Ρέθυμνο
Γιατί το Ρέθυμνο είναι πρώτο πανελλαδικά στα τροχαία δυστυχήματα με 13 νεκρούς; – Ο Γιάννης Λιονάκης εξηγεί στο Daynight.gr

Το γεγονός ότι ο ΒΟΑΚ στο Ρέθυμνο καταγράφει τον μεγαλύτερο αριθμό νεκρών από όλες τις Περιφέρειες της Ελλάδας προκαλεί σοκ – Η πρωτιά του νομού Ρεθύμνου πανελλαδικά αναδεικνύει πικρές αλήθειες.
Ο Γιάννης Λιονάκης, Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, μιλώντας στο Daynight.gr, ρίχνει φως σε μια άγνωστη αλλά συγκλονιστική λεπτομέρεια σχετικά με τους νεκρούς στην άσφαλτο:
«Το Ρέθυμνο μέχρι τον περσινό Ιούνιο δεν είχε κανένα θάνατο. Και ξαφνικά έφτασε να γίνει ο πρώτος νομός της χώρας μας σε τροχαία. Οι 13 νεκροί οφείλονται σε πολλούς σοβαρούς παράγοντες. Έξι από αυτούς έχασαν τη ζωή τους στον Βόρειο Οδικό Άξονα, αριθμός που ξεπερνά εκείνον οποιασδήποτε άλλης Περιφέρειας. Είχαμε τέσσερις νεκρούς στο τμήμα του δρόμου από το Σφακάκι μέχρι το Πάνορμο, το οποίο είναι το χειρότερο κομμάτι του ΒΟΑΚ από άποψη ασφάλειας. Οι υπόλοιποι έξι θάνατοι σημειώθηκαν στο επαρχιακό δίκτυο, ενώ ένας άνθρωπος σκοτώθηκε μέσα στην πόλη του Ρεθύμνου. Η βασικότερη αιτία ήταν η κατανάλωση αλκοόλ.»*
Στο ερώτημα γιατί πολλοί οδηγοί φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τον ΒΟΑΚ ή τον αποφεύγουν αν δεν είναι απόλυτη ανάγκη, ο κ. Λιονάκης δίνει μια σκληρή απάντηση:
«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας είναι ένας από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της χώρας και έχει τα περισσότερα οχηματοχιλιόμετρα που διανύονται ετησίως, μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Ιδιαίτερο προβληματισμό προκαλεί το γερασμένο οδόστρωμα, καθώς και ο υπερβολικός κυκλοφοριακός φόρτος, που σε ορισμένα σημεία ξεπερνά τα 30.000 οχήματα το 24ωρο. Την ίδια στιγμή, σε αυτοκινητόδρομους όπως η Εγνατία ή η Ολυμπία Οδός, η κίνηση δεν ξεπερνά τα 6.000 οχήματα ημερησίως.
Επιπλέον, ο ΒΟΑΚ είναι ένας από τους πιο αφώτιστους δρόμους της χώρας. Στη Σκαλέτα, για παράδειγμα, υπάρχουν βράχοι που κρέμονται κυριολεκτικά πάνω από τα κεφάλια των οδηγών.»
Στην ήδη επικίνδυνη κατάσταση έρχονται να προστεθούν και τα κακοσυντηρημένα οχήματα, που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων:
«Έχουμε τον τρίτο πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων μεταξύ των 27 χωρών της Ευρώπης, με μέσο όρο ηλικίας τα 17 χρόνια, τη στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη ο μέσος όρος είναι 10 χρόνια. Η οικονομική κρίση, αλλά και η νοοτροπία του ‘άστο, θα το φτιάξω αργότερα’, δημιουργούν μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση.
Όταν ακούμε ότι κάποιος έχασε τον έλεγχο του οχήματός του, μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα.»
Ο κ. Λιονάκης δεν παραλείπει να αναφερθεί και στη συνήθη εγκληματική αδιαφορία όσον αφορά τη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, με αποκαρδιωτικά αποτελέσματα:
«Το 2024, από τους 30 αναβάτες μηχανών που έχασαν τη ζωή τους στην Κρήτη, μόλις ένας φορούσε κράνος. Το κεφάλι μας δεν μπορεί να αντέξει τέτοιες ταχύτητες.
Οι ζώνες ασφαλείας είναι επίσης απαραίτητες – και ειδικά για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα!
Η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από την παιδεία, ήδη από το μαιευτήριο, το σπίτι και το σχολείο. Η Πολιτεία πρέπει να λάβει σοβαρά μέτρα για σωστή αστυνόμευση και επιτήρηση της κυκλοφορίας.»*

-
ΚΡΉΤΗ2 ημέρες πριν
Μάχη του Λούλου: Η πρώτη Νίκη των επαναστατημένων Κρητικών το 1821
-
ΚΟΙΝΩΝΙΑ3 ημέρες πριν
Συνελήφθη η Γεωργία Μπίκα – Οδηγούσε μεθυσμένη και προκάλεσε τροχαίο
-
ΚΡΉΤΗ2 ημέρες πριν
Θυμιανή Παναγία: Η «Αγία Λαύρα» της Κρήτης στην επανάσταση του 1821
-
ΚΟΙΝΩΝΙΑ3 ημέρες πριν
Τραγωδία στη Λακωνία: Αυτή είναι η 15χρονη που έπεσε στο ποτάμι με το αυτοκίνητο