Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Τα Ρεθυμνιωτάκια που εκστασιάστηκαν με το ταξίδι ζωής στην Ισλανδία!

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση

Τέλη Γενάρη, το 3ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου και η ομάδα του «We love Bees», ταξίδεψε στην μακρινή και παγωμένη (όπως άλλωστε παραπέμπει και το όνομά της) Ισλανδία.

Οι καθηγήτριες Μπιρικάκη ΕυγενίαΠαπαδογιάννη Μαρία και Κουκλινού Καλλιόπη συνόδευσαν τους μαθητές Κοκολάκη Ανδρέα και Λιοδάκη Μάρκο, στο Ρέικιαβικ.

Με σύμμαχό μας τον καιρό, καθώς η θερμοκρασία ήταν κυρίως πάνω απ’το μηδέν, ξεκίνησε αυτό το ταξίδι ζωής!

Την πρώτη ημέρα επισκεφθήκαμε το σχολείο που συνεργαζόμαστε στο πλαίσιο του Erasmus, το Landakotsskoli. Μαθητές, καθηγητές και προσωπικό, μας υποδέχθηκαν με τραγούδια και δρώμενα που αφορούσαν το θέμα του πρότζεκτ μας, που είναι οι μέλισσες, αλλά και με τραγούδια και δρώμενα που σχετίζονταν με την τοπική ιστορία και κουλτούρα των Ισλανδών! Στην συνέχεια περπατήσαμε στους δρόμους του Ρέικιαβικ, για να οδηγηθούμε στο FlyOver, όπου θα παίρναμε μια γεύση από αυτό που θα ζούσαμε την υπόλοιπη εβδομάδα! Η εμπειρία αυτή μας άφησε όλους άφωνους!

Το FlyOver είναι ένας τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμός, τεσσάρων διαστάσεων, που σου δίνει την αίσθηση ότι πετάς πάνω από ολόκληρη την Ισλανδία, βλέποντας όλα τα θαύματα της φύσης (ηφαίστεια, θερμοπίδακες, παγετώνες κλπ), αλλά και μέρη που ανακάλυψαν και έζησαν οι Βίκινγκς! Το απόγευμα χαλαρώσαμε απολαμβάνοντας ένα ζεστό μπάνιο στα ιαματικά νερά και στις σύγχρονες εγκαταστάσεις του Sky Lagoon. Το Sky Lagoon είναι μια φυσική γεωθερμική λίμνη που ηρεμείς νιώθοντας την ζεστασιά του νερού και απολαμβάνοντας τη θέα του Ατλαντικού Ωκεανού!

Την επομένη μας περίμενε μια ακόμα μοναδική εμπειρία! Η μέρα μας ξεκίνησε με μια πεζοπορία στο εθνικό πάρκο, χώρος παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, Þingvellir. Σε αυτό το σημείο της Ισλανδίας, βρίσκονται τα όρια των τεκτονικών πλακών, η Αμερικανική και η Ευρωασιατική, οι οποίες δημιουργούν ένα ρήγμα που μέσα του απλώνεται μια απέραντη κοιλάδα! Κοινώς, όπως έλεγαν και οι μαθητές .. ενώ ήμασταν στην Ευρώπη, λίγα μέτρα μετά.. πατήσαμε και στην Αμερική!

Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε στο βουνό Borg, όπου αντικρίσαμε ένα άλλο φαινόμενο της φύσης που δεν είχαμε ξαναδεί στη ζωή μας! Έναν θερμοπίδακα, γνωστό και ως Geysir! Τα geysir είναι σπάνια και ύπαρχουν σε πολύ λίγα μέρη στον κόσμο, καθώς δημιουργούνται εξαιτίας συγκεκριμένων υδρογεωλογικών συνθηκών και στη ουσία είναι η ξαφνική έκρηξη νερού από την γη, συνοδευόμενη από ατμό, λόγω της εγγύτητας του σε ενεργό ηφαίστειο. Ο θερμοπίδακας που είδαμε έφτανε σε ύψος 35 μέτρων και ενεργοποιούνταν κάθε 7 λεπτά! Εννοείται ότι όλοι ήμασταν σε ετοιμότητα κάθε επτά λεπτά να τον απαθανατίσουμε! Αυτή η μέρα ολοκληρώθηκε με ένα ακόμα θαύμα της φύσης! Η εικόνα του μεγαλοπρεπή καταρράκτη Gullfoss μας κατέπληξε! Εντυπωσιαστήκαμε στο θέαμά του, καθώς έπεφταν τα ορμητικά νερά του στο ποτάμι!

Την Τετάρτη επισκεφθήκαμε το Hellisheiði ON Power plant, το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας και ζεστού νερού της Ισλανδίας, όπου προς έκπληξή μας η γεωλόγος-ξεναγός του εργοστασίου ήταν Ελληνίδα! Οι πληροφορίες που αποκομίσαμε ήταν πολύ ενδιαφέρουσες και επιβεβαίωναν τον φυσικό πλούτο που έχει η χώρα αυτή! Η εταιρία αυτή, καινοτομεί μετατρέποντας φυσικά αποθέματα σε φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια! Οι γεωθερμικές πηγές αποτελούν την πρώτη ύλη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και ζεστού νερού, με υπερσύγχρονο εξοπλισμό και μεθόδους που μειώνουν το διοξείδιο του άνθρακα που θα διοχετευθεί στην ατμόσφαιρα! Όσο περίεργο και αν μπορεί να φανεί, αυτή η επιστημονική ανάλυση της διαδικασίας αυτής προσέλκυσε το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων! Έπειτα, μεταβήκαμε στο Fríðheimar!

Το Fríðheimar ήταν ένα τεράστιο θερμοκήπιο, όπου υπήρχαν καλλιέργειες κυρίως ντομάτας. Μας έδειξαν ότι παρόλο που το κλίμα τους δεν είναι ευνοϊκό για τέτοιου είδους καλλιέργειες, αυτοί προσπαθούν με αυτό τον τεχνητό τρόπο, να ξεπερνούν τα εμπόδια της φύσης και να έχουν προϊόντα που φαντάζουν απίθανο να έχουν! Μετά από αυτή την ενδιαφέρουσα ενημέρωση, γευτήκαμε μια ζεστή ντοματόσουπα, που ευχαρίστησε τον ουρανίσκο μας, αλλά και μας πρόσφερε μια ζεστή αίσθηση στο σώμα μας, που την είχαμε ανάγκη! Μετά επισκεφθήκαμε το κέντρο λάβας Hvolsvöllur, όπου ενημερωθήκαμε για την δραστηριότητα των ηφαιστείων του νησιού και τις εκρήξεις που έγιναν μέχρι και σήμερα!

Οι καταρράκτες Seljalandafoss ακολούθησαν! Ένα ακόμα μαγικό θέαμα! Τα ορμητικά νερά έπεφταν μέσα στην παγωμένη λίμνη στην οποία οι μαθητές δεν παρέλειψαν να κάνουν τσουλήθρα με κατεύθυνση προς τον καταρράκτη!

Την Πέμπτη είχε σειρά ο κορυφαίος και πασίγνωστος προορισμός στην Ισλανδια… Το Blue Lagoon! Το Blue Lagoon είναι μια τεχνητή λίμνη με θερμικές πηγές φημισμένη για το γαλάζιο της χρώμα! Τα λόγια είναι πολύ λίγα μπροστά σε αυτό που νιώσαμε.. χαλαρώσαμε στα νερά της, θερμοκρασίας 39•C… αφεθήκαμε μέσα στους πυκνούς ατμούς της ατμόσφαιρας.. και απολαύσαμε τις θεραπευτικές ιδιότητες που προσέφεραν τα νερά στο δέρμα μας! Στον δρόμο προς την επιστροφή, σταματήσαμε στο Seltún και κάναμε μια βόλτα γύρω από το ηφαίστειο. Σίγουρα δεν μπορούμε να ξεχάσουμε την όχι και τόσο ευχάριστη μυρωδιά που αναδυόταν από τις θερμικές πηγές λόγω των στοιχείων του πυριτίου που επικρατούσε στην περιοχή εξαιτίας του ηφαιστείου!

Οι μέρες πέρασαν τελικά πολύ γρήγορα και φτάσαμε στην τελευταία!

Την Παρασκευή επισκεφθήκαμε την Πρεσβεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εκεί μας υποδέχθηκε η Πρέσβης και αφού μας προσφέρθηκαν λιχουδιές και δώρα, στο τέλος η ίδια μας απένειμε τα πιστοποιητικά συμμετοχής μας σε αυτή την κινητικότητα του Erasmus! Στην συνέχεια ακολούθησε ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι, όπου μαθητές, καθηγητές και γονείς έπαιξαν τα επιτραπέζια παιχνίδια που είχαν ήδη δημιουργηθεί από κάθε σχολείο. Όλοι μαζί γέλασαν, χόρεψαν και με μεγάλη συγκίνηση αποχαιρέτησε ο ένας τον άλλον, αλλά ανανέωσαν το ραντεβού τους για τον Μάρτιο που θα συναντηθούν ξανά στο Ρέθυμνο!

Στο ταξίδι μας αυτό, πέρα από τις όμορφες στιγμές, εικόνες, σχέσεις και εμπειρίες που αποκομίσαμε, μπόρεσα μετά λύπης μου να διαπιστώσω ότι ένας μεγάλος αριθμός νέων ελληνόπουλων, έχει μετακομίσει πρόσφατα σε αυτή την μακρινή χώρα! Τα κίνητρα είναι οικονομικά αφού η πατρίδα μας δεν είχε τρόπο να δώσει ευκαιρίες για δουλειά και αξιοπρέπεια στο «καλύτερο κομμάτι του πληθυσμού» της.  Μετά από συζήτηση μαζί τους, όλοι τους δείχνουν απόλυτα ευχαριστημένοι με τις συνθήκες εργασίας εκεί, την αμοιβή τους, την ασφαλιστική τους κάλυψη και όπως ανέφεραν και οι ίδιοι.. νιώθουν ότι εκεί τους «σέβονται»! Εκφράζουν την πικρία τους και σχεδόν κανένας τους δεν επιθυμεί να επιστρέψει σε αυτή την χώρα που δεν έχει τις δυνατότητες, πολύ περισσότερο τη θέληση για να εκμεταλλευτεί τις δεξιότητές τους, τις γνώσεις, τα νιάτα τους και το ταλέντο τους.  Και το καταλαβαίνω.. γιατί και εγώ η ίδια μετά από τόσα ταξίδια σε άλλες χώρες και συναναστροφές με εκπαιδευτικούς από σχολεία ανά την Ευρώπη, διαπιστώνω ότι η χώρα μας δεν επενδύει στην Παιδεία, αλλά επίσης ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί στη Ελλάδα δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες και απολαβές αντίστοιχα με άλλες χώρες. Παρόλα αυτά όμως, ο κάθε εκπαιδευτικός με τα ελάχιστα μέσα που διαθέτει θεωρώ πως προσπαθεί να προσφέρει ό,τι καλύτερο μπορεί και να αξιοποιήσει κάθε ευκαιρία που του δίνεται, όπως τέτοιου είδους προγράμματα, προς όφελος των μαθητών του και του σχολείου γενικότερα!

Κάθε κινητικότητα που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Erasmus έχει πάντα κάτι ξεχωριστό να προσφέρει σε μαθητές και καθηγητές. Πέρα από το εκπαιδευτικό κομμάτι, εξελίσσεσαι νοητικά και πνευματικά, διευρύνονται οι ορίζοντες σου και μαθαίνεις να βλέπεις τα πράγματα και τη ζωή από μία άλλη σκοπιά. Αδιαμφισβήτητα λοιπόν, αποτελούν εμπειρία ζωής τέτοιου είδους προγράμματα που χρειάζεται να τα «αδράξεις»!

Βέβαια, όσο πλούσιο λεξιλόγιο και αν έχει η ελληνική γλώσσα, τα λόγια φαντάζουν πάντα φτωχικά, όταν χρειάζεται να περιγράψεις όσα με την καρδιά μαθαίνεις και με το νου αγαπάς……και αν τελικά ο δρόμος σου για την Ιθάκη επιθυμείς να είναι μακρύς, γεμάτος γνώσεις και ταξίδια, τότε το πρόγραμμα Erasmus είναι εκείνο το ταξίδι που θα επιθυμούσες να είχε μεγαλύτερη διάρκεια!!!

Μπιρικάκη Ευγενία, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας

Οι μαθητές σχολιάζουν: Ήταν μια μοναδική εμπειρία

Ανδρέας Κοκολάκης, μαθητής Γ’ Γυμνασίου:«Το ταξίδι στην Ισλανδία! Ένα ταξίδι που περίμενα για πάνω από δύο χρόνια να γίνει! Ξημερώματα άρχισε το ταξίδι, καθώς πετούσαμε νωρίς για Αθήνα. Ακολούθησε η πτήση για Ελβετία την οποία δεν είχαμε τον χρόνο να δούμε, και μετά από δύο ώρες αναμονή και δύο ώρες πτήση φτάσαμε στον προορισμό μας, την πανέμορφη Ισλανδία! Δεν πρόλαβα καλά καλά να φτάσω και με υποδέχτηκε η οικογένεια θερμά και με καλωσόρισε. Η φιλοξενία τους ήταν υπέροχη και όλα τα μέλη της οικογένειας πολύ φιλικά και συμπαθέστατα!

Είδαμε μαγευτικά τοπία και κάναμε πολλές δραστηριότητες, που εδώ δεν θα μπορούσαμε ποτέ να δοκιμάσουμε. Είδαμε καταρράκτες οι οποίοι ήταν κάπως παγωμένοι, θερμές πηγές και παντού πανέμορφα χιονισμένα τοπία. Επισκεφτήκαμε ένα θερμοκήπιο με ντομάτες και κάναμε μία εικονική πτήση πάνω από τα πιο όμορφα μέρη της Ισλανδίας. Τα απογεύματα με τις βόλτες στην πόλη ήταν το καλύτερο κατά την γνώμη μου. Μαζεμένα όλα τα παιδιά, αν και διαφορετικής νοοτροπίας και στυλ το καθένα, κάναμε παρέα και τραγουδούσαμε. Φάγαμε και παγωτό, κάτι που δεν περίμενα ποτέ να γίνει έχοντας έξω -5 βαθμούς! Μας ξενάγησαν σε ολόκληρη την πόλη, που αν και μικρή ήταν πολύ οργανωμένη και όμορφη! Είχε σινεμά, πολλά καταστήματα, πισίνες, και διάφορα πάρκα αναψυχής.

Δεν γνωριζόμασταν καθόλου καλά, αλλά είχαμε την άνεση λες και γνωριζόμασταν χρόνια μαζί τους. Τους συμπάθησα όλους έναν προς έναν, και η αλήθεια είναι πως αν και ακούγεται αρκετός καιρός η μία βδομάδα που κάτσαμε, δεν φτάνει ούτε για δείγμα. Αν ήταν στο χέρι μου, δεν θα έφευγα από αυτό το μαγευτικό μέρος. Ακολούθησαν οι πτήσεις για την επιστροφή μας στο Ρέθυμνο. Πήραμε το αεροπλάνο για να κατευθυνθούμε για την Ελβετία, και μετά από λίγες ώρες αναμονής, πετάξαμε για Αθήνα. Είχα ήδη μετανιώσει που μπήκα στο αεροπλάνο να γυρίσω πίσω! Περιμέναμε λίγο ακόμα στην Αθήνα και τελικά φτάσαμε στο Ρέθυμνο.

Χαίρομαι πάρα πολύ που μοιράστηκα αυτό το ταξίδι με τα συγκεκριμένα άτομα! Δεν μου έλειψε ποτέ τίποτα και με έκαναν να νιώθω πολύ άνετα με αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση. Ήταν μία πραγματικά μοναδική εμπειρία και τους ευχαριστώ όλους ειλικρινά πάρα πολύ!»

Μάρκος Λιοδάκης, μαθητής Γ’ Γυμνασίου:«Το πρόγραμμα Erasmus+ “We Love Bees” στο οποίο συμμετέχω από την Α’ γυμνασίου, μου έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψω στη μακρινή Ισλανδία! Το ταξίδι μας ξεκίνησε Σάββατο και μετά από αρκετές ώρες προσγειωθήκαμε στο Ρέικιαβικ, τη βορειότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης!

Την εβδομάδα που περάσαμε εκεί, ακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα, είχαμε την τύχη να εξερευνήσουμε τη μοναδική αυτή χώρα, ενώ παράλληλα περάσαμε αρκετές ώρες στο σχολείο και πήραμε μια γεύση από το εκπαιδευτικό της σύστημα. Με τη βοήθεια των μαθητών, των καθηγητών και των οικογενειών που μας φιλοξένησαν, γνωρίσαμε από κοντά την κουλτούρα τους, τις συνήθειές τους και ζήσαμε την ασυνήθιστη για εμάς καθημερινότητά τους με τις πολικές θερμοκρασίες, τις χιονοθύελλες και τις ελάχιστες ώρες ημέρας!

Η Ισλανδία είναι χωρίς αμφιβολία μια από τις πιο μαγευτικές χώρες που έχω επισκεφτεί! Εντυπωσιάστηκα από τα ηφαιστειακά τοπία, τους παγετώνες, τις ιαματικές πηγές και τους καταρράκτες που επισκεφτήκαμε! Αυτό όμως που θα μου μείνει πραγματικά αξέχαστο είναι η φιλοξενία τους, η ζεστασιά με την οποία με υποδέχτηκαν και με έκαναν να νιώσω άνετα και οικεία στο σπίτι τους, καθώς και οι υπέροχες στιγμές που πέρασα με όλα τα παιδιά που γνώρισα εκεί! Πιστεύω ότι σε μια εβδομάδα απέκτησα φίλους που θα ήθελα να κρατήσω για μια ζωή και επέστρεψα γεμάτος αναμνήσεις και εικόνες που θα μείνουν χαραγμένες στο μυαλό μου για πάντα!

Ήταν μια μοναδική εμπειρία ζωής και ανυπομονώ να ανταποδώσω αυτή την υπέροχη φιλοξενία τον Μάρτιο που θα επισκεφτούν την πόλη μας! Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τις καθηγήτριές μου κ. Μπιρικάκη, κ. Παπαδογιάννη και κ. Κουκλινού, που μας συνόδευσαν και ήταν συνοδοιπόροι μας σε αυτό το τόσο όμορφο ταξίδι!»

Πηγή: rethnea

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr