Βασικά τα κενά στο λύκειο του Περάματος! Αντιδρούν καθηγητές, γονείς και μαθητές που έκαναν χθες κατάληψη

Shares

Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής σεζόν, τα σχολεία του Μυλοποτάμου εξακολουθούν να έχουν σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, πράγμα που δημιουργεί πολλά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αυτό είναι που οδήγησε για μία ακόμα φορά χθες τους μαθητές του Λυκείου Περάματος να κάνουν κατάληψη στο σχολείο τους και τους γονείς και τους καθηγητές τους να κάνουν μία ακόμα παράσταση διαμαρτυρίας στην διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώπιον του διευθυντή Ιωάννη Μαρκαντέ. Στο λύκειο Περάματος παραμένουν κενές δύο θέσεις μαθηματικών – ενώ ο πρώτος διορίστηκε πριν από μία εβδομάδα – και μία θέση καθηγητή πληροφορικής. Με αυτόν τον τρόπο, το πρόγραμμα δεν «βγαίνει» και μάλιστα για μαθήματα πρώτης «κατηγορίας», όπως τονίζει ο διευθυντής του σχολείου, Βαγγέλης Βασσάλος.

«Είναι απαράδεκτο το γεγονός ένα λύκειο μεγάλο, το οποίο είναι σχετικά κοντά στην πόλη και έχει 230 μαθητές και κάθε χρόνο έχει πολύ μεγάλες επιτυχίες στις πανελλαδικές εξετάσεις – τα τελευταία χρόνια ήταν 80% και 90% -, αυτή τη στιγμή να έχει δύο κενά μαθηματικών και καθόλου καθηγητή πληροφορικής. Είναι δύο πολύ βασικές ειδικότητες για το λύκειο. Το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει κάτω από αυτές τις συνθήκες και προσπαθούμε να βρούμε κάποια λύση. Δυστυχώς το υπουργείο έχει κάνει λιγότερους διορισμούς, θεωρώ όμως ότι μία καλύτερη διαχείριση θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίλυση κάποιων προβλημάτων. Σε συνεργασία με τους μαθητές, τους γονείς και τους καθηγητές προσπαθούμε να βρούμε κάποιες λύσεις, γιατί θεωρώ απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει. Δεν μπορούμε να παίζουμε με τις τύχες των μαθητών, ιδιαίτερα ενός επαρχιακού σχολείου, που έχει αποδείξει και το ρόλο του και την αξία του όλα αυτά τα χρόνια.

Βγαίνει περίπου πρόγραμμα 5 ίσως και 6 ωρών. Το πρόβλημα είναι ότι λείπουν βασικές ειδικότητες. Όταν από ένα λύκειο λείπουν δύο μαθηματικοί, είναι τεράστιο πρόβλημα. Είναι αδιανόητο τα παιδιά της πρώτης και της δευτέρας λυκείου να μην διδάσκονται  ένα μάθημα, στο οποίο δεδομένα θα εξεταστούν του χρόνου στις πανελλαδικές εξετάσεις. Όπως και ο καθηγητής πληροφορικής. Ένα λύκειο χρειάζεται τον καθηγητή πληροφορικής όχι μόνο για να διδάξει τα μαθήματα, αλλά και για να στηρίξει ηλεκτρονικά το σχολείο. Άρα η απουσία τριών βασικών πυλώνων ενός σχολείου, δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα.

Όσο δεν γίνονται διορισμοί, το πρόβλημα θα μεγαλώνει. Οι ανάγκες σε αναπληρωτές θα είναι περισσότερες και όσο το υπουργείο δεν κάνει διορισμούς στο σύνολο των αναγκών, αλλά καλύπτει σε δόσεις τις ανάγκες, το πρόβλημα θα παραμένει. Επίσης, σε τοπικό επίπεδο θα μπορούσε να γίνει καλύτερη διαχείριση ώστε να καλυφθούν κάποιες ανάγκες», σχολίασε ο κ. Βασσάλος, ο οποίος βρέθηκε χθες μαζί με εκπαιδευτικούς και γονείς στην διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Την εκτίμηση ότι οι θέσεις θα καλυφθούν στην επόμενη φάση τοποθέτησης αναπληρωτών έκανε ο κ. Μαρκαντές, χωρίς ωστόσο και ο ίδιος να γνωρίζει πότε θα είναι η επόμενη φάση!

Ο κ. Μαρκαντές είπε πως «έχει βελτιωθεί πολύ η κατάσταση μετά από τις τελευταίες τοποθετήσεις. Είναι σαφώς λιγότερα τα κενά στα σχολεία του ορεινού Μυλοποτάμου. Λείπουν ειδικότητες, όπως θεολόγοι, καθηγητές αγγλικών, οπότε πιστεύω ότι είναι πολύ καλύτερη η κατάσταση» και επανέλαβε πως είναι κρίσιμο να γίνει επανεκτίμηση της μοριοδότησης, όπως έχει υποσχεθεί το Υπουργείο Παιδείας.

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΣ ΚΡΑΝΑΣ!

Σε ό,τι αφορά στο γυμνάσιο της Κράνας, το οποίο πλέον δεν είναι δυσπρόσιτο, υπάρχει μία πρόταση να συγχωνευτεί με το Πειραματικό Σχολείο, ώστε να λειτουργεί υπό το δικό του νομικό καθεστώς και στο εξής να είναι απρόσκοπτη η στελέχωση του. Με αυτόν τον τρόπο, θα συμπεριλαμβάνεται στην προκήρυξη των θέσεων για τα πειραματικά σχολεία – τα οποία σημειωτέον δεν έχουν κενά -, για τα οποία τα κίνητρα είναι αρκετά και καλύπτονται πάντα χωρίς πρόβλημα.

«Το ζήτημα της μοριοδότησης έχει επηρεάσει πάρα πολύ και ιδιαίτερα το γυμνάσιο της Κράνας. Τώρα κάνουμε προτάσεις για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων και έχουμε βρει μια λύση γι αυτό το θέμα. Θα είναι μία λύση μόνιμη για να μην βρισκόμαστε κάθε χρόνο τέτοια εποχή να συζητάμε ποτέ θα έρθουν καθηγητές.

Η λύση που θα προταθεί στο Δ.Σ. Μυλοποτάμου έχει να κάνει με μία συγχώνευση του Γυμνασίου Κράνας με το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Κρήτης, οπότε θα έχει το νομικό καθεστώς των πειραματικών σχολείων και το γυμνάσιο της Κράνας και θα είναι πολύ καλύτερη η κάλυψη από πλευράς καθηγητών.

Θα λειτουργεί με κοινό διευθυντή, με κοινό επιστημονικό – εποπτικό συμβούλιο και θα υπάρχει εκεί ένας υποδιευθυντής, -που θα έχει διοικητική και λειτουργική αυτονομία.

Το αιτιολογούμε ως εξής: όλα τα πειραματικά σχολεία βρίσκονται σε κέντρα νομών. Δεν υπάρχει κανένα πειραματικό σχολείο σε αγροτική περιοχή. Συνεπώς το δείγμα δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικό για τις έρευνες, τα νέα προγράμματα, τις νέες μεθόδους. Θα πρέπει, λοιπόν, να υπάρχει και ένα πειραματικό σχολείο που να βρίσκεται σε αγροτική περιοχή, ώστε τα αποτελέσματα να μπορούν να γενικεύονται με ασφαλέστερο τρόπο.

Θα έχουν τα ίδια κίνητρα που έχουν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα πειραματικά σχολεία. Ταυτόχρονα επιδιώκουμε την αναμοριοδότηση και υπάρχουν υποσχέσεις ότι θα το ξαναδεί το θέμα το υπουργείο με τη νέα χρονιά», κατέληξε ο κ. Μαρκαντές.

Πηγή: goodnet.gr

Shares


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *