Βρειτε μας στα Social Media

PLUS +

Ο μεγάλος μετασχηματισμός: Πώς το generative αι αλλάζει τις ελληνικές συστημικές τράπεζες

Διαφήμιση
Διαφήμιση
9 Οκτωβρίου 2025 - 23:40

Απόφοιτος του ΙΕΚ ΑΛΦΑ, ο Αναστάσιος Σαραντινάκης δραστηριοποιείται στον χώρο των μέσων ενημέρωσης από το 2019. Έχει συνεργαστεί με τα Kingsport και Alanasports, καλύπτοντας αθλητικά και τοπικά θέματα. Από τον Απρίλιο του 2025 είναι αρχισυντάκτης στο DayNight.gr, όπου συντονίζει τη δημοσιογραφική ομάδα, επιμελείται την ύλη και διαχειρίζεται το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

Ο μετασχηματισμός: Τεχνολογίες AI και ελληνικές συστημικές τράπεζες

Μία σειρά σημαντικών επενδύσεων από τους ελληνικούς τραπεζικούς ομίλους, οι οποίες αφορούν την υιοθέτηση και την εφαρμογή τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης (AI), μεταβάλλει ριζικά το τοπίο στον κλάδο. Αυτός ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός αγγίζει κάθε πτυχή της λειτουργίας, από την απλή διεκπεραίωση των συναλλαγών και τον υπολογισμό των αποδόσεων στα χαρτοφυλάκια, έως την παρακολούθηση των κινδύνων και των ύποπτων κινήσεων κεφαλαίων. Σύμφωνα με το fortunegreece.com, η εξέλιξη αυτή δημιουργεί νέες προοπτικές για ενίσχυση των πωλήσεων, αποτελεσματικότερη διαχείριση του ρίσκου, ακόμη και για την καταπολέμηση του φαινομένου του «μαύρου χρήματος», αναμορφώνοντας παράλληλα το ανθρώπινο δυναμικό.

Η δυναμική είσοδος των AI agents και η παραγωγικότητα

Οι λεγόμενοι AI agents καθίστανται μία νέα, ισχυρή τάση, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες ο Άγγελος Βλαχόπουλος, Διευθυντής Τομέα Τεχνολογίας, IBM Ελλάδος και Κύπρου, κατά τη διάρκεια του AI Conference της KPMG. Τα νέα αυτά συστήματα διευρύνουν τις δυνατότητες των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται πλέον ως όχημα για την επίτευξη των περιβαλλοντικών και κοινωνικών κριτηρίων (ESG) μίας τράπεζας. Παράλληλα, η χρήση της καθίσταται κομβική για την κυβερνοασφάλεια, ένα ζήτημα που γίνεται όλο και πιο κρίσιμο ενόψει και της νέας εποχής του Quantum Safe, όπου κρυπτογραφικοί αλγόριθμοι έρχονται να προστατεύσουν τα δεδομένα από τις απειλές των κβαντικών υπολογιστών. Ενδεικτική είναι η πρόσφατη συνεργασία της HSBC με την ΙΒΜ, με στόχο τη χρήση του προηγμένου κβαντικού επεξεργαστή Heron για τη βελτίωση στην πρόβλεψη της πιθανότητας διαπραγμάτευσης ενός ομολόγου.

Generative AI και αλλαγές στο Front και Back Office

Σήμερα, τεχνολογικές λύσεις όπως το Generative AI και το Intelligent Process Automation αυτοματοποιούν την ανάλυση των σχολίων των πελατών σε πραγματικό χρόνο. Ο κ. Βλαχόπουλος παρουσίασε μία εφαρμογή βασισμένη στην πλατφόρμα IBM watsonx, καθώς και τον ψηφιακό βοηθό GenAI, ο οποίος παρέχει υποστήριξη στο προσωπικό με πληροφορίες, σε πραγματικό χρόνο, για το Net Promoter Score της Eurobank. Αυτή η λύση αναδεικνύει την καίρια χρήση των έξυπνων συστημάτων στην αναβάθμιση της εμπειρίας τόσο του πελάτη όσο και του εργαζομένου.

Οι κινήσεις των μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων

Συστηματικές επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη προωθούν, όπως είναι φυσικό, όλες οι ελληνικές συστημικές τράπεζες.

Η προσέγγιση της Εθνικής Τράπεζας

Στην Εθνική Τράπεζα, ο τρόπος με τον οποίο αναπτύσσεται το λογισμικό (software development) αλλάζει και θα αλλάξει δραστικά με την εισαγωγή του GenAI, επιτυγχάνοντας ταχύτερο time to market στις τεχνολογικές λύσεις. Στο συνέδριο της KPMG, ο Λευτέρης Κορορός, Group Chief Information Officer της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, εξήγησε ότι, ενώ η παραδοσιακή τεχνητή νοημοσύνη (γνωστή από τη δεκαετία του ’90 στον κλάδο) μπορούσε να δώσει μια πρόβλεψη, όπως για παράδειγμα το αν πρέπει να προχωρήσει μία συναλλαγή ή να εγκριθεί ένα δάνειο, τώρα τα δεδομένα έχουν διαφοροποιηθεί.

Πλέον, με τη χρήση του GenAI, η τράπεζα έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει αιτιολόγηση για ποιο λόγο μία συναλλαγή κρίνεται επισφαλής και αποκλείστηκε από τα συστήματα. Επιπλέον, μπορεί να συντάξει ένα εισηγητικό έγγραφο προς την επιτροπή Credit Committee, υποστηρίζοντας τη διαδικασία λήψης αποφάσεων στο αίτημα ενός δανειολήπτη. Εδώ έγκειται και η βασική διαφορά: το GenAI έρχεται να παράξει δεδομένα, αντί απλώς να κάνει προβλέψεις.

Η κρίσιμη ανθρώπινη διάσταση και ο ρόλος του προσωπικού

Ωστόσο, μεγάλη πρόκληση παραμένει η ανθρώπινη διάσταση που δίνεται στο GenAI και τους agents. Ο κ. Κορορός τόνισε με έμφαση ότι σε κάποια προβλήματα, το να είσαι «κατά 80% σωστός» είναι αποδεκτό, μα σε άλλα απαιτείται να είσαι απόλυτα σωστός, στο 100%. Ως παράδειγμα, έθεσε την περίπτωση ενός αεροπλάνου που θα πλοηγούσε μία τεχνολογία τύπου Chat GTP, το οποίο πιθανότατα θα εμπιστευόταν το 80% του κοινού, αλλά το υπόλοιπο 20% δεν θα ρίσκαρε την επιλογή αυτή. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο ρόλος του ανθρώπου θα παραμείνει σημαντικός, ακόμα και με την υιοθέτηση των πιο προηγμένων τεχνολογιών, καθώς αυτός θα έχει την ευθύνη να αξιολογεί τις προτάσεις που παράγονται από τα συστήματα.

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση vikos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ