Βρειτε μας στα Social Media

ΚΡΉΤΗ

Άφησαν την Κρήτη εκτός επιδότησης για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές!

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Την αδικαιολόγητη και αντισυνταγματική εξαίρεση της Κρήτης τόσο από την πιλοτική όσο και από την μόνιμη εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου κατήγγειλε ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή του σχετικού νομοσχεδίου που κατέθεσε η Κυβέρνηση.

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΝΔ έκανε λόγο για απαράδεκτη διάκριση μεταξύ νησιωτικών περιοχών που αντιβαίνει την συνταγματική αρχή της ίσης μεταχείρισης των πολιτών και που αποδεικνύει την προχειρότητα με την οποία νομοθέτησε η Κυβέρνηση την επιδότηση της θαλάσσιας μεταφοράς των μόνιμων κατοίκων και των προϊόντων των επιχειρήσεων των νησιών

Κατήγγειλε την ηγεσία του Υπουργείου ότι αντιμετωπίζει του Κρητικούς ως νησιώτες δεύτερης κατηγορίας καθώς οι μόνιμοι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις του νησιού δεν θα έχουν το δικαίωμα της επιδότησης ενός μέρους του κόστους μεταφοράς των ιδίων, των μελών της οικογένειας τους και των προϊόντων των επιχειρήσεων τους με θαλάσσια μέσα μεταφοράς όπως θα ισχύσει για τα υπόλοιπα νησιά.

«Δεν είναι νησιώτες οι Κρητικοί κύριε Υπουργέ; Ή απλώς κοστίζει πάρα πολύ η εφαρμογή του μέτρου στην Κρήτη; Προφανώς ισχύει το δεύτερο», σημείωσε.

Αναφερόμενος στην πρόνοια του νόμου με την οποία δικαιούχοι της επιδότησης του κόστους για τη θαλάσσια μεταφορά μπορούν να είναι επίσης αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, επικουρικοί και αγροτικοί ιατροί καθώς και νοσηλευτές  που εκτελεί τη θητεία τους στα νησιά, ο κ. Κεφαλογιάννης υπενθύμισε ότι «στην Κρήτη προσλαμβάνονται κάθε χρόνο δεκάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, νοσηλευτές, επικουρικοί και αγροτικοί ιατροί  οι οποίοι καλούνται να ανταποκριθούν στα καθήκοντα τους επιβαρυνόμενοι με ένα ιδιαίτερα υψηλό κόστος μετακίνησης, σίτισης και στέγασης. Οι πολίτες αυτοί είναι δεύτερης κατηγορίας σε σχέση με τους συναδέλφους τους που υπηρετούν στα άλλα νησιά;», αναρωτήθηκε.

Καταλήγοντας ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής κατήγγειλε ότι ο πραγματικός λόγος που η Κυβέρνηση φέρνει το νομοσχέδιο σε αυτή τη χρονική συγκυρία είναι για να αποπροσανατολίσει τους νησιώτες από τις συνέπειες της κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ που θα ισχύσει σε λίγες ημέρες, μεσούσης της τουριστικής περιόδου και στα λίγα εναπομείναντα νησιά, τα οποία πλήττονται από την προσφυγική κρίση όπως η Λέσβος, η Χίος,  η Σάμος, η Κως και η Λέρος.

«Δεν πρόκειται για μια μνημονιακή υποχρέωση που υπαγορεύτηκε από τους δανειστές αλλά για μια συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης. Καμία άλλη Κυβέρνηση δεν δέχτηκε ποτέ την επιλογή της κατάργησης της μείωσης του φπα στα νησιά, παρά μόνον εσείς, οι υπερασπιστές των φτωχών και καταπιεσμένων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: «ΜΟΝΟ Η ΚΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΙΤΑΙ»

Με αφορμή το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και την εξαίρεση της Κρήτης, ο βουλευτής Βασίλης Κεγκέρογλου έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, σε εφαρμογή του άρθρου 101 του Συντάγματος για μέτρα στήριξης των νησιών, κατέθεσε νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που ουσιαστικά είναι:

α) Επιδότηση του εισιτηρίου μετακίνησης επιβατών με πλοία και

β) Επιδότηση του μεταφορικού κόστους των εμπορευμάτων με πλοία.

Χωρίς καμία αιτιολογία ο κ. Κουρουμπλής, εξαιρεί την Κρήτη και εφαρμόζει το Σύνταγμα αλά καρτ. Μάλιστα, για να μην φαίνεται ότι εξαιρείται μόνο η Κρήτη, αναφέρει ότι εξαιρούνται τα νησιά Κρήτη, Λευκάδα και Εύβοια, αποκρύπτοντας ότι Λευκάδα και Εύβοια δεν είναι νησιά κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη νομική και οικονομική έννοια, αφού έχουν σταθερή σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα. Έτσι ΜΟΝΟ η Κρήτη εξαιρείται.

Ενώ λοιπόν οι μετακινήσεις και οι μεταφορές προς και από την Κρήτη με πλοία, εξαιρούνται από την επιδότηση, την ίδια ώρα ο κ. Σπίρτζης ετοιμάζει διόδια για τους δρόμους εντός νησιού.»

 

ΜΙΧΕΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ: «ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ»

Την ανάγκη να εφαρμοστεί… έστω και αργότερα, και στην Κρήτη, η εναρμόνιση του κόστους μετακίνησης και μεταφορών με τα πλοία, επισημαίνει με ανακοίνωσή του, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Μιχελογιαννάκης.

Η ανακοίνωση:

«Πρόκειται για ένα αίτημα 40 ετών, με αδικαιολόγητη καθυστέρηση.

Αφορά 3.053 νησιά, δηλαδή το 65% ακτογραμμής και αντίστοιχα το 17,1% του εδάφους της χώρας μας.

Μεταφορικό ισοδύναμο είναι το μέτρο με το οποίο επιδιώκεται η εναρμόνιση του κόστους μετακίνησης με μέσα θαλάσσιας μεταφοράς, που αντιστοιχεί σε επιβάτες και εμπορεύματα, με το κόστος που θα ίσχυε σε μέσα χερσαίας μεταφοράς, για την ίδια απόσταση, από και προς τα νησιά.

Κάθε χρόνο θα εκδίδεται κοινή υπουργική απόφαση για κάθε νησί και θα λαμβάνονται υπόψιν η απόσταση, το διοικητικό κέντρο και οι υποδομές, το κατά επιχείρηση κόστος, το άρθρο 101 του συντάγματος για σεβασμό στις νησιωτικές περιοχές και η αρχή ισότητας εδαφικής συνοχής.

Τα προβλήματα που προκύπτουν είναι το υψηλό κόστος μεταφοράς, η έλλειψη υποδομών και το αυξημένο κόστος καυσίμων.

Τέλος, είναι απαραίτητο να εφαρμοστεί, έστω και αργότερα, και στην Κρήτη».

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Ακολουθήστε το Daynight.gr σε Google News, Facebook και Instagram.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο Daynight.gr
Διαφήμιση
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση TAMEIO EGGYODOSIAS
Διαφήμιση CRETANPHYSIS
Διαφήμιση vision

ΔΗΜΟΦΙΛΗ