ΚΡΗΤΗ II

Κρήτη II: Ωδή σε ένα από τα πιο στιβαρά βαπόρια της ANEK LINES | ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ

Shares

Εκτενές αφιέρωμα στο βαπόρι «Κρήτη ΙΙ» της ΑΝΕΚ LINES, στο πλοίο, δηλαδή, που είχε έρθει στην Ελλάδα πριν από 24 περίπου χρόνια ως απάντηση της εταιρείας στον τότε ανταγωνισμό της Αδριατικής, έκανε το arxipelagos.gr.

Το συγκεκριμένο πλοίο έφτασε στο Πέραμα από την Ιαπωνία, τον Σεπτέμβριο του 1996, με το προσωρινό όνομα «Κρήτη ΙΙ», μαζί με το αδελφό πλοίο «Κρήτη Ι», που και τελικά κράτησε αφού είχαν προταθεί κάποια ονόματα, όπως «Γραμβούσα» και «Ειρηναίος», που δεν τελεσφόρησαν.

Τα δύο αδελφά πλοία «Κρήτη Ι» και «Κρήτη ΙΙ» στη ναυπηγοεπισκευαστική του Περάματος, όταν κατέπλευσαν από την Ιαπωνία

Ναυπηγημένο στην Ιαπωνία το 1979 με το όνομα «New Yuwari», εντυπωσίασε τους πάντες με τον όγκο και τη στιβαρότητά του. Και πράγματι, η επένδυση της ΑΝΕΚ σε αυτά τα δύο πλοία αποδείχθηκε χρυσός. Το κόστος των δύο αδελφών πλοίων με την ουσιαστική και ριζική μετασκευή, ήταν αντίστοιχο ενός νεοσύστατου ανταγωνιστικού πλοίου συν το ότι η πολύμηνη κατασκευή τους άφησε πολλά λεφτά στους ντόκους του Περάματος απασχολώντας έως και 1000 εργάτες καθημερινώς.

Εδώ και σχεδόν 10 χρόνια εξυπηρετεί τη γραμμή του Ηρακλείου, προσφέροντας ακόμα θαυμάσια τις υπηρεσίες του. Το γκαράζ του είναι πραγματικά τεράστιο, ίσως η μεγαλύτερη «κοιλιά» στο Αιγαίο και οι εσωτερικοί του χώροι ακόμα σύγχρονοι και πολυτελείς, χάρη στη σωστή τους αρχιτεκτονική από τον πρωτοπόρο του είδους, κ. Παράσχο Καραβατάκη.

Οι εσωτερικοί χώροι εκτείνονται σε δύο απλωτά καταστρώματα με προσεγμένο διάκοσμο με γήινα χρώματα και στοιχεία από τον κρητικό πολιτισμό. Πλώρα υπάρχουν οι άνετες καμπίνες με όλες τις ανέσεις. Στο μέσον του πλοίου η αχανής ρεσεψιόν που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του πλοίου (30 μέτρα!), τα σαλόνια πιο πρύμα και τέλος τα εστιατόρια self-service και a la carte, όπου μπορεί κάποιος να γευθεί τα παραδοσιακά καλά εδέσματα που περιέχουν και κρητικές σπεσιαλιτέ. Στο δεύτερο ντεκ επιβατών υπάρχει ένα σαλόνι/ντισκοτέκ, τα αεροπορικού τύπου καθίσματα και καμπίνες.

Ο Πλοίαρχος κ. Kώστας Κουτσάκης

Τα εξωτερικά καταστρώματα είναι πραγματικά τεράστια με σκιασμένους και προφυλαγμένους από τον αέρα χώρους, καθώς και μία πισίνα που ήταν «must» τη δεκαετία του ’90 στην Αδριατική.

Γενικά, το «Κρήτη ΙΙ» είναι ένα άνετο πλοίο με πολλούς χώρους και λόγω του ότι εκτείνονται σε δύο καταστρώματα δεν χρειάζεται να ανεβοκατεβαίνεις ατελείωτες σκάλες για να βγεις έξω ή να βρεις την καμπίνα σου.

Στη γέφυρα του πλοίου, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχει αναλάβει την πλοιαρχία ο Κώστας Κουτσάκης, ένας γνήσιος «Γκαζάς», προερχόμενος από τα γκαζάδικα της Varnima της οικογένειας Βαρδινογιάννη, μετά από πολλά χρόνια πλοιαρχίας. Δεν δυσκολεύτηκε καθόλου να προσαρμοστεί στα δεδομένα της ακτοπλοΐας.

Ο Α’ Μηχανικός κ. Μύρων Ρεστιβάκης

«Έδενα γκαζάδικα πάνω στις μάνες χωρίς ρυμουλκό και προπελάκια», λέει και πράγματι κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης του «βαρύ» «Κρήτη ΙΙ» στη μανούβρα, υπάρχει ηρεμία στη γέφυρα και σιγουριά στα παραγγέλματα του καπτά Κώστα Κουτσάκη, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν χειριστήρια στις βαρδιόλες του πλοίου, όπως στα περισσότερα γιαπωνέζικα φέρρυ της εποχής.

Στο μηχανοστάσιο συναντήσαμε τον μαστρό Μύρωνα Ρεστιβάκη. Το πλοίο διαθέτει 2 δεκαεξακύλινδρες κύριες μηχανές Μ.Α.Ν. κατασκευής Mitsubishi, συνολικής ιπποδύναμης 32.000 ίππων προσδίδοντας στο πλοίο μια ταχύτητα 20 κόμβων. Η μέγιστη είναι στους 22,5 κόμβους. Υπάρχουν 3 ηλεκτρομηχανές της Nigata για όλες τις λειτουργίες του πλοίου, καθώς και για τα πλωριά, πρυμνιά προπελάκια των 1.200 kw. Στο νάινα της πρύμνης υπάρχει ένα τιμόνι, δύο προπέλες σταθερού βήματος και ένα ζεύγος πτερυγίων ευστάθειας.

Ποιο είναι το μυστικό που το «Κρήτη ΙΙ» θεωρείται πολύ επιτυχημένο πλοίο ακόμα και σήμερα; Το τεράστιο και λειτουργικό γκαράζ του, οι έξυπνοι και άπλετοι εσωτερικοί του χώροι, η καλή του ταχύτητα με σχετικά μικρή ιπποδύναμη, η σωστή του πλεύση και η σωστή διαχείριση της ANEK με τα φιλόξενα και έμπειρα κρητικά πληρώματα που εξυπηρετούν τις γραμμές Κρήτης για 50 χρόνια, έχοντας πάντα υπό την σκέπη τους την ευχή του γέροντα Ειρηναίου, του ιδρυτή και στυλοβάτη της ΑΝΕΚ, που προσδίδει τη λεβεντιά της Κρήτης στον Πειραιά, με το που πατήσεις στον καταπέλτη του πλοίου, καταλήγει το αφιέρωμα για το κρητικό βαπόρι. .

Πηγή: arxipelagos | Κώστας Σαρλής

Shares

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *