ΚΡΉΤΗ
Σπουδαία διάκριση για 17χρονο Κρητικόπουλο – Έφτιαξε μεταφραστή για να «διαβάζουν» οι υπολογιστές τη νοηματική!
Το πρώτο βραβείο σε ευρωπαϊκό διαγωνισμό κατέκτησε ο Σταύρος Πιπεράκης, μαθητής της Γ΄ τάξης στο 3ο Λύκειο Ηρακλείου, ο οποίος δημιούργησε το SignTrack που επιτρέπει σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή να μεταφράζει σε κείμενο τη νοηματική γλώσσα, μέσα από την κάμερά του!
Ο Σταύρος διακρίθηκε στον διαγωνισμό «Youth Hacking 4 Freedom» (YH4F), όπου έφηβοι από όλη την Ευρώπη είχαν την ευκαιρία να ανταγωνιστούν με ένα δίκαιο και διασκεδαστικό τρόπο στη συγγραφή ανοιχτού κώδικα. Διοργανωτής ήταν το Free Software Foundation Europe (FSFE).
Το SignTrack είναι ένας μεταφραστής, αναλύει, επεξεργάζεται, αναγνωρίζει τη νοηματική γλώσσα σε πραγματικό χρόνο με εξαιρετική ακρίβεια. Έτσι, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές γίνονται πιο προσιτοί στον καθένα και πιο ανθρωποκεντρικοί.
Ο ίδιος αναφέρει στο Cretalive πως η συμμετοχή απαιτούσε πολλή δουλειά, ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα και αισθάνεται πολύ χαρούμενος που κατάφερε με αυτό τον τρόπο να βοηθήσει μία σημαντική κοινότητα.
Ο Σταύρος ασχολείται με τους υπολογιστές από πολύ μικρή ηλικία, ήταν μόλις 8 ετών όταν έφτιαξε το πρώτο του παιχνίδι και συνέχισε με άλλους προγραμματισμούς.
Έχει λάβει μέρος σε διαγωνισμούς ρομποτικής όταν πήγαινε Γυμνάσιο.
Στον διαγωνισμό που ο ίδιος κατέκτησε την πρώτη θέση, είχαν λάβει μέρος περισσότερα από 100 άτομα.
Όσο αφορά στο SignTrack εξηγεί πως μετατρέπει τη νοηματική σε κείμενο από ένα βίντεο. Το μοντέλο προβλέπει τι θα «πεις», μόλις ολοκληρώσεις την πρότασή του, γίνεται μία επιπλέον επεξεργασία για να δει αν ακολουθήθηκαν οι γραμματικοί κανόνες, που διαφέρουν από γλώσσα σε γλώσσα.
Η ιδέα προέκυψε από το σχολείο, όπου ο Σταύρος διαπίστωσε πως υπάρχει αυτό το κενό. Συνειδητοποίησε πως δεν υπήρχε κάποια αντίστοιχη εφαρμογή που να είναι εύκολα προσβάσιμη σε άτομα με προβλήματα ακοής.
Για τον διαγωνισμό, λέει πως ήταν μια μοναδική ευκαιρία να δοκιμάσει το SignTrack που ταιριάζει ακριβώς στην ιδέα των διοργανωτών, τα ανοιχτά, δηλαδή, λογισμικά. Παράλληλα, είχε την ευκαιρία να μάθει ακόμα περισσότερα πράγματα για τον κόσμο των υπολογιστών.