριων ζώων, όπως των άγριων αιγών ή ακόμη και των αίγαγρων (τότε που ήταν ενδημικό αυτό το ζώο της Κρήτης και δεν κινδύνευε να εξαφανιστεί). Οι μερακλήδες Σφακιανοί, πάντως δεν έψηναν ποτό το αγρίμι στη σούβλα. Το κρέας του άγριου και περήφανου ζώου δεν γινόταν νόστιμο όταν μαγειρευόταν ως οφτό. Ήθελε τη φροντίδα της Σφακιανής γυναίκας.

Οφτό σε κοιλιά (οφτό του βοσκού ή κλέφτικο)

Ένας παλιός τρόπος να ψήνεται το κρέας. Άλλοι το λέγανε και «κλέφτικο» γιατί μπορούσε να ψήνεται χωρίς να το βλέπει κανείς! Το κρέας κόβεται σε μικρά κομμάτια και στη συνέχεια τοποθετείται μέσα στην κοιλιά του ζώου, που στο μεταξύ έχει πλυθεί και καθαριστεί καλά με νερό και λεμόνι. Μαζί με τα κομμάτια του κρέατος βάζουν και το λεμόνι, το αλάτι, το πιπέρι και τη ρίγανη. Στη συνέχεια δένουν με κλωστή (ή και ράβουν) την κοιλιά, σκάβουν ένα λάκκο στη γη, τη βάζουν μέσα και τη σκεπάζουν με λεπτρό στρώμα χώματος (περίπου 5-10 εκατοστά). Αμέσως μετά ανάβουν φωτιά πάνω από το φρεσκοσκαμμένο χώμα.

Οι παλιότεροι βοσκοί συνήθιζαν να κάθονται γύρω από τη φωτιά, να ζεσταίνονται ή και να πίνουν τσικουδιά, περιμένοντας να ψηθεί το κρέας. Αν την ώρα εκείνη περάσει κανείς, είναι αδύνατο να υποψιαστεί τί συμβαίνει. Η φωτιά πρέπει να ανάβει συνεχώς με ξερόκλαδα και θάμνους, αλλά και πιό χοντρά ξύλα.

Ύστερα από 2-3 ώρες, οι βοσκοί σβήνουν τη φωτιά, σκάβουν με προσοχή το καυτό χώμα και βγάζουν την κοιλιά με το αχνιστό κρέας. Ωστόστο το κέφι έχει ανάψει στην παρέα και ξεχωρίζουν οι ήχοι των οργάνων και του τραγουδιού που συνοδεύουν ένα τόσο νόστιμο γεύμα στην εξοχή.

Σε μερικές περιοχές προτιμούν αντί για την κοιλιά να τοποθετήσουν τα κομμάτια του κρέατος μέσα στο δέρμα του ζώου, το οποίο (δέρμα) ράβουν και στην συνέχεια το κρύβουν στη γή, όπως και παραπάνω.
Το φαγητό αυτό μπορούμε να το ψήσουμε και στο φούρνο του σπιτιού μας. Χρειάζεται περίπου 3 ώρες ψήσιμο.

Αρνί οφτό στη σούβλα

Μέχρι και τις αμέσως προηγούμενες δεκαετίες το οφτό αρνί στη σούβλα δεν ήταν ταυτισμένο με τη με τη μεγάλη ανοιξιάτικη γιορτή της Ανάστασης, όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα. Οι περισσότερες Κρητικές οικογένειες, όμως, έτρωγαν το πασχαλινό αρνί μαγειρευτό ή στο φούρνο.

Στις περισσότερες περιοχές της Κρήτης το αρνί δεν σουβλίζεται ολόκληρο, αλλά τεμαχίζεται και ψήνεται πάντα στα κάρβουνα που βρίσκονται σ’ένα αβαθή λάκκο. Η συνήθεια αυτή απαντάται στα χωριά γύρω από τον Ψηλορείτη. Ιδιαίτερα ονομαστό είναι το Ανωγειανό οφτό (γνωστό και ως αντικρυστό) που τεμαχίζεται, αλατίζεται, αλείφεται με αρωματικά φυτά και βότανα (συνήθως ρίγανη) και οι σούβλες τοποθετούνται κυκλοτερώς γύρω από τη φωτιά που ανάβει για να ψηθεί το κρέας.

Οφτό στα Ανώγεια

Στις περιοχές που το αρνί ψήνεται ολόκληρο, καθαρίζεται και αλείφεται με χυμό λεμονιού και ρίγανη.
Σε μερικές περιπτώσεις τυλίγεται με το «κνισάρι» του (το διάφραγμα δηλαδή). Ο λιπώδης αυτός υμένας λιώνει με τη θερμοκρασία και απλώνεται στο κρέας, που με αυτό τον τρόπο γίνεται πιο νόστιμο.

Οφτό αντικρυστό

Πρόκειται για έναν ιδιαίτερο τρόπο ψησίματος του οφτού κρέατος, όπου αυτό ψήνεται αντίκρυ από τη φωτιά και όχι πάνω ή μέσα σε αυτή. Παλαιότερα ήταν πολύ διαδεδομένος τρόπος ψησίματος. Ειδικά σε ορεινές περιοχές, όπως στις Μαδάρες και στον Ψηλορείτη ήταν σχεδόν αποκλειστικός τρόπος ψησίματος. Ομως, στο πέρασμα των χρόνων αυτή η μέθοδος έχασε την δημοτικότητά της σε πολλές περιοχές της Κρήτης και αντικαστάθηκε από άλλες μεθόδους που έχουν καταγωγή από τις ηπειρωτικές περιοχές της Ελλάδας. Τα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο, της αναβίωσης και της διάδοσης της Κρητικής κουζίνας, το αντικρυστό έχει αρχίσει να κερδίζει και πάλι την παλιά του δημοτικότητα αναγνωρίζοντας σε αυτό τη μοναδικότητα της γεύσης που προσφέρει. Πολλοί όμως δεν γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα που έχει έναντι άλλων μεθόδων ψησίματος.

Από διατροφικής πλευράς, το αντικρυστό θεωρείται ένας πολύ υγιεινός τρόπος μαγειρέματος. Τα τελευταία χρόνια, παρουσιάστηκαν έρευνες που φόβισαν τους λάτρεις του κρέατος στα κάρβουνα λόγω των τοξικών και καρκινογόνων ουσιών που σχηματίζονται. Οι «ένοχοι» ονομάζονται πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες και ετεροκυκλικές αμίνες και θεωρούνται ιδιαίτερα επικίνδυνοι για την υγεία του ανθρώπου, αφού ενοχοποιούνται για μεταλλάξεις, τοξικότητα και καρκινογένεση. Οι ουσίες αυτές σχηματίζονται όταν ψήνεται το κρέας στη σχάρα, από το λίπος που στάζει στην φωτιά, τις υψηλές θερμοκρασίες ψησίματος, την χρήση κάρβουνων αντί για ξύλα και το χρόνου που ψήνεται το κρέας.

Αυτό που κάνει το αντικρυστό ιδιαίτερα μοναδικό και υγιεινό τρόπο ψησίματος, είναι το γεγονός ότι ολόκληρη η τεχνική είναι τέτοια, ώστε αποφεύγεται η δημιουργία των καρκινογόνων ουσιών που αναφέραμε. Πιο συγκεκριμένα, το κρέας μαγειρεύεται σε χαμηλή φωτιά και στη συνέχεια στα κάρβουνα που σιγοκαίνε. Επίσης το κρέας βρίσκεται σε απόσταση από την εστία, έτσι το λίπος δεν στάζει πάνω στη φωτιά και δεν ξεροψήνεται, ώστε να αλλοιωθούν οι πρωτεΐνες του. Το γεγονός ότι ψήνεται για πολλές ώρες αντισταθμίζεται θεωρητικά από τη χαμηλή θερμοκρασία ψησίματος και την μη ύπαρξη καπνού, αλλά θα πρέπει να ερευνηθεί. Τέλος, η χρήση ξύλου αποτελεί πλεονέκτημα, γιατί ο καπνός που παράγεται είναι σαφώς πιο «υγιεινός» από αυτόν των βιομηχανοποιημένων κάρβουνων.

Πηγή: www.sintagespareas.gr | www.zarpanews.gr

συνεχεια αναγνωσης

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Νίκησαν οι οπαδοί και το ποδόσφαιρο! Διαλύθηκε μέσα σε 48 ώρες η European Super League

Δημοσιεύτηκε

στις

european super league
12 Shares

Περασμένα μεσάνυχτα Κυριακής δημοσιοποιήθηκε η ιδρυτική διακήρυξη της European Super League. Ούτε καν 48 ώρες αργότερα, φαίνεται πως οδεύει να εξελιχτεί στο μεγαλύτερο φιάσκο όλων των εποχών για τις εμπλεκόμενες, 12 ιδρύτριες ομάδες.

Οι εξελίξεις καταιγιστικές. Προφανώς σε ό,τι είχαν υπολογίσει οι “12” δεν είχαν προσμετρήσει την αντίδραση το κόσμου, η οποία ήταν ομολογουμένως σοκαριστικά εναντίον του όλου εγχειρήματος και της διάθεσης αποσκίρτησης από τις διοργανώσεις της UEFA, αλλά και των ακόλουθών συνεπειών με αποβολές των ομάδων από τα εγχώρια πρωταθλήματα.

Η στάση της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας γιγαντώθηκε μέσω αυτής ακριβώς της αντίδρασης και τελικά δεν χρειάστηκε ούτε καν να οδηγηθούμε στα άκρα ή σε μακρόσυρτη κόντρα. Αρκούσε το σοκ που προκλήθηκε στους «12» από τις αντιδράσεις και έτσι, δύο μερόνυχτα μετά, η European Super League διαλύθηκε με κρότο.

 

Μπάγερν, Παρί και FIFA

Καταγραφή των σημερινών λοιπόν, χρονολογικά, μέχρι να φτάσουμε στο τελευταίο και πιο καίριο, τη μαζική δηλαδή αποχώρηση των έξι αγγλικών ομάδων. Πρώτα η Μπάγερν επισημοποίησε την αντίθεση της με τη σύσταση της Super League αρνούμενη συμμετοχή. Μεγάλος σύμμαχος για την UEFA, οδηγός και για τους υπόλοιπους της Bundesliga οι Βαυαροί. Στη συνέχεια το ίδιο έπραξε και η Παρί Σ.Ζ, ξεκαθαρίζοντας την στάση της, η οποία από πολλούς το τελευταίο διήμερο θεωρούταν αμφίσημη. Δεύτερος μεγάλος σύμμαχος για την UEFA.

Τρίτος, η FIFA, η οποία αρχικά θεωρήθηκε – και εν πολλοίς βάσιμα – πως ακόμη και αν δεν ευνοούσε επισήμως και θεσμικά την κίνηση των “12” τουλάχιστον δεν θα ήταν αντίθετη σε κάτι τέτοιο, προφανώς στο πλαίσιο της δικής της εύνοιας ως προς την πρωτοκαθεδρία στο παγκόσμιο ποδοσφαιρικό στερέωμα. Ο πρόεδρος της όμως, Τζιάνι Ινφαντίνο, ξεκαθάρισε νωρίς την Τρίτη πως θα στηρίξει τον (άσπονδο φίλο του και απέναντι στη μάχη γι’ αυτήν την πρωτοκαθεδρία) Αλεκσάντερ Τσέφεριν.

Τι σήμαινε αυτή η στήριξη; Πως η απειλή-προειδοποίηση για αποκλεισμό των παικτών των ομάδων που θα συμμετείχαν στην ESL από τις διεθνείς διοργανώσεις θα είχε και την ομπρέλα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας. Κοινώς, ούτε Παγκόσμιο Κύπελλο για τους ποδοσφαιριστές των “αποστατών”.

Και ναι, προφανώς καλά τα χρήματα και τα συμβόλαια, αλλά και το θυμικό για κάθε ποδοσφαιριστή, μετράει. Και έχοντας UEFA, FIFA και όλες τις κατά τόπους εγχώριες ομοσπονδίες απέναντι, το μόνο που εξασφάλιζε συντασσόμενος με τις βουλές των “12” ήταν πως θα έπαιζε μόνο εκεί, στη Super League. Και πουθενά αλλού.

Δανείζει, δεν χαρίζει

Ποδοσφαιριστές λοιπόν, εναντίον. Ομοσπονδίες (απαραίτητες για κάθε εγχείρημα) εναντίον. Clubs πανίσχυρα και με μεγάλη δυναμική, απέναντι. Media, κόσμος, οι επόμενοι δηλαδή καταναλωτές αυτού του εγχειρήματος, ο λόγος για τον οποίο ουσιαστικά προκλήθηκε, εναντίον. Κάτι που επηρεάζει και το χορηγικό πλαίσιο.

Ναι, η JP Morgan εμφανίστηκε ως οικονομική εγγυήτρια, με την ομπρέλα των 4 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η αμερικάνικη εταιρεία δεν θα χρηματοδοτούσε, αλλά θα δάνειζε. Έντοκα. Σημαντικότατο για την οικονομία της οποιαδήποτε απόπειρας, πόσο μάλλον όταν αυτή αφορά χρεωκοπημένα (ή στα όρια της χρεωκοπίας) clubs που ποντάρουν στην επιτυχία ενός εγχειρήματος το οποίο κάθε ώρα που περνούσε έχανε συμμάχους και κατ’ επέκταση (και με τη σέντρα μάλιστα…) και δυνατότητες προσπορισμού και εσόδων.

Από την άλλη, η UEFA φροντίζοντας να επικοινωνήσει την πρόθεσή της να αυξήσει την χρηματοδότηση μέσω δικού της fund, κατάφερε και το τελειωτικό χτύπημα, υπενθυμίζοντας παράλληλα πως τα δικά της χρήματα μπορεί να ήταν λιγότερα από αυτά που η ESL θα (θα…) εξασφάλιζε στους συμμετέχοντες, αλλά με δύο καταλυτικές διαφορές: ήταν σίγουρα, εγγυημένα και δεν ήταν/είναι δανεικά.

Μαζικές αποχωρήσεις

Και έτσι, φτάσαμε μεσάνυχτα Τρίτης, όπου η φημολογία πήρε πλέον σάρκα και οστά. Η Τσέλσι πρώτη διέρρευσε πρόθεση αποχώρησης ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου. Για την ακρίβεια, προκαλώντας την πρώτη ρωγμή. Και περισσότερες, με τόσες ήδη αμφιβολίες και ερωτηματικά, δεν χρειάζονταν για να «τρυπηθεί» εν τη γεννέσει της η ESL.

Η Σίτι λοιπόν ήταν η πρώτη που ανακοίνωσε λίγο αργότερα επίσημη αποχώρησή, δίνοντας τον τόνο. Και ακριβώς 48 ώρες μετά την ιδρυτική διακήρυξη, όλες, η μία μετά την άλλη οι 6 συνολικά αγγλικές ομάδες, δημοσιοποίησαν – χωρίς πολλά πολλά – την αποχώρησή τους από την ESL, η οποία έτσι, τελείωσε οριστικά πριν καν αρχίσει.

Νωρίτερα, ο πρόεδρος της Μπαρτσελόνα, Τζοάν Λαπόρτα είχε κρατήσει αποστάσεις, επισημαίνοντας πως η στάση των «μπλαουγκράνα» θα εξαρτηθεί από το τι θέλουν τα μέλη της, ουσιαστικά προαναγγέλλοντας μιαν ακόμη αποχώρηση.

Επίσης ενδεικτικό του που πηγαίναμε ήταν και η έντονη φημολογία – και καθ’ όλα συγκλονιστική σε περίπτωση επιβεβαίωσης – περί παραίτησης του Αντρέα Ανιέλι από την προεδρία της Γιουβέντους. Ανιέλι ο οποίος μαζί με τον πρόεδρο της Ρεάλ, Φλορεντίνο Πέρεθ θεωρείται ο αρχιτέκτονας της ESL.

Είχε επιβεβαιωθεί νωρίτερα η παραίτηση του εκτελεστικού διευθυντή της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Εντ Γουόντγορντ, επίσης από τους πρωτεργάτες της ιδέας του συνασπισμού των «12» και την πρόθεση των Αμερικάνων ιδιοκτητών των «κόκκινων διαβόλων», της οικογένειας Γκλέιζερ δηλαδή, να πουλήσουν τις μετοχές τους.

Κυρίαρχος η UEFA

Με αυτά τα δεδομένα και τις συγκεκριμένες εξελίξεις είναι πλέον δεδομένο πως European Super League δεν υφίσταται όσο και αν ο Φλορεντίνο Πέρεθ, ως άλλος Δον Κιχώτης μέχρι την τελευταία εμφανίζονταν έτοιμος – τουλάχιστον μέχρι τις μαζικές αποχωρήσεις των αγγλικών ομάδων – να αντικαταστήσει όσους απέσυραν τη συμμετοχή τους.

Ακόμη και αν εξ αρχής η πρόθεση των ιδρυτριών ομάδων ήταν να στριμώξουν την UEFA ζητώντας περισσότερα χρήματα και όχι να φτάσουν στα άκρα με το να προχωρήσουν στην άμεση λειτουργία της ESL, πλέον δεν έχουν τίποτα προκειμένου να το προκαλέσουν.

Δεδομένα, θα συνεχίσουν να το προσπαθούν. Οσοι απομείνουν, αν απομείνουν κάποιοι. Αλλά σίγουρα, υπό τελείως διαφορετικούς όρους Προσπάθεια που θα εστιάσει κυρίως στην επίσπευση της υιοθέτησης του νέου format του Champions League. Ο Πέρεθ άλλωστε, σχολιάζοντας πως αυτό θα ισχύσει από το 2024 και θέλοντας να δικαιολογήσει την αμεσότητα της κίνησης των “12” είχε πει πως μέχρι τότε δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν οι ιδρύτριες ομάδες της ESL, δεν είχαν την πολυτέλεια να το περιμένουν.

Και αυτό όμως μετατρέπεται σε όπλο για την UEFA, η οποία από εκεί που βρίσκονταν στα σκοινιά, μοιάζει μέσα σε 48 ώρες να έχει ισχυροποιηθεί σε τέτοιο βαθμό έναντι ακόμη και των όσων αμφισβητούσαν τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται την κότα με το χρυσό αυγό (Champions League), που μπορεί αυτή να μοιράσει όπως θέλει την τράπουλα.

Κάτι θα δώσει. Κάτι περισσότερο. Κάτι εγγύτερο από το αρχικό της πλάνο και σχεδιασμό. Δεν συμφέρει την UEFA να έχει ούτε δυσαρεστημένους, ούτε φευγάτους, ούτε ακόμη και ταπεινωμένους συλλόγους (όπως συμβαίνει αυτήν την στιγμή), που στο τέλος της ημέρας αυτοί είναι που φέρνουν τα χρήματα.

Αυτό που εξασφάλισε – προς ώρας τουλάχιστον και εκτός πλέον θεαματικού απροόπτου – όμως η ευρωπαϊκή ομοσπονδία από αυτόν τον πόλεμο των 48 ωρών (της δημοσιοποίησης του τουλάχιστον, γιατί υπόβοσκε πολύ περισσότερο) είναι η εδραίωση του στάτους της. Και το μήνυμα προς όλους, φίλους, εχθρούς, σύμμαχους και αντιπάλους και το κυριότερο, απανταχού μεγάλα πορτοφόλια, πως κανείς δεν μπορεί να την πετάξει εκτός από οποιαδήποτε αλλαγή.

Με σύμμαχο, απρόσμενο ίσως για πολλούς τον κόσμο, την κοινή γνώμη, που – κακά τα ψέματα – εδώ και αρκετά χρόνια δεν έμοιαζε να αποδέχεται ούτε τις πρακτικές ούτε και τη συνολική πολιτική της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας. Το αντίθετο μάλιστα, η αποδοχή της είχε πέσει αρκετά, η αμφισβήτηση είχε ακολουθήσει αντίθετη πορεία.

Πλέον όμως, μπροστά στον “εχθρό” της απόλυτης εμπορευματοποίησης του αθλήματος και της διάλυσης ιερών και οσίων που ισχύουν – για κάθε οπαδό – για γενιές επί γενεών, η αντίδραση που προκλήθηκε ήταν ακόμη ένας, ο καταλυτικότερος προφανώς από την ταχύτητα με την οποία άλλαξαν τα δεδομένα, άσος στο μανίκι της UEFA, η οποία έτσι έκανε καρέ.

Χωρίς όμως να σηκώσει την μπάνκα από το τραπέζι, αλλά να την κρατήσει, όπως φυσικά και τη διαχείρισή της, εκεί ακριβώς. Και σαφώς πλέον, να την κουμαντάρει απόλυτα…

Πηγή: sport24

european super league
συνεχεια αναγνωσης

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

Τρεις επιλογές από την εμβόλιμη αγωνιστική της Μπουντεσλίγκα στην Γερμανία

Δημοσιεύτηκε

στις

προγνωστικά

Μια τριάδα έχουμε επιλέξει στο numbers.gr από το σημερινό κουπόνι του στοιχήματος με το μεγάλο ενδιαφέρον να επικεντρώνεται σε αγώνες για την Μπουντεσλίγκα της Γερμανίας. Δείτε εδώ πώς μπορείτε να κάνετε pamestoixima εγγραφη.

 

ΧΟΦΕΝΧΑΙΜ – ΓΚΛΑΝΤΜΠΑΧ (21:30) 

Δεύτερο σερί παιχνίδι αήττητη στο πρωτάθλημα η Χόφενχαϊμ χωρίς μάλιστα να δεχτεί γκολ κάτι που είχε να συμβεί από τον Ιανουάριο και τις δύο σερί νίκες κόντρα σε Χέρτα και Κολωνία. Βαθμολογικά βρίσκεται στην 12η θέση του πρωταθλήματος με 32 βαθμούς έχοντας πάρει διαφορά από την επικίνδυνη ζώνη 6 πόντων. Στο τελευταίο παιχνίδι κόντρα στην Λειψία κατάφερε να πάρει το βαθμό της ισοπαλίας, κόντρα σε μία ομάδα σκοράρει ακατάπαυστα. 

Στον αντίποδα η Γκλάντμπαχ εξακολουθεί να παραμένει σε ανοδική πορεία και αυτό το απέδειξε κόντρα στην Άιντραχτ Φρανκφούρτης την περασμένη αγωνιστική όπου επικράτησε άνετα με 4-0 εντός έδρας φτάνοντας έτσι τις τρεις νίκες στα τελευταία τέσσερα παιχνίδια. Βαθμολογικά τα “πουλάρια” μετά από ένα καταστροφικό Μάρτιο βρίσκονται στην 7η θέση του πρωταθλήματος με 43 βαθμούς και στο -4 από μία ευρωπαϊκή θέση. 

Δύσκολη έξοδος για την Γκλάντμπαχ η οποία καλείται να πάρε το τρίποντο αν θέλει να ελπίζει σε ευρωπαϊκή έξοδο. Από την άλλη οι γηπεδούχοι εμφανίζονται αρκετά προσηλωμένοι στα αμυντικά τους καθήκοντα και είναι ένα στοίχημα να κρατήσουν για τρίτο σερί παιχνίδι ανέπαφη την εστία τους. Η Γκλάντμπαχ έχει την ποιότητα να ξεκλειδώσει οποιαδήποτε άμυνα και μένει να φανεί αν μπορεί να τα καταφέρει. Θα ρισκάρω στο διπλό (2) σε απόδοση 2.22 καθώς κρίνεται πολύ υψηλή τιμή. 

 

ΣΤΟΥΤΓΚΑΡΔΗ – ΒΟΛΦΣΜΠΟΥΡΓΚ (21.30)  

Από δύο σερί ήττες προέρχονται οι γηπεδούχοι οι οποίοι δεν τα κατάφεραν κόντρα σε Ντόρτμουντ και Ουνιόν Βερολίνου κατρακυλώντας βαθμολογικά στη 10η θέση του πρωταθλήματος χάνοντας μία για πάντα την επαφή με την πρώτη εξάδα. Στα τελευταία πέντε παιχνίδια της η ομάδα του Πελεγκρίνο εμφανίζεται χωρίς τις απαιτούμενες δυνάμεις καταρρέοντας στα τελευταία λεπτά των παιχνιδιών όπως έγινε και κόντρα στην Ντόρτμουντ. 

Από την άλλη Βόλφσμπουργκ προέρχεται και αυτή από δύο σερί ανεπιτυχή αποτελέσματα με την ειδοποιός διαφορά να είναι πως σε κανένα από τα δύο δεν άξιζε την ήττα. Στην τελευταία αναμέτρηση κόντρα στην Μπάγερν αν και βρέθηκε γρήγορα πίσω στο σκορ με 2-0 κατάφερε να αντιδράσει στην επανάληψη, ενώ έχει την ευκαιρία να φύγει και τουλάχιστον με τον βαθμό της ισοπαλίας κάνοντας κλασικές ευκαιρίες στα τελευταία λεπτά. Παρά τις δύο αυτές ήττες, η Βόλφσμπουργκ παραμένει στην 3η θέση του πρωταθλήματος κρατώντας στο χέρι της ένα εισιτήριο για το επόμενο Champions League. 

Ποιοτικότερη ομάδα οι φιλοξενούμενοι οι οποίοι θέλουν να επιστρέψουν στα θετικά αποτελέσματα για να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τη θέση του στην πρώτη τριάδα του πρωταθλήματος. Από την άλλη στην Στουτγκάρδη ο πρώτος στόχος της χρονιάς για παραμονή επετεύχθη με την ομάδα πλέον έχει περισσότερη ηρεμία. Η νίκη της Βόλφσμπουργκ προσφέρεται σε απόδοση κοντά στο διπλασιασμό και αξίζει το ρίσκο με βάση την εικόνα των δύο ομάδων. Ποντάρισμα στο διπλό (2) στο 2.05 

 

ΒΕΡΝΤΕΡ ΒΡΕΜΗΣ – ΜΑΙΝΤΣ (21:30)  

Από το κακό στο χειρότερο Βέρντερ η οποία μετράει 5 ήττες στα τελευταία 5 παιχνίδια της στο πρωτάθλημα βρισκόμενη πλέον στη 13η θέση της βαθμολογίας με 30 βαθμούς και στο +4 από την επικίνδυνη ζώνη. Την περασμένη αγωνιστική γνώρισε εκτός έδρας συντριβή με 4-1 από την Ντόρτμουντ σε ένα παιχνίδι που ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς με τον Ραφίνια να ανοίγει το σκορ στο 14ο λεπτό για την Βέρντερ.

Από την άλλη πλευρά οι φιλοξενούμενοι βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση παραμένοντας αήττητη στα τελευταία έξι παιχνίδια τους έχοντας τρεις νίκες και τρεις ισοπαλίες, αποτελέσματα που τους διατηρούν σταθερά εκτός επικίνδυνης ζώνης με τη διαφορά να είναι όμως αρκετά μικρή. Την περασμένη αγωνιστική κατάφεραν να πάρουν σπουδαία νίκη στην έδρα της Κολωνία επικρατώντας με 3-2 σε ένα παιχνίδι που κρίθηκε με γκολ στις καθυστερήσεις της αναμέτρησης. 

Ανεβασμένη ψυχολογικά και αγωνιστικά εμφανίζεται η Μάιντς η οποία με νίκη θα κάνει σπουδαίο βήμα για την παραμονή στην κατηγορία. Το διπλό βρίσκεται σε εξαιρετική απόδοση και με βάση όσων έχουμε δει μέχρι τώρα, και θα προστεθεί στις επιλογές μου. Ποντάρισμα στην νίκη της Μάιντς στο 2.40 . 

Προγνωστικά στοιχήματος ποδοσφαίρου σήμερα και αναλύσεις στο numbers.gr, όπως επίσης και πληροφορίες για τις pamestoixima προσφορες και αναλύσεις για τις νόμιμες στοιχηματικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. 

21+, Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας. ΚΕΘΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ 1114. Οι αποδόσεις ενδέχεται να διαφοροποιηθούν μέχρι την έναρξη των αναμετρήσεων.

προγνωστικά
συνεχεια αναγνωσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Σύντεκνε, δεν έχεις παίξει «Ντοπιολαλιά», δεν έχεις παίξει πράμα!

Δημοσιεύτηκε

στις

Ντοπιολαλιά
277 Shares

Σπολλάτη σας! Είναι η “αρογαλού” χορευταρού αράχνη της Κρήτης και ποιο είναι το  θεριό της; Ο “φουρόγατος” ή ο “άρκαλος”; Τα “σουσούμια” τηγανίζονται; Είναι ο “ασκορδούλακαςναμουντάνικος σε όλη την Ελλάδα;

Δεν έχεις παίξει “Ντοπιολαλιά“ σύντεκνε δεν έχεις παίξει πράμα!

Για πρώτη φορά τα “Κρητικά” γίνονται παιχνίδι (επιτραπέζιο, αλλά και ψηφιακό σε λίγο καιρό) και μας προσκαλούν σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στην κοινή πολιτισμική μνήμη και τη λαϊκή παράδοση. Γιατί βρίσκεις τ’ Ομήρου τη συνέχεια στα δίστιχα της Κρήτης! 

Παίζοντας τα “Κρητικά“ θα εξοικειωθείς με τη λαλιά της Κρήτης. Θα μυηθείς στη λεβέντικη κρητική κουλτούρα και θα αποκομίσεις συναρπαστικές γνώσεις για την ιστορία, τον πολιτισμό και την παράδοση της Μεγαλονήσου. Κι όλου του κόσμου τις χαρές εύχομαι να παντήξεις! Πρωτότυπη, ψυχαγωγική και εκπαιδευτική, η “Ντοπιολαλιά” αποσκοπεί στην καταγραφή, τη διάσωση και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και της προφορικής λαϊκής μας παράδοσης, στη δια-δραστική μύηση των νεότερων γενιών στο συναρπαστικό αυτό κόσμο, αλλά και στην αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας σε τοπικό επίπεδο. 

Κάθε ντοπιολαλιά είναι ξεχωριστή και κάθε παιχνίδι ένα αυτοτελές πολιτιστικό έργο

Η “Ντοπιολαλιά” έχει σχεδιαστεί, έτσι ώστε μέσω της γλώσσας να παρουσιάζεται η ιστορία, ο πολιτισμός, η παράδοση, η γαστρονομία, η καθημερινή ζωή, η αρχιτεκτονική, η πανίδα, η χλωρίδα κι η κουλτούρα κάθε περιοχής. Μέσα από 1.000 ιδιωματικές λέξεις, δομημένες σε μια ευρηματική κι ανατρεπτική πλοκή παιχνιδιού, θα εξοικειωθείς με τη λαλιά του τόπου σου ή κάποιου άλλου, γιατί κάθε “Ντοπιολαλιά” είναι φιλική και φιλόξενη γι όλους, μικρούς και μεγάλους, ντόπιους κι επισκέπτες. 

Θα την απολαύσεις καλύτερα μαζί με τοπικά εδέσματα ή παρέα με αυθεντικούς ομιλητές. Θα σε επιβραβεύσει με χρήσιμες γνώσεις για τοπωνύμια, υδρωνύμια, θρύλους, ιστορίες, ήθη και έθιμα, φορεσιές, παροιμίες και τραγούδια. Θα σε διασκεδάσει με σκωπτικά αστεία, ντόπια χωρατά και αινίγματα. Θα σε συναρπάσει με την πλοκή, τις εκπλήξεις και τις ανατροπές της. Απάντησε σωστά. Λύσε τους γρίφους. Εξουδετέρωσε τις παγίδες και τα ξόρκια. Κέρδισε αντίδοτα. Ξεκλείδωσε φυλακτά. Διαπραγματεύσου με σύνεση στο χωριό. Θα κερδίσεις αν χαθείς μέσα της. Θα χάσεις αν δεν την τραγουδήσεις και που ξέρεις μπορεί και να τη χορέψεις, αν δεν σε ματιάσουν ή δεν σε πλανέψουν στο ζάλο σου νεράιδες κι αϊρκά… 

Η “Ντοπιολαλιά” ως βιωματικός τουριστικός οδηγός

Η “Ντοπιολαλιά” είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να λειτουργήσει ως μια πολύ καλή αφορμή διασκεδαστικής επανασύνδεσης με την ιδιαίτερη πατρίδα, αλλά κι ως ιδανικός τρόπος ψυχαγωγικής μύησης τουριστών στην ιδιαίτερη πολιτισμική φυσιογνωμία του τόπου που επισκέπτονται. Για να απολαύσει κάποιος τη “Ντοπιολαλιά”, δηλαδή, δεν απαιτείται να είναι ντόπιος ή να κατάγεται από τη συγκεκριμένη περιοχή, καθώς έχει σχεδιαστεί, έτσι ώστε να παίζεται με ευκολία ακόμα κι από όσους δεν γνωρίζουν ούτε μία λέξη από την εκάστοτε τοπική διάλεκτο. 

Μέσα σε λίγη μόνο ώρα παιχνιδιού όλοι μπορούν να μάθουν πάρα πολλά για έναν τόπο και να μετουσιώσουν αυτή τη γνώση σε εμπειρία, ζητώντας για παράδειγμα να δοκιμάσουν ένα τοπικό προϊόν, να επισκεφτούν το λαογραφικό μουσείο ή να συμμετέχουν σε ένα πανηγύρι της περιοχής. Σε αυτό το πλαίσιο, η “Ντοπιολαλιά” μπορεί να συμβάλει σημαντικά και στην ενίσχυση του Τουρισμού Εμπειριών, που ειδικά σήμερα είναι παγκοσμίως εξαιρετικά δημοφιλής, να δώσει μια νέα διάσταση στην  έννοια της πατροπαράδοτης ελληνικής φιλοξενίας. 

Σύμφωνα με τους δημιουργούς της “Ντοπιολαλιάς” «Η Τουριστική διάσταση του παιχνιδιού, δηλαδή η προώθηση του ελληνικού τουρισμού σε τοπικό επίπεδο, αποτέλεσε εξ’ αρχής βασικό στόχο μας και ενσωματώθηκε στο σχεδιασμό του. Κάπως έτσι ξεκίνησε, άλλωστε και το δημιουργικό ταξίδι της “Ντοπιολαλιάς”, αφού σαν ιδέα γεννήθηκε στο καφενείο ενός ελληνικού χωριού από μια παρέα φίλων, που απολάμβανε την αναζήτηση της σημασίας μιας ντόπιας ιδιωματικής λέξης». 

Πόσο πιο όμορφη, πλούσια και διαδραστική μπορεί να γίνει η συνάντηση με συγγενείς και φίλους στον τόπο καταγωγής σου, αλλά και γενικότερα η ταξιδιωτική εμπειρία, όταν φτάνοντας σε έναν προορισμό θα μπορείς να θυμηθείς ή να γνωρίσεις, με τρόπο ψυχαγωγικό, την τοπική κουλτούρα σε όλες τις εκφάνσεις της στο χθες και στο σήμερα; Κι όλα αυτά, απλά παίζοντας τη “Ντοπιολαλιά” στο ξενοδοχείο, στον ξενώνα, στο φιλικό σπίτι που σε φιλοξενούν, στο καφενείο ή στην καφετέρια, στην ταβέρνα, στην πλατεία του χωριού και γιατί όχι προσκαλώντας στη συντροφιά και ντόπιους. 

Γεφυρώνει το χάσμα των γενεών κι αγαπά την τρίτη ηλικία

Η “Ντοπιολαλιά” δεν είναι μόνο διασκεδαστική κι επιμορφωτική. Αποτελεί μια ευρηματική δημιουργική απασχόληση για όλη την οικογένεια στην πιο διευρυμένη της μορφή, αλλά και για κάθε είδους παρέα. Ενισχύει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των νεότερων και τους μυεί ψυχαγωγικά στις παραδόσεις και τον πολιτισμό μιας περιοχής. Συμβάλλει στην εξάσκηση της μνήμης κι άλλων δεξιοτήτων, καθώς και στην ψυχική και πνευματική υγεία των ηλικιωμένων. Κοινωνικοποιεί και φέρνει σε επαφή παιδιά, γονείς, γιαγιάδες και παππούδες, γεφυρώνει δημιουργικά το χάσμα γενεών. 

 

Η “Ψηφιακή Ντοπιολαλιά” και η διαδικτυακή δράση “Λεξορμήσεις” 

Η ερευνητική ομάδα της “Ντοπιολαλιάς”, αξιοποιώντας τις τεράστιες δυνατότητες που παρέχει ο κόσμος των παιχνιδιών και τα σύγχρονα εργαλεία παιχνιδοποίησης (gamification), σχεδιάζει ήδη την ψηφιακή της έκδοση. Παράλληλα, στο πλαίσιο των ευρύτερων πολιτιστικών κι εκπαιδευτικών της δράσεων, υλοποιεί μια σειρά πρωτοβουλιών, με τίτλο “Λεξορμήσεις”. Ένα διαδικτυακό διαδραστικό και συμμετοχικό κυνήγι ξεχασμένων με το πέρασμα του χρόνου λέξεων και φράσεων, στο οποίο μπορούν να συμμετέχουν όλοι, μικροί και μεγάλοι. 

Στόχος της δράσης είναι η συλλογή, η καταγραφή κι η διάσωση ιδιωματισμών, που μιλούν μέχρι και σήμερα αυθεντικοί ομιλητές σε όλη την Ελλάδα. Για τη συγκέντρωση του υλικού, που εκτός από κειμενικό μπορεί να είναι και ηχογραφημένο ή μαγνητοσκοπημένο, θα χρησιμοποιηθούν η “Ψηφιακή Ντοπιολαλιά”, η ιστοσελίδα της www.dopiolalia.gr και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Οι “Λεξορμήσεις” θα αξιοποιηθούν δημιουργικά για τον εμπλουτισμό με πρώτη ύλη του περιεχομένου των επόμενων παιχνιδιών της “Ντοπιολαλιάς” κι αξίζει να συμμετάσχετε, όχι μόνο για να αναδείξετε τη λαλιά του τόπου σας, αλλά και γιατί σύμφωνα με την ομάδα της “Ντοπιολαλιάς”: «Δεν φαντάζεσαι που μπορεί να έχει “μαγκουρώσει” μια λέξη για χρόνια και σίγουρα θα είναι συναρπαστικό αν την ανακαλύψεις και τη φέρεις στο φως». Η πλατφόρμα έχει ανοίξει, οπότε μπορείτε να αρχίσετε να ψάχνετε για “κρυμμένες” λέξεις και φράσεις παντού. 

Στόχος η δημιουργία ενός παιχνιδιού για κάθε λαλιά του ελληνισμού

Οι πρώτες θεματικές εκδόσεις της “Ντοπιολαλιάς”, που ήδη κυκλοφορούν, περιλαμβάνουν τα “Κρητικά”, τα “Ποντιακά”, τα “Ηπειρώτικα” και τα “Κουτσαβάκικα”. Η βάση του παιχνιδιού είναι κοινή σε όλες τις εκδόσεις κι ενσωματώνει με τρόπο ευρηματικό και ψυχαγωγικό ένα ευρύ φάσμα γλωσσικών, λαογραφικών, ιστορικών και πολιτισμικών δεδομένων της λαϊκής προφορικής παράδοσης, που αντλούνται από μια ποικιλία πρωτογενών και δευτερογενών πηγών, καθώς κι από αυθεντικούς ομιλητές της γλώσσας. 

Κάθε παιχνίδι, από τη σταχυολόγηση του γλωσσικού και πολιτισμικού περιεχομένου μέχρι την πρωτότυπη εικονογράφηση και τον εμπνευσμένο σχεδιασμό, παραπέμπει περισσότερο σε ένα χειροποίητο, λεπτοδουλεμένο έργο ενός λαϊκού δημιουργού, με πρώτη ύλη την προφορική γλώσσα και καλέμι το παιχνίδι. 

“Η δια-δραστική γνωριμία με την προφορική, τη μητρική λαλιά, ενός ή περισσότερων τόπων πολλώ δε μάλλον της διαλέκτου της Κρήτης δύναται να συμβάλλει στην ανάπτυξη του γλωσσικού μας πλούτου…”, επισημαίνει ο Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, εμπνευστής της πρωτοβουλίας και δημιουργός του παιχνιδιού.

“Στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, φιλοδοξούμε να συμβάλλουμε στην ανάδειξη των ανεξάντλητων γλωσσικών κοιτασμάτων της μητρικής λαλιάς μας, γι αυτό και στους άμεσους στόχους μας για την επόμενη περίοδο συγκαταλέγεται η σύναψη συνεργασιών και συνεργιών με φορείς σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό και με στόχο να δημιουργηθεί ένα παιχνίδι για κάθε λαλιά του Ελληνισμού”.

 

Info:

Site
Facebook
Instagram

Ντοπιολαλιά
συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap