Βρειτε μας στα Social Media

ΚΡΉΤΗ

Τουρισμός στην Κρήτη: Αύξηση στις πρώιμες κρατήσεις – Τι επιλέγουν οι τουρίστες

ρεθυμνο
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Με θετικό πρόσημο ξεκινά ο σχεδιασμός της τουριστικής περιόδου 2025 για την Κρήτη, καθώς ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου παρατηρείται σημαντική αύξηση στις πρώιμες κρατήσεις.

Τα τουριστικά γραφεία στη Γερμανία, την Αγγλία και τη Γαλλία έχουν συμπεριλάβει ξανά το νησί στις κορυφαίες επιλογές τους, ενώ ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία και από τις σκανδιναβικές χώρες.

Προτιμούν εμπειρίες και όχι all inclusive

Σύμφωνα με τα πρώτα δεδομένα, οι τουρίστες αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες, αγροτουρισμό, πεζοπορικές διαδρομές και γαστρονομία, στρέφοντας το ενδιαφέρον τους σε πιο «πράσινες» μορφές τουρισμού. Αυτό φέρνει αισιοδοξία στους τοπικούς επιχειρηματίες που επενδύουν σε μικρότερες, ποιοτικές μονάδες, αλλά και προκλήσεις σε σχέση με την οργάνωση τοπικών δράσεων.

Προβληματισμός για το προσωπικό

Παρά την αισιοδοξία, ο τουριστικός κόσμος της Κρήτης δηλώνει προβληματισμένος για τη διαθεσιμότητα προσωπικού. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αναζητούν ήδη εργαζόμενους, αλλά οι ελλείψεις παραμένουν σημαντικές, ειδικά στα πόστα της καθαριότητας και της κουζίνας. Πολλοί εργαζόμενοι επιλέγουν άλλες χώρες με καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας, με αποτέλεσμα οι εργοδότες να δυσκολεύονται να στελεχώσουν εγκαίρως τις επιχειρήσεις τους.

Υποδομές και έργα που «τρέχουν»

Σε εξέλιξη βρίσκονται έργα οδοποιίας, καθαριότητας και εξωραϊσμού, με στόχο η εικόνα των τουριστικών περιοχών να είναι ελκυστική μέχρι την άνοιξη. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται φέτος για τη διαχείριση απορριμμάτων και υδάτων, ενώ σε κάποιες περιοχές -όπως στον Άγιο Νικόλαο και στο Ρέθυμνο– εξετάζεται ενίσχυση των δημοτικών υπηρεσιών με εποχικό προσωπικό.

Τιμές και ανταγωνισμός

Ανησυχία προκαλεί το συνολικό κόστος διακοπών στην Κρήτη, καθώς η ακρίβεια σε βασικές υπηρεσίες, η ενεργειακή επιβάρυνση και η πίεση στις πρώτες ύλες έχουν ήδη επηρεάσει τα τουριστικά πακέτα. Η Κρήτη καλείται να ανταγωνιστεί οικονομικά προσιτούς προορισμούς, όπως η Τουρκία και η Αλβανία, διατηρώντας ωστόσο την ποιότητα υπηρεσιών και την ασφάλεια που την καθιστούν σταθερή επιλογή.

Με το βλέμμα στην επιμήκυνση της σεζόν

Στόχος των φορέων του τουρισμού είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς το ήπιο κλίμα του νησιού προσφέρεται για επισκέψεις μέχρι και τον Νοέμβριο.

Σχεδιάζονται δράσεις προβολής, κυρίως στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, αλλά και συνεργασίες με low cost αεροπορικές εταιρείες για απευθείας πτήσεις εκτός υψηλής σεζόν.

Πηγή: cretapost.gr

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση vikos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ