Βρειτε μας στα Social Media

ΕΛΛΑΔΑ

Νέα εποχή στις καφετέριες στην Ελλάδα -Τέλος στο κλασικό μοντέλο εξυπηρέτησης

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

Αλλάζει το μοντέλο στις καφετέριες

Σημαντικές αλλαγές φαίνεται να διαμορφώνονται στον χώρο του καφέ στην εστίαση, καθώς ολοένα και περισσότεροι επιχειρηματίες προσαρμόζονται σε νέα δεδομένα, αφήνοντας πίσω τους το παραδοσιακό μοντέλο λειτουργίας που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Σελφ σέρβις αντί για σερβιτόρους

Όπως αναφέρουν πηγές του κλάδου, μία από τις βασικές τάσεις που καταγράφεται είναι η στροφή προς το μοντέλο αυτοεξυπηρέτησης. Χωρίς σερβιτόρους, με τον πελάτη να παραλαμβάνει μόνος του την παραγγελία από τον πάγκο. Πρόκειται για επιλογή που εφαρμόζεται πλέον όχι μόνο σε μεγάλες αλυσίδες, αλλά και σε γειτονικές καφετέριες.

Οι λόγοι αυτής της αλλαγής δεν είναι λίγοι. Η αύξηση των πρώτων υλών, οι δυσκολίες στην εξεύρεση προσωπικού, τα υψηλά ενοίκια και γενικά το κόστος λειτουργίας οδηγούν σε τέτοιες αποφάσεις. Η αυτοεξυπηρέτηση θεωρείται από πολλούς ως μια λύση που περιορίζει τα έξοδα και ταυτόχρονα συγκρατεί τις τιμές.

Η τιμή του καφέ ανεβαίνει – Ο τζίρος δεν ακολουθεί

Από την αρχή της χρονιάς, οι τιμές στον καφέ εκτός σπιτιού έχουν αυξηθεί κατά 5% έως 15%. Κάποιοι επιχειρηματίες προσπαθούν να απορροφήσουν το κόστος. Άλλοι όχι. Ο καφές είτε στο χέρι είτε σερβιριζόμενος, παραμένει ένα από τα προϊόντα με καθημερινή ζήτηση, ωστόσο η πίεση στα κόστη λειτουργίας είναι σταθερή.

Οι επαγγελματίες του χώρου αναφέρουν ότι ο τζίρος δεν συμβαδίζει με την αύξηση των εξόδων. Σε αρκετές περιπτώσεις, ειδικά μετά την πανδημία, οι πελάτες καταλαμβάνουν ένα τραπέζι για ώρες, με μόνη παραγγελία έναν καφέ ή έναν χυμό. Αυτό δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία και τη βιωσιμότητα του καταστήματος.

H νέα πραγματικότητα: Τηλεργασία μέσα στις καφετέριες

Καφετέρια ή χώρος εργασίας;

Μετά την περίοδο του Covid-19, οι καφετέριες για πολλούς δεν είναι πλέον απλός χώρος αναψυχής. Έγιναν χώρος εργασίας. Λάπτοπ, ακουστικά, πολλαπλές ώρες σε ένα τραπέζι. Και σε κάποιες περιπτώσεις, χωρίς καν δεύτερη παραγγελία.

Οι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν πλέον ένα δίλημμα. Ο γρήγορος κύκλος πελατών που εξασφαλίζει εισόδημα, έχει περιοριστεί. Το κατάστημα γεμίζει, αλλά ο τζίρος δεν αυξάνεται. Για να μείνει βιώσιμη μια καφετέρια, πρέπει το τραπέζι να “γυρνάει”, λένε χαρακτηριστικά.

Νέα μέτρα περιορισμού

Σε απάντηση σε αυτή την κατάσταση, εμφανίζονται πρακτικές που εφαρμόζονται ήδη σε χώρες όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Πινακίδες που απαγορεύουν τη χρήση φορητών υπολογιστών, περιορισμός τους σε συγκεκριμένα τραπέζια ή συγκεκριμένες ώρες.

Στην Ελλάδα, αρκετοί ιδιοκτήτες εξετάζουν παρόμοια μέτρα. Άλλοι σχεδιάζουν να μειώσουν τον διαθέσιμο χώρο για τηλεργασία ή να ορίσουν συγκεκριμένες ζώνες εντός του καταστήματος. Στόχος, να επανέλθει η ροή πελατών.

Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση ammos
Διαφήμιση agroexpo
Διαφήμιση vikos
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ