Βρειτε μας στα Social Media

DAYNIGHT SPECIALS

10 παιδιά που ομόρφυναν για πάντα τον Κόσμο μας!

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δημοσιεύτηκε

στις

21 Shares

Η καθημερινότητα των τελευταίων δεκαετιών στις περισσότερες περιοχές του πλανήτη έχει μεγαλύτερη ένταση από κάθε άλλη ιστορική περίοδο. Η καθημερινότητα που ζει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού και ιδιαίτερα τα παιδιά χαρακτηρίζεται από όλο και αυξανόμενο άγχος, «κατακλυσμό» άσχημων ειδήσεων από τα σύγχρονα μέσα ενημέρωσαν και ισχυρές δόσεις αρνητικότητας όσο και αν αντικειμενικά βελτιώνονται οι συνθήκες διαβίωσης παγκοσμίως.

Γράφει ο Αντώνης Τσαλίκης για το Daynight.com

Τι καλύτερο ως προσέγγιση από το να εστιάζουμε λοιπόν στα θετικά και να χαιρόμαστε αυθεντικά για σπουδαία επιτεύγματα; Όπως αυτά που κατάφεραν τα παρακάτω 10 παιδιά τα οποία άλλαξαν τον κόσμο μας…

Παρά την δυσκολία που αντιμετωπίζουμε συχνά όταν θέλουμε να αποφύγουμε αρνητικές ειδήσεις ή απαισιόδοξες εκτιμήσεις για κάθε κοινωνικό ζήτημα, με μια μικρή προσπάθεια δεν είναι δύσκολο να βρεις αρκετά μικρά και μεγάλα παραδείγματα ανθρώπων γύρω σου που σκέφτονται διαφορετικά.

Τα παιδιά που ξεχωρίσαμε έκαναν το κάτι διαφορετικό. Επέλεξαν να βλέπουν στο μέλλον και να διαχειρίζονται τα προβλήματα ως προκλήσεις…

Alex Deans

Ο καναδο-βρετανός νεαρός που σε ηλικία μόλις 12 ετών κατάφερε να σχεδιάσει και να παράγει την συσκευή iAid η οποία βοηθάει σημαντικά άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης να αποφύγουν εμπόδια και γενικά να κινηθούν ανεξάρτητα στο περιβάλλον τους. Αφορμή και κίνητρο ήταν μια τυχαία συνάντηση που είχε στο δρόμο με τυφλή κυρία που αδυνατούσε να περάσει τον δρόμο…

Malala Yousafzai

Η πακιστανικής καταγωγής νεαρή, στην ηλικία των 11 ετών αντιτάχθηκε στο καθεστώς των Ταλιμπάν της περιοχής που ζούσε οι οποίοι απαγόρευαν την πρόσβαση στην εκπαίδευση στα κορίτσια. Εκείνη δεν πτοήθηκε από τις προειδοποιήσεις και τις απειλές, συνεχίζοντας να γράφει σε ένα blog του BBC υπερασπίζοντας το δικαίωμα στην μάθηση.

Άγνωστος την πυροβόλησε στο κεφάλι καθώς γύριζε από το σχολείο και σχεδόν από τύχη γλίτωσε τον θάνατο. Από τότε ζει στο Ηνωμένο Βασίλειο και έχει έντονη ανθρωπιστική δράση.

Ann Makosinski

Η Άννα είναι δίχως αμφιβολία ακόμη ένα παιδί που κατάφερε να αλλάξει τον κόσμο. Με αφορμή έναν φίλο της που δεν μπορούσε να διαβάσει λόγω απουσίας ρεύματος σε επαρχιακή περιοχή των Φιλιππίνων, έκανε μια εξαιρετική εφεύρεση που μετέτρεπε την θερμότητα του σώματος σε ηλεκτρική ενέργεια και παράλληλα φωτισμό!

Στόχος της η μικρή αυτή συσκευή να βοηθήσει πολλά μικρά παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν σε χωριά χωρίς φως.

Iqbal Masih

Ο Ικμπάλ είναι ένα παιδί που βίωσε αμέτρητες δυσκολίες και σκληρές στιγμές μέχρι τα 10 του χρόνιου όπου κατάφερε να ξεφύγει από δίκτυο εξαναγκαστικής παιδικής εργασίας στο Πακιστάν. Για τα επόμενα δύο χρόνια αποτέλεσε «κινητήριο δύναμη» στην χώρα του όσον αφορά το κίνημα κατά της παιδικής εργασίας και αναδείχθηκε σε σύμβολο των ελευθεριών και δικαιωμάτων που πρέπει να απολαμβάνουν τα παιδιά. Δυστυχώς δολοφονήθηκε μόλις σε ηλικία 12 ετών και από τότε είναι αδιαμφισβήτητα σταθερή αναφορά όταν συζητάμε για παιδιά που σταμάτησαν να φοβούνται…

Jack Andraka

Τι να πεις για το συγκεκριμένο παιδί που άντεξε να ακούσει πάνω από 200 απορρίψεις μέχρι να δεχτούν στο πανεπιστήμιο John Hopkins την ιδιαίτερα καινοτόμο μέθοδο του ενάντια στα καρκινικά κύτταρα.

Έχοντας την εμπειρία ενός αγαπημένου γείτονα που έχασε την ζωή του από καρκίνο, αφιερώθηκε παρά την νεαρή ηλικία του στην έρευνα και εφεύρε μόλις στα 15 του ένα νέο αισθητήρα που εντόπιζε εντυπωσιακά πιο αποτελεσματικά τον καρκίνο στα αρχικά στάδια.

Kelvin Doe

Ο μικρός Κέλβιν είναι ένα ακόμη παιδί «θαύμα» με καταγωγή από την Σιέρα Λεόνε της Αφρικής το οποίο άλλαξε εντελώς την ζωή των πατριωτών στο χωριό μόλις στα 13 του.

Χωρίς να έχει καμία σπουδαία εκπαίδευση, κατάφερε να δημιουργήσει τις δικές μου αυτοσχέδιες μπαταρίες με τις οποίες πρόσφερε ενέργεια στην οικογένεια του και στην συνέχεια πολλές άλλες, ενώ κατασκεύασε και ραδιοφωνικό σταθμό από ανακυκλώσιμα υλικά.

Param Jaggi

Ο ινδικής καταγωγής Αμερικανός που σήμερα είναι γνωστός επιστήμονας παρά την νεαρή ηλικία του (μόλις 26 ετών), πριν χρόνια κατάφερε να εντυπωσιάσει την παγκόσμια κοινότητα στο χώρο της ενέργειας και της φυσικής.

Κατά την εφηβεία του και λίγο πριν βγάλει δίπλωμα για αυτοκίνητο, αφιέρωσε χρόνο για έρευνα και δημιούργησε την Algae Mobile, μια συσκευή που μετατρέπει το καυσαέριο από την εξάτμιση των οχημάτων σε καθαρό οξυγόνο!

Boyan Slat

Ο νεαρός ολλανδός είχε επισκεφτεί την Ελλάδα μας πριν από χρόνια σε ηλικία 16 ετών και σχεδόν σοκαρίστηκε από τα αμέτρητα πλαστικά σκουπίδια που έβλεπε παντού και κυρίως στις ακτές που πήγαινε για μπάνιο. Έτσι λοιπόν αποφάσισε να ασχοληθεί στην τελική εργασία του για το λύκειο με την μόλυνση των θαλασσών.

Το αποτέλεσμα ήταν να φτάσει στην εφεύρεση ενός νέου συστήματος το οποίο συγκεντρώνει τα πλαστικά στην επιφάνεια του νερού και καταφέρνει να τα διασπά με θετικό τρόπο για το περιβάλλον σε πολύ μικρότερους χρόνους από ότι θα συνέβαινε κανονικά στην φύση.

Greta Thunberg

Η μικρή Greta από την Σουηδία είναι αυτή τη στιγμή από τα πιο γνωστά παιδιά στον χώρο του περιβαλλοντικού ακτιβισμού έπειτα από όλα όσα έχει πράξει σε δημόσιο επίπεδο για την προστασία της φύσης γύρω μας.

Ιδιαίτερα ενεργή στα παγκόσμια φόρουμ για ζητήματα προστασία του περιβάλλοντος και με σταθερές πρωτοβουλίες δράσης, αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα των παιδιών που αδιαφορούν για το μέλλον του πλανήτη.

Anne Frank

Η Άννα ήταν μία Γερμανίδα Εβραϊκής καταγωγής που έγραψε ένα ημερολόγιο ενώ κρυβόταν, μαζί με τους δικούς της και τέσσερις οικογενειακούς φίλους, σε ένα σπίτι στο Άμστερνταμ κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής της Ολλανδίας στο 2ο παγκόσμιο πόλεμο.

Το ημερολόγιο, που είχε δοθεί στην Άννα ως δώρο για τα 13α γενέθλιά της, περιγράφει τα γεγονότα της ζωής της από τις 12 Ιουνίου 1942 μέχρι την τελευταία μέρα που έγραψε σ’ αυτό, την 1η Αυγούστου 1944. Ο αντίκτυπος των όσων αφηγήθηκε αποτελεί μία από τις πιο σκληρές αναφορές στα όσα αποτρόπαια εγκλήματα διέπραξαν οι ναζί εκείνη την περίοδο.

παιδιά

21 Shares
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Σχολίασε το άρθρο
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

XANIA

Chaniartoon: Ποιος κρύβεται πίσω από το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικ στην Κρήτη | ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Δημοσιεύτηκε

στις

Chaniartoon Festival
37 Shares

Για τους λάτρεις των κόμικ το “Chaniartoon International Comic & Animation Festival” είναι γνώριμος όρος τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Για όσους δεν το έχουν ανακαλύψει ακόμη, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο καταξιωμένα φεστιβάλ κόμικ (και όχι μόνο) στην Ελλάδα, που συγκεντρώνει έργα καλλιτεχνών από όλη την χώρα.

Με την καρδιά να χτυπά στα Χανιά, το φεστιβάλ φιλοξενεί ανάμεσα σε άλλες δράσεις εικονογραφήσεις, κόμικ, στριπ, γελοιογραφίες και καρικατούρες έχοντας ως στόχο να φέρει το κοινό πιο κοντά στον κόσμο των κόμικ και να αποδείξει ότι τα κόμικ δεν αφορούν μόνο στην παιδική ηλικία. Η ομάδα του φεστιβάλ μεγάλη. Εμείς ψάξαμε να βρούμε το πρόσωπο “κλειδί” που κρύβεται πίσω από την ιδέα.

Συνέντευξη στη Μαριάννα Τζιράκη για το Daynight.gr

Ο λόγος για τον Μάριο Ιωαννίδη, ο οποίος μάς μίλησε- με τη βοήθεια του skype-για την πορεία του και την πρώτη του επαφή με τον δημιουργικό κόσμο των κόμικ και των animation γενικότερα, καθώς και το πώς έφτασε στο σήμερα και στη δημιουργία ενός από τα πιο ευφάνταστα και καινοτόμα φεστιβάλ πανελλαδικά.

 

Μάριε, πάμε λίγο πίσω. Πού γεννήθηκες και τι σπουδές ακολούθησες;

Έχω γεννηθεί και σπουδάσει στην Αθήνα. Αρχικά τελείωσα την σχολή Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά και στη συνέχεια την σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών «Ορνεράκης» με υποτροφία στο animation. Στο μεταπτυχιακό μου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ουσιαστικά συνδύασα τα δύο πεδία, στην κατεύθυνση την Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας και ειδικότερα στον Σχεδιασμό Ψηφιακού Πολιτιστικού Προϊόντος. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιώ το διδακτορικό μου, στο οποίο ασχολούμαι με την μεθοδολογία αφήγησης σε παιχνίδια εμβυθιστικής εικονικής πραγματικότητας.

 

Η αγάπη σου για το σκίτσο πότε περίπου εμφανίστηκε; Υπήρχαν ερεθίσματα από την οικογένειά σου;

Η αγάπη για το σκίτσο ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία, από τα κόμικ που διαβάζαμε σαν παιδιά, αλλά και από σειρές κινουμένων σχεδίων στην τηλεόραση. Σίγουρα συντέλεσαν και παραγωγές όπως αυτή της Φρουτοπίας, που κινούνται βέβαια σε ένα γειτονικό πεδίο τέχνης. Από τα σχολικά και φοιτητικά χρόνια αναζητούσα σχετικές πηγές, σε φεστιβάλ animation ή κόμικ, όπως το φεστιβάλ της Βαβέλ που γινόταν τότε. Δεν υπήρχε και το ίντερνετ στην σημερινή του μορφή εκείνη την περίοδο, οπότε τα φεστιβάλ ήταν μια εντυπωσιακή έκρηξη πληροφοριών!

Σου έχει μείνει η εικόνα του αγαπημένου σου animation όταν ήσουν παιδί;

Λατρεύω σαν είδος τις ταινίες animation μικρού μήκους, γιατί μέσα σε μια αφήγηση λίγων λεπτών, μπορείς να πεις μια ολόκληρη ιστορία. Σε συνδυασμό με το animation που μπορεί να ξεφύγει από μια ρεαλιστική απεικόνιση ,το αποτέλεσμα είναι μαγευτικό. Ένας αγαπημένος σχεδιαστής animation είναι ο Bruno Bozzetto, από την Ιταλία, τόσο για τις μικρού όσο και για τις μεγάλου μήκους ταινίες του. Ένας καλλιτέχνης με ιδιαίτερο χιούμορ που ταυτόχρονα όμως μπορεί να δώσει μια πολύ δραματική ατμόσφαιρα και να σου μεταδώσει με επιτυχία το οποιοδήποτε συναίσθημα. Σαν πιτσιρικάς θυμάμαι που φτιάχναμε στις άκρες των βιβλίων σκιτσάκια, στο στυλ των flipbook.

 

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για το Chaniartoon festival;

Εδώ στα Χανιά έχω στήσει το Εργαστήριο Σκίτσου Χανίων, το οποίο ήρθε σαν συνέχεια από μια σειρά μαθημάτων που είχαν πραγματοποιηθεί στο 2ο Γυμνάσιο Χανίων. Μάλιστα τα μαθήματα αυτά στο Γυμνάσιο έγιναν με αφορμή μια έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο με θέμα του Χανιώτες Σκιτσογράφους. Πρακτικά αυτή η έκθεση ήταν και το πρώτο λιθαράκι. Από τα μαθήματα σκίτσου και animation στο Εργαστήριο, προέκυψε η ανάγκη για μαθητικές εκθέσεις με τα έργα παιδιών και ενηλίκων. Ύστερα από μια σειρά από εκθέσεις, αποφασίσαμε να ανοίξουμε το φεστιβάλ και εκτός εργαστηρίου, με ένα ανοιχτό κάλεσμα. Η ανταπόκριση τόσο στο κομμάτι του κόμικ όσο και σε αυτό του animation ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, και κάπως έτσι γεννήθηκε το Chaniartoon.

 

Υπάρχουν και άλλοι συνοδοιπόροι στο ταξίδι;

Πίσω από το Chaniartoon βρίσκεται μια ομάδα ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορα επαγγέλματα. Μερικοί είναι παλιοί μαθητές του εργαστηρίου που συμμετείχαν σε κάποιο παλαιότερο φεστιβάλ και από τότε το βοηθάνε κάθε χρόνο. Άλλοι πάλι γνώρισαν το φεστιβάλ στην πορεία, σαν εθελοντές ή σαν θεατές και αποφάσισαν να εμπλακούν σύμφωνα και με τις δυνατότητές τους. Οι δυσκολίες και οι απαιτήσεις του φεστιβάλ κάθε χρόνο αλλάζουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το φεστιβάλ του 2020, που ο covid-19 μάς ανάγκαζε να αλλάζουμε συνεχώς τον προγραμματισμό μας. Ακόμα και μερικές μέρες πριν το φεστιβάλ, δεν είμασταν σίγουροι τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε, τι θα μεταφέρουμε για το 2021 και τι θα κάνουμε με προσαρμογές.

 

Ποιοι είναι οι πρωταρχικοί στόχοι που έθεσες για το φεστιβάλ;

Ο στόχος του φεστιβάλ Chaniartoon είναι καταρχήν να γνωρίσει στο κοινό την τέχνη του κόμικ και του animation. Ειδικότερα να βοηθήσει και στην αποδέσμευση του όρου από την παιδική ηλικία, καθώς είναι μια τέχνη που αφορά, ίσως και περισσότερο, τους ενήλικες. Παράλληλα να προωθήσει τους καλλιτέχνες, κομίστες, σκιτσογράφους και animators στο ελληνικό αλλά και διεθνές κοινό. Τέλος, κάτι που έχει αρχίσει να γίνεται με επιτυχία, να πραγματοποιεί το φεστιβάλ τις δικές του παραγωγές.

 

Αν σου έλεγα ποιος είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός του φεστιβάλ τι θα μου απαντούσες;

Αυτό που έχει καταφέρει το φεστιβάλ μέσα από τα 4 χρόνια παρουσίας του, είναι ότι έχει μπει δυναμικά στον φεστιβαλικό χάρτη της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Κάθε χρόνο λαμβάνουμε όλο και περισσότερα έργα από όλο τον κόσμο, ενώ σιγά-σιγά πληθαίνουν και οι συνεργασίες με άλλα φεστιβάλ και θεσμούς. Μια πολύ σημαντική εξέλιξη ήταν η εμπιστοσύνη και η στήριξη που είχαμε από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος καθώς και η στήριξη και αιγίδα από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Το Chaniartoon πέρυσι κατάφερε να γίνει το πρώτο φεστιβάλ τους είδους, που παρουσίασε εφαρμογή δικής του παραγωγής επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ φέτος εισήγαγε και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Καταφέρνει έτσι να καινοτομεί παρά τα λίγα χρόνια παρουσίας του. Ο κόσμος πια το αναγνωρίζει, ενώ πολύ θετικά μηνύματα παίρνουμε και από τους Έλληνες κομίστες που συμμετέχουν. Μας έχουν αναφέρει ότι είμαστε το «καλύτερο φεστιβάλ για καλλιτέχνες», αναφερόμενοι στις παροχές που τους διαθέτουμε, την φιλοξενία και την γενικότερη ζεστή ατμόσφαιρα του φεστιβάλ. Από την περσινή χρονιά είμαστε ενεργό μέλος και της ASIFA Hellas, και είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με όλα τα μέλη αλλά και τις δράσεις της.

 

Μάριε, δεν γίνεται να μην σε ρωτήσω για το πόσο επηρεάστηκε το φεστιβάλ με την αλλαγή δεδομένων σε συνθήκες covid19. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου;

Το 2020 ήταν μια αρκετά δύσκολη διοργάνωση καθώς τα δεδομένα μας οδήγησαν σε μια αναδιαμόρφωση του προγράμματος. Μια σειρά από βιωματικά εργαστήρια που είχαμε προγραμματίσει τα κάναμε τελικά από απόσταση. Σε αυτό το κομμάτι χάσαμε την διάδραση που θα υπήρχε από κοντά. Από την άλλη, επειδή ακριβώς ήταν από απόσταση, συμμετείχαν άτομα από όλη την Ελλάδα. Έτσι κατά κάποιο τρόπο το φεστιβάλ έσπασε τον τοπικό χαρακτήρα. Το ίδιο έγινε και με τις προβολές των ταινιών, μεγάλο μέρος των οποίων πραγματοποιήθηκε ψηφιακά μέσα από κατάλληλες πλατφόρμες. Το φεστιβάλ έτσι το παρακολούθησαν από 50 διαφορετικές χώρες, συνολικά περισσότερα από 4000 άτομα στο σύνολο. Λάβαμε πολλά θετικά σχόλια από τους θεατές που το παρακολούθησαν, ειδικότερα από τους καλλιτέχνες τους εξωτερικού, που λόγω covid19, δεν είχαν την δυνατότητα να ταξιδέψουν στην Ελλάδα και στα Χανιά. Επιπλέον η δύσκολη αυτή κατάσταση μας οδήγησε στην παραγωγή εκτός των VR/AR εφαρμογών και μίας εφαρμογής desktop, την οποία μπορεί κανείς να την βρει στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ. Αυτή «τρέχει» σε κάθε σύγχρονο υπολογιστή και ο χρήστης μπορεί να δει το σύνολο των έργων που επιλέχθηκαν για το φετινό Chaniartoon και να περιηγηθεί στον εκθεσιακό χώρο.

 

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για το Chaniartoon 2021;

Για το 2021 ελπίζουμε να καταφέρουμε να κάνουμε όλα αυτά που προγραμματίζαμε για το φεστιβάλ του 2020, αλλά λόγω της κατάστασης δεν έγιναν. Αρχικά προγραμματίζουμε ένα μεγάλο artist alley, στο οποίο θα παραβρεθούν 40-50 καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα για ένα δημιουργικό τριήμερο, στο οποίο θα εκθέσουν τα έργα τους και θα έρθουν σε επαφή με το κοινό, διαδρώντας με αυτό. Προγραμματίζουμε επίσης μια σειρά από workshops, ενώ θα εισάγουμε και το κομμάτι του Game Design, καθώς είναι ένα πεδίο με πολύ ενδιαφέρον, το οποίο δανείζεται πλήθος στοιχείων και από την εικονογράφηση αλλά και από το animation, ενώ παράλληλα έχει και όλες τις αφηγηματικές δομές των ιστοριών.

Θα εγκαινιαστεί σύντομα, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Σκίτσου Χανίων, μια ελεύθερη μέρα δημιουργικότητας. Έτσι κάθε εβδομάδα, στην έδρα του φεστιβάλ και του Εργαστηρίου Σκίτσου Χανίων, θα συναντιούνται άτομα που ενδιαφέρονται να εκφραστούν δημιουργικά, έχοντας πρόσβαση στον σχετικό εξοπλισμό (όπως π.χ. φωτοτράπεζες για animation), με σκοπό να δημιουργηθεί μια δημιουργική κοινότητα. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά και το Πολυτεχνείο Κρήτης και ειδικότερο το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων, θα προχωρήσουμε στην παραγωγή μιας VR εφαρμογής του Κέντρου Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, στο πρότυπου του Μουσείου Εικονικής Πραγματικότητας. Παράλληλα με το εργαστήριο του Πολυτεχνείου ετοιμάζουμε μια σειρά από Projection Mapping σε σημαντικά σημεία της πόλης των Χανίων. Φέτος κάνουμε τα πρώτα βήματα και στο εκπαιδευτικό κομμάτι, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεσπίζοντας έναν ετήσιο διαγωνισμό σκίτσου/κόμικ για τα σχολεία, αλλά και ειδικές προβολές που θα πραγματοποιούνται μέσα στον χρόνο.

Αντίστροφη μέτρηση για το Chaniartoon Festival 2021!

Ο Μάριος Ιωαννίδης είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις ανθρώπων που αποτελεί φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση. Η συνέντευξη μας, αν και έγινε μέσω skype, δεν άφησε περιθώριο αμφισβήτησης για την δημιουργικότητα, την ήρεμη δύναμη και την αισιοδοξία του εμπνευστή του φεστιβάλ. Το επόμενο ραντεβού το περιμένουμε πώς και πώς στα Χανιά, ελπίζουμε μέσα σε μια έκθεση γεμάτη χρώματα, δημιουργία και ανθρώπινη παρουσία.

Η φετινή διοργάνωση για το 5ο Chaniartoon Festival θα διεξαχθεί από τις 13 έως και τις 28 Σεπτεμβρίου του 2021. Η θεματική είναι βασισμένη στην λέξη “(αν)ισότητα” θίγοντας έτσι ένα καίριο ζήτημα και καλώντας τους καλλιτέχνες να δώσουν την δική τους φωνή και οπτική πάνω σε αυτό.

Αν και το πρόγραμμα δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, ο Μάριος μας έδωσε κάποια hint και ονόματα πολλά υποσχόμενων καλλιτεχνών που αν επιτραπεί η φυσική παρουσία, σίγουρα θα κάνουν το φεστιβάλ το γεγονός του καλοκαιριού στα Χανιά!

Ακολουθείστε το Chaniartoon Festival στα social media και παρακολουθήστε την μασκότ (την οποία λατρέψαμε) στα διάφορα post που επιμελείται η ομάδα. Εμείς πάντως ανυπομονούμε!

Chaniartoon Festival

Site:  www.chaniartoonfest.gr
Facebook:  www.facebook.com/chaniartoon.fest 
Instagram: www.instagram.com/chaniartoon/

*Ευχαριστούμε πολύ το Chaniartoon Festival για την διάθεση φωτογραφικού υλικού για το άρθρο.

Chaniartoon Festival
37 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

10+1 φωτογραφίες από την Κρήτη που θα σου φέρουν τη μυρωδιά της Άνοιξης

Δημοσιεύτηκε

στις

από

66 Shares

Η Κρήτη λένε πως είναι ένας τόπος «ευλογημένος» και αυτό δεν είναι υπερβολή. Όσοι μένουν μόνιμα στο νησί και όσοι το έχουν επισκεφτεί αρκετές φορές σε διάφορες εποχές του χρόνου μπορούν να το επιβεβαιώσουν. Τόσο το Χειμώνα όσο και το καλοκαίρι, τα τοπία της Κρήτης είναι ανεπανάληπτα. Ωστόσο, η Άνοιξη είναι η εποχή που η φύση «οργιάζει» και δεν την χορταίνουμε όσες βόλτες και αν κάνουμε στο νησί! Έστω και αυτές τις περιορισμένες λόγω πανδημίας…

Γράφει ο Αντώνης Τσαλίκης για το Daynight.gr

Από την ανατολή στην δύση και από το βόρειο στο νότιο πέλαγος της Κρήτης, όποιος έχει διάθεση και ανάγκη για να έρθει πιο κοντά στη φύση, δεν θα έχει καμία δυσκολία στο να βρει το τοπίο που αναζητά.

Οροπέδια σαν ζωγραφιά, λουλούδια μέχρι εκεί που σχεδόν «αγγίζουν» τη θάλασσα και έντονα χρώματα που «ζωντανεύουν» τις αισθήσεις, όλα μαζί συνθέτουν το υπέροχο ανοιξιάτικο πρόσωπο του νησιού!

Παρακάτω, μετά από αναζήτηση με άκρως ανοιξιάτικη διάθεση, 10 συν μία φωτογραφίες γεμάτες ανοιξιάτικα τοπία και «άρωμα» Κρήτης…

1. Στους «χρυσαφένιους» αγρούς του νησιού.

2. Τα πρώτα άνθη της Άνοιξης στα ορεινά της Κρήτης.

3. «Πράσινο» παντού και ο ουρανός όλο και πιο καθαρός.

4. Ανοιξιάτικο ξημέρωμα στις βόρειες ακτές της Κρήτης.

5. Ανθισμένο τοπίο στο Λιμάνι Καβονησίου Κισσάμου

6. Πλάι στο κύμα, οι ακτές της Κρήτης σαν «ζωγραφιά»

7. Ιστορία, παράδοση και εικόνες άνοιξης σε μία φωτογραφία.

8. Ο Χειμώνας μένει πίσω και η Άνοιξη εμφανίζεται με όποιο τρόπο βρει.

9. Τα τελευταία σύννεφα του Χειμώνα πάνω από ένα καταπράσινο τόπο.

10. Ο καιρός στο Λουτρό «ανοίγει» και τα χρώματα «ζωηρεύουν».

10+1. Όλη η απλότητα της Κρητικής φυσικής ομορφιάς σε ένα «κλικ».

66 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΑΠΟΨΕΙΣ

Μακάρι να γέμιζε ο κόσμος μας με Τσαπατάκηδες…

Δημοσιεύτηκε

στις

Τσαπατάκης
2K Shares

Σε μια ιδανική κοινωνία, σε μια κοινωνία που η απάντηση σε κάθε ερώτηση είναι ο «Άνθρωπος», τότε σίγουρα η περίπτωση του Χανιώτη Αντώνη Τσαπατάκη θα έπρεπε να φιγουράρει πολύ ψηλά στη λίστα των κυρίαρχων προτύπων.

Γράφει ο Φουστούκ για το Daynight.gr

Στα 18 του χρόνια βρέθηκε αντιμέτωπος -όχι με την μοίρα- αλλά με τις ίδιες του τις επιλογές: ανέβηκε στη μηχανή του χωρίς να φορέσει κράνος, «πάτησε» γκάζι παραπάνω από το επιτρεπόμενο και όταν βρέθηκε σωριασμένος στο κράσπεδο, είδε τη ζωή του να πηγαίνει προς μία κατεύθυνση που δεν είχε ονειρευτεί.

Η παράλυση των κάτω άκρων, είναι ένα «χτύπημα» που ελάχιστοι μπορούν να διαχειριστούν. Η πολυεπίπεδη αλλαγή σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς σου μπορεί να σε γονατίσει. Ο Αντώνης, ωστόσο, επέλεξε να δει το ποτήρι μισογεμάτο: δεν εστίασε στο αναπηρικό καροτσάκι που πλέον είχε γίνει αχώριστος σύντροφος, αλλά στο ότι του δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία που πολλοί συνάνθρωποί του-θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, δεν κατάφεραν να απολαύσουν.

Μπορούσε να ξυπνάει, να καλημερίζει, να βολτάρει, να απολαμβάνει τη θέα των αγαπημένων του προσώπων,  και να γεύεται τα απλά πλην όμως θεϊκά δώρα της Ζωής.

Στιβαρός και συνειδητοποιημένος, συνέχισε να κάνει αυτό που αγάπησε περισσότερο στην -προ-τροχαίου- εποχή: την κολύμβηση. Και το έκανε με τρόπο εμφατικό, καταφέρνοντας πάμπολλες διακρίσεις σε εθνικό αλλά και διεθνές επίπεδο.

Αλλά δεν είναι οι πρωταθληματικές τους επιδόσεις που (θα έπρεπε να) τον καθιστούν ένα εμπνευσμένο role model, ένα παράδειγμα ανθρώπου που συνειδητά θα επέλεγε να εξιστορήσει ένας γονιός στο παιδί του. Είναι το γεγονός ότι ο ίδιος μέσα από την παρουσία του, αποτελεί μια ζωντανή αφήγηση για το τι σημαίνει Δύναμη Ψυχής.

Κανένα κλισέ, απόλυτη πραγματικότητα.

Τσαπατάκης

 

Έχουμε ανάγκη από περισσότερους Τσαπατάκηδες τριγύρω μας, οι οποίοι θα αναφέρονται στην κυνική αναγκαιότητα της χρήσης κράνους και ζώνης, ενώ παράλληλα θα διεγείρουν στα σώψυχά μας όλες εκείνες τις κινητήριες δυνάμεις της ζωής, τις οποίες ακόμη και εμείς οι ίδιοι αγνοούμε ότι διαθέτουμε.

Το κάνει εδώ και χρόνια, το ξανάκανε μέσα τη χθεσινή του δημοσίευση:

Τα σχόλια κάτω από τη φωτογραφία του, αποτελούν τη χαρακτηριστικότερη απόδειξη για την επιρροή που (κατάφερε να) ασκεί ο Αντώνης Τσαπατάκης:

«Το ζούσες…Και τώρα ζεις!Η ζωή είναι μεγάλο δώρο ανεκτίμητο!Τώρα που το κατάλαβες γίνεσαι φάρος φωτεινός για άλλα παιδιά.Ο Θεός να σου δίνει δύναμη!»

«Ξέρεις κάτι; Ποτέ δεν θα πάψεις να το θυμάσαι και ποτέ δεν θα το αποδεχτείς απόλυτα διότι σε ανάγκασε να πορευτείς αλλιώς στη ζωή σου. Δεν ξέρω αν πορεύτηκες καλύτερα ή όχι ,σε σχέση με αυτό που ονειρευόσουν , όμως είσαι εδώ, ζωντανός , βλέπεις τον ήλιο τα πρωινά κ παλεύεις πάντα για το καλύτερο. Πολλοί δεν μπόρεσαν να έχουν καν την επιλογή αυτη. Συνέχισε να γεμιζεις με χαρά την κρητική ψυχή σου!!! Έχεις στόφα νικητή!!! Αυτό δεν αλλάζει!!! Χαίρομαι πολύ για σένα!»

«Ο θεός στο καθένα μας δίνει και μια αποστολή. .εσένα η δική σου μάλλον είναι να βοηθάς τους συνανθρώπους μας ..σου τα έδωσε όλα αυτά για να μάθεις σε έμας τους αμυαλους τι θα πει δύναμη ψυχής..θέληση !!! Ανθρωπιά !!!!!!! Σε ευχαριστούμε πολύ για όλα»

«Αντώνη καλησπέρα . Με το προσωπικό σου βίωμα έχεις σώσει πολλές ζωές όμως και μπράβο για την ενημέρωση και την διαρκή επισήμανση που κανείς ! Το κράνος σώζει ζωές !»

«Αντώνη και τότε ζούσες και τώρα ζεις!!!!Αυτό φτάνει!!!! Υ.γ.ισως πιο ποιοτικά και πιο ουσιαστικά από πολλούς που είμαστε όρθιοι.»

Τσαπατάκης
2K Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος: Ο αγιογράφος από το Ηράκλειο που κατέκτησε τον κόσμο με το πινέλο του | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
105 Shares

Σαν σήμερα 7 Απριλίου του 1614, άφησε την τελευταία του πνοή ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος. Ο σπουδαίος ζωγράφος της Αναγέννησης, με καταγωγή από την Κρήτη, ο οποίος υπήρξε αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες της παγκόσμιας τέχνης. Έζησε και δούλεψε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στην Ισπανία, εξ ου και το προσωνύμιο El Greco (Ο Έλληνας), με το το οποίο είναι, επίσης, γνωστός.

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος γεννήθηκε το 1541 στον Χάνδακα (σημερινό Ηράκλειο) της Ενετοκρατούμενης Κρήτης, από εύπορους γονείς. Χωρίς να είναι γνωστά πολλά πράγματα για τους δασκάλους και την καλλιτεχνική μαθητεία του, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είχε τη δυνατότητα να σπουδάσει βυζαντινή ζωγραφική στη γενέτειρά του και να εξοικειωθεί με τη δυτική τέχνη.

Το 1567 ταξίδεψε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Βενετία, όπου παρέμεινε επί τριετία και μαθήτευσε στα εργαστήρια των ζωγράφων Μπασάνο, Τιτσιάνο και Τιντορέντο, ενώ ζωγράφισε πίνακες, όπως «Ο Διωγμός των εμπόρων από το Ναό».

Το 1570 εγκατέλειψε τη Βενετία και πήγε να εργαστεί στη Ρώμη. Στην Αιώνια Πόλη διεύρυνε τον κύκλο των γνωριμιών του και απέκτησε τέτοια αυτοπεποίθηση για την τέχνη του, ώστε να υποστηρίξει ότι αν καταστρέφονταν οι τοιχογραφίες της «Καπέλα Σιξτίνα» που είχε ζωγραφίσει ο Μιχαήλ Άγγελος, θα μπορούσε αυτός να κάμει καλύτερες. Η παρατήρησή του αυτή θεωρήθηκε τότε βλασφημία και επιτάχυνε την απόφασή του να εγκαταλείψει τη Ρώμη και σε συνδυασμό με τις γνωριμίες του στον κύκλο των Ισπανών ευγενών της Ρώμης να εγκατασταθεί αρχικά στη Μαδρίτη (1576) και τον επόμενο χρόνο στο Τολέδο.

Στην ισπανική αυτή πόλη η καλλιτεχνική του παραγωγή έφθασε στην κορύφωσή της. Διακόσμησε με πίνακες τον ναό του Αγίου Δομηνίκου, το ανάκτορο του Εσκοριάλ και τη μητρόπολη του Τολέδου. Σπουδαίοι πίνακες του είναι η «Ανάληψη της Θεοτόκου», «Η Αγία Τριάδα», «Η Ανάσταση του Σωτήρος», «Το μαρτύριο του Χριστού», «Εσπόλιο» (σκηνή από τα πάθη του Χριστού), «Ο Λαοκόων» και «Η Πεντηκοστή».

Το 1578 είναι μια σημαντική χρονιά στη ζωή του Γκρέκο. Θα αποκτήσει το πρώτο και μοναδικό του παιδί, τον Χόρχε Μανουέλ, από τη σχέση του με τη δόνα Χερόνιμα δε λας Κουέβας, με την οποία θα ζήσει το υπόλοιπο του βίου του, αλλά δεν θα την παντρευτεί. Οι μελετητές του έργου του πιστεύουν ότι η δόνα Χερόνιμα εικονίζεται στην προσωπογραφία «Η κυρία με την ερμίνα».

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πέθανε στις 7 Απριλίου του 1614, σε ηλικία 73 ετών και τάφηκε στο ναό του Αγίου Δομήνικου στο Τολέδο.

Για πολλά χρόνια το όνομά του έμεινε στην αφάνεια και οι πίνακές του σε εκκλησίες και παλάτια της Ιταλίας και της Ισπανίας θεωρούνταν ως έργα κάποιου τρελού. Από τις αρχές του 20ου αιώνα το έργο του άρχισε να αναγνωρίζεται και σήμερα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους εικαστικούς καλλιτέχνες όλων των εποχών, που επηρέασε ζωγράφους της μοντέρνας τέχνης, όπως ο Πάμπλο Πικάσο.

Πίνακες του Γκρέκο κοσμούν τα μεγαλύτερα μουσεία και ιδιωτικές συλλογές και η αξία κάποιων από αυτούς είναι αμύθητη. Στη χώρα μας υπάρχουν έξι έργα του Θεοτοκόπουλου: «Ο Άγιος Λουκάς ζωγραφίζει την Παναγία» και «Η Προσκύνηση των Μάγων» (Μουσείο Μπενάκη), «Στέψη της Θεοτόκου» και «Η Συναυλία των Αγγέλων» (Εθνική Πινακοθήκη), «Βάπτιση του Χριστού» και «Άποψη του Όρους και της Μονής Σινά» (Ιστορικό Μουσείο Κρήτης).

 

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
105 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Τα μπαρ τα κλείνεις, αλλά τους νέους ΔΕΝ μπορείς να τους κλείσεις σπίτι»

Δημοσιεύτηκε

στις

παρτι
227 Shares

Το βράδυ του Σαββάτου στο ΑΠΘ μαζεύτηκαν περίπου χίλια άτομα, χωρίς μάσκες και αποστάσεις, για να επιτρέψουν στον καταπιεσμένο ψυχισμό τους να εκτονωθεί.

Γράφει ο Κώστας Γιαννακιδης

Όλοι τους νέοι άνθρωποι που γνωρίζουν ότι ακόμα και αν αναμετρηθούν με τον ιό, οι πιθανότητες είναι με το μέρος τους. Δεν ισχύει βέβαια το ίδιο για τους ανθρώπους με τους οποίους θα έρθουν σε επαφή, αλλά όταν είσαι νέος, θεωρείς την ανεμελιά δικαίωμα. Και καλά κάνεις, κάπως έτσι χτίζονται αναμνήσεις πάνω στις οποίες πατάει μία καλή ζωή.

Ολοι βλέπουμε την εικόνα και φρίττουμε, αλλά βάζουμε έναν αστερίσκο, αναγνωρίζοντας ότι η κατάσταση είναι «δύσκολη» για τους νέους. Αυτή η διαπίστωση απέκτησε και πολιτικό πρόσημο, τυγχάνει διακομματικής κατανόησης και καταγράφεται στις δημοσκοπήσεις ως αδύναμο σημείο της κυβέρνησης. Και έχει ενδιαφέρον που η δυσφορία των νέων, αυτό το «δεν αντέχουν άλλο τα παιδιά», ιεραρχείται πιο ψηλά από την οικονομική εξόντωση ολόκληρων κλάδων, ειδικά της εστίασης. Εδώ παρατηρούμε να λειτουργεί και ένας παράδοξος μηχανισμός.

Ο νέος το βράδυ κάνει πάρτι και το πρωί ο γονιός του διαμαρτύρεται για το lockdown και τις οικονομικές του συνέπειες.

Υπάρχουν δύο τρόποι για να το προσεγγίσεις αυτό.

Ο ένας είναι να χρεώσεις τη συγκεκριμένη συμπεριφορά στον «κωλοπαιδισμό» και στην αδιαφορία μιας μεγάλης μερίδας νέων που αρνείται να αντιληφθεί την κρισιμότητα των στιγμών.

Ο άλλος είναι να δεχθείς αυτή τη συμπεριφορά ως απολύτως φυσιολογική, αναγνωρίζοντας ότι η έννοια της ατομικής ευθύνης διευρύνεται όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος.

Ο νέος πρωτίστως θα υπακούσει στο ένστικτό του. Και εν τέλει, όσοι δυσφορούν, ας αναλογιστούν πώς μεγαλώνουμε ως κοινωνία τα παιδιά μας. Αν τους λείψει κάτι, πέφτουν στο πάτωμα και κλαίνε. Και ας μην ξεχνάμε ότι αυτή η γενιά των νέων έχει περάσει χειρότερα σε σχέση με όσα έζησαν οι γονείς τους. Και οι δύο προσεγγίσεις είναι σωστές και λειτουργούν ταυτόχρονα. Και αν θέλετε, αυτή η συμπεριφορά από την πλευρά των νέων είναι «κεκτημένο» του σύγχρονου πολιτισμού που σου επιτρέπει να δυσφορείς για οτιδήποτε σε βγάζει από τη βολή σου ή σε υποχρεώνει να αναθεωρήσεις την πορεία σου.

Είναι, λοιπόν, λάθος να τα βάζουμε με τους νέους για τη συμπεριφορά τους. Είναι σαν να τα βάζουμε με την ίδια τη ζωή. Ζούμε όλοι στον ίδιο κόσμο, αλλά και ο καθένας βρίσκεται σε έναν δικό του. Ο νέος θέλει να παρτάρει, ο έμπορος να ανοίξει το μαγαζί και ο μπάρμαν να σερβίρει ποτά. Το άνοιγμα των καταστημάτων ελέγχεται. Τα μπαρ τα κρατάς κλειστά όσο θέλεις. Οι νέοι όμως δεν μένουν σπίτι. Θα ήταν αφύσικο.

παρτι
227 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τι είναι οι «Χικικομόρι» και γιατί επιλέγουν να ζουν για χρόνια σε ένα δωμάτιο;

Δημοσιεύτηκε

στις

από

χικικομόρι

Όταν ακούσεις για πρώτη φορά τον χαρακτηρισμό «Χικικομόρι» και διαβάσεις περισσότερες  λεπτομέρειες για το τι ακριβώς σημαίνει, δύσκολα πιστεύεις πως αποτελεί πραγματικότητα και όχι σενάριο κάποιας ταινίας φαντασίας.

Πράγματι, οι Χικικομόρι στην Ιαπωνία αποτελούν ένα άκρως ιδιαίτερο κοινωνικό φαινόμενο που φυσικά ξεπερνάει τα σύνορα της χώρας και προκαλεί ευρύτερο προβληματισμό και στο «δυτικό κόσμο» τα τελευταία χρόνια.

Γράφει ο Αντώνης Τσαλίκης για το Daynight.gr

Τα άτομα που ανήκουν στην  ιδιαίτερη αυτή ομάδα των Χικικομόρι, αποτελούν ουσιαστικά σύγχρονους «αναχωρητές» που πάσχουν από έντονο ψυχοκοινωνικό σύνδρομο απόσυρσης από την κοινωνία. Δηλαδή επιλέγουν συνειδητά να μην εργάζονται ούτε να σπουδά­ζουν και δεν έχουν γενικά καμία εξωτερική κοινωνική επαφή ή σχέσεις για χρόνια. Αποσύρονται στο δωμάτιό τους και ζουν αποκλεισμένοι εκεί χωρίς να θέλουν να βγουν καθόλου έξω στον κόσμο…

χικικομόρι

Με βάση τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία στην μακρινή Ιαπωνία, ο πληθυσμός τους ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο! Ωστόσο, ο αριθμός αυτός θεωρείται πως δεν απεικονίζει το πραγματικό μέγεθος του φαινομένου και υπάρχουν φόβοι πως η πανδημία COVID-19 θα εντείνει ακόμη περισσότερο την συγκεκριμένη διαταραχή.

Μια διαταραχή της προσωπικότητας με ψυχολογικό υπόβαθρο αλλά και αρνητικές επιρροές από τον σύγχρονο τρόπο ζωής τις τελευταίες δεκαετίες. Δεν είναι καθόλου τυχαίο βεβαίως πως το φαινόμενο πήρε τεράστιες διαστάσεις αμέσως μετά την σκληρή οικονομική κρίση που βίωσε η χώρα το 1990. Τότε που κατά τους οικονομολόγους έσκασε η «φούσκα» που ζούσαν για χρόνια και μέσα σε λίγους μήνες εκατομμύρια πολίτες, κυρίως άνδρες νεαρής ηλικίας, βρέθηκαν άνεργοι και χρεωμένοι με τεράστια ποσά στις τράπεζες.

χικικομόρι

 

Το φαινόμενο είναι τόσο σοβαρό και «γεννά» άμεσα προβληματισμό σε όποιον το μελετάει καθώς τα βασικά χαρακτηριστικά του δεν δεν μπορούν να ερμηνευτούν μόνο από ψυχολογική-ιατρική οπτική. Αυτό γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των Χικικομόρι είναι ιδιαίτερα έξυπνοι, με ικανότητες και εργασιακή εμπειρία που φαίνεται να τους έχουν «λυγίσει» οι έντονες απαιτήσεις της κοινωνίας και κυρίως του στενού οικογενειακού κύκλου για μία υποκειμενική επιτυχία.

Η απόσυρση τους από την κοινωνία μπορεί να διαρκέσει από μερικούς μήνες για ορισμένες περιπτώσεις που σύντομα μπορούν να αντιμετωπιστούν από ειδικούς και την οικογένεια, μέχρι και περισσότερα από 30 χρόνια όπου το άτομο είναι ανέφικτο να ενταχθεί ξανά στο κοινωνικό σύνολο.

Ακόμη μία σημαντική πτυχή του φαινομένου, είναι το γεγονός πως οι περισσότερες περιπτώσεις εμφανίζονται κυρίως σε οικογένειες της μεσαίας τάξης. Είναι ιδιαίτερα σπάνιο να βρει κανείς Χικικομόρι σε φτωχές οικογένειες της Ιαπωνίας. Οι οικογένειες της μεσαίας τάξης με βάση έρευνες, έχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης της διαταραχής καθώς η πίεση για επίτευξη υψηλών στόχων, οικονομικής ανεξαρτησίας και κοινωνικού κύρους είναι αρκετά πιο έντονη.

«Τραβώντας» το βλέμμα από την Ιαπωνία προς την Ευρώπη, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση για να εντοπίσουμε αρκετά κοινά στοιχεία στην ζωή κυρίως νέων σε χώρες του «δυτικού κόσμου» με εκείνους που χαρακτηρίζονται ως Χικοκομόρι στην άλλη άκρη του πλανήτη.

Κατά την διάρκεια της κρίσης χρέους στην Ευρωζώνη την περασμένη δεκαετία, ο πρόεδρος της ευρωπαϊκής Βουλής, Μάρτιν Σουλτς,  είχε κάνει μια δήλωση που προκάλεσε έντονα σχόλια και προβληματισμό:

«Δημιουργούμε μια χαμένη γενιά. Η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν ίσως την καλύτερα μορφωμένη νέα γενιά στην ιστορία τους. Οι γονείς έχουν επενδύσει χρήματα, τα έκαναν όλα όπως έπρεπε και τώρα, την ώρα που αυτοί οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να δουλέψουν, η κοινωνία τούς λέει “δεν έχουμε θέση για εσάς”. Δώσαμε χρήματα για να διασώσουμε τις τράπεζες, αλλά κινδυνεύουμε να χάσουμε μια γενιά».

Βεβαίως και δεν είναι ορθό να συγκρίνεις με απλοϊκό τρόπο την Ιαπωνική κοινωνική και οικογενειακή κουλτούρα με αυτή στην Ευρώπη, αλλά δυστυχώς η «κατεύθυνση» που έχει πάρει ο σχεδιασμός της οικονομίας σε πολλά σύγχρονα κράτη έχει αποτέλεσμα παρόμοια «σύνδρομα» και «χαμένες γενιές» νέων. 

χικικομόρι
συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap