Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

Ρέθυμνο: Κάτι όμορφο ετοιμάζεται στην αυλή του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών… | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Λίγους μήνες μετά την πρώτη απόπειρά τους, στην μαγική αίθουσα ανασκαφής του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών, η Κωνσταντίνα Γιασεμίδου και η Κωνσταντίνα Χαβάκη πιάνουν την κλωστή της παράστασης “Κάθαρσις” και την τραβούν μέχρι τον επιβλητικό κήπο του ίδιου κτιρίου,  όπου δίνουν ραντεβού στις 27 & 28 Ιουνίου για να κάνουν μια κατάθεση ψυχής.

Γράφει η Μαριάννα Τζιράκη

Τις συνάντησα την ώρα που έκαναν ζέσταμα, λίγο πριν την ώρα της πρόβας. Από τη μία, οι δύο Κωνσταντίνες να βοηθούν η μία την άλλη ώστε να συγκεντρωθούν, κάνοντας ασκήσεις σωματικές και από την άλλη η Μαρία Κώτη με τα “αερικά” της όπως εμένα μου φάνηκαν, τις “Φωνές” της να κάνουν αντίστοιχα φωνητικές ασκήσεις. Το θέαμα ήταν μυσταγωγικό. Είχε πέσει και ο δυνατός ήλιος και όλα γαλήνευαν…

 

 

Είχα την τύχη να δω το πέρασμα της παράστασης και να προβληματιστώ όσο θέλουν και οι δημιουργοί της, σχετικά με το μεγάλο ερώτημα. Ποιος είναι ο ρόλος του θεάτρου στην ζωή του ανθρώπου; Σε τι βοηθάει το θέατρο;

Τώρα θα μου πεις, έχουμε σοβαρότερα θέματα να λύσουμε από το να ασχολούμαστε με παραστάσεις. Θα σου απαντήσω ότι ίσως αυτή είναι η μεγάλη αιτία δυστυχίας του ανθρώπου στις μέρες μας, ότι ποτέ δεν έχουμε χρόνο να κοιτάξουμε το μέσα μας, να ανακαλύψουμε κρυφά μας κομμάτια να βρούμε όπως έλεγε ο Χρόνης Μίσσιος “τον έρωτα και την ευαισθησία μας”.

Η παράσταση “Κάθαρσις” είναι work in progress, σε απλά ελληνικά, ένα έργο που εξελίσσεται. Τον Μάρτιο έγιναν 3 παραστάσεις, οι οποίες ξεκίνησαν συμβολικά τη Παγκόσμια μέρα θεάτρου( 27/3/2019) με σκοπό να υπάρξει συνέχεια. Όπως μου είπε χαρακτηριστικά η Κωνσταντίνα Γιασεμίδου “Επιλέξαμε συνειδητά να ξεκινήσει η παράσταση εκείνη τη μέρα, τιμής ένεκεν, με ένα κείμενο που έγραψε το 2005 η Γαλλίδα σκηνοθέτις Αριάν Μουσκίν για την παγκόσμια μέρα θεάτρου. Ο ρόλος του θεάτρου και το ερώτημα σε τι βοηθάει το θέατρο, αποτελεί προσωπική αναζήτηση και είναι ο βασικότερος λόγος που ήθελα να κάνω αυτήν την παράσταση. Δεν ξέραμε τι θα προκύψει, όμως η ιδέα ότι θα υπάρξει συνέχεια της παράστασης υπήρχε πάντα στο μυαλό μας”.

 

Βοήθεια! Θέατρο, βοήθησέ με!

Οι βασικοί άξονες της παράστασης είναι δύο: Το devised theatre, το “θέατρο επινόησης” δηλαδή, όπου το κείμενο δεν γράφεται από τον σεναριογράφο, αλλά από όλα τα μέλη της ομάδας και τον σκηνοθέτη, και το Site Specific (τέχνη τοπίου), στο οποίο ο χώρος είναι αυτός που ορίζει την παράσταση κάθε φορά. Πάνω σε αυτά πατήσαμε και δημιουργήσαμε την εξέλιξη, το Κάθαρσις, Δοκιμή 2.

 

 

 

Η Κωνσταντίνα Χαβάκη μας μίλησε για τα στοιχεία που τις ενεργοποίησαν στον δεύτερο χώρο, την επιβλητική αυλή του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών στο Ρέθυμνο, κάτω από την Εκκλησία του Άγιου Νεκτάριου και το φρούριο της Φορτέτζας παραδίπλα. “Αυτή τη φορά, τα δέντρα, το χώμα, ο ουρανός, τα χρώματα, η εκκλησία, το κάστρο, τα παράθυρα του κτιρίου, οι ήχοι της πόλης συνέθεσαν το σκηνικό μας. Άχρονο βέβαια. Τα κείμενα στα οποία βασιστήκαμε είναι των Κωνσταντίνου Αλσίνου, Δημήτρη Αποστολάκη, Κατερίνας Γώγου και Ίλντας Νταλί”.

Δύο Γυναίκες των οποίων οι σχέσεις σπάνε με την συμβολή μιας τρίτης παρουσίας. Το πώς, θα το ανακαλύψετε εσείς οι ίδιοι. Το μόνο hint που θα μπορούσαμε να σας δώσουμε είναι πως η παράσταση περιλαμβάνει και μουσικό κομμάτι, με την παρουσία της Μαρίας Κώτη και της ομάδας της.

 

 

Λίγο πριν αποχαιρετήσω την ομάδα, έκανα την ερώτηση: Εσάς, το θέατρο σας βοήθησε;

Η απάντηση ήταν ναι, με διαφορετική εξήγηση η κάθε μια. Η βασική προσπάθεια τους είναι πάντως να κατανοήσουν βαθύτερα ποια είναι η θέση του θεάτρου στην ίδια την κοινωνία. Για αυτό και η επικοινωνία με τον θεατή είναι τόσο σημαντική. 

Για την παράσταση η είσοδος είναι ελεύθερη, με απαραίτητη όμως την κράτηση θέσης. Εμείς, μαγευτήκαμε και μπορεί και να βρήκαμε κάπως την λύση του ερωτήματος. Σε καιρούς δύσκολους ας γίνουμε βελούδινοι και ας προσπαθήσουμε να κοιτάξουμε το μέσα μας και να καθαρίσουμε. Να μην μας βαραίνει τίποτα.

ΥΓ: Ένα ηχητικό απόσπασμα με το “ζέσταμα” της Μαρίας Κώτη και της ομάδας της

 

Και μερικές χαρακτηριστικές φωτογραφίες από τις πρόβες:

 

 

27 & 28 Ιουνίου 2019  | 20:00  |  Είσοδος Ελεύθερη  | Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών

Μόνο με κράτηση θέσεων: 6982210551

* η παράσταση δεν είναι κατάλληλη για παιδιά κάτω των 8 ετών.

καλλιτεχνική επιμέλεια – παραγωγή: [nomades artcore]

συνδιοργάνωση: σύλλογος για την προώθηση του πολιτισμού Σῦν

ιδέα_σύλληψη_συντονισμός: Κωνσταντίνα Γιασεμίδου

σκηνική σύνθεση: Κωνσταντίνα Γιασεμίδου – Κωνσταντίνα Χαβάκη

ακούγονται κείμενα των: Κωνσταντίνου Αλσίνου, Δημήτρη Αποστολάκη, Κατερίνας Γώγου,                        Ίλντας Νταλί

ερμηνεύουν: Κωνσταντίνα Γιασεμίδου, Αργυρώ Πισκοπάκη, , Κωνσταντίνα Χαβάκη

φωνητικό σύνολο: Ευαγγελία Δανίλη, Μαρία Κώτη, Στέλλα Λογαρά, Γεωργία Σταματάκι, Βασιλική Τσιφτσή

περαματάρης:  Γιώργος Ξενικάκης  /  Μανόλης Στεφανάκης  (εναλλάξ)

επιμέλεια κουστουμιών: Ελένη Δάγκα

οργάνωση – εκτέλεση παραγωγής: Αγάπη Ευαγγελινάκη

φωτογραφικό υλικό: Μαρία Καλιτσουνάκη, Άννα Χρονάκη

κινηματογράφηση: Γιάννης Ανδρίτσιος

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ