Βρειτε μας στα Social Media

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χαμός στα social media με το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης που κόστισε… 30.000 ευρώ!

σταικουρας μετρο θεσσαλονικης
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Άφωνοι έμειναν όσοι αντίκρισαν το λογότυπο για το Μετρό Θεσσαλονίκης που παρουσίασαν σήμερα ο Χρήστος Σταϊκούρας και ο Νίκος Ταχιάος, λίγες ημέρες πριν την έναρξη λειτουργίας του μέσου μαζικής μεταφοράς στη συμπρωτεύουσα.

Μάλιστα, ο Χρήστος Σταϊκούρας παρουσίασε το λογότυπο με πανηγυρικό ύφος λέγοντας ότι «το πεζό γράμμα “μ”, αποτέλεσε μία προφανή επιλογή ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο Μ, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές σε όλον των κόσμο». Σύμφωνα με τον ίδιο «απλοποιήθηκε το βυζαντινό γράμμα Μ, ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης».

Με στοιχεία από τη… Νέα Υόρκη

Όσο για την προϊσταμένη του αρχιτεκτονικού τμήματος της «Ελληνικό Μέτρο» που εμπνεύστηκε και δημιούργησε το λογότυπο, η ίδια υποστήριξε ότι: «Η έρευνα για τη μελέτη είναι στοιχεία που πάρθηκαν και απ’ έξω, δηλαδή από το μετρό της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου κτλ. Πάρθηκαν κάποιες απόψεις και σίγουρα η διαδικασία της έρευνας στάθηκε και στο απόθεμα της τέχνης και της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας της Θεσσαλονίκης» δήλωσε η Χρυσούλα Κρουστένη.

Με τη γνωστή μέθοδο της… απευθείας ανάθεσης

Το λογότυπο που έχει ήδη προκαλέσει σάλο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κόστισε… 30.000 ευρώ και η εταιρεία που το δημιούργησε ανέλαβε με… απευθείας ανάθεση. Υπενθυμίζεται ότι ακυρώθηκαν δύο διαγωνισμοί που είχαν προκηρυχθεί για τον σχεδιασμό του σήματος/εμβλήματος για το μετρό της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα στις 2 Οκτωβρίου 2024 να βγει στη Δι@ύγεια η απόφαση για την απευθείας ανάθεση της σύμβασης «Δημιουργία Λογότυπου και Σήμανσης για το μετρό Θεσσαλονίκης» στην εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, με έδρα την Αθήνα.

Η «Ελληνικό Μετρό» προκήρυξε αρχικά διαγωνισμό στις 28 Φεβρουαρίου 2024 για τον «σχεδιασμό ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος, το οποίο θα αποτελέσει το διακριτό σήμα του μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης», με τη διορία κατάθεσης των προτάσεων να λήγει στις 22 Απριλίου.

Στον διαγωνισμό προβλεπόταν ότι θα δίνονταν χρηματικά έπαθλα στις τρεις πρώτες αξιολογικά προτάσεις, και συγκεκριμένα 8.000 ευρώ στην πρώτη, 4.000 στη δεύτερη και 2.000 στην τρίτη. Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε στις 4 Απριλίου 2024, με την αιτιολογία ότι έπρεπε να επανακαθοριστούν οι όροι του και να προβλέπεται η δημιουργία συνολικής οπτικής ταυτότητας και όχι μόνο η δημιουργία λογοτύπου. Της ακύρωσης του πρώτου διαγωνισμού είχε προηγηθεί και επιστολή της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος, η οποία είχε αναδείξει την ανάγκη για ακριβέστερο καθορισμό στους όρους του διαγωνισμού.

Στις 25 Ιουνίου 2024 προκηρύχθηκε ο δεύτερος διαγωνισμός, αυτή τη φορά για «υπηρεσίες γραφικού σχεδιασμού», χωρίς χρηματικά έπαθλα, με την αξία της σύμβασης να προσδιορίζεται στα 30.000 ευρώ, ενώ η διορία για την υποβολή προτάσεων έληγε στις 25 Ιουλίου 2024. Να σημειωθεί ότι στις 16 Ιουλίου 2024 συστάθηκε και η τριμελής επιτροπή που θα αποφάσιζε για το ποιο λογότυπο και οπτική ταυτότητα θα είχε το μετρό Θεσσαλονίκης. Τελικά, στις 2 Οκτωβρίου 2024 αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια το έγγραφο για την απευθείας ανάθεση, ύψους 30.000 ευρώ, στην εταιρία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE., της οποίας ο ιστότοπος είναι πλημμελής, κάτι που δείχνει ότι η μονοπρόσωπη ΙΚΕ πήρε την εντολή ξαφνικά. Η επίσημη αιτιολογία για την απευθείας ανάθεση είναι ότι ο δεύτερος διαγωνισμός «απέβη άγονος, επειδή απορρίφθηκαν οι προσφορές όλων των διαγωνιζομένων».

Πάρτι στο X

Όπως ήταν αναμενόμενο, στο X έχει ξεσπάσει σάλος με τους χρήστες να κάνουν λόγο για τρελό «φαγοπότι», με κάποιους μάλιστα να αναφέρουν ότι το «μ» παραπέμπει σε… «μίζες»!

 

Πηγή: newsbreak

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ