Βρειτε μας στα Social Media

Ρέθυμνο

ΡΕΘΥΜΝΟ: Η εντυπωσιακή έκθεση ζωγραφικής στη Φορτέτζα που δεν πρέπει να χάσεις! | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Μια εντυπωσιακή έκθεση ζωγραφικής που αξίζει να επισκεφθεί κάθε ντόπιος και επισκέπτης είναι αυτή που φιλοξενείται στην αποθήκη βόρειας πυξίδας, στη Φορτέτζα Ρεθύμνου.

Το θέμα της έκθεσης αφορά “Πόρτες της Αναγέννησης, η γοητεία του Ρεθύμνου” με βασική δημιουργό τη Zoya Pilipenko, η οποία είναι Ουκρανή καλλιτέχνης, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Χάρκοβο.

Γράφει η Ιωάννα Καψάλη

Η καλλιτέχνις με την αγάπη της για το Ρέθυμνο, αλλά και όλη την Ελλάδα προσπαθεί να μας ταξιδέψει διαμέσου της θάλασσας σε μια προσπάθεια να αναδειχθούν οι σελίδες της ιστορίας της πόλης. Αυτό είναι κάτι που καταλαβαίνει όποιος επισκέπτεται την έκθεση, αφού αντικρίζει έναν πίνακα που συμπεριλαμβάνει μια βάρκα. Οι πίνακες έχουν ως βασική θεματική τις πόρτες της Αναγέννησης που τις περισσότερες φορές φανερώνουν θάλασσα, όπου κατά μία έννοια ενώνει πολιτισμούς και πληροφορίες.

Ο επόμενος πίνακας που συναντά κάποιος για να ακολουθήσει τα σωστά βήματα ώστε να κατανοήσει καλύτερα τη θεματική, είναι η Πορτάρα της Νάξου. Η Πορτάρα είναι μια τεράστια μαρμάρινη πύλη ενός εκατόμπεδου ναού που ξεκίνησε να χτίζεται τον 6ο π.Χ. αιώνα και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Η καλλιτέχνις θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την αναγεννησιακή περίοδο, αφού χάρη σε αυτήν δημιουργήθηκαν αρκετά κατασκευάσματα που έχουν μείνει στην ιστορία. Παράλληλα όμως, θεωρεί ότι η Πορτάρα είναι η ένδειξη μιας κανονικής πόρτας των αρχαίων Ελλήνων και ταυτόχρονα η βάση που δόθηκε εκείνη την εποχή για να εξελίξουν μεταγενέστερα άλλοι πολιτισμοί τις πόρτες που σήμερα θαυμάζουμε. Μάλιστα, ένας αρκετά ενδιαφέρον μύθος για την Πορτάρα, αναφέρει ότι οι 12 θεοί του Ολύμπου χάθηκαν μέσα στον ημιτελή ναό. Φημολογείται ότι διασχίζοντας την Πορτάρα εισέρχεται κάποιος σε μια τρίτη διάσταση.

Το συμπέρασμα είναι ότι κατά την αναγεννησιακή περίοδο δημιουργήθηκαν οι περισσότερες πόρτες, όμως ουσιαστικά οι Έλληνες έδωσαν την βάση για αυτό. Έτσι συνεχίζουμε την ξενάγηση σε πόρτες της Αναγέννησης ώσπου φτάνουμε να συναντήσουμε πόρτες μεταγενέστερης εποχής σε πιο σύγχρονες και λιτές γραμμές. Αυτή η απλότητα που αντικρίζουμε συχνά σε πόρτες της παλιάς πόλης αλλά και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, έχει επίσης ιδιαίτερη ομορφιά.

Η Zoya Pilipenko, ετοίμαζε την συγκεκριμένη έκθεση δύο χρόνια για το αναγεννησιακό φεστιβάλ!

Χρησιμοποιεί κυρίως λάδι, όμως η ιδιαιτερότητα στους πίνακές της βρίσκεται στην τεχνοτροπία της. Ονομάζεται “κλαίουσα” και ουσιαστικά είναι χρώμα που αφήνει να στάξει πάνω στον πίνακα. Αυτή η τεχνοτροπία συνδυάζεται με τη βροχή που πέφτει και αποκαλύπτονται πληροφορίες από το παρελθόν. Έτσι, θεωρεί ότι όταν στάζει το χρώμα αποκαλύπτεται το έργο.

Η έκθεση ξεκίνησε στις 30 Σεπτέμβρη και θα διαρκέσει έως τις 25 του Οκτώβρη στην αποθήκη βόρειας πυξίδας που φέτος σε συνεργασία με τον Δήμο Ρεθύμνου και την Εφορεία Αρχαιοτήτων άνοιξε για το κοινό για πρώτη φορά. Πλήθος επισκεπτών καθημερινά θαυμάζει τον χώρο και εντυπωσιάζεται από αυτόν τον εκπληκτικό συνδυασμό.

Αρκετά ενδιαφέροντες είναι οι δύο πίνακες που η Zoya έχει δημιουργήσει και εκθέτει ως μια γεύση των δύο επόμενων εκθέσεων που αναμένεται να δούμε στα επόμενα αναγεννησιακά φεστιβάλ Ρεθύμνου. Τον επόμενο χρόνο το θέμα θα αφορά τα παράθυρα του Ρεθύμνου και την αμέσως επόμενη χρονιά την αρχαία Ελεύθερνα.

Μάλιστα, ο πίνακας που αφορά την αρχαία Ελεύθερνα και που θα συναντήσει κάποιος στην έκθεση, αποτελείται από διάφορα μνημεία του χώρου που τα ενώνει μια ελιά. Το δέντρο αυτό κρατάει όλα τα μυστικά εκείνης της εποχής και καθώς πλησιάζεις την ελιά σου “ψιθυρίζει” τα μυστικά της.

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ