ΚΡΉΤΗ
Νέο αεροδρόμιο Καστελίου: «Φως στο τούνελ» για το …μεγάλο τούνελ στην Άγνο
Το υπουργείο Υποδομών έστειλε την περιβαλλοντική μελέτη με τη λύση της διπλής σήραγγας
Ευχάριστα μαντάτα και «φως στο τούνελ» για το …μεγάλο τούνελ στην Άγνο που θα οδηγεί στο νέο αεροδρόμιο Καστελίου …
Το υπουργείο Υποδομών έστειλε στην περιφέρεια Κρήτης την περιβαλλοντική μελέτη με την λύση της διπλής σήραγγας στην θέση Άγνος-Ξηροκαμάρες , κάτι που ουσιαστικά σηματοτοδεί το κυβερνητικό… «πράσινο φως» για το περίφημο μεγάλο τούνελ .
Ένα τούνελ με μήκος 2850 μέτρα και εκτιμώμενο κόστος 100 εκατομμύρια ευρώ, που όπως έχουμε γράψει και σε παλιότερο αναλυτικό μας ρεπορτάζ, θα αποτελέσει την μεγαλύτερη σήραγγα στην Κρήτη και μια από τις μεγαλύτερες σήραγγες σε όλη την Ελλάδα, μέσω της οποίας θα βγαίνουμε γρήγορα από το ΒΟΑΚ στο νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος.
Την έκδηλη ικανοποίηση του εξέφρασε μιλώντας στο cretaone.gr , ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Ξυλούρης.
«Είναι πολύ ευχάριστη η εξέλιξη. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που μας εστάλη από το Υπουργείο περιλαμβάνει τη νέα χάραξη της βασικής οδικής σύνδεσης από το ΒΟΑΚ , στο ύψος της Χερσονήσου προς το νέο αεροδρόμιο, με το τούνελ μέσα. Μάλιστα , πρέπει να τονίσουμε, ότι η μελέτη περιλαμβάνει τη λύση του λεγόμενου μεγάλου τούνελ.
Ως γνωστόν, υπήρχαν τεχνικά 2 εναλλακτικές προτάσεις για τη νέα χάραξη και τη σήραγγα. Η μια αφορούσε στο μικρό τούνελ, μήκους 1350 μέτρων. Η άλλη λύση αφορούσε στη μεγάλη σήραγγα μήκους 1850 μέτρων. Χαιρόμαστε που έχει επιλεγεί τεχνικά το μεγάλο τούνελ διότι είναι πολύ καλύτερη λύση από τεχνικής, περιβαλλοντικής και κοινωνικής σκοπιάς.
Για την ακρίβεια μιλάμε για μια διπλή σήραγγα που θα έχει ελαφρώς διαφορετικό μήκος στα 2 τούνελ. Η μια σήραγγα δηλαδή θα έχει μήκος 1850 μέτρα και η έτερη σήραγγα του δίδυμου τούνελ θα έχει λίγο μικρότερο μήκος, κατά 70-80 μέτρα« ανέφερε ο Νίκος Ξυλούρης .
«Πως προχωράμε από εδώ και πέρα; Η διαδικασία προβλέπει πλέον να τεθεί η νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε δημόσια διαβούλευση . Ήδη την έχουμε αναρτήσει ως περιφέρεια για διαβούλευση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου. Βεβαίως αν χρειαστεί μπορεί να παραταθεί ενδεχομένως αυτό το χρονικό διάστημα. Μέσα στον Μάρτιο θα την φέρουμε προς έγκριση στη Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κρήτης. Θα γίνουν όλες οι γνωμοδοτήσεις και εγκρίσεις , όπως γίνεται με τις ΜΠΕ και μετά θα απομένει μονάχα να οριστικοποιηθεί το οικονομικό κομμάτι.
Το κόστος εκτιμάται γύρω στα 100 εκατ. ευρώ και μένει να δούμε εκεί τι θα ανακοινωθεί , αν βεβαίως ανακοινωθεί, από τα αρμόδια κυβερνητικά χείλη. Πάντως στην παρούσα φάση κρατάμε το πολύ θετικό γεγονός με την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αποτελεί μια δικαίωση αν θέλετε και για τους τοπικούς φορείς, την περιφέρεια, τους δήμους, τους θεσμικούς φορείς. Πιέσαμε , τρέξαμε για το αίτημα της αλλαγής χάραξης και του τούνελ , με αφετηρία την επιστολή που είχε στείλει αρχικά το 2022 ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης. Ασκήσαμε τις πιέσεις με σωστό τρόπο, με τεκμηρίωση, με επιχειρήματα για αυτό και εισακουστήκαμε » πρόσθεσε ο Νίκος Ξυλούρης.
Σε ότι αφορά τις τελικές πολιτικές ανακοινώσεις ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος παρέπεμψε στα κυβερνητικά στελέχη. Ωστόσο , ατύπως, μας εξέφρασε τη γνώμη του, ότι συμφωνεί με την αίσθηση που υπάρχει πλέον πως έχει «κλειδώσει» σε πολιτικό, κυβερνητικό επίπεδο, πλέον η λύση του περίφημου διπλού τούνελ πριν το νέο αεροδρόμιο Καστελίου. Και πως μέσα στους προσεχείς μήνες, θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών , πιθανώς και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
ΠΗΓΗ: cretaone.gr

-
PLUS +3 ημέρες πριν
Αυτές είναι οι 10 καλύτερες μαντινάδες για την Ημέρα της Μητέρας
-
LIFESTYLE2 ημέρες πριν
Παύλος Βαρδινογιάννης: Νέα αρχή με νέα σύντροφο στο πλευρό του
-
ΚΡΉΤΗ3 ημέρες πριν
Οι 10 κορυφαίες παραλίες της Κρήτης για το 2025
-
PLUS +2 ημέρες πριν
Πρόστιμο 400 ευρώ αν δεν έχετε αυτό το χαρτί στο αμάξι