Βρειτε μας στα Social Media

ΕΛΛΑΔΑ

Κορονοϊός: Συνεδριάζουν εκτάκτως οι λοιμωξιολόγοι με φόντο τα σχολεία

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση Xalkiadakis New Eshop
Διαφήμιση Xalkiadakis New Eshop

Συνεδριάζει εκτάκτως αυτή την ώρα η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, θα οι επιστήμονες θα συζητήσουν κατά πόσο θα πρέπει να ανοίξουν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία σε περιοχές με υψηλό επιδημιολογικό φορτίο. Στο επίκεντρο θα βρεθεί επίσης, το θέμα των ελέγχων που θα γίνονται στους ταξιδιώτες που θα φτάνουν στη χώρα μας από το εξωτερικό.
Σημειώνεται πάντως πως η σημερινή συνεδρίαση της επιτροπής έχει εξελιχθεί σε… σίριαλ. Αρχικά είχε προγραμματιστεί να γίνει σήμερα, όμως στη συνέχεια μετατέθηκε για την Παρασκευή. Τελικά, αύριο θα συζητηθεί το θέμα της λειτουργίας της αγοράς με click away και σήμερα θα γίνει έκτακτη συνεδρίαση με επίκεντρο τα σχολεία.
Πηγή: enikos

Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Σχολίασε το άρθρο
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ανατροπή με θάνατο στρατιώτη στη σκοπιά: Δολοφονία και όχι αυτοκτονία

Δημοσιεύτηκε

στις

από

στρατός
5 Shares

Τα πάνω κάτω έρχονται σχετικά με το θάνατο του 28χρονου στρατιώτη Αλέξανδρου – Αθανάσιου Σαρτζή, πάνω στη σκοπιά τον Αύγουστο του 2015, όπως αποκάλυψε η εκπομπή «Φως στο Τούνελ». Αρχικά ο θάνατος του στρατιώτη είχε αποδοθεί σε αυτοχειρία όμως, όπως αποδείχθηκε 3 χρόνια αργότερα, ο 28χρονος δολοφονήθηκε και η στρατιωτική Δικαιοσύνη άσκησε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση κατά παντός υπευθύνου στρατιωτικού του Στρατού Ξηράς.

Ο Αλέξανδρος Σαρτζής, τελειόφοιτος μηχανολόγος – μηχανικός, έμενε στην Αθήνα και δολοφονήθηκε κατά τη διάρκεια σκοπιάς στον Τρίτο Λόχο Μηχανικού στο στρατόπεδο «Μυλωνάς», στον Βάλτο Ορεστιάδας στις 9 Αυγούστου του 2015. Ο στρατιώτης έπιασε σκοπιά στις 13:55 και στις 14:22 ακούστηκε ο πυροβολισμός. Οι κάμερες του στρατοπέδου είχαν καταγράψει κινήσεις φαντάρων και υπαξιωματικών μέσα στο στρατόπεδο, που δεν ερευνήθηκαν σε βάθος ενώ στις καταθέσεις που δόθηκαν, υπήρχαν αντιφάσεις σε σχέση με αυτά που είχαν καταγραφεί στις κάμερες και ήταν σημείωμα στο βιβλίο εφόδων.

Συγκεκριμένα, σκοπός ανέφερε ότι είδε μετά τον πυροβολισμό υπαξιωματικό υπηρεσίας στα 70 μέτρα απόσταση και του μίλησε. Ωστόσο, στη δεύτερη κατάθεση δεν αναφέρεται η συνομιλία αλλά ούτε ότι τον είδε στο σημείο. Μία περιστρεφόμενη κάμερα που υπάρχει σε κομβικό σημείο του στρατοπέδου, χρειάζεται ένα λεπτό για τον πλήρη κύκλο. Ενδεχομένως ο δράστης να το γνώριζε αυτό, να μην βγήκε από την μπροστινή έξοδο του ΤΟΛ που θα γινόταν αντιληπτός από τον σκοπό της πύλης και να έφυγε από την πίσω πλευρά.

Η οικογένεια καταγγέλλει ότι παρά την αποδοχή της ανθρωποκτονίας, δεν έγινε η απαιτούμενη έρευνα και η υπόθεση του Αλέξανδρου μπήκε στο αρχείο αγνώστων δραστών. Στόχος τους να ανασυρθεί και να εξεταστούν από τα εγκληματολογικά εργαστήρια τα σημαντικά στοιχεία που παραμένουν «θαμμένα».

«Μας είπαν στο τηλέφωνο ότι ο Άλεξ αυτοκτόνησε…»

Η Μόνικα Σαρτζή, μητέρα του αδικοχαμένου Άλεξ, είναι παθολόγος – εντατικολόγος, Διευθυντής ΜΕΘ στο Θριάσιο Νοσοκομείο. Περιγράφει στην κάμερα της εκπομπής «Φως στο Τούνελ» την ανατριχιαστική στιγμή που έμαθε τηλεφωνικά πως ο γιος της ήταν νεκρός.

«Ο Άλεξ ήταν ένα μορφωμένο παιδί με χιούμορ, γεμάτο ζωή. Δεν φοβόταν κάτι και διεκδικούσε με κάθε τρόπο το δίκιο του. Όταν μάθαμε για το συμβάν, βρισκόμασταν στο εξοχικό μας στην Κυπαρισσία, στην παραλία. Ένας Ταξίαρχος μας ανακοίνωσε πως το παιδί μας είχε αυτοκτονήσει. Στην αρχή δεν τον πιστέψαμε. Μετά από λίγο όμως μας ξανακάλεσε και μας ρώτησε για τη σορό του και αν επιθυμούσαμε να μας τη στείλει, λες και ήταν κάποιο δέμα… Έβγαλε ο ίδιος πόρισμα εκείνη τη στιγμή χωρίς να έχει γίνει καν η προανάκριση. Λίγη ώρα πριν είχαμε μιλήσει τηλεφωνικά με τον Άλεξ και τον άκουσα μια χαρά».

Ο Γιώργος Ραυτογιάννης, τεχνικός σύμβουλος της οικογένειας, στην αρχή θεώρησε πως επρόκειτο για αυτοκτονία, μόλις όμως έλαβε τα απαραίτητα έγγραφα, «είδε» τη δολοφονία και την εδραίωσε. «Τα στοιχεία που βρήκαμε εμείς διαφοροποιούνται από αυτά του Στρατού…», είπε χαρακτηριστικά.

«Μπέρδεψαν τον πυροβολισμό με καπάκι κατσαρόλας…»

Η μητέρα του άτυχου Αλέξανδρου αναφέρθηκε σε σημαντικά περιστατικά που λάμβαναν χώρα στο στρατόπεδο σε βάρος του. «Μας είχε πει για έναν υπαξιωματικό που του μιλούσε άσχημα. Δυστυχώς δεν είχαμε συγκρατήσει το όνομά του, δεν δώσαμε σημασία, γιατί δεν φανταστήκαμε πως απειλείται η ζωή του. Ο γιος μου βρέθηκε νεκρός και ό,τι έγινε, έγινε μέρα – μεσημέρι σε ένα στρατόπεδο με λίγα άτομα».

Η ίδια διερωτάται για τα κενά των στρατιωτικών Αρχών, που μέχρι και σήμερα δεν έχουν επιτρέψει να αποκαλυφθεί η αλήθεια για να δικαιωθεί η μνήμη του 28χρονου γιου της. «Γιατί δεν ανακρίθηκαν όλοι οι παρευρισκόμενοι και δεν εξετάστηκαν τα χέρια τους για ίχνη πυρίτιδας; Το ξένο DNA που βρέθηκε στα ρούχα του γιατί δεν ελέγχθηκε; Κάποιες σημαντικές καταθέσεις πάρθηκαν ένα μήνα αργότερα…».

Ο πατέρας του άτυχου στρατιώτη ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι μάρτυρες έπεφταν σε αντιφάσεις στις καταθέσεις τους. Δύο φαντάροι που ήταν στα κοντινά μαγειρεία εκείνη την ώρα, είπαν πως δεν άκουσαν τίποτα και θεώρησαν πως ο πυροβολισμός ήταν το… καπάκι της κατσαρόλας!».

Τι ισχυρίστηκε ο Στρατός στην αναπαράσταση…

Ο τεχνικός σύμβουλος της οικογένειας, αναίρεσε στην κάμερα του «Τούνελ» τους «ανυπόστατους ισχυρισμούς» του Στρατού, περί αυτοκτονίας.

«Για να έχουμε έναν πυροβολισμό με ένα τυφέκιο, θα πρέπει να αξιολογήσουμε το υλικό από την αυτοψία. Κανένας από τους δύο τρόπους αυτοτραυματισμού που αναφέρει ο Στρατός, δεν ευσταθούν. Εξαρχής η αναπαράσταση είναι λάθος. Παρουσιάζουν μία ασυμβατότητα. Οι κηλίδες αίματος και το μέρος που βρέθηκε το σώμα του, μαρτυρούν τη δολοφονία του. Το χέρι του θύματος είναι πάνω από το όπλο του με αίματα και κρατάει ακόμα την άκρη του αορτήρα. Ενδεχομένως να σήκωσε κάποιος το όπλο και να τοποθέτησε από πάνω το χέρι του», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η δική μας έρευνα ανέδειξε την ανθρωποκτονία»

Ο κ. Ραυτογιάννης μιλώντας σε δημοσιογράφο της εκπομπής, ανέφερε πως η στρατιωτική Δικαιοσύνη αποδέχτηκε τη δική του έκθεση που ανέδειξε την ανθρωποκτονία. «Στην αναπαράσταση που κάναμε εμείς όχι βάσει εκτιμήσεων, αλλά βάσει ευρημάτων, προέκυψαν μεταξύ άλλων, τα εξής:

Ο μόνος τρόπος για να βρέθηκε σε αυτή τη στάση, είναι το όπλο να διεκδικήθηκε από κάποιον άλλο και να το τράβηξε από το κάτω μέρος. Το θύμα που το κρατούσε, το τράβηξε κι εκείνο προς την πλευρά του. Στη συνέχεια όταν αποσπάστηκε ο αορτήρας, στην προσπάθεια να συγκρατηθεί το όπλο, ήρθε μοιραία σε μια θέση που ήταν πολύ εύκολο να πυροδοτήσει. Το όπλο τοποθετήθηκε στο σημείο γιατί από μόνο του δεν θα μπορούσε να είχε βρεθεί εκεί».

«Έκρυψαν το σημαντικότερο στοιχείο»

Για κενά, ελλιπή στοιχεία που παραδόθηκαν στην οικογένεια και εγκληματικές παραλείψεις κάνει λόγο ο τεχνικός σύμβουλος.

«Στην αξιολόγηση της υπόθεσης ζητήθηκε από εμάς να παραλάβουμε τις φωτογραφίες. Στην οικογένεια δόθηκαν λιγότερες και δεν ξέρω γιατί έχει συμβεί αυτό… Εκείνο που μου προξενεί μεγάλη εντύπωση είναι το γεγονός πως πουθενά δεν υπάρχει το εντύπωμα της βολίδας. Απουσιάζει ο επίμαχος κάλυκας που φαίνεται να πυροδότησε και να προκάλεσε το θάνατο του στρατιώτη. Αν το είχαμε αυτό το στοιχείο θα μπορούσαμε να καταλήξουμε σε πολλά συμπεράσματα. Δεν μπορεί να φωτογραφήθηκαν όλα τα πειστήρια εκτός από τον κάλυκα. Επιπλέον, στο δεξί του χέρι, που φαίνεται να πυροδότησε, δεν είχε κατάλοιπα πυρίτιδας. Δε γίνεται να έχει πυροδοτήσει με το αριστερό χέρι γιατί αφενός ήταν δεξιόχειρας και αφετέρου είχε τυλιγμένο σε αυτό τον αορτήρα του όπλου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ραυτογιάννης.

«Παλεύουμε για να αποδοθεί Δικαιοσύνη»

«Η μόνη τους προσπάθεια από την πρώτη στιγμή ήταν να αποδείξουν πως το παιδί μας αυτοκτόνησε. Δεν είχε κάποια ψυχοπαθολογία. Αν συνέβαινε κάτι θα το είχα καταλάβει», λέει η μητέρα του, Μόνικα. «Όταν μπήκε στο στρατό πέρασε από αρκετά ψυχομετρικά τεστ και όλα βγήκαν φυσιολογικά. Ο μόνος σκοπός της ζωής μας πλέον είναι να αποδοθεί Δικαιοσύνη, γι’ αυτό ζούμε και γι’ αυτό παλεύουμε. Είναι ντροπή για τη Δικαιοσύνη και για την ελληνική Δημοκρατία να παραμένει ένα τέτοιο έγκλημα ατιμώρητο», πρόσθεσε η τραγική μάνα.

Ο Αναστάσιος Σαρτζής πατέρας του άτυχου στρατιώτη, έφτασε μέχρι τον Πρωθυπουργό και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε μία απελπιστική προσπάθεια να βρει το δίκιο του. «Παρόλο που η στρατιωτική Δικαιοσύνη αναγνώρισε ότι πρόκειται για ανθρωποκτονία, η υπόθεση δεν διερευνήθηκε περαιτέρω και μπήκε στο αρχείο. Κανένας δεν μας ζήτησε συγγνώμη. Δεν έχει τιμωρηθεί κανείς», ανέφερε χαρακτηριστικά. Από το στούντιο της εκπομπής οι γονείς του 28χρονου στρατιώτη απηύθυναν έκκληση να μιλήσουν για το τι συνέβη οι μάρτυρες, που πλέον είναι πολίτες.

Πηγή: ethnos

στρατός
5 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Καταπέλτης το βούλευμα για Λιγνάδη: «Αλίευε ανήλικους στο Μεταξουργείο»

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Λιγνάδης
33 Shares

«Φωτιά» είναι το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών για την απόρριψη της ένστασης ακυρότητας κατά της προδικασίας που είχε υποβάλει μέσω του δικηγόρου του, Αλέξη Κούγια, ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος βρίσκεται εδώ και 24 ώρες στις φυλακές Τρίπολης. Η εισαγγελική πρόταση προς το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο είναι καταπέλτης, καθώς σε αυτή γίνεται αναφορά για «εμμονική παραφιλική τάση» αλλά και «σταθερή εξακολουθητική ροπή του (σ.σ. Δημήτρη Λιγνάδη) προς την ικανοποίηση της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα αμφότερων των φίλων».

Στο σκεπτικό του βουλεύματός τους οι δικαστές επικαλούνται υπόθεση ασέλγειας σε βάρος ανήλικου το 1984, όταν ο σκηνοθέτης συνελήφθη και έγινε η διαδικασία της δακτυλοσκόπησής του στην Αστυνομία. Επίπλεον, περιγράφουν τον Δημήτρη Λιγνάδη ως έναν άνθρωπο που είχε δράση τουλάχιστον 30 ετών. Μάλιστα, η εισαγγελική λειτουργός μιλά για τον κατηγορούμενο, σημειώνοντας ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο με «ανεξέλεγκτη γενετήσια ορμή», την οποία στην περίπτωση του πρώτο θύματος χρησιμοποίησε ασκώντας βία και στην περίπτωση του δεύτερου χρησιμοποιώντας ναρκωτικά και αλκοόλ.

Εισαγγελέας: «Αλίευε ανήλικους στο Μεταξουργείο»

Σχετικά με τον τρόπο δράσης του Δημήτρη Λιγνάδη προκύπτει, κατά την εισαγγελέα, ότι ο σκηνοθέτης «έχει εμφανή παραφιλική έφηβοφιλική σεξουαλική τάση και προτίμηση, την οποία εξεδήλωνε χωρίς καμία αναστολή, ακόμα και σε δημόσιους χώρους, για ένα πολύ μακρόχρονο διάστημα και δη από τουλάχιστον το έτος 1995 έως και τουλάχιστον το 2016, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία της δικογραφίας, εκμεταλλευόμενος αφενός στην ευαίσθητη ηλικία των ανήλικων που προσέγγιζε, ιδίως αγοριών από 14 έως 16, αφετέρου την ματαιοδοξία τους και την έλλειψη οικογενειακού περιβάλλοντος, δρώντας σχεδόν με πανομοιότυπο μεθοδικό και συστηματικό τρόπο κάθε φορά, καλλιεργούσε αρχικά κλίμα εμπιστοσύνης, επικαλούμενος και προβάλλοντας την επαγγελματική του ιδιότητα, ως καταξιωμένου σκηνοθέτη – ηθοποιού, πείθοντας αυτά ότι πρόθεση του ήταν να τα βοηθήσει να ανελιχθούν στο χώρο του θεάματος και παρασύροντας τα με τις υποσχέσεις αυτές στο σπίτι του, με αποκλειστικό σκοπό την τέλεση γενετήσιων πράξεων μαζί του».

Τα παραπάνω, σύμφωνα με την εισαγγελέα, φαίνονται από τις καταθέσεις των μαρτύρων «οι οποίοι ουδεμία σχέση δεν είχαν μεταξύ τους στο παρελθόν ούτε φυσικά είχαν χρόνο να συνεννοηθούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να δώσουν καταθέσεις που προσομοίαζαν τόσο». «Η εμμονική αυτή παραφιλική του τάση, η οποία περιγράφεται με σαφήνεια στις ληφθείσες καταθέσεις, αλλά και στις εγκλήσεις που κατατέθηκαν ενώπιον του εισαγγελέα, καθώς και η σταθερή εξακολουθητική ροπή του προς την ικανοποίηση της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα αμφοτέρων των φίλων, η οποία ροπή έφτασε στην εγκληματική και μάλιστα κακουργηματική της μορφή, με παθόντες δύο αλλοδαπούς, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αυτός συνεχίζει να μένει στην ευρύτερη περιοχή του Μεταξουργείου από ανέκαθεν αλίευε ανήλικους για τον ανώτερο σκοπό, δικαιολογούσαν κατά την άποψή μας απόλυτα την εφαρμογή στο πρόσωπό του της παραγράφου δύο του άρθρου 244 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας περί παράλειψης κλήσης του ως υπόπτου για λήψη χωρίς όρκο εξηγήσεων και της άμεσης άσκησης ποινικής δίωξης σε βάρος του με σκοπό την αποτροπή τέλεσης νέων πάρω μην αδικημάτων σε βάρος ανηλίκων παθόντων» εξηγεί η εισαγγελέας στην πρόταση της προς το δικαστικό συμβούλιο.

Μάλιστα, φέρεται να εξηγεί ότι ο εισαγγελέας Κώστας Σπυρόπουλος, που χειρίστηκε την έρευνα, απάντησε στο αίτημα του Δημήτρη Λιγνάδη – που κατατέθηκε πριν τη σύλληψη του σκηνοθέτη στις 11 Φεβρουαρίου 2021 και ζητούσε ενημέρωση για ύπαρξη έρευνας σε βάρος του και κλήση σε παροχή εξηγήσεων – στις 20 Φεβρουαρίου 2021 και όχι νωρίτερα, καθώς μέχρι τότε ήθελε να αξιολογήσει την βασιμότητα των καταγγελιών. Ο κ. Σπυρόπουλος, αξιολογώντας τα στοιχεία, ορθώς άσκησε κατά την εισαγγελέα «άμεσα ποινική δίωξη και συμφώνησε για την έκδοση εντάλματος σύλληψης σε βάρος του, (…) κρίνοντας ότι υφίσταται ενεργός κίνδυνος να τελέσει νέα παρόμοια αδικήματα, κρίση που ενισχύεται πλέον και από το γεγονός ότι ο αιτών έχει ήδη συλληφθεί και σημανθεί για αποπλάνηση ανηλίκου και το έτος 1984, όπως προέκυψε από το δελτίο εγκληματικότητας του». Η εισαγγελική λειτουργός μιλά για «ανεξέλεγκτη γενετήσια ορμή» του κατηγορουμένου, την οποία στην περίπτωση του πρώτου θύματος χρησιμοποίησε ασκώντας σωματική βία, ενώ στην περίπτωση του δεύτερου χρησιμοποιώντας αλκοόλ και ναρκωτική ουσία.

Τι έκριναν οι δικαστές

Το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο συμφώνησε με την εισαγγελική πρόταση, τονίζοντας στο σκεπτικό του ότι ο Δημήτρης Λιγνάδης «επί σειρά ετών, τουλάχιστον από το έτος 1984, όποτε χρονολογείται σήμανση του για σχετιζόμενο με την γενετήσια ελευθερία σε βάρος ανηλίκου αδίκημα και έως το έτος 2015, δηλαδή για διάστημα τουλάχιστον 30 ετών, προσέγγισε ανήλικους και γενικά άτομα νεαρής ηλικίας, πέραν των κατονομάζομενων στην δικογραφία και πλήθος άλλων». «Στοιχείο της προσωπικότητας του» χαρακτηρίζουν οι δικαστές την επί σειρά ετών παραβατική συμπεριφορά του σκηνοθέτη, κάνοντας λόγο για «μεθοδευμένη δράση».

Αναφερόμενοι στα θύματα, εξηγούν στο σκεπτικό τους, ότι ο σκηνοθέτης «εκμεταλλευόμενος την αδυναμία τους και αξιοποιώντας την αναγνωρισιμότητα του, την ρητορική του δεινότητα, και την ικανότητα πειθούς, που αναμφισβήτητα φύση και θέση κατείχε, υπό το πρόσχημα της καθοδήγησης και διαπαιδαγώγησης τους, προσέγγιζε τα άτομα αυτά, κέρδισε την εμπιστοσύνη τους και ακολούθως τα χειραγωγούσε, ώσπου αν θέλει να επιτύχει την εκπλήρωση των ανάρμοστων προθέσεων του».

Μάλιστα, κατά τους δικαστές, ο Δημήτρης Λιγνάδης εντόπιζε τους ανήλικους είτε με αφορμή τις καλλιτεχνικές τους δραστηριότητες στο χώρο των θεάτρων είτε ως διδάσκων θεατρική αγωγή σε σχολεία και εργαστήρια είτε από φιλικούς κύκλους, «ακόμη και τυχαία σε διάφορες περιοχές των Αθηνών, που σύχναζαν ανήλικοι και νέοι και υποσχόμενος να τους καθοδηγήσει και να τους βοηθήσει να σταδιοδρομήσουν στον καλλιτεχνικό χώρο, τελούσε σε βάρος τους αδικήματα σχετιζόμενα με την γενετήσια ελευθερία τους, είτε με την άσκηση βίας, ακόμη και με την περιαγωγή του σε κατάσταση αναισθησίας και ανικανότητας για αντίσταση με τη χρήση ουσιών, είτε και χωρίς βία, εκμεταλλευόμενος όμως ακριβώς την ανηλικότητα και το νεαρό της ηλικίας των θυμάτων, καθώς και τις θέσεις που κατά καιρούς κατείχε, αλλά και ενγένει το status quo του».

Οι δικαστές έκριναν ότι ήταν ορθή η άμεση άσκηση δίωξης «αφού η μεθοδευμένη αυτή δράση του αιτούντος την επανειλημμένη τέλεση υποδεικνύει σταθερή ροπή του προς την διάπραξη αυτού του είδους των εγκλημάτων, ως στοιχείο της προσωπικότητάς του, στοιχείο το οποίο δεν θα μπορούσε να μεταβληθεί, ούτε κατά το χρόνο που θα διενεργείται προκαταρκτική εξέταση και θα καλούνταν για εγγραφές εξηγήσεις».

Δεν πείθουν οι ισχυρισμοί του Δημήτρη Λιγνάδη

Οι δικαστές αποδήμησαν πλήρως και τους υπερασπιστικός ισχυρισμούς του σκηνοθέτη, σύμφωνα με τους οποίους ο ίδιος βρισκόταν σε αλλά σημεία κατά το χρόνο τέλεσης των καταγγελλομένων αδικημάτων. «Εξάλλου προέκυψε ότι ακόμη κι αν ο ανωτέρω είχε κληθεί για τις εξηγήσεις αυτές, δεν θα είχε προσκομίσει ικανά στοιχεία για να ανατρέψουν το ήδη συγκεντρωθέν αποδεικτικό υλικό και να αποτρέψουν τον αρμόδιο εισαγγελέα από την άσκηση ποινικής δίωξης» αναφέρουν συγκεκριμένα οι δικαστές, σημειώνοντας ότι ο σκηνοθέτης κατά την αυτοπρόσωπη παράστασή του ενώπιον του δικαστικού συμβουλίου, φέρεται να εισέφερε αντίγραφα εισιτηρίων και φορολογικών παραστατικών με τα οποία φαίνεται ότι από τις 3 Αυγούστου 2010 έως τις 9 Αυγούστου 2010 βρισκόταν σε ταξίδι στην Αίγυπτο. Ακόμη, φέρεται να εμφάνισε φωτογραφίες από τις οποίες προκύπτει ότι στις εξής ημερομηνίες, δηλαδή 1, 5, 6, 11, 15 και 16 Αυγούστου 2015 έκανε διακοπές στην Ιθάκη με φιλικά του πρόσωπα.

«Πλην όμως από τα πρώτα εκ των εγγράφων αυτών, καλύπτεται μόνο ένα μικρό χρονικό διάστημα των ημερών του Αυγούστου 2010, ενώ η πράξη για την οποία ασκήθηκε η δίωξη δεν έχει προσδιοριστεί κατά ακριβή ημερομηνία, ενώ από τα δεύτερα υπάρχει χρονικό κενό ακριβώς κατά την επίμαχη ημερομηνία 9 Αυγούστου 2015», είναι η απάντηση που δίνουν οι δικαστές.

Οι δικαστές, επιπλέον, φαίνεται πως δεν έκαναν δεκτό ούτε τον ισχυρισμό περί «εκδίκησης» σχετικά με την κατάθεση του τραγουδιστή – ηθοποιού που κατέθεσε σε βάρος του, λέγοντας φάσκει και αντιφάσκει: «Πέραν τούτων, ο αιτών προέβαλε ότι ο μάρτυρας (…), που κατέθεσε κατά την προκαταρκτική, ωθήθηκε στην κατάθεσή του αυτή, από λόγους αντεκδίκησής, καθόσον σταμάτησε την επαγγελματική συνεργασία μαζί του, ισχυρισμός όμως που έρχεται σε αντίθεση με τα ίδια τα λεγόμενα του αιτούντος στη συνέχεια κατά την αυτοπρόσωπη εμφάνιση του καθώς ανέφερε ότι παρόλη την διακοπή της μεταξύ τους συνεργασίας ο τάδε δεν υπέστη καμιά βλάβη στην επαγγελματική του πορεία».

Πηγή: ethnos

Λιγνάδης
33 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΑΠΘ: Έντυσαν αστυνομικό το άγαλμα του Αριστοτέλη | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

από

ΑΠΘ
17 Shares

Σε παρέμβαση προχώρησαν μέλη της πρωτοβουλίας φοιτητών του ΑΠΘ ”Watch Them Out”, ντύνοντας αστυνομικό το άγαλμα του Αριστοτέλη που βρίσκεται έξω από την Πρυτανεία.

«Ποιος θα μας φυλάει από τους φύλακες» αναφέρει το μήνυμα των φοιτητών που αντιδρούν στο νόμο για τα ΑΕΙ που μεταξύ άλλων εμπεριέχει τη φύλαξη των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από ειδική ομάδα που ανήκει στην Αστυνομία.

Ο βανδαλισμός του αγάλματος έγινε το βράδυ της Παρασκευής.

Η παρέμβαση όπως τονίζουν τα μέλη της πρωτοβουλίας, έγινε «ως αυθόρμητη αντίδραση κάποιων φοιτητριών. Τα αντικείμενα κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου από εμάς και είναι αποσπώμενα καθώς δεν υπήρχε καμία διάθεση βεβήλωσης του μνημείου. Ο Αριστοτέλης χρησιμοποιήθηκε καθαρά σαν σύμβολο του πανεπιστημίου και όχι κάτι περαιτέρω».

Πηγή: thestival

Κεντρική φωτογραφία: cnn

ΑΠΘ
17 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κορονοϊός: 1.630 κρούσματα, 29 νέοι θάνατοι – Στους 379 οι διασωληνωμένοι

Δημοσιεύτηκε

στις

από

κορονοϊός
29 Shares

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματατης νόσου που καταγράφηκαν σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.630, εκ των οποίων 5 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Σύμφωνα με την έκθεση του ΕΟΔΥ από τα κρούσματα, 64 εντοπίστηκαν στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο 36 Ηράκλειο, 2 στο Λασίθι, 14 στο Ρέθυμνο και 12 στα Χανιά.

Ο συνολικός αριθμόςτων κρουσμάτων ανέρχεται σε 189.831 (ημερήσια μεταβολή +0.9%), εκ των οποίων 51.8% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 52 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.550 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 29, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.468 θάνατοι. Το 95.7% είχευποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 379 (71.0% άνδρες). Ηδιάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.338 ασθενείς. Οι νέες εισαγωγές ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 346 (ημερήσια μεταβολή +28.15%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 285 ασθενείς.

Hλικιακή κατανομή: Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 15 έως 103 έτη).

Τα στοιχεία που παρουσιάζονται αφορούν περιστατικά από την επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου από το νέο κορωνοϊό (COVID-19), με βάση τα δεδομένα που έχουν δηλωθεί στον ΕΟΔΥ και καταγραφεί μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου 2021 (ώρα 15:00).

Πηγή: neakriti

κορονοϊός
29 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κοπέλες έδειραν 14χρονη επειδή φορούσε μπλούζα άλλης ομάδας

Δημοσιεύτηκε

στις

από

αστυνομία

Απίστευτο είναι αυτό που έγινε σε κεντρικό δρόμο του Πειραιά με θύμα επίθεσης ένα 14χρονο κορίτσι.

Συγκεκριμένα, όπως μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha, η 14χρονη ήταν με τη μητέρα της σε κεντρικό δρόμο του Πειραιά, όταν κρύωσε και αποφάσισε να φορέσει ένα φούτερ που είχε μαζί της.

Σε αυτό υπήρχε η επιγραφή «Μπραχάμι ΑΕΚ» και ήταν ο λόγος της επίθεσης από δύο άλλες κοπέλες, μεγαλύτερες σε ηλικία. Σύμφωνα με όσα ανέφερε η μητέρα της 14χρονης, αρχικά έσπρωξαν την ίδια και στην ίδια επιτέθηκαν στην κόρη της, η οποία μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με χτυπήματα σε χέρι, γνάθο και πλευρά.

Η μητέρα της 14χρονης τόνισε ότι θα κινηθεί νομικά, συμπληρώνοντας πως η μία από τις δύο κοπέλες ήξερε πολεμικές τέχνες και φορούσε ενισχυμένο γάντι.

Πηγή: newsbeast

αστυνομία
συνεχεια αναγνωσης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δημήτρης Λιγνάδης: Οι πρώτες ώρες στις φυλακές της Τρίπολης

Δημοσιεύτηκε

στις

1 Share

Τα φλας από τα κλικ των φωτογράφων και τα φώτα από τις κάμερες αργά τα ξημερώματα της Παρασκευής γύρω από τους αστυνομικούς που μετέφεραν τον Δημήτρη Λιγνάδη πίσω στην ΓΑΔΑ φάνταζαν αλλόκοτα στα μάτια του «σκοτεινού» τέρατος.

Μπορεί για μια φευγαλέα στιγμή το μυαλό του να πήγε πίσω, στα βράδια της Επιδαύρου, εκεί που γονάτιζε και φίλαγε ένα ομοίωμα Παρθενώνα με τους φωτογράφους να δίνουν μάχη γι’ αυτό το διαφορετικό κλικ.

Μόνο που τα κλικ των τελευταίων ημερών της ζωής του πρώην καλλιτεχνικού διεθυντή του Εθνικού είναι θαρρείς πανομοιότυπα και με το ίδιο φόντο. Αυτός να μεταφέρεται με χειροπέδες και αστυνομική συνοδεία στα δικαστήρια πριν επιστρέψει για τελευταία φορά χθες στην ΓΑΔΑ, μετά την σύμφωνη απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέα για την προφυλακισή του.

Το μεσημέρι ένα μπλε βαν της Ελληνικής Αστυνομίας παρέλαβε τον άνθρωπο που σόκαρε με τα όσα φέρεται να έκανε χρόνια τώρα σε ανήλικα αγόρια, για το πιο σκληρό και μοναχικό ταξίδι. Αυτό από την Αθήνα στο σωφρονιστικό κατάστημα της Τρίπολης, το νέο του σπίτι πλέον, εκεί όπου φιλοξενούνται οι καταδικασμένοι για σεξουαλικής φύσεως εγκλήματα.

Η μπλέ κλούβα της ΕΛΑΣ που τον μετέφερε, έφτασε το μεσημέρι στην φυλακή και οι κάμερες τοπικών καναλιών που περίμεναν, δεν κατάφεραν να έχουν το πλάνο που επιθυμούσαν διακαώς. Αυτό με το «σκοτεινό» τέρας της υποκριτικής να κατεβαίνει με χειροπέδες και να εισέρχεται για τις διατυπώσεις και την μεταφορά του σε σε ειδική πτέρυγα Covid-19, όπου θα μείνει μια εβδομάδα.

Μετά θα ενταχθεί στην ευρύτερη μικρή κοινωνία της φυλακής ή αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που έχουν να κάνουν με την προσωπική του ασφάλεια θα παραμείνει σε ξεχωριστό χώρο.

Πιθανότατα και με βάση όλα όσα εφιαλτικά και ανομολόγητα μέχρι πρότινος έχουν δει δει αυτές τις μέρες το φως, ο Δημήτρης Λιγνάδης να είναι μόνος του σε έναν χώρο. Άλλωστε όπως είχε πει και ο ίδιος του άρεσε να πορεύεται μοναχικά στην ζωή, μόνο που αυτή η μοναχικότητα φαίνεται ότι έκρυβε και έναν φριχρτό όσο και σκοτεινό ιδιωτικό βίο. Έναν βίο για τον οποίο πολλοί ήξεραν, άκουγαν και πιθανώς κάποιοι να έβλεπαν τα όσα ανομολόγητα έκανε με ανήλικα αγόρια στο ρετιρέ του Μεταξουργείου.

Ό ίδιος τα αρνήθηκε όλα στο υπόμνημα που κατέθεσε αλλά και στην μαραθώνια απολογία του, έχοντας για συνήγορο τον Αλέξη Κούγια, ο οποίος εμφανίστηκε μετά από επίμονο αίτημα του Λιγνάδη να τον αναλάβει.

Το έπραξε «απασφαλίζοντας» από την πρώτη μέρα κατά πάντων με την γνωστή του «Κούγεια» μέθοδο, προκαλώντας πλήθος αρνητικών σχολίων για τα όσα έλεγε και τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποίησε για τα θύματα και τους μάρτυρες.

Μαζί με τους δύο Χανιώτες παιδόφιλους ο Λιγνάδης στις φυλακές Τρίπολης

Στο κατάστημα κράτησης, αυτό της Τρίπολης, κρατείται ήδη ο γνωστός σκηνοθέτης Δημήτρης Λιγνάδης.

Στις ίδιες φυλακές βρίσκονται και τα δύο άτομα που είχαν συλληφθεί προ τριών εβδομάδων στα Χανιά, κατηγορούμενοι σε βαθμό κακουργήματος για ασέλγεια σε ανήλικους.

Τα απαγορευμένα «θέλω» του

Μέχρι και ανθρώπους που δεν ρωτήθηκαν ποτέ αν επιθυμούσαν να καταθέσουν επιστράτευσε ως μάρτυρες υπαράσπισης για τον πελάτη του, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.

Το «σκοτεινό» τέρας της υποκριτικής, αυτό που όπως είχε πει ο θάνατος του πατέρα του «ελευθέρωσε» από μέσα του όλα τα απαγορευμένα «θέλω» του. Μόνο που αυτά τα «θέλω» έκαναν μια ολόκληρη κοινωνία να αναγουλιάσει από αηδία και να ανατριχιάσει για τα όσα πέρασαν ανήλικα αγόρια στα χέρια του. Αγόρια με τα οποία έβγαινε, πήγαινε σε συναυλίες, σε μπαράκια και ενίοτε για ολιγοήμερες διακοπές σε νησιά που δεν θεωρούνται κοσμικά, ώστε να νιώθει πιο ελεύθερος.

Πριν από δύο χρόνια μια οικογένεια ένιωσε άβολα σε μια παραλία, όταν είδε τον Δημήτρη Λιγνάδη να αστειεύεται και να βάζει αντηλιακό σε ένα πολύ νέο παιδί.

Στον χώρο ακόμη συζητάνε την σχέση του με νεαρό ηθοποιό, ο οποίος όταν τον γνώρισε για να παίξει σε συγκεκριμένο έργο, ήταν ανήλικος και για τουλάχιστον δύο χρόνια τους έβλεπαν πολύ συχνά μαζί.

Τώρα ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν θα βλέπει κανένα διάσημο φίλο του, αλλά μόνο τον δικηγόρο του και τα πιο στενά συγγενικά του πρόσωπα, σε έναν χώρο που δεν φανταζόταν ποτέ ότι θα διαβεί την είσοδό του.

Με μια έπαρση που πήγαζε από την άνοδό του, δεν έγινε ποτέ αυτόφωτος, δεν είχε ποτέ το δικό του κοινό όπως άλλοι συνάδελφοί του είχε όμως μια ελευθεριότητα στην ιδιωτική ζωή του, που σχεδόν τρόμαζε κάποιους φίλους του.

Δεν τρόμαζε μάλλον τον ίδιο, που βυθίστηκε σε ένα ερεβώδη κόσμο, με μικρά ανήλικα αγόρια, νοιώθοντας άτρωτος. Μόνο που απο την Παρασκευή το μεσημέρι οι πληροφορίες λένε πως αισθάνεται πλέον τρωτός και παρά τα όσα πρεσβεύει ο συνήγορός του, μόνο ψύχραιμος δεν μπορεί να είναι.

Μάλλον επειδή ως προφυλακισμένος σε ένα κελί, κατηγορούμενος για βιασμό κατά συρροή ίσως να θυμήθηκε και πιθανόν να μετάνιωσε για τα όσα είχε εκμυστηρευτεί σε φίλους του, λίγους μήνες μετά την δολοφονική επίθεση με μαχαίρι το 2002, που κόντεψε να του κοστίσει την ζωή: «Αφέθηκα απόλυτα ελεύθερος» τους είχε πει. «Ακόμη και ο ψυχαναλητής μου συνέστησε να αποφύγω δύο πράγματα: τον φόνο και την φυλακή».

Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά δεν απέφυγε το δεύτερο.

Τι είπε στην απολογία του

«Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που είχα πολλές σχέσεις και με τα δύο φύλα, αλλά δεν συμμετείχα σε πράξεις βιασμού. Είμαι αθώος». Ο Δημήτρης Λιγνάδης αρνήθηκε τις κατηγορίες που του προσάπτονται, χαρακτηρίζοντας τις καταγγελίες προϊόν «ζηλοφθονίας», υποστηρίζοντας δε, -ούτε λίγο, ούτε πολύ- ότι όλα είναι κατασκευασμένα.

Ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης αρνήθηκε κατηγορηματικά τις πράξεις που του αποδίδονται, η ανακρίτρια, ωστόσο, δεν πείστηκε, διατάζοντας την προφυλάκισή του και τη μεταφορά του στις φυλακές Τριπόλεως, όπου θα παραμείνει σε καθεστώς απομόνωσης για μία εβδομάδα, πριν αποφασιστεί εκ νέου το καθεστώς κράτησής του.

Η απολογία του την Πέμπτη διήρκεσε πάνω από 5 ώρες και χαρακτηρίστηκε από την προσπάθειά του να πείσει ότι η όλη ιστορία είναι «στημένη». «Φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου» υποστήριξε και σε άλλο σημείο είπε: «Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που στη ζωή μου μέχρι τώρα, είχα πολλές σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο».

Τα πλέον χαρακτηριστικά αποσπάσματα της απολογία του στην ανακρίτρια έχουν ως έξης:

Ανακρίτρια: Τι απολογείσαι;

Κατηγορούμενος: Αρνούμαι κατηγορηματικά τις αποδιδόμενες σε εμένα κατηγορίες. Δεν είχα καμία σχέση με τον (αναφέρει το όνομα ενός εκ των μαρτύρων που τον «έκαψε») απλώς γνωρίζω ποιος είναι.

Ερώτηση: Θα είχε κάποιο λόγο να προβεί σε κάποια κατηγορία τόσα χρόνια μετά;

Απόκριση: Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο, θα μπορούσα όμως να εικάσω ότι επειδή εδώ και πάρα πολύ καιρό, έχει προεξοφληθεί μια προαναγγελθείσα καταιγίδα φημών και καταγγελιών σε βάρος μου, θεωρώ ότι άνοιξε μια χοάνη που ο καθένας θα μπορούσε για «χ» λόγους να πει το κατιτίς του. Εάν θα έπρεπε να εικάσω κάποιο λόγο θα ήταν ίσως ότι δεν μπόρεσε να γίνει στη ζωή του, όπως μου είχε πει, αυτό που ήθελε, ένα μοντέλο – τραγουδιστής στυλ Ρουβάς. Προσπαθώ να βρω γιατί αυτός ο τύπος πήγε να πει αυτά τα απόλυτα ψεύδη για το άτομό μου.

Ερώτηση: Από πού γνωρίζετε τον …. τον ξάδελφο του ….;

Απόκριση: Τον …. τον γνωρίζω από τα ματσάκια που παίζαμε στα γηπεδάκια του μπάσκετ έναντι του Σταθμού Λαρίσης, όπου μόλις είχα μετακομίσει. Ήταν χαρακτηριστική φυσιογνωμία, λόγω του ότι ήταν αφύσικα μικροσκοπικός. Ο …..μου έστειλε μήνυμα μέσω ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης, γράφοντας ότι ήθελε να γίνει «famous».

Ερώτηση: Εσείς, απαντήσατε στο μήνυμα του ….;

Απόκριση: Δεν θυμάμαι να απάντησα.

Ερώτηση: Δεν τον συναντήστε ποτέ;

Απόκριση: Ποτέ.

Ερώτηση: Ήρθε ποτέ σπίτι σας ο …..;

Απόκριση: Στο σπίτι μου δεν ήρθε ποτέ, ούτε μόνος του, ούτε με άλλους. Δεν γνωρίζω ούτε τα αναφερόμενα στη μήνυση του …. ….Υπάρχει site στο διαδίκτυο, το οποίο ονομάζεται «Spitishoot.com», και εδώ και πολλά χρόνια είχε φωτογραφήσει σπίτια -επωνύμων και είχε φωτογραφήσει όλους τους χώρους και του δικού μου σπιτιού, προκειμένου να καταδείξει τον τρόπο ζωής τους. Έχω αναρτήσει και ο ίδιος φωτογραφίες του σπιτιού μου καθώς και της θέας από αυτό σε λογαριασμούς μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στη συνέχεια η ανακρίτρια ρωτάει τον κατηγορούμενο τις φωτογραφίες που υπάρχουν στο διαμέρισμα του και οι οποίες απεικονίζουν παιδιά. Ακόμη, ο κατηγορούμενος δέχθηκε ερωτήσεις και για ανάρτηση φωτογραφίας που απεικονίζει ανήλικο αγόρι ένα ανήλικο παιδί άρρεν που είναι γυμνό και φοράει το εσώρουχό του, με υψωμένο το δεξί του χέρι.

Απαντώντας στην ανακρίτρια επί των ερωτήσεων αυτών ο κατηγορούμενος υποστήριξε: «Όταν ο παππούς μου Δημήτριος Λιγνάδης ο οποίος ήταν αρχιτέκτονας, ήρθε από τη Σμύρνη, έφερε κάποιους πίνακες και αυτός είναι ένας από αυτούς. Είναι ένας πίνακας του 1800 κάτι και είναι ένα από τα πιο συγκινησιακά μου κειμήλια. Είναι το μόνο που μου θυμίζει τον παππού μου, τον Δημήτρη. Οι φωτογραφίες πάνω σε ένα ταμπλό στις οποίες φαίνονται κάποια παιδιά, απεικονίζουν εμένα σε παιδική ηλικία».

«Όλα κατασκευασμένα»

Συνεχίζοντας να απαντά σε ερωτήσεις της ανακρίτριας ο Δ. Λιγνάδης ανέφερε για όσα οι μάρτυρες και οι μηνυτές του αποδίδουν: «Όλα αυτά είναι κατασκευασμένα καταρχάς στο «εργαστήριο» του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του οποίου από την στιγμή που ανέλαβα Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου τον Σεπτέμβριο του 2019, βρίσκονταν σε ιδεολογική αντίθεση με το πρόσωπό μου. Καταρχάς και για τις πολιτικές μου πεποιθήσεις (πριν από τις εκλογές είχα καταφερθεί πολιτικά εναντίον της τότε κυβέρνησης), δεύτερον επειδή προέβην σε δυο εμβληματικές για εμένα ενέργειες (…) στην ονοματοδοσία μιας αίθουσας του Εθνικού Θεάτρου με το όνομα «Ελένη Παπαδακη» και στην κατάργηση της μέχρι τότε «Πειραματικής Σκηνής» όπου ήταν προσανατολισμένη στην αποδόμηση και στον μοντερνισμό και στην θέση της, την ίδρυση Ερευνητικής Σκηνής για το Αρχαίο Δράμα. Δεν μου συγχωρέθηκε η αγάπη μου στην Πατρίδα, στην Ιστορία και στο ότι το καλοκαίρι που μας πέρασε στην παράσταση «Πέρσες» την οποία είχα σκηνοθετήσει εγώ στην Επίδαυρο η οποία προβλήθηκε σε παγκόσμια μετάδοση μέσω “live streaming” και στην υπόκλιση φίλησα το ομοίωμα του Παρθενώνα. Για το λόγο αυτό μου έγινε bulling, από τα αριστερίζοντα media».

Ερώτηση: Αυτοί οι λόγοι θεωρείτε ότι συνετέλεσαν στην κατασκευή καταγγελιών εναντίον σας;

Απόκριση: Αυτοί οι λόγοι και θα μπορούσα να προσθέσω, πάντα εικάζοντας, τη ζηλοφθονία για την ανάληψη αυτού του ύψιστου αξιώματος για τον πολιτισμό, καθώς και ότι ο τρόπος διοίκησης που άσκησα εγώ μέχρι να παραιτηθώ, για λόγους οικονομικού και εργασιακού εξορθολογισμού, ξεβόλεψε πολλούς.

Στη συνέχεια ο κατηγορούμενος εξαπολύει τα βέλη του στους δικηγόρους μηνυτών και μαρτύρων εναντίον του Γεώργιο Βλάχο και Μαρία Κουρτέση για τους οποίους, όπως λέει έκαναν «open call» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «ελάτε να καταγγείλετε».

Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι το ανοικτό κάλεσμα για καταγγελίες σεξουαλικών παρενοχλήσεων εκ μέρους σας, έγινε για να σας καθαιρέσουν από τη θέση του καλλιτεχνικού Διευθυντού;

Απόκριση: Επειδή δεν έγινε καμία καταγγελία, τα κατασκεύασαν οι ίδιοι οι δικηγόροι.

Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι η μήνυση του … είναι κίβδηλη; Πιο συγκεκριμένα, ότι δικηγόρος, κατασκεύασε τη μήνυση του …;

Απόκριση: Ο συγκεκριμένες άνθρωπος, έφτιαξε μια καταγγελία από το πουθενά. Δεν ξέρω ποιο ήταν το έναυσμα. Λέω λοιπόν ότι το περιεχόμενο της μήνυσης το κατασκεύασε ο ως άνω δικηγόρος.

«Δεν καλούσα ανήλικα στο σπίτι μου»

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση της ανακρίτριας για το εάν καλούσε νεαρά άτομα 15 – 14 ετών στο σπίτι του, ο κατηγορούμενος απαντά: «Δηλώνω κατηγορηματικά «όχι», ούτε έκανα χρήση ναρκωτικών ουσιών ούτε ο ίδιος, ούτε θα προσέφερα ποτέ σε κανέναν. Δεν έχω προλάβει ακόμα να κινηθώ νομικά σε βάρος αυτών που με καταγγέλλουν. (….) Ποτέ δεν είχα συνευρεθεί με ανήλικα άτομα επουδενί λόγο, ποτέ δεν είχα διενεργήσει γενετήσιες πράξεις με ανήλικα άτομα είτε στο σπίτι μου είτε αλλού». 

Ερώτηση: Πως και πότε γνωρίσατε τον …….;

Απόκριση: Το 2013 είχα «ανεβάσει» την παράσταση «Βάκχες» όπου υποδύονταν τον Διόνυσο ο Σάκης Ρουβάς. Η μια από τις κοπέλες η …. έχει έναν αδερφό τον …, ο οποίος μου γνώρισε τον ….

Ερώτηση: Εσείς με την ιδιότητά σας ως ενός καταξιωμένου σκηνοθέτη — ηθοποιού, κάνατε συχνά παρέα με τον … τον …. και τα άλλα παιδιά;

Απόκριση: Κάναμε σχετική παρέα με τον …, τον …. και τηn …. η οποία εμπλουτιζόταν και με άλλα άτομα, ηθοποιούς και καλλιτέχνες. Γνώριζα ότι ο …. προερχόταν από μια κατεστραμμένη οικογένεια, όπως ο έλεγε ο ίδιος. Ο ….. τότε βαφόταν, δεν το αναφέρω αυτό ως μεμπτό. Προσπαθούσε να επιδείξει την σεξουαλική του ταυτότητα, που συνίστατο στην έντονα θηλυκή εμφάνιση. Αυτό όμως δεν το θεωρώ αρνητικό στοιχείο του χαρακτήρα του.

Ερώτηση: Του είχατε κάνει ποτέ κάποια φιλοφρόνηση;

Απόκριση: Δεν θυμάμαι εάν του είχα κάνει φιλοφρόνηση για την εμφάνιση του δεν το αποκλείω όμως κιόλας.

Ερώτηση: Είχατε πει ποτέ στον …. ότι είναι ωραίο αγόρι;

Απόκριση: Όχι.

Ερώτηση: Είχατε ποτέ σεξουαλική σχέση με τον …;

Απόκριση: Ποτέ.

Ερώτηση: Είχατε ποτέ ερωτικές περιπτύξεις με τον …;

Απόκριση: Ποτέ, είχαμε όμως φιλική οικειότητα. Εγώ δεν είμαι σαν τους άλλους ηθοποιούς. Δεν κάνω παρέα μόνο με ανθρώπους του σιναφιού μου, μπορώ να κάνω παρέα και με ανθρώπους που γνώρισα σε ένα παγκάκι, όπως και με μια τρελή που έχω γνωρίσει στο Σύνταγμα, πράγμα που έχει συμβεί.

Ερώτηση: Όταν γνωρίσετε κάποιον σε κάποιο παγκάκι, θα τον συναντήσετε που;

Απόκριση: Μπορεί να φύγω από μια παρέα ηθοποιών, και να πάω να πιω μια μπάρα με κάποιον που κάθεται σε ένα παγκάκι. Μου αρέσει να γνωρίζω κόσμο και να ξεφεύγω από τα στερεότυπα. Αυτό πολλές φορές είναι και παρερμηνεύσιμο. Φανταστείτε ότι εγώ ενώ έχω μια βεράντα που βλέπει θάλασσα, μπορεί να πάω να πιω τον φραπέ μου στο πεζούλι του Αγίου Παύλου ή στο Σταθμό Λαρίσης. Στα γηπεδάκια του Σταθμού Λαρίσης έπαιζα μπάλα, μέχρι πριν από δυο χρόνια, με όλους τους αλλοδαπούς.

Ερώτηση: Εσείς την σεξουαλική σας ταυτότητα, πως την προσδιορίζετε;

Απόκριση: Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που στη ζωή μου μέχρι τώρα, είχα πολλές σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο. Χωρίς να αποκλείω ότι είχα μέχρι τώρα και εφήμερες επαφές. Αυτές όμως δεν ήταν ποτέ με ανηλίκους. Είχα επαφές και με αλλοδαπούς και με αλλοδαπές και με αμοιβή και χωρίς αμοιβή. Με τον …, δεν είχα ποτέ τέτοιου είδους επαφές. Με τον …. μείναμε μαζί, όταν μια μέρα αρχές του 2016, μου χτύπησε την πόρτα, με μια βαλίτσα στο χέρι και είπε «δεν έχω που να μείνω, με έδιωξαν οι δικοί μου» και του είπα «μπες, αλλά θα μείνεις στον καναπέ μου, όχι στο κρεβάτι μου». Νομίζω ότι έμεινε τρεις μέρες το πολύ. Αυτές τις τρεις μέρες δεν ήρθα σε επαφή με τον ….; Δεν θυμάμαι να έχω βγάλει φωτογραφίες στο σπίτι μου με τον …..

Ερώτηση: Είχατε στείλει ποτέ δική σας φωτογραφία από το σπίτι σας στον ….;

Απόκριση: Μπορεί να είχα στείλει.

Ερώτηση: Τον Αύγουστο του 2015, που ήσασταν;

Απόκριση: Στην Ιθάκη. Από 1-19 Αυγούστου του 2015, ήμουν εκεί.

Ερώτηση: Δεν σας προξενεί εντύπωση ότι ο … περιγράφει τη σεξουαλική σας αυτή πράξη με τη χρήση βίος, εξαιρετικά αναλυτικά;

Απόκριση: Δεν μου κάνει εντύπωση, γιατί οι περιγραφές τις οποίες διάβασα, είναι τραγελαφικές και σε κάθε άλλη περίπτωση θα μου προκαλούσαν θυμηδία.

Ερώτηση: Όταν έμενε ο …. μαζί σας, ποιος σας βοηθούσε στην καθαριότητα στο σπίτι;

Απόκριση: Τότε είχα μια κυρία τη …., η οποία είναι Γεωργιανή και είναι κόρη της κυρίας που φροντίζει την κατάκοιτη μητέρα μου. Ουδέποτε είχα κάποιο ανήλικο αγόρι να καθαρίζει το σπίτι μου, όπως με ρωτάτε. Ούτε είχα ανήλικα παιδιά να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι μου. Σε κάθε κατάθεση υπάρχει πάντα και ένα κεφάλαιο ύπαρξης ανηλίκων. Δηλαδή φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου. Εγώ, έκανα κάποιες παραστάσεις μόνο με παιδιά, όπως το «Billy Eliot» και δεν βρέθηκε κανένα παιδί, καμία μάνα και κανένας πατέρας να κάνει κάποια καταγγελία. Είχαμε 50 παιδιά στην εν λόγω παράσταση.

Ο Λιγνάδης αναφέρεται και στην επίθεση με μαχαίρι το 2002. Αναφέρει πως δε γνωρίζει πως έγινε αυτή η επίθεση και επισημαίνει: «Κινδύνεψε σοβαρά η ζωή μου. Ήμουν στην εξώπορτα του σπιτιού μου όταν δέχθηκα την επίθεση. Ποτέ δεν κατάλαβα τον σκοπό της επίθεσης σε βάρος μου, δεν είχα ποτέ άλλη επίθεση σε βάρος μου και δεν θα μπορούσα να καταλάβω ποιος θα μπορούσε μεσημέρι της Μεγάλης Δευτέρας να προβεί σε μια τέτοια πράξη».

Ερώτηση: Με τον κύριο …. τι σχέση είχατε;

Απόκριση: Κάναμε παρέα με τον ….., τον εκτιμούσα, με ερωτεύτηκε πολύ, πήγαινα σπίτι του και κάποια στιγμή χωρίσαμε. …Ψεύδεται ασυστόλως όταν λέει ότι διατηρούσα εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσάκειου το 1999 – 2000. Εγώ στο Αρσάκειο εργάστηκα από το 1993 περίπου έως το 2001, γιατί το 2002 πήγα στο Κολλέγιο όπου εργάστηκα για τρία χρόνια. Και στα δυο σχολεία είχα το εργαστήριο θεάτρου και έκανα μάθημα και σε αγόρια και σε κορίτσια. Οι γονείς και τα παιδιά του Αρσάκειου καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μου εκεί, είχαν και έχουν τεράστια εκτίμηση στο πρόσωπό μου. Περίπου 500 παιδιά του Αρσάκειου, Γυμνάσιου και Λυκείου, διδάχτηκαν θέατρο από εμένα.

Ερώτηση: Πως εξηγείτε το γεγονός ότι ο … λέει, αυτά που λέει για εσάς,

Απόκριση: Κακώδης συμπλεγματισμός επειδή δεν έκανε την καριέρα που ήθελε. Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που πέτυχε χωρίς να χρησιμοποιώ τα στερεότυπα των συναδέλφων μου.

Ερώτηση: Χρησιμοποιούσατε ποτέ την φράση «τα παιδιά του Λιγνάδη»;

Απόκριση: Όχι, δεν μου λέει κάτι η φράση αυτή.

Ερώτηση: Έχετε απειλήσει ποτέ τον ….;

Απόκριση: Όχι. Ποτέ δεν έχω απειλήσει τον …, για τίποτα, γιατί δεν έχω κάνει τίποτα.

Ερώτηση: Την κυρία …. την έχετε απειλήσει ποτέ;

Απόκριση: Την ….. δεν την έχω απειλήσει, την έχω όμως προειδοποιήσει, ότι μετά τον πατέρα της το επόμενο βήμα είναι η αστυνομία. ‘Έχει εμμονή με εμένα πάθους και μίσους πια. Πήρα τρεις φορές τον πατέρα της και του είπα να κάνει κάτι να σώσει την κόρη του. …Όσα λέει στην κατάθεσή της είναι νοσηρά ψεύδη από αρχή μέχρι κεραίας. Ποτέ δεν είπα στην … ότι εάν μιλήσει θα της κάνω κακό, θα της τινάξω τα μυαλά με ένα πιστόλι, ότι θα βλάψω την οικογένειά της και ότι δεν θα βρει ποτέ δουλειά. Με συγκεκριμένη γυναίκα δεν είχα ποτέ καμία ερωτική σχέση.

Ερώτηση. Όσα αναφέρει ο ….στην μήνυσή του είναι και αυτά ψέματα;

Απόκριση: Είναι μια μυθοπλασία από την αρχή μέχρι το τέλος. …παραιτήθηκα γιατί έβλεπα ότι έρχεται ένα τσουνάμι.

Ερώτηση: Όλοι αυτοί οι καταγγέλλοντες στη δικογραφία που αναφέρουν περιστατικά γενετήσιων πράξεων με ανηλίκους, εμπεριέχοντες βία και μη, λένε ψέματα;

Απόκριση: Είναι μια διαδοχική ανάφλεξη, διότι γίνεται «open call» που το τρέχει το Σωματείο Ηθοποιών. Παίρνοντας την σκυτάλη από τον …. λένε όλοι τα ίδια πράγματα, γιατί ο σκοπός τους ήταν να φύγω από αυτή τη θέση. Μετά αυτό χρησιμοποιήθηκε και πολιτικά. Στην αρχή είπαν «τελειώστε τον Λιγνάδη», αυτή είναι η άποψή μου και μετά και τον αδερφό μου. Ο ….. τον οποίο εγώ δεν γνωρίζω, ο άνθρωπος μπορεί πράγματι να ήρθε στο θέατρο, λέει ότι είχαμε μια τετράχρονη σχέση.

Ερώτηση: Έχετε κατηγορηθεί ποτέ στο παρελθόν για οποιαδήποτε αιτία;

Απόκριση: Δεν έχω κατηγορηθεί ποτέ στο παρελθόν για οποιαδήποτε αιτία.

Τέλος, για την συνεργασία του με το Πανεπιστήμιο, ο κατηγορούμενος ανέφερε στην ανακρίτρια: «Έχω διδάξει στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου για ενάμιση χρόνο, νομίζω το 2004 – 2005. Δεν έχω διδάξει σε άλλα Πανεπιστήμια αλλά έχω κάνει διαλέξεις. Εγώ σταμάτησα την συνεργασία μου με το εν λόγω Πανεπιστήμιο γιατί δεν με συνέφερε οικονομικά».

Τι αναφέρει το ένταλμα προσωρινής κράτησης

Μετά την απολογία του Δημήτρη Λιγνάδη και τις καταθέσεις των μαρτύρων, ακολούθησε η σύσκεψη για το αν θα προφυλακιστεί ή αν θα αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους. Η ανακρίτρια διέκρινε συγκεκριμένη μεθοδολογία στις πράξεις του κατηγορούμενου και για τον λόγο αυτόν, διέταξε την προφυλάκισή του.

Ακόμη στο ένταλμα γίνεται λόγος για επιμονή από μέρους του στην καλλιέργεια των κατάλληλων συνθηκών σε ιδιωτικούς χώρους φυσικής του εξουσίασης για τη δημιουργία, κλίματος εμπιστοσύνης με κατηγορούμενους. Αναφέρεται πως ο σκηνοθέτης «εκμεταλλευόταν, αφενός, τη δική του κοινωνική αναγνώριση και επαγγελματική καταξίωση, αφετέρου την επιθυμία των παθόντων για κοινωνική αναβάθμιση και ενασχόληση με τον χώρο του θεάματος». Επιπρόεσθετα επισημαίνεται πως υπήρχε άσκηση σωματικής βίας ή περιαγωγής των παθόντων σε κατάσταση αναισθησίας ή ανικανότητας για αντίσταση.

Σύμφωνα με όσα φέρεται να αναφέρονται στο ένταλμα κρίθηκε ότι «αν αφεθεί ελεύθερος είναι πολύ πιθανό να διαπράξει και άλλες αξιόποινες πράξεις, σε κάθε δε περίπτωση, ομοειδείς με την κακούργηματική πράξη του βιασμού κατά συρροή». Αξίζει να σημειωθεί, ότι η ανακρίτρια κάνει ιδιαίτερη μνεία σε στοιχεία που «προκύπτουν εναργώς από τη συνδυαστική και συνολική εκτίμηση του συλλεγέντος υλικού, το οποίο δεν κλονίζεται από την απολογία και τα εισφερθέντα αποδεικτικά στοιχεία εκ μέρους του κατηγορουμένου». Μάλιστα, φέρεται να κάνει λόγο για «αδιάλειπτη επιθυμία του για ικανοποίηση, της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα, κυρίως άρρενα, άτομα, αδιαφορώντας για το ενδεχόμενο προσβολής της ανθρώπινης αξιοπρέπειάς τους και της γενετήσιας ελευθερίας τους».

Τέλος, οι δικαστικές αρχές «αρνήθηκαν» στον σκηνοθέτη και τον κατ’ οικον περιορισμό του με βραχιολάκι ηλεκτρονικής επιτήρησης. Όπως επισημαίνουν: «Καταδεικνύεται η σαφής εξακολουθητική εγκληματική ροπή του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του κατηγορούμενου, για τον λόγο δε αυτό, κρίνεται ότι δεν καθίσταται επαρκής η επιβολή σε αυτόν, του περιοριστικού όρου του κατ’ οίκον περιορισμού με ηλεκτρονική επιτήρηση, για την αποτροπή του από την τέλεση νέων αδικημάτων, η δε κρίση αυτή τελεί σε ανεξαρτησία από την εκ μέρους του υποβολή αντιστοίχου αιτήματος ή μη».

 

Πηγή: protothema

1 Share
συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap