Βρειτε μας στα Social Media

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αυτός είναι ο πιο λυσσασμένος καρχαρίας όλων των εποχών! | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δυστυχώς, όπως φανερώνει το παρακάτω αποκαλυπτικό μίνι ντοκιμαντέρ, ο καρχαρίας από τα «Σαγόνια του Καρχαρία» δεν ήταν απλά φαντασία.

Τη δεκαετία του 1920 και πιο συγκεκριμένα το 1916 στην παραθαλάσσια περιοχή του Νιου Τζέρσεϊ, πιο γνωστή ως Τζέρσι Σορ, ένα τερατώδες ψάρι έκανε την εμφάνισή του.

Δυστυχώς η εμφάνισή του συνοδεύτηκε με τον θάνατο τουλάχιστον τριών ανθρώπων.

Κανείς δεν περίμενε επιθέσεις καρχαριών, πόσο μάλλον θανατηφόρες, σε αυτήν την περιοχή. Κι όμως για περίπου μία εβδομάδα ο “Matawan man-eater” όπως έμεινε στην ιστορία, ένας καρχαρίας βγαλμένος από εφιάλτη, έσπειρε τον τρόμο και τον θάνατο.

Όταν πια πιάστηκε οι κάτοικοι της περιοχής ένιωσαν σαν κάποιος να είχε συλλάβει έναν θαλάσσιο δαίμονα, ο οποίος ήθελε να τους κατασπαράξει.

Έτσι, αυτή η ιστορία που χαράχτηκε βαθιά στο συλλογικό ασυνείδητο των Η.Π.Α σε τέτοιον βαθμό ώστε στα τέλη των 70s να αποτελέσει την πρώτη ύλη για τη θρυλική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Δείτε το τερατώδες ψάρι που ενέπνευσε τα «Σαγόνια του Καρχαρία»

Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Facebook και Instagram
Σχολίασε το άρθρο
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream
Διαφήμιση SYNKA
Διαφήμιση Cretanphysis Face Cream

ΣΧΟΛΙΑ:

Το Daynight.gr σέβεται απόλυτα το δικαίωμα σας στην ελεύθερη γνώμη στο πλαίσιο πάντα ενός κόσμιου διαλόγου. Τα σχόλια που ακολουθούν εκφράζουν και απηχούν αποκλειστικά τον αναγνώστη/ρια και το Daynight.gr διατητηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά ή/και να διαγράφει απρεπή, υβριστικά και διαφημιστικά σχόλια.

XANIA

Chaniartoon: Ποιος κρύβεται πίσω από το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικ στην Κρήτη | ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Δημοσιεύτηκε

στις

Chaniartoon Festival
211 Shares

Για τους λάτρεις των κόμικ το “Chaniartoon International Comic & Animation Festival” είναι γνώριμος όρος τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Για όσους δεν το έχουν ανακαλύψει ακόμη, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο καταξιωμένα φεστιβάλ κόμικ (και όχι μόνο) στην Ελλάδα, που συγκεντρώνει έργα καλλιτεχνών από όλη την χώρα.

Με την καρδιά να χτυπά στα Χανιά, το φεστιβάλ φιλοξενεί ανάμεσα σε άλλες δράσεις εικονογραφήσεις, κόμικ, στριπ, γελοιογραφίες και καρικατούρες έχοντας ως στόχο να φέρει το κοινό πιο κοντά στον κόσμο των κόμικ και να αποδείξει ότι τα κόμικ δεν αφορούν μόνο στην παιδική ηλικία. Η ομάδα του φεστιβάλ μεγάλη. Εμείς ψάξαμε να βρούμε το πρόσωπο “κλειδί” που κρύβεται πίσω από την ιδέα.

Συνέντευξη στη Μαριάννα Τζιράκη για το Daynight.gr

Ο λόγος για τον Μάριο Ιωαννίδη, ο οποίος μάς μίλησε- με τη βοήθεια του skype-για την πορεία του και την πρώτη του επαφή με τον δημιουργικό κόσμο των κόμικ και των animation γενικότερα, καθώς και το πώς έφτασε στο σήμερα και στη δημιουργία ενός από τα πιο ευφάνταστα και καινοτόμα φεστιβάλ πανελλαδικά.

 

Μάριε, πάμε λίγο πίσω. Πού γεννήθηκες και τι σπουδές ακολούθησες;

Έχω γεννηθεί και σπουδάσει στην Αθήνα. Αρχικά τελείωσα την σχολή Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά και στη συνέχεια την σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών «Ορνεράκης» με υποτροφία στο animation. Στο μεταπτυχιακό μου στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ουσιαστικά συνδύασα τα δύο πεδία, στην κατεύθυνση την Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας και ειδικότερα στον Σχεδιασμό Ψηφιακού Πολιτιστικού Προϊόντος. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιώ το διδακτορικό μου, στο οποίο ασχολούμαι με την μεθοδολογία αφήγησης σε παιχνίδια εμβυθιστικής εικονικής πραγματικότητας.

 

Η αγάπη σου για το σκίτσο πότε περίπου εμφανίστηκε; Υπήρχαν ερεθίσματα από την οικογένειά σου;

Η αγάπη για το σκίτσο ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία, από τα κόμικ που διαβάζαμε σαν παιδιά, αλλά και από σειρές κινουμένων σχεδίων στην τηλεόραση. Σίγουρα συντέλεσαν και παραγωγές όπως αυτή της Φρουτοπίας, που κινούνται βέβαια σε ένα γειτονικό πεδίο τέχνης. Από τα σχολικά και φοιτητικά χρόνια αναζητούσα σχετικές πηγές, σε φεστιβάλ animation ή κόμικ, όπως το φεστιβάλ της Βαβέλ που γινόταν τότε. Δεν υπήρχε και το ίντερνετ στην σημερινή του μορφή εκείνη την περίοδο, οπότε τα φεστιβάλ ήταν μια εντυπωσιακή έκρηξη πληροφοριών!

Σου έχει μείνει η εικόνα του αγαπημένου σου animation όταν ήσουν παιδί;

Λατρεύω σαν είδος τις ταινίες animation μικρού μήκους, γιατί μέσα σε μια αφήγηση λίγων λεπτών, μπορείς να πεις μια ολόκληρη ιστορία. Σε συνδυασμό με το animation που μπορεί να ξεφύγει από μια ρεαλιστική απεικόνιση ,το αποτέλεσμα είναι μαγευτικό. Ένας αγαπημένος σχεδιαστής animation είναι ο Bruno Bozzetto, από την Ιταλία, τόσο για τις μικρού όσο και για τις μεγάλου μήκους ταινίες του. Ένας καλλιτέχνης με ιδιαίτερο χιούμορ που ταυτόχρονα όμως μπορεί να δώσει μια πολύ δραματική ατμόσφαιρα και να σου μεταδώσει με επιτυχία το οποιοδήποτε συναίσθημα. Σαν πιτσιρικάς θυμάμαι που φτιάχναμε στις άκρες των βιβλίων σκιτσάκια, στο στυλ των flipbook.

 

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για το Chaniartoon festival;

Εδώ στα Χανιά έχω στήσει το Εργαστήριο Σκίτσου Χανίων, το οποίο ήρθε σαν συνέχεια από μια σειρά μαθημάτων που είχαν πραγματοποιηθεί στο 2ο Γυμνάσιο Χανίων. Μάλιστα τα μαθήματα αυτά στο Γυμνάσιο έγιναν με αφορμή μια έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο με θέμα του Χανιώτες Σκιτσογράφους. Πρακτικά αυτή η έκθεση ήταν και το πρώτο λιθαράκι. Από τα μαθήματα σκίτσου και animation στο Εργαστήριο, προέκυψε η ανάγκη για μαθητικές εκθέσεις με τα έργα παιδιών και ενηλίκων. Ύστερα από μια σειρά από εκθέσεις, αποφασίσαμε να ανοίξουμε το φεστιβάλ και εκτός εργαστηρίου, με ένα ανοιχτό κάλεσμα. Η ανταπόκριση τόσο στο κομμάτι του κόμικ όσο και σε αυτό του animation ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, και κάπως έτσι γεννήθηκε το Chaniartoon.

 

Υπάρχουν και άλλοι συνοδοιπόροι στο ταξίδι;

Πίσω από το Chaniartoon βρίσκεται μια ομάδα ανθρώπων, που προέρχονται από διάφορα επαγγέλματα. Μερικοί είναι παλιοί μαθητές του εργαστηρίου που συμμετείχαν σε κάποιο παλαιότερο φεστιβάλ και από τότε το βοηθάνε κάθε χρόνο. Άλλοι πάλι γνώρισαν το φεστιβάλ στην πορεία, σαν εθελοντές ή σαν θεατές και αποφάσισαν να εμπλακούν σύμφωνα και με τις δυνατότητές τους. Οι δυσκολίες και οι απαιτήσεις του φεστιβάλ κάθε χρόνο αλλάζουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το φεστιβάλ του 2020, που ο covid-19 μάς ανάγκαζε να αλλάζουμε συνεχώς τον προγραμματισμό μας. Ακόμα και μερικές μέρες πριν το φεστιβάλ, δεν είμασταν σίγουροι τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε, τι θα μεταφέρουμε για το 2021 και τι θα κάνουμε με προσαρμογές.

 

Ποιοι είναι οι πρωταρχικοί στόχοι που έθεσες για το φεστιβάλ;

Ο στόχος του φεστιβάλ Chaniartoon είναι καταρχήν να γνωρίσει στο κοινό την τέχνη του κόμικ και του animation. Ειδικότερα να βοηθήσει και στην αποδέσμευση του όρου από την παιδική ηλικία, καθώς είναι μια τέχνη που αφορά, ίσως και περισσότερο, τους ενήλικες. Παράλληλα να προωθήσει τους καλλιτέχνες, κομίστες, σκιτσογράφους και animators στο ελληνικό αλλά και διεθνές κοινό. Τέλος, κάτι που έχει αρχίσει να γίνεται με επιτυχία, να πραγματοποιεί το φεστιβάλ τις δικές του παραγωγές.

 

Αν σου έλεγα ποιος είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός του φεστιβάλ τι θα μου απαντούσες;

Αυτό που έχει καταφέρει το φεστιβάλ μέσα από τα 4 χρόνια παρουσίας του, είναι ότι έχει μπει δυναμικά στον φεστιβαλικό χάρτη της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Κάθε χρόνο λαμβάνουμε όλο και περισσότερα έργα από όλο τον κόσμο, ενώ σιγά-σιγά πληθαίνουν και οι συνεργασίες με άλλα φεστιβάλ και θεσμούς. Μια πολύ σημαντική εξέλιξη ήταν η εμπιστοσύνη και η στήριξη που είχαμε από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος καθώς και η στήριξη και αιγίδα από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Το Chaniartoon πέρυσι κατάφερε να γίνει το πρώτο φεστιβάλ τους είδους, που παρουσίασε εφαρμογή δικής του παραγωγής επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ φέτος εισήγαγε και εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Καταφέρνει έτσι να καινοτομεί παρά τα λίγα χρόνια παρουσίας του. Ο κόσμος πια το αναγνωρίζει, ενώ πολύ θετικά μηνύματα παίρνουμε και από τους Έλληνες κομίστες που συμμετέχουν. Μας έχουν αναφέρει ότι είμαστε το «καλύτερο φεστιβάλ για καλλιτέχνες», αναφερόμενοι στις παροχές που τους διαθέτουμε, την φιλοξενία και την γενικότερη ζεστή ατμόσφαιρα του φεστιβάλ. Από την περσινή χρονιά είμαστε ενεργό μέλος και της ASIFA Hellas, και είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με όλα τα μέλη αλλά και τις δράσεις της.

 

Μάριε, δεν γίνεται να μην σε ρωτήσω για το πόσο επηρεάστηκε το φεστιβάλ με την αλλαγή δεδομένων σε συνθήκες covid19. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου;

Το 2020 ήταν μια αρκετά δύσκολη διοργάνωση καθώς τα δεδομένα μας οδήγησαν σε μια αναδιαμόρφωση του προγράμματος. Μια σειρά από βιωματικά εργαστήρια που είχαμε προγραμματίσει τα κάναμε τελικά από απόσταση. Σε αυτό το κομμάτι χάσαμε την διάδραση που θα υπήρχε από κοντά. Από την άλλη, επειδή ακριβώς ήταν από απόσταση, συμμετείχαν άτομα από όλη την Ελλάδα. Έτσι κατά κάποιο τρόπο το φεστιβάλ έσπασε τον τοπικό χαρακτήρα. Το ίδιο έγινε και με τις προβολές των ταινιών, μεγάλο μέρος των οποίων πραγματοποιήθηκε ψηφιακά μέσα από κατάλληλες πλατφόρμες. Το φεστιβάλ έτσι το παρακολούθησαν από 50 διαφορετικές χώρες, συνολικά περισσότερα από 4000 άτομα στο σύνολο. Λάβαμε πολλά θετικά σχόλια από τους θεατές που το παρακολούθησαν, ειδικότερα από τους καλλιτέχνες τους εξωτερικού, που λόγω covid19, δεν είχαν την δυνατότητα να ταξιδέψουν στην Ελλάδα και στα Χανιά. Επιπλέον η δύσκολη αυτή κατάσταση μας οδήγησε στην παραγωγή εκτός των VR/AR εφαρμογών και μίας εφαρμογής desktop, την οποία μπορεί κανείς να την βρει στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ. Αυτή «τρέχει» σε κάθε σύγχρονο υπολογιστή και ο χρήστης μπορεί να δει το σύνολο των έργων που επιλέχθηκαν για το φετινό Chaniartoon και να περιηγηθεί στον εκθεσιακό χώρο.

 

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για το Chaniartoon 2021;

Για το 2021 ελπίζουμε να καταφέρουμε να κάνουμε όλα αυτά που προγραμματίζαμε για το φεστιβάλ του 2020, αλλά λόγω της κατάστασης δεν έγιναν. Αρχικά προγραμματίζουμε ένα μεγάλο artist alley, στο οποίο θα παραβρεθούν 40-50 καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα για ένα δημιουργικό τριήμερο, στο οποίο θα εκθέσουν τα έργα τους και θα έρθουν σε επαφή με το κοινό, διαδρώντας με αυτό. Προγραμματίζουμε επίσης μια σειρά από workshops, ενώ θα εισάγουμε και το κομμάτι του Game Design, καθώς είναι ένα πεδίο με πολύ ενδιαφέρον, το οποίο δανείζεται πλήθος στοιχείων και από την εικονογράφηση αλλά και από το animation, ενώ παράλληλα έχει και όλες τις αφηγηματικές δομές των ιστοριών.

Θα εγκαινιαστεί σύντομα, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Σκίτσου Χανίων, μια ελεύθερη μέρα δημιουργικότητας. Έτσι κάθε εβδομάδα, στην έδρα του φεστιβάλ και του Εργαστηρίου Σκίτσου Χανίων, θα συναντιούνται άτομα που ενδιαφέρονται να εκφραστούν δημιουργικά, έχοντας πρόσβαση στον σχετικό εξοπλισμό (όπως π.χ. φωτοτράπεζες για animation), με σκοπό να δημιουργηθεί μια δημιουργική κοινότητα. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού αλλά και το Πολυτεχνείο Κρήτης και ειδικότερο το Εργαστήριο Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων, θα προχωρήσουμε στην παραγωγή μιας VR εφαρμογής του Κέντρου Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, στο πρότυπου του Μουσείου Εικονικής Πραγματικότητας. Παράλληλα με το εργαστήριο του Πολυτεχνείου ετοιμάζουμε μια σειρά από Projection Mapping σε σημαντικά σημεία της πόλης των Χανίων. Φέτος κάνουμε τα πρώτα βήματα και στο εκπαιδευτικό κομμάτι, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεσπίζοντας έναν ετήσιο διαγωνισμό σκίτσου/κόμικ για τα σχολεία, αλλά και ειδικές προβολές που θα πραγματοποιούνται μέσα στον χρόνο.

Αντίστροφη μέτρηση για το Chaniartoon Festival 2021!

Ο Μάριος Ιωαννίδης είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις ανθρώπων που αποτελεί φωτεινό παράδειγμα προς μίμηση. Η συνέντευξη μας, αν και έγινε μέσω skype, δεν άφησε περιθώριο αμφισβήτησης για την δημιουργικότητα, την ήρεμη δύναμη και την αισιοδοξία του εμπνευστή του φεστιβάλ. Το επόμενο ραντεβού το περιμένουμε πώς και πώς στα Χανιά, ελπίζουμε μέσα σε μια έκθεση γεμάτη χρώματα, δημιουργία και ανθρώπινη παρουσία.

Η φετινή διοργάνωση για το 5ο Chaniartoon Festival θα διεξαχθεί από τις 13 έως και τις 28 Σεπτεμβρίου του 2021. Η θεματική είναι βασισμένη στην λέξη “(αν)ισότητα” θίγοντας έτσι ένα καίριο ζήτημα και καλώντας τους καλλιτέχνες να δώσουν την δική τους φωνή και οπτική πάνω σε αυτό.

Αν και το πρόγραμμα δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, ο Μάριος μας έδωσε κάποια hint και ονόματα πολλά υποσχόμενων καλλιτεχνών που αν επιτραπεί η φυσική παρουσία, σίγουρα θα κάνουν το φεστιβάλ το γεγονός του καλοκαιριού στα Χανιά!

Ακολουθείστε το Chaniartoon Festival στα social media και παρακολουθήστε την μασκότ (την οποία λατρέψαμε) στα διάφορα post που επιμελείται η ομάδα. Εμείς πάντως ανυπομονούμε!

Chaniartoon Festival

Site:  www.chaniartoonfest.gr
Facebook:  www.facebook.com/chaniartoon.fest 
Instagram: www.instagram.com/chaniartoon/

*Ευχαριστούμε πολύ το Chaniartoon Festival για την διάθεση φωτογραφικού υλικού για το άρθρο.

Chaniartoon Festival
211 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

Μουσικός παίζει Μπετόβεν και ροκ με κρητική λύρα! | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

από

142 Shares

Έχουμε ακούσει στο παρελθόν ροκ επιτυχίες με συμφωνικό ήχο αλλά και ποπ χιτ από κλασικούς ερμηνευτές. Ο Αλέξανδρος Λύρα, ωστόσο, ο νεαρός ταλαντούχος μουσικός, που μεγάλωσε μεταξύ Γερμανίας, όπου γεννήθηκε, και Νάξου, που είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του πατέρα του, επιχείρησε μια ακόμη πιο τολμηρή μουσική ακροβασία: Να αποδώσει με κρητική λύρα από ροκ κομμάτια μέχρι Συμφωνίες του Μπετόβεν!

Και όσοι είναι περίεργοι να ακούσουν το αποτέλεσμα δεν έχουν παρά παρακολουθήσουν τη συναυλία που θα δώσει, απόψε στις 9 το βράδυ, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, που θα μεταδοθεί  σε live streaming.

Στην μουσική αυτή βραδιά η λύρα θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο αφού οι χορδές της θα κινηθούν σε πολλούς και διαφορετικούς μουσικούς δρόμους, από παραδοσιακούς και έντεχνους μέχρι ποπ, ροκ και κλασικούς. Τί μπορεί να συνδέει αυτά τα εκ διαμέτρου αντίθετα, σε ορισμένες περιπτώσεις, είδη μουσικής; Η μεγάλη εκφραστική δύναμη ενός σπουδαίου μουσικού οργάνου και φυσικά το ταλέντο και η φαντασία του καλλιτέχνη – εκτελεστή.

Και η φαντασία του Αλέξανδρου Λύρα, όπως ο ίδιος παραδέχεται ήταν αχαλίνωτη, από τα παιδικά του κιόλας χρόνια, από τη στιγμή που αντήχησε για πρώτη φορά στ΄ αφτιά του ο ήχος της λύρας και τον μάγεψε μια για πάντα: «Η πρώτη επαφή με τη λύρα θα έλεγα ότι ξεκίνησε πολύ πρώιμα, στην ηλικία των 7 ετών περίπου. Εκεί ξεκίνησε όχι απλά η επαφή με τη μουσική, αλλά η αίσθηση της επαφής με την κρητική λύρα. Θυμάμαι τον εαυτό μου να κρατάει δύο ξύλα και να προσπαθεί να παίξει λύρα, θα έλεγα ότι ήταν σαν κάλεσμα. Στα 12 έπιασα στα χέρια μου την πρώτη μου λύρα και κάπου εκεί ξεκίνησε επίσημα το ταξίδι» εξηγεί ο ίδιος στο protothema.gr ενώ αναφερόμενος στα μουσικά του ακούσματα σημειώνει: «Θα έλεγα ότι ήταν μοιρασμένα, αφού και σαν παιδί ταξίδευα πολύ Γερμανία-Νάξο και πίσω. Οπότε από την μία υπήρχε η ροκ μουσική, είτε ελληνική είτε ξένη, και από την άλλη η παραδοσιακή ελληνική μουσική. Βέβαια, η κρητική μουσική ήταν πάντα αδυναμία και έμπνευση, αγαπάω πολύ την Κρήτη και τρέφω από μικρός μεγάλο θαυμασμό και εκτίμηση για τους μεγάλους παραδοσιακούς λυράρηδες».

Όσο για την αγάπη του στην κλασική μουσική; Γι’ αυτήν ευθύνεται, σχεδόν αποκλειστικά, ένα αγαπημένο μέλος της οικογένειάς του: «Η γιαγιά μου άκουγε πολύ κλασική μουσική και έτσι κόλλησα και εγώ. Από μικρό παιδί ήταν πάντα το όνειρο μου να παίξω κάποια στιγμή κλασικά κομμάτια».

Κάπως έτσι οι μουσικές προτιμήσεις μου μπλέχτηκαν μεταξύ τους, όπως ακριβώς και οι δύο χώρες ανάμεσα στις οποίες μεγάλωνε. Όλα αυτά όμως περιστρέφονταν σταθερά γύρω από έναν κεντρικό άξονα που δεν ήταν άλλος από τη λύρα, το μουσικό όργανο που είχε αγγίξει όσο κανένα άλλο το μυαλό και την ψυχή του: «Ήθελα τα ακούσματα που είχα από τότε, όσα είχαν αποτυπωθεί στα αυτιά μου, να αποτυπωθούν και στη λύρα. Ένα πρωί ξύπνησα με τη σκέψη να το προσπαθήσω στην πράξη. Ήταν πολύ μεγάλη πρόκληση για μένα γιατί στο βιολί πατάμε στις χορδές ενώ στην λύρα πρέπει να σηκώνουμε το δάχτυλο για να πάμε σε άλλη χορδή, οπότε αναγκαστικά έπρεπε να κάνω κάποιες μικρές αλλαγές».

Ο Αξέξανδρος έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα τρεις προσωπικούς δίσκους και έχει συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες ανάμεσα στους οποίους ο συνθέτης Σταμάτης Σπανουδάκης αλλά ο συνθέτης και καθηγητής του περίφημου Juilliard School of Music της Νέας Υόρκης Dr. Alexander Liebermann.«Δεν είναι εύκολο αυτό που κάνω . Ακόμα στην προσπάθεια είμαι, ποτέ δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Γιατί πιστεύω ότι αυτό που λέμε ταλέντο δεν υπάρχει ακριβώς,  αυτό που υπάρχει είναι συνεχής εξάσκηση πάνω στο όργανο που παίζεις. Άλλωστε κανένας καλλιτέχνης δεν είναι καλός, μέχρι να γίνει καλύτερος» παραδέχεται ο ίδιος.

Όσοι παρακολουθήσουν στο διαδίκτυο την αποψινή του συναυλία πάντως, στην οποία θα τον συνοδεύει ο πιανίστας Harry Jey, θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια σφαιρική άποψη για το ιδιαίτερο και ομολογουμένως ανατρεπτικό ρεπερτόριό του αφού το πρόγραμμα του θα περιλαμβάνει από δικές του συνθέσεις και παραδοσιακές μελωδίες μέχρι απροσδόκητες διασκευές γνωστών έργων του του Μότσαρτ, του Μπετόβεν και του Βιβάλντι.

Τα εισιτήρια για τη συναυλία κοστίζουν 5 ευρώ και μπορείτε να κάνετε κράτηση ΕΔΩ 

Το live streaming θα μεταδοθεί από ΕΔΩ

142 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος: Ο αγιογράφος από το Ηράκλειο που κατέκτησε τον κόσμο με το πινέλο του | ΦΩΤΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

από

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
105 Shares

Σαν σήμερα 7 Απριλίου του 1614, άφησε την τελευταία του πνοή ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος. Ο σπουδαίος ζωγράφος της Αναγέννησης, με καταγωγή από την Κρήτη, ο οποίος υπήρξε αναμφίβολα μία από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες της παγκόσμιας τέχνης. Έζησε και δούλεψε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στην Ισπανία, εξ ου και το προσωνύμιο El Greco (Ο Έλληνας), με το το οποίο είναι, επίσης, γνωστός.

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος γεννήθηκε το 1541 στον Χάνδακα (σημερινό Ηράκλειο) της Ενετοκρατούμενης Κρήτης, από εύπορους γονείς. Χωρίς να είναι γνωστά πολλά πράγματα για τους δασκάλους και την καλλιτεχνική μαθητεία του, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είχε τη δυνατότητα να σπουδάσει βυζαντινή ζωγραφική στη γενέτειρά του και να εξοικειωθεί με τη δυτική τέχνη.

Το 1567 ταξίδεψε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στη Βενετία, όπου παρέμεινε επί τριετία και μαθήτευσε στα εργαστήρια των ζωγράφων Μπασάνο, Τιτσιάνο και Τιντορέντο, ενώ ζωγράφισε πίνακες, όπως «Ο Διωγμός των εμπόρων από το Ναό».

Το 1570 εγκατέλειψε τη Βενετία και πήγε να εργαστεί στη Ρώμη. Στην Αιώνια Πόλη διεύρυνε τον κύκλο των γνωριμιών του και απέκτησε τέτοια αυτοπεποίθηση για την τέχνη του, ώστε να υποστηρίξει ότι αν καταστρέφονταν οι τοιχογραφίες της «Καπέλα Σιξτίνα» που είχε ζωγραφίσει ο Μιχαήλ Άγγελος, θα μπορούσε αυτός να κάμει καλύτερες. Η παρατήρησή του αυτή θεωρήθηκε τότε βλασφημία και επιτάχυνε την απόφασή του να εγκαταλείψει τη Ρώμη και σε συνδυασμό με τις γνωριμίες του στον κύκλο των Ισπανών ευγενών της Ρώμης να εγκατασταθεί αρχικά στη Μαδρίτη (1576) και τον επόμενο χρόνο στο Τολέδο.

Στην ισπανική αυτή πόλη η καλλιτεχνική του παραγωγή έφθασε στην κορύφωσή της. Διακόσμησε με πίνακες τον ναό του Αγίου Δομηνίκου, το ανάκτορο του Εσκοριάλ και τη μητρόπολη του Τολέδου. Σπουδαίοι πίνακες του είναι η «Ανάληψη της Θεοτόκου», «Η Αγία Τριάδα», «Η Ανάσταση του Σωτήρος», «Το μαρτύριο του Χριστού», «Εσπόλιο» (σκηνή από τα πάθη του Χριστού), «Ο Λαοκόων» και «Η Πεντηκοστή».

Το 1578 είναι μια σημαντική χρονιά στη ζωή του Γκρέκο. Θα αποκτήσει το πρώτο και μοναδικό του παιδί, τον Χόρχε Μανουέλ, από τη σχέση του με τη δόνα Χερόνιμα δε λας Κουέβας, με την οποία θα ζήσει το υπόλοιπο του βίου του, αλλά δεν θα την παντρευτεί. Οι μελετητές του έργου του πιστεύουν ότι η δόνα Χερόνιμα εικονίζεται στην προσωπογραφία «Η κυρία με την ερμίνα».

Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πέθανε στις 7 Απριλίου του 1614, σε ηλικία 73 ετών και τάφηκε στο ναό του Αγίου Δομήνικου στο Τολέδο.

Για πολλά χρόνια το όνομά του έμεινε στην αφάνεια και οι πίνακές του σε εκκλησίες και παλάτια της Ιταλίας και της Ισπανίας θεωρούνταν ως έργα κάποιου τρελού. Από τις αρχές του 20ου αιώνα το έργο του άρχισε να αναγνωρίζεται και σήμερα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους εικαστικούς καλλιτέχνες όλων των εποχών, που επηρέασε ζωγράφους της μοντέρνας τέχνης, όπως ο Πάμπλο Πικάσο.

Πίνακες του Γκρέκο κοσμούν τα μεγαλύτερα μουσεία και ιδιωτικές συλλογές και η αξία κάποιων από αυτούς είναι αμύθητη. Στη χώρα μας υπάρχουν έξι έργα του Θεοτοκόπουλου: «Ο Άγιος Λουκάς ζωγραφίζει την Παναγία» και «Η Προσκύνηση των Μάγων» (Μουσείο Μπενάκη), «Στέψη της Θεοτόκου» και «Η Συναυλία των Αγγέλων» (Εθνική Πινακοθήκη), «Βάπτιση του Χριστού» και «Άποψη του Όρους και της Μονής Σινά» (Ιστορικό Μουσείο Κρήτης).

 

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
105 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πέθανε ο Λευτέρης Μυτιληναίος

Δημοσιεύτηκε

στις

Μυτιληναίος
354 Shares

Πέθανε σε ηλικία 75 ετών ο Λευτέρης Μυτιληναίος, ένας από τους πιο γνωστούς τραγουδιστές της δεκαετίας του ‘70.

Ο σπουδαίος τραγουδιστής νοσηλευόταν στο Νοσοκομείο Κορίνθου.

Τον τελευταίο καιρό διαβιούσε σε μονάδα φροντίδας στο Λουτράκι από όπου μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο Γενικό Νοσοκομείο Κορίνθου χτυπημένος από τον κορονοϊό.

Την είδηση του θανάτου έκανε γνωστή μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο facebook, o χρόνια συνεργάτης του Γιάννης Μπουρνέλης.

Η κηδεία του έγινε χθες στο Βέλο Κορινθίας.

Ο Λευτέρης Μυτιληναίος με λίγα λόγια

Ο Λευτέρης Μυτιληναίος ξεκίνησε την καριέρα του από ένα τάλεντ σόου της εποχής.

Στα «ταλέντα» του Γιώργου Οικονομίδη, όπου πήρε το πρώτο βραβείο που συνοδευόταν από ένα κουστούμι και μια σόμπα από το ράδιο Αθήναι, ως έπαθλο.

Η μεγαλύτερη του επιτυχία του Λευτέρη Μυτιληναίου ήταν το τραγούδι «Αμφιβολίες» σε μουσική στίχους Γρηγόρη Μπιθικώτση.

Ο Λευτέρης Μυτιληναίος γεννήθηκε στην Αθήνα στις κυκλοφόρησε περίπου 20 ολοκληρωμένα άλμπουμ στούντιο, σε ετικέτες όπως η Columbia Records, η CBS Records International, η EMI και άλλα.

Ο Λευτέρης Μυτιληναίος ξεκίνησε την καριέρα του από ένα τάλεντ σόου της εποχής. Στα «Ταλέντα» του Γιώργου Οικονομίδη και της Ρένας Ντορ, όπου πήρε το πρώτο βραβείο που συνοδευόταν από ένα κουστούμι και μια σόμπα από το ράδιο Αθήναι, ως έπαθλο.

Μυτιληναίος
354 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

«Για ‘κείνη»: Το νέο τραγούδι του Νίκου Ζωιδάκη είναι ένας ύμνος προς τη Γυναίκα | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ζωιδάκης
195 Shares

Εκείνος ‘’Για’κείνη’’ κινητοποιεί όλη τη Κρήτη, και προκειμένου να τη βρει θέλει συμπαραστάτες του τα αστέρια και το φεγγάρι.

Ο αγαπημένος τραγουδιστής και λυράρης Νίκος Ζωιδάκης από τα Χανιά της πανέμορφης Κρήτης μας, συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον μουσικοσυνθέτη Κυριάκο Παπαδόπουλο.

Η ξεχωριστή φωνή του ζωντανεύει τον έρωτα δίνοντας σάρκα και οστά στη μουσική του και στους στίχους της Μαίρης Περγάμαλη.

Μνεία στον έρωτα και στην αληθινή αγάπη, στη γυναίκα που συμβολίζει τη δημιουργία, τη γέννηση και τη συνέχεια του ανθρώπινου είδους που με την ύπαρξή της και μόνο εμπνέει και δίνει δύναμη στον άνδρα που ξέρει πως δεν είναι απλά και μόνο ηθική υποχρέωση του να την σέβεται και να την τιμά ως μητέρα, να την ερωτεύεται και να την αγαπά ως κομμάτι δικό του, αλλά η ίδια του η ανάγκη για να πορεύεται μέσα στο κόσμο. Η αληθινή αγάπη ξεπερνάει εμπόδια και δυσκολίες, δε γνωρίζει όρια όταν η καρδιά ανήκει κάπου.

Απολαύστε το!

Την σκηνοθεσία έκανε ο Γιώργος Κοντοχριστοφής, όπως και την επιμέλεια εικόνας μαζί με τον Γιάννη Ανδρίτσιο. Πρόσθετες λήψεις στην Αθήνα έκανε ο Φώτης Φωτίου. Κυκλοφορεί από την Prime Productions.

Ζωιδάκης
195 Shares
συνεχεια αναγνωσης

ΚΡΗΤΗ

«Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί»: Ο Φάνης Μπαρμπούνης διασκευάζει τον αντιπολεμικό ύμνο | ΒΙΝΤΕΟ

Δημοσιεύτηκε

στις

Μπαρμπούνης
151 Shares

Μια διασκευή του «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί» κυκλοφόρησε τις προηγούμενες μέρες από το Φάνη Μπαρμπούνη.

Ο ίδιος ενημέρωσε για τη διασκευή του τραγουδιού με ανακοίνωση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η ανακοίνωσή του ήταν η ακόλουθη:

«Στις δύσκολες μέρες που βιώνουμε, ο καθένας μας αναζητά στηρίγματα και πηγές προκειμένου να αντλεί δύναμη. Στην καθημερινή μάχη με τους ορατούς και τους αόρατους «εχθρούς», η αέναη επιστροφή στη μουσική, στις στιγμές που χάραξαν ανεξίτηλα την ιστορική μνήμη και καθορίζουν το μέλλον μας, είναι λυτρωτική. Για μένα προσωπικά η αναμέτρηση με το ιστορικό αυτό τραγούδι αποτέλεσε βαθιά εσωτερική ανάγκη και επιθυμώ να το αφιερώσω σε όλους όσοι αγωνίζονται καθημερινά και παλεύουν κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες.

Ευχαριστώ από καρδιάς τον κύριο Γιάννη Μαρκόπουλο για την εμπιστοσύνη του και την τιμή που μου έκανε.

Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κύριο Μίλτο Καρατζά και την εταιρεία μου Walnut Entertainment για τη σημαντική τους συμβολή στην κυκλοφορία του κομματιού, την εξαίρετη Μαρία Δρίτσα που με την φωνή της και το ηχόχρωμά της στόλισε το τραγούδι καθώς και όλους τους συντελεστές και τους ταλαντούχους μουσικούς που το αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή.

Ακούστε το νέο τραγούδι του Φάνη Μπαρμπούνη «Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί»

Ενορχήστρωση: Χρυσόστομος Καραντωνίου

Φωνητική Επιμέλεια: Αμαλία Βίνος

Γυναικεία Φωνή: Μαρία Δρίτσα
Κλαρίνο: Αποστόλης Βαγγελάκης

Βιολί: Μάριος Παπούλιας

Ηλεκτρική Κιθάρα: Κώστας Παρίσσης

Μπάσο: Χρυσόστομος Καραντωνίο

Λαούτο: Φάνης Μπαρμπούνης

Κρουστά: Δρόσος Σκυλλάς

Ηχογράφηση: Χρυσόστομος Καραντωνίου

Μίξη-Μάστερ: Κώστας Παρίσσης

Καλλιτεχνική επιμέλεια – Διεύθυνση παραγωγής: Χάρης Εργατίδης

Videographers: Aντώνης Καυμενος, Νίκος Αποστολου

Mοντάζ: Τάσος Aποστολου

Γιάννης Μαρκόπουλος

Μπαρμπούνης
151 Shares
συνεχεια αναγνωσης
Διαφήμιση
Διαφήμιση SYNKA

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Copy link
Powered by Social Snap