Βρειτε μας στα Social Media

ΚΡΉΤΗ

Ριζικές αλλαγές έρχονται στον Κρητικό τουρισμό

Δημοσιεύτηκε

στις

τουρισμός
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ριζικές αλλαγές πρέπει να γίνουν στο τουριστικό μοντέλο της Κρήτης για να γίνει βιώσιμο και ανταγωνιστικό, όπως αναφέρουν τουριστικοί παράγοντες του νησιού. Πρέπει να υπάρξει μια εκ βάθρων ανασύνταξη σε όλα τα επίπεδα.

Η εκπαίδευση πρέπει να έχει ακαδημαϊκό και ταυτόχρονα πρακτικό προσανατολισμό, ενώ η διασύνδεση αγροδιατροφικού και τουριστικού τομέα είναι αναγκαία και επιτακτική. Ταυτόχρονα, είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε να παρθούν αναγκαίες πρωτοβουλίες τόσο σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο όσο και σε περιφερειακό, με σκοπό να αντιμετωπιστούν ζητήματα όπως το οδικό δίκτυο, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως είναι αναγκαίο ο κάθε πολίτης να κατανοήσει την ευθύνη του για το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Η “Νέα Κρήτη” επιχείρησε να διερευνήσει το τουριστικό προϊόν της Κρήτης. Προσπάθησε να καταγράψει τις απόψεις των τουριστικών παραγόντων, κάτω υπό ποιες συνθήκες το τουριστικό προϊόν της Κρήτης μπορεί να γίνει βιώσιμο εν μέσω πανδημίας. Οι απόψεις τους ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και η όποια δημόσια πολιτική πρέπει να τις λάβει σοβαρά υπόψη. Είναι απόψεις που μπορούν να “χτίσουν” ένα τουριστικό οικοδόμημα με ισχυρά θεμέλια.

«Να γίνουμε ανταγωνιστικοί»

Ο Αντίπας Σηφάκης είναι 42 χρόνια στο επάγγελμα του τουριστικού πράκτορα και γενικότερα στον χώρο του τουρισμού. Ο ίδιος μίλησε για το τουριστικό προϊόν της Κρήτης, το οποίο πρέπει να γίνει εξόχως ανταγωνιστικό, ένα χαρακτηρισμό που περιλαμβάνει πολλές παραμέτρους.

«Για να γίνει βιώσιμο το τουριστικό προϊόν της Κρήτης, πρέπει να γίνει ανταγωνιστικό. Όταν λέω ανταγωνιστικό, δεν εννοώ ανταγωνιστικό ως προς την Αλβανία, αλλά ανταγωνιστικό ως προς τις ανταγωνίστριες χώρες. Η Αλβανία δεν είναι ανταγωνιστική χώρα, αλλά την ανταγωνιζόμαστε. Πρέπει να δούμε σοβαρά παραμέτρους, όπως το οδικό δίκτυο, τα ξενοδοχεία, το αεροδρόμιο, η νομοθεσία, οι εργατικές διατάξεις, οι διατάξεις που διέπουν τους επιχειρηματίες και επίσης η σύνδεση των δύο πυλώνων της εθνικής μας οικονομίας: του τουρισμού και της γεωργίας. Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι η Κρήτη εισάγει το 87% του εξοπλισμού, φαγητού των ξενοδοχείων. Θα πρέπει να κάνουμε ένα δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του τουριστικού πακέτου μας. Δεν υπάρχει σχέδιο τη δεδομένη στιγμή.

Είμαστε τέλη Μαΐου και το 95% των ξενοδόχων της Κρήτης δεν ξέρει πότε θα ξεκινήσει η τουριστική περίοδος. Δεν υπάρχουν ετοιμασίες για την έναρξη της περιόδου, ούτε προσλήψεις προσωπικού. Αρέσκονται οι εκάστοτε κυβερνώντες να υποστηρίζουν πως ο τουρισμός είναι η οικονομική βιομηχανία του τόπου μας. Την ίδια στιγμή, όμως, ο τουρισμός είναι παρατημένος σε ελεύθερη πτώση χωρίς κανένα σχεδιασμό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σηφάκης, ενώ συνεχίζει λέγοντας: «Έχουμε αποφασίσει τον ελληνικό τουρισμό να τον “τρέχουν” οι τουριστικοί πράκτορες του εξωτερικού που δε βλέπουν την Κρήτη όπως τη βλέπουμε εμείς. Βλέπουν την Κρήτη ως έναν απλό τουριστικό προορισμό σαν όλους τους άλλους. Ο ελληνικός τουρισμός χρειάζεται μια ανασύνταξη εκ βάθρων σε όλα τα επίπεδα. Δεν έχουμε αεροδρόμιο. Θα έχουμε σε πέντε χρόνια. Δεν υπάρχει οδικό δίκτυο. Το σύνολο του τουριστικού κόσμου έχει ζήσει από τον Νοέμβριο του 2019 μέχρι και τον Μάιο του 2021 την απόλυτη ερημιά. Και τα “ψίχουλα” που έδωσαν το ονόμασαν στήριξη του τουρισμού. Και υποχρέωναν τα ξενοδοχεία να προσλάβουν προσωπικό για να το βάλουν σε αναστολή για 500 ευρώ. Σχέδιο δεν υπάρχει».

ΜΑΝ. ΤΣΑΚΑΛΑΚΗΣ: «Η εκπαίδευση μοχλός τουριστικής ανάπτυξης»

Ο Μανόλης Τσακαλάκης είναι πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων του ν. Ρεθύμνου. Ο ίδιος θεωρεί πως πρέπει να στηρίξουμε τον μαζικό τουρισμό, ενώ η εκπαίδευση αποτελεί μοχλό τουριστικής ανάπτυξης.

«Για να αναπτυχθεί ένα βιώσιμο τουριστικό μοντέλο στην Κρήτη, πρέπει τόσο ως χώρα όσο και ως γεωγραφική έκταση να μπούμε στο πράσινο χρώμα. Ως γνωστόν, προηγείται η υγεία από την επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτή τη στιγμή, που βιώνουμε μια δύσκολη υγειονομική κατάσταση, πρέπει ως πολίτες να καταλάβουμε το χρέος μας και να τηρούμε τα μέτρα, ώστε να προβληθεί η εικόνα μας ως ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλάκης, ενώ τόνισε: «Το βασικό τουριστικό μοντέλο πάνω στο οποίο στηρίζεται και θα στηρίζεται η Ελλάδα είναι: ο ήλιος και η θάλασσα. Ο τουρίστας θέλει να περνάει όμορφα. Θέλει να κάνει διακοπές στην Κρήτη, δηλαδή να διακόψει την καθημερινότητά του και να περάσει όμορφα».

Ο κ. Τσακαλάκης ανέφερε πως είναι επιτακτικό στον χώρο του τουρισμού να ενσωματωθούν άτομα με εξειδικευμένες ικανότητες και γνώσεις, ενώ δε δίστασε να καταδικάσει τα κακώς κείμενα, όπως η απουσία ενδιαφέροντος από πολλούς συμπολίτες, οι οποίοι δεν έχουν όρεξη να ασχοληθούν με τον τουριστικό κλάδο.

«Τα περισσότερα άτομα που βγάζουν σχολές τουριστικών επαγγελμάτων επιθυμούν να ασχοληθούν με την τουριστική πολιτική του κράτους. Όλα τα άτομα, βγάζοντας μια σχολή, νομίζουν ότι τους περιμένει μια θέση διευθυντή. Αυτή τη στιγμή υπάρχει έλλειψη σερβιτόρων. Το βασικό προσωπικό των ξενοδοχείων είναι βοηθοί σερβιτόρων και καμαριέρες. Ο Έλληνας δεν επιθυμεί να εργαστεί, και αυτό είναι μια αλήθεια. Πρέπει να συνηθίσουμε στην ιδέα της εργασίας. Πρέπει να δούμε τα πράγματα όπως έχουν. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να είναι αποτελεσματικός ο επιλεκτικός τουρισμός. Γιατί θα κλείσουν πολλά ξενοδοχεία. Ο κάθε πολίτης πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του», υπογράμμισε ο κ. Τσακαλάκης.

Διαβάστε τη συνέχεια στο neakriti

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ