Διαφήμιση

ΚΡΉΤΗ

Το «Χειρότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης» βρίσκεται στην Κρήτη σύμφωνα με τους επιβάτες

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

«Πρόκειται για αηδιαστικά βρώμικο αεροδρόμιο. Οι λέξεις δεν επαρκούν. […] Το χειρότερο αεροδρόμιο της Ευρώπης. Βρώμικες τουαλέτες με μεγάλες ουρές, αφιλόξενο προσωπικό, κακός κλιματισμός, ασύρματο δίκτυο που δεν λειτουργούσε. Η ουρά αναμονής στην Πύλη 1 κοντά στον έλεγχο επιβατών είναι πραγματικά χαώδης. Έπρεπε να περιμένουμε περίπου 30 λεπτά στον καυτό ήλιο, με θερμοκρασία 35 βαθμούς.

[…] Είναι το χειρότερο αεροδρόμιο, προσωπικό και εγκαταστάσεις που έχω συναντήσει και αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού στην Κρήτη. […] Έχοντας κινητικά προβλήματα, έπρεπε να πάρουμε το ασανσέρ το οποίο σε πολλά σημεία του ήταν βρώμικο και παρέπεμπε σε μεταλλικό κιβώτιο. Ένα από τα δύο κουμπιά κρεμόταν και κανένας μας δεν αισθανόταν ασφαλής».

Έτσι περιγράφουν, στον μεγαλύτερο ξένο ιστότοπο αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών αεροδρομίων και αερομεταφορέων, ξένοι ταξιδιώτες από την Ιρλανδία, την Ολλανδία και την Μεγάλη Βρετανία  την εμπειρία τους στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης”. Οι κριτικές των χρηστών αντανακλούν την κακή κατάσταση του δεύτερου μεγαλύτερου ελληνικού αεροδρομίου που βρίσκεται από το 2015 στην λίστα με τα δέκα χειρότερα αεροδρόμια της Ευρώπης που καταρτίζει η ιστοσελίδα “sleepinginAirports”.

Τα… απολύτως απαραίτητα έργα

Τα προβλήματα του αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης, που θα αντικατασταθεί από το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι (την κατασκευή του οποίου έχει αναλάβει το σχήμα ΤΕΡΝΑ – GMR), αποτέλεσαν αντικείμενο κοινοβουλευτικής ερώτησης, που κατέθεσαν στο υπουργείο Υποδομών οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Λ.Αυγενάκης και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Β.Κεγκέρογλου.

Όπως προκύπτει από την απάντηση, με ημερομηνία 22 Ιουνίου, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, μέχρι σήμερα δεν έχουν πραγματοποιηθεί παρά περιορισμένες παρεμβάσεις.

Αναλυτικά:

– εγκρίθηκαν για το 2017 και μέχρι σήμερα περίπου 350 χιλιάδες ευρώ για εργασίες συντήρησης και προμήθεια υλικών
– δόθηκαν προς χρήση επτά νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών δημοσίων μεταφορών και πέντε νέες θέσεις στάθμευσης ιδιωτικών αεροσκαφών σε χώρους που διέθεσε το ΓΕΑ
– εγκαταστάθηκε με νέα σύμβαση για δύο επιπλέον χρόνια ανάδοχος καθαρισμού
– έχει ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του κεντρικού UPS του κτηρίου, η τοποθέτηση ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους υποστήριξης για την αεροναυτιλία, η αναβάθμιση του αυτοματισμού (PLC) του υποσταθμού και η αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του κέντρου εκπομπής
– έχει συμβασιοποιηθεί η αντικατάσταση των καθοδηγητικών πινακίδων διαδρόμου-τροχοδρόμων

Ωστόσο, εκτός από τις παραπάνω εργασίες, που, σε μεγάλο βαθμό, είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίες για τη διατήρηση ενός ελάχιστου επιπέδου λειτουργίας του αεροδρομίου, τα πιο σημαντικά έργα αναβάθμισης εκτιμάται ότι δεν θα ολοκληρωθούν τη φετινή θερινή περίοδο ή, στην καλύτερη περίπτωση, θα ολοκληρωθούν οριακά πριν από το τέλος αυτής.

Ο λόγος για:

– την αντικατάσταση των ψυκτικών συγκροτημάτων της Δ’ και Ε’ φάσης του κτηρίου του αεροσταθμού. Ολοκληρώθηκε στις 14 Ιουνίου- ενώ, δηλαδή, η τουριστική περίοδος είχε ξεκινήσει- ο διαγωνισμός για την αντικατάστασή τους και αναμένεται η ανάδειξη του αναδόχου για την άμεση ανάθεση του έργου κόστους 800 χιλιάδων ευρώ

– την τροποποίηση του τέταρτου ιμάντα αποσκευών από τους πέντε συνολικά, ώστε ο έλεγχος των αποσκευών να πραγματοποιείται στο υπόγειο. Στόχος να αποφευχθεί η δεύτερη ουρά αναμονής και να μειωθεί κατά 60% ο χρόνος αναμονής των επιβατών στα check-in counters. Ωστόσο, για την ώρα, έχει εγκριθεί η πίστωση και έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το έργο ύψους 200.000 ευρώ.

Οι… καθιζήσεις και η ανακαίνιση των WC

Κι ενώ οι τουρίστες καταφθάνουν μαζικά στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, η ΥΠΑ, στην απάντησή της, σημειώνει ότι “μετά την έγκριση της σχετικής δαπάνης”(με άλλα λόγια τα χρήματα ακόμη δεν έχουν εξασφαλιστεί), προγραμματίζονται να υλοποιηθούν τα εξής έργα:

– επισκευή οδοστρώματος θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών 11,12,12, προϋπολογισμού 14,6 χιλ. ευρώ
– επισκευή ασφαλιστικών τροχοδρόμων B&D λόγω καθιζήσεων, προϋπολογισμού 24,4 χιλ. ευρώ
– αντικατάσταση αυτομάτων θυρών ύψους 45.000 ευρώ
– αντικατάσταση ορισμένων κλιματιστικών μονάδων ύψους 45.000 ευρώ
– προμήθεια ανταλλακτικών και εργασίες συντήρησης-εγκατάστασης συστήματος φωτοσήμανσης ύψους 45,5 χιλ. ευρώ
– επισκευψή υδατοπύργου ύψους 45.000 ευρώ
– εξυγίανση  δικτύου καλωδιώσεων- φρεατίων ανεμομέτρων-VOR, προϋπολογισμού 73,8 χιλ.ευρώ
– φωτισμός πίστας “Τ”, προϋπολογισμού 110 χιλ. ευρώ
– Ανακαίνιση δυο συγκροτημάτων WC ύψους 60.000 ευρώ
– Ενοποίηση των αιθουσών αφικνούμενων επιβατών Intra-Extra Schengen από την πλευρά πόλης, προϋπολογισμού 120 χιλ. ευρώ

Επίσης, το Γενικό Επιτελείο Στρατού αναμένεται να προχωρήσει στην έγκριση παραχώρησης χώρου της ΜΟΜΑ, ώστε να παρακάμπτεται η οδός Ικάρου και η αντίστοιχη έκταση να ενταχθεί πολεοδομικά στους χώρους του αεροδρομίου.

Στο ΠΔΕ 2016 έχει συμπεριληφθεί το έργο με τίτλο “επέκταση και προσθήκη κτηριακού συγκροτήματος και αναδιαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου Ηρακλείου ύψους 2 εκατ. ευρώ.

Αύξηση 10%

Η ΥΠΑ αναφέρει ότι το “Ν. Καζαντζάκης” παρουσιάζει ποσοστά αύξησης κίνησης επιβατών, της τάξης του 10%, άνω του μέσου όρου όλων των υπολοίπων ελληνικών αεροδρομίων, ενώ η χωρητικότητά του είναι 1.720 επιβάτες ανά ώρα αναχώρησης (και άλλοι τόσοι ανά ώρα άφιξης).

Σημειώνεται ότι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι εκτιμάται ότι-εάν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις- θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται αρχές του 2018 και υπολογίζεται ότι θα αποπερατωθεί το 2022-2023.

Θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ελλάδα, με το κατασκευαστικό κόστος να ανέρχεται σε 480 εκατ. ευρώ. Εάν στο ποσό αυτό προστεθεί το σύνολο, ύψους 520 εκατ. ευρώ, των δαπανών της κατασκευαστικής περιόδου (περιλαμβανομένων και των δαπανών ασφαλίσεων, της αμοιβής του Ανεξάρτητου Μηχανικού, της δαπάνης για την μεταφορά του παλαιού αεροδρομίου, τις προλειτουργικές δοκιμές κλπ), η αξία της συνολικής επένδυσης ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ.

Πηγη capital.gr
www.economy365.gr

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version