Διαφήμιση

ΕΛΛΑΔΑ

Τουρισμός: Πάμε για σεζόν δύο μηνών στην καλύτερη περίπτωση

Δημοσιεύτηκε

στις

[ss_social_share shape="rectangle" size="small"]
Διαφήμιση

Με την εμφάνιση των πρώτων κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα μας και τη διασπορά σε άλλες χώρες της Ευρώπης -βασικές για την Ελλάδα “δεξαμενές” τουριστών και εσόδων (όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία)- να αρχίζει να δείχνει τις πραγματικές της διαστάσεις, ο βασικός στόχος για τους επιχειρηματίες του Τουρισμού ήταν να μην χαθεί η περίοδος του Πάσχα.

Λίγες μόλις εβδομάδες μετά, η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην και όλο και περισσότερο εντείνονται οι φόβοι για την τουριστική σεζόν. Ενδεχομένως να αρχίσουν να υπάρχουν κάποιες κρατήσεις για τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο, και αυτό με μεγάλη επιφύλαξη, όπως επισημαίνουν στο Capital παράγοντες του τουριστικού χώρου. Δεν είναι όμως και λίγοι όσοι πιστεύουν πως η σεζόν έχει ήδη χαθεί.

Προβλέψεις για το πώς θα εξελιχθεί η σεζόν φέτος δεν μπορούν να γίνουν. Υπάρχουν όμως τα εξής δεδομένα, όπως αναφέρουν πηγές από το χώρο των ξενοδοχείων:

Πρώτον, ακόμη κι αν επιτραπεί στις μονάδες να ανοίξουν, οι κρατήσεις έχουν μηδενίσει. Όπως εξηγούν επιχειρηματίες του κλάδου, θα χρειαστεί καιρός μέχρι να εξασφαλιστούν οι πληρότητες που θα επιτρέψουν τη συμφέρουσα λειτουργία μιας μονάδας.

Δεύτερον οι tour operators με τους οποίους συνεργάζονται τα ξενοδοχεία έχουν αναστείλει ταξιδιωτικά πακέτα και ατομικά ταξίδια. Τα συμβόλαια δεν ισχύουν πλέον και το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο για μονάδες, κυρίως σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς, που κατά βάση στηρίζονταν στις πτήσεις τσάρτερ (Κρήτη, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Ρόδος, Κως κ.ά).

Τρίτον, όπως λένε οι ξενοδόχοι, οι τιμές που είχαν προβλεφθεί για φέτος δεν μπορούν να ισχύσουν. Οι τιμές των πακέτων θα καθοριστούν από την αρχή και θα εξαρτηθούν από την ζήτηση, αλλά και τον ανταγωνισμό.

Τέταρτον, οι ξενοδόχοι καλούνται να επιστρέψουν τις προκαταβολές από τα early bookings. Αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντικό πρόβλημα ρευστότητας.
Επίσης, κανείς δεν ξέρει πόσο θα κρατήσει η κρίση του κορονοϊού στις βασικές αγορές που μας τροφοδοτούν με τουρίστες, ποια θα είναι η οικονομική τους θέση, πόσο θα έχει πληγεί η απασχόληση και ποια θα είναι η καταναλωτική δύναμη των τουριστών.

Με το Τουρισμό στην Ελλάδα να χαρακτηρίζεται από μεγάλη εποχικότητα διαχρονικά, καθώς ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών έρχονταν τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, οι προοπτικές για τουριστική ανάκαμψη γίνονται πιο δύσκολες.

Τα τουριστικά έσοδα το 2019 διαμορφώθηκαν στα 18,2 δισ. ευρώ. Παράλληλα, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 4,1% και διαμορφώθηκε στις 31,3 εκατ. ταξιδιώτες.  Για το 2020, το υπουργείο Τουρισμού είχε θέσει ως προτεραιότητα την διψήφια αύξηση των εισπράξεων, την αύξηση των αφίξεων κοντά στο 5% και την αύξηση στις τουριστικές αφίξεις κατά τους μήνες Απρίλη, Μάη, και Σεπτέμβρη, Οκτώβρη άνω του μέσου όρου του έτους.

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

[gs-fb-comments]
Exit mobile version